تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک در چیست؟

0

نبرد بین سبک کلاسیک و مدرن، نبردی است پرقدرت و ادامه‌دار و بیشتر ما هر روز شاهد این نبرد در تمامی‌ ابعاد زندگی از مد و لباس گرفته تا دکوراسیون و چیدمان خانه هستیم و انتخاب بین این دو سبک همیشه انتخابی سخت بوده است.

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون و یا بازسازی منزل یا محل کار خود هستید و مطمئن نیستید که دکوراسیون کلاسیک مناسب منزل و محیط کار شماست یا دکوراسیون مدرن، پیشنهاد می‌کنیم تا در مطالعه این مطلب، همراه ما باشید. از آنجاییکه تغییر و یا اجرای دکوراسیون خانه امری زمان‌بر و البته هزینه‌بر است، بهتر است قبل از شروع روال تغییر دکوراسیون، دیدی کامل به نتیجه نهایی داشته باشید. در این مقاله علاوه بر تعریف و پرداختن به ویژگی‌های اصلی این دو نوع دکوراسیون، به تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک نیز پرداخته‌ایم تا شما بتوانید انتخابی کامل و بهینه داشته باشید. با استادکار همراه باشید.

ویژگی‌های اصلی دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک و یا سنتی همیشه محبوب دل‌ها بوده و ارزش‌های زیبایی و هنری بسیاری دارد که هیچ گاه محدود به زمان نبوده و ارزش خود را با گذر سال‌ها از دست نداده‌است. در ادامه برخی از ویژگی‌های کلیدی این سبک از دکوراسیون را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

  • دکوراسیون کلاسیک به رنگ‌های غنی و تیره می‌پردازد، دقیقا بر عکس دکوراسیون مدرن که از رنگ‌های خنثی و سطوح باز و گسترده بهره می‌گیرد. در صورتی که تمایل دارید سبک کلاسیک را در دکوراسیون خانه خود پیاده کنید، بهتر است از وسایل چوبی تیره استفاده کنید. البته در این صورت بهتر است به میزان نور و روشنایی محیط نیز توجه داشته باشید. زیرا در صورتی که نور محیط شما کافی نباشد، فضا با رنگ‌ها و چوب‌های تیره، بسیار بسته و دلگیر جلوه خواهد کرد.

کلینت لوئیس یکی از طراحان داخلی معروف می‌گوید که خانه‌های کلاسیک، پالت رنگی گرم‌تری در مقایسه با خانه‌های مدرن دارند. پالت رنگی خانه‌های مدرن معمولا شامل طیفی از رنگ‌های خنک و مایل به طوسی می‌شود.

  • در دکوراسیون کلاسیک همچنین از طرح‌های نسبتا شلوغ مختلف به وفور استفاده می‌شود. طرح‌های گلدار، طرح شطرنجی و یا راه راه، در دکوراسیون کلاسیک بسیار برجسته و رایج هستند. در حالیکه دکوراسیون مدرن از نقوش و طرح‌های مینیمال استفاده می‌کند. در واقع می‌توان گفت که دکوراسیون کلاسیک بیشتر از هر مورد دیگری، حول جزئیات می‌چرخد.
  • همچنین خوب است بدانید که یکی از اصول اولیه دکوراسیون کلاسیک، رعایت تقارن است.
  • پیشنهاد می‌کنیم برای به کارگیری این سبک از دکور در خانه‌تان، حتما مجلات و تصاویر منازل قدیمی ‌و اصیل را برای ایده گرفتن بررسی کنید. همچنین می‌توانید برای بخشیدن حس و حالی قدیمی ‌به منزلتان، از عناصری مثل پنجره‌های قدیمی ‌هم استفاده کنید.
  • اجرای دکوراسیون کلاسیک معمولا نیاز به هزینه بالاتری دارد، زیرا در آن از مبلمان و وسایل چوبی (معمولا دست ساز) و همچنین وسایل تزئینی زیاد استفاده می‌شود. همچنین از آن جایی که مبلمان کلاسیک معمولا ابعاد بزرگ‌تری نسبت به مبلمان مینیمال و مدرن دارند، بهتر است در صورتی که فضای کافی دارید، به سراغ این سبک از دکوراسیون و طراحی داخلی بروید. در غیر این صورت محیط خانه یا دفتر کار شما بسیار شلوغ و نازیبا خواهد شد.

بیشتر بدانید نکات مهم در رنگ آمیزی نمای ساختمان

دکوراسیون کلاسیک همیشه محبوب دل‌ها بوده و از ویژگی‌های اصلی آن، مبلمان چوبی، طرح‌های شلوغ و رعایت تقارن است.
دکوراسیون کلاسیک همیشه محبوب دل‌ها بوده و از ویژگی‌های اصلی آن، مبلمان چوبی، طرح‌های شلوغ و رعایت تقارن است.

ویژگی‌های اصلی دکوراسیون مدرن

اگر شما بیشتر به سمت محیط‌هایی با حس تمیزی، صافی و خلوتی متمایل هستید، به احتمال قوی، دکوراسیون مدرن بیشتر نظر شما را جلب خواهد کرد. در ادامه برخی از خصوصیات اصلی این سبک از دکوراسیون را مطرح کرده‌ایم:

  • دکوراسیون مدرن معمولا به صورت تعمدی بر عدم تقارن تمرکز می‌کند، در حالی که دکوراسیون کلاسیک معمولا تنها در جایی بدون قرینه است که از ابتدا و به صورت طبیعی بدون قرینه بوده، مثل طرح طبیعی چوب.
  • دکوراسیون مدرن برای افرادی که جذب محیط‌های خاص و طراحی‌های جسور می‌شوند، جذاب تر است. طراحی مدرن بیشتر حول محیط‌های ساده و خلوت با حسی از تمیزی می‌چرخد. در سال‌های اخیر از دکوراسیون مدرن در شرکت‌هایی که نیروی کار اصلی آن‌های افراد جوان، تنوع‌طلب و ماجراجو است، به کرات استفاده شده است.
  • یکی از مهم‌ترین اصول این نوع دکوراسیون، مینیمال و کمینه بودن است، به این معنا که فضا و دکور، خالی از هر عنصر بی‌استفاده و اضافه‌ای باشد.
  • همچنین اگر می‌خواهید دکوراسیون خود را به صورت مدرن طراحی کنید، می‌توانید از سازه‌هایی زوایه دار با لبه‌هایی برجسته و واضح استفاده کنید.
  • مبلمان مدرن معمولا ارزان‌تر از مبلمان تمام چوبی بوده و جای کمتری نیز اشغال می‌کند. بنابراین دکوراسیون مدرن می‌تواند برای فضاهای کوچک‌تر، انتخاب بهتری باشد.
از خصیصه‌های اصلی دکوراسیون مدرن، استفاده از رنگ‌های خنثی و مینیمال بودن را می‌توان نام برد.
از خصیصه‌های اصلی دکوراسیون مدرن، استفاده از رنگ‌های خنثی و مینیمال بودن را می‌توان نام برد.

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

“مدرن یا کلاسیک؟” اگر بخواهیم به این پرسش که محور اصلی این مطلب است جواب دهیم، باید بگوییم که پاسخ آن، تماما به سلیقه و تمایل شخصی افراد بر می‌گردد. هیچ کدام از این دو سبک به دیگری برتری ندارد و هیچ کدام از آن‌ها اشتباه نیست. برخی از افراد به سادگی استفاده از سبک کلاسیک را در زندگی ترجیح می‌دهند و برخی دیگر سبک مدرن و جدید را بیشتر می‌پسندند.

پیشنهاد ما به شما این است که با بررسی تصاویر و نمونه‌هایی از هر دو سبک، مدل مورد علاقه خود را راحت‌تر پیدا کنید.

بیشتر بدانید تفاوت دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی و معماری داخلی

انتخاب بین دو سبک دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک، تماما به سلیقه شخصی افراد بر می‌گردد و هیچ کدام از این دو سبک، به دیگری برتری ندارد.
انتخاب بین دو سبک دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک، تماما به سلیقه شخصی افراد بر می‌گردد و هیچ کدام از این دو سبک، به دیگری برتری ندارد.

سخن آخر

در این مطلب ضمن بیان برخی از ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک و مدرن مانند طرح‌های مورد استفاده در هر سبک و یا قرینگی یا عدم قرینگی، به بیان فرق کلاسیک و مدرن پرداختیم تا شما بتوانید با دیدی شفاف‌تر سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتیکه هنوز نیز در انتخاب بین این دو سبک دکوراسیون تردید دارید، می‌توانید به ترکیب مدرن و کلاسیک نیز فکر کنید. همچنین مشاوره با یک طراح داخلی و یا دکوراتور حرفه‌ای می‌تواند تا حد زیادی راهگشای شما باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 3 =