چرا پکیج صدا می‌دهد و علت آن چیست؟

2

یکی از مشکلات رایج در استفاده از پکیج، صدا دادن آن است. صدای پکیج در برخی مواقع آزاردهنده است و حتی ممکن است صدای آن تا واحدهای کناری آپارتمان شما هم برود. علاوه بر صدای آزاردهنده، سر و صدای پکیج نشان از بروز مشکل در این سیستم شده است. بهتر است قبل از اینکه به فکر تعمیر پکیج باشید، علت اینکه چرا پکیج صدا می‌دهد را بیابیم. علت یابی دقیق به برطرف کردن مشکل کمک خواهد کرد.

به طور کلی اگر پکیج خود را به صورت دوره‌ای سرویس کنید، کمتر شاهد بروز مشکلاتی خواهید بود که به صدا دادن پکیج منجر شود. برای سرویس دوره‌ای پکیج می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن استادکار به بهترین سرویس‌کاران پکیج دسترسی پیدا کنید. زمانی که با سرویس کار ارتباط برقراز کنید و به او بگویید که پکیج صدا می‌دهد، خیلی زود راهنمایی‌های اولیه‌ای به شما ارائه می‌دهد و پس از آن برای رفع مشکل به منزلتان مراجعه خواهد کرد.

  بهترین تعمیرکار وقتی پکیج صدا می دهد

ویژگی مثبت استادکار این است که افرادی که به شما پیشنهاد می‌شوند از دو فیلتر عبور کرده اند. فیلتر اول خود استادکار بوده که برای ورود هر فرد متخصص به مجموعه استادکار، از آزمون‌های سخت و شرایط دشواری وضع کرده است. فیلتر دوم که به غربال بهتری متخصصان و سرویس‌کاران پکیج پرداخته، نظرات کاربران است. هر کاربر پس از استفاده از خدمات هر سرویس کار پکیج، به او امتیاز داده و نظراتش را در مورد آن فرد می‌نویسد. در نتیجه بهترین‌ها با نظر خود کاربران انتخاب می‌شوند. با این شرایط شما به حرفه‌ای ترین افراد برای پاسخ به این سوال که چرا پکیج صدا می‌دهد دسترسی خواهید داشت. افرادی که راه حل برطرف شدن این مشکل را نیز می‌دانند

بیشتر بدانید چرا شوفاژ گرم نمی شود؟

انواع صوت در زمانی که پکیج صدا می‌دهد

دلایل مختلفی برای صدا دادن پکیج وجود دارد. بررسی این دلایل کمک می‌کند تا شما به بهترین نحو ممکن مشکلات ایجاد شده در پکیج را برطرف کنید. سعی می‌کنیم به موارد احتمالی خرابی پکیج که باعث می‌شود شما متوجه شوید که پکیج صدا می‌دهد اشاره کنیم. هر کدام از این دلایل نیاز به راه حل جداگانه‌ای دارند. بهترین تعمیرکاران با استفاده از تجهیزات با کیفیت در اپلیکیشن استادکار حاضر هستند تا مشکل ایجاد شده را برطرف کنند.

علت صدای تق تق در پکیج چیست؟

یکی از رایج ترین صداهای که از پکیج خارج می‌شود، صدای تق تق مانند است. این صدا می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. هر کدام از دلایلی که باعث ایجاد این مدل صدا از پکیج شود، باید به طور کامل برطرف شود. بهتر است پس از به وجود آمدن صدای تق تق در پکیج، علت را پیدا کرده با تعمیرکار پکیج درمیان بگذارید. البته اگر اهل کارهای فنی نیستید، می‌توانید با اعلام این موضوع که پکیج صدا می‌دهد، متخصص تعمیر پکیج را به منزل فرابخوانید تا خود او عیب یابی را به صورت دقیقی انجام دهد.

  • کم بودن فشار ورودی آب
  • سرد بودن آب ورودی
  • خراب شدن سوئیچ فشار
  • خرابی پمپ اصلی پکیج
  • خرابی شیر اطمینان و وجود هوای اضافی در پیکج
  • رسوب گرفتن مبدل
  • مشکل در لوله کشی رادیاتورها

پکیج صدا می دهد صدای تق تق

هر کدام از این موارد به تنهایی یا به همراه موارد دیگر می‌تواند به عنوان عاملی برای ایجاد صدای تق تق در پکیج شما شود. در نتیجه در صورت بروز مشکل اگر بتوانید خودتان علت را بیابید و اگر علت سطحی باشد، می‌توایند خیلی سریع آن را حل کنید. البته اگر برای برطرف کردن مشکلی که باعث شده شما متوجه شوید که پکیج صدا می‌دهد نیاز به قطعه داشته باشید، حتما به تعمیرکار حرفه‌ای پکیج مراجعه نمایید.

علت صدای جیرینگ جیرینگ در پکیج چیست؟

یکی از انواع صداهایی که ممکن است به گوش شما برسد، صدای شبیه به جیرینگ جیرینگ است. وقتی پکیج صدا می‌دهد و شباهتی با صدای جیرینگ یا حتی بنگ داشته باشد، یعنی مشکل وجود بخار در لوله‌ها وجود دارد. این صدا بیشتر از سمت رادیاتورها شنیده می‌شود. این مشکل یعنی آب جریان یافته درون لوله‌ها به سمت رادیاتور، گرمای زیادی داشته و در نتیجه باعث شده تا آب بخار شود. این بخار در قسمتی از لوله‌ها گیر افتاده و در روند حرکت سیال مشکل ایجاد می‌کند.

یکی از نکات مهم در استفاده از پکیج این است که نباید دما به حدی برسد که آب درون لوله‌ها به بخار تبدیل شود و یا اصلا آب به صورت بخار وارد لوله گردد. در نتیجه بخار ایجاد شده ممکن است در قسمتی از لوله‌ها گیر افتاده و ایجاد مشکل کند.

علت اینکه پکیج صدای جیرینگ می دهد

اگر پکیج صدا می‌دهد و احتمال می‌دهید مشکل از گیر افتادن بخار در قسمتی از پکیج است، در صورتی که پکیج قابلیت جا به جایی دارد،یک طرف از رادیاتور را بلند کنید تا شیب بگیرد. با این کار ساده احتمالا مشکلی که باعث شده پکیج صدا بدهد برطرف می‌شود. در غیر اینصورت حتما با یک سرویس‌کار حرفه‌ای پکیج تماس بگیرید یا با استفاده از اپلیکیشن استادکار به بهترین تعمیرکاران پکیج دسترسی پیدا کنید.

علت شنیدن صدای سوت از پکیج و رادیاتورها چیست؟

اگر پکیج صدا می‌دهد و نوع صدایی که به گوش شما می‌رسد شبیه به صوت یا جیر جیر است، احتمالا دریچه هوا در رادیاتور مشکل پیدا کرده است. دریچه هوای هر رادیاتور به لوله پایینی متصل است. قبل از هر کاری شیر ترموستات مورد نظر را ببندید. برای تعویض این دریچه باید ابتدا از یک برند معتبر، دریچه هوای جدید خریداری کرده و دریچه را تعویض کنید. البته بعد از تعویض دریچه حتما باید آن قسمت را با تفلون و برخی مواد دیگر آب بندی کنید.

توجه داشته باشید که آب خروجی از رادیاتور در هنگام تعویض دریچه هوا گرم و برخی مواقع جوش است. در نتیجه مراقب دست خود باشید. همچنین سعی کنید تا جای ممکن فشاری به قسمت‌های مختلف لوله پایینی رادیاتور وارد نشود. این صدا اصولا از رادیاتور شنیده می‌شود و کمتر ممکن است وقتی پکیج صدا می‌دهد، صدا شبیه سوت یا جیر جیر باشد.

پکیج صوت می کشد

سخن پایانی : احتیاط کنید

پیشنهاد می‌کنیم حتما برای تعمیر پکیج یا رادیاتور در زمانی که پکیج صدا می‌دهد، دقت لازم را بکار ببندید. علاوه بر مشکلاتی که ممکن است برای رادیاتورها یا پکیج ایجاد شود، احتمال سوختگی دست یا کثیفی منزل وجود دارد. اگر اطلاعات لازم فنی در این زمینه ندارید، می‌توانید با استفاده از تعمیرکاران پکیج که در اپلیکیشن استادکار برای ارائه خدمات آماده هستند، با کمترین هزینه مشکل پکیج را برطرف کنید.

 

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

2 نظرات
  1. وحید عظیمی می گوید

    سلام لطفا منو راهنمایی میکنین
    چند روز پیش اومدن یخچال خونمو درست کنن بعد وسط تعمیر صحبت از پکیج شد و همراه تعمیر کار یه تعمیر کار پکیج بود بهش گفتم بعضی وقتا پکیج در حین روشن بودن خاموش میشه و تعمیر کار گفت پکیج کثیف شده و باید سرویسکاری بشه بعد که پکیج رو سرویس کرد و رفت وقتی نیم ساعت شیر اب گرم باز نشه یه صدای لرزش ایجاد میشه و تا وقتی شیر اب رو باز نکنی صدای لرزش هست و بعد از باز کردن شیر و بستن اون چند دقیقه دیگه دوباره صدا ایجاد میشه

  2. رعنا. بنی حبیب می گوید

    خدمات شما خیلی گران است برای یک تعویص مغزی شیر اب فقط 130 تومن اجرت میگیرید. البتع قیمت مغزی جداگانه پرداخت میشدو و در مجموع جیزی تزدیک 200 تومن. ایا واقعا نظارتی دارید. فکر نمیکنم. متاسفم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − شش =