چطور وسایل کوچک آشپزخانه را بسته‌بندی کنیم؟

0

به طور حتم یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کارهایی که در اسباب‌کشی تجربه کرده‌اید، بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه است. کوچک‌ترین بی‌توجهی در زمان بسته‌بندی و جمع کردن لوازم برقی و شکستنی آشپزخانه، می‌تواند موجب شکستن آن‌ها شود. ممکن است با خود فکر کنید که این یک اتفاق محتمل است و گاهی پیش می‌آید، اما کافی‌ست نگاهی به قیمت‌ ‌وسایل برقی در این روزها بیندازید، حتما از این حرفتان پشیمان می‌شوید و تمام تلاش‌تان را می‌کنید تا کوچک‌ترین آسیبی به وسایل برقی آشپزخانه‌تان در حین اسباب‌کشی نرسد.

اگر از قبل تجربه خوبی از یک اسباب‌کشی داشته باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که چطور از آسیب دیدن لوازم ظریف آشپزخانه پیشگیری کنید. اما اگر اولین بار است که می‌خواهید بسته‌بندی لوازم برقی کوچک را انجام دهید و یا در دفعه اول چند وسیله باارزش خودتان را از دست داده‌اید، بهتر است این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید!

لیست لوازم برقی کوچک آشپزخانه برای بسته‌بندی

  • توستر
  • مخلوط‌کن
  • غذاساز
  • مایکروویو
  • سرخ‌کن
  • هواپز
  • زودپز
  • پلوپز
  • قهوه‎جوش
  • دستگاه اسپرسو ساز
  • دستگاه ساندویچ‌ساز
  • چای‌ساز

مهم‌ترین لوازمی که برای بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه نیاز دارید

قبل از شروع بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه بهتر است چند وسیله مورد نیاز برای انجام این کار را از قبل تهیه کنید.

کارتن بسته‌بندی

برای جلوگیری از آسیب دیدن لوازم شکستنی آشپزخانه بهتر است از کارتن‌هایی مشابه اندازه واقعی لوازم برقی‌تان استفاده کنید. اگر جعبه اصلی هر وسیله را داشته باشید، بهترین کار این است که از همان جعبه استفاده کنید. در صورت نبودن کارتن‌های اصلی، می‌توانید برای هر وسیله یک کارتن در سایز مناسب آن در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که کارتن‌های قدیمی که چند بار استفاده شده‌اند به طور معمول تحمل وزن کمتری دارند و ممکن است برای بسته‌بندی لوازم برقی کوچک مناسب نباشند. سعی کنید از کارتن‌های محکم و سالم برای بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه استفاده کنید.

کارتن بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه
برای بسته‌بندی قبل از اسباب‌کشی بهتر است چند کارتن با سایزهای مختلف تهیه کنید.

روزنامه یا کاغذ بسته‌بندی

روزنامه بهترین وسیله برای بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه است و می‌تواند جلوی ضربه خوردن آن‌ها را بگیرد و فضای خالی داخل کارتن را به خوبی پر کند. در صورت تمام شدن کاغذ و روزنامه می‌توانید از حوله و پارچه‌های اضافی نیز برای این کار استفاده کنید.

کاغذ و روزنامه برای بسته‌بندی لوازم برقی کوچک آشپزخانه پیش از اسباب‌کشی
برای بسته‌بندی لوازم برقی کوچک و همچنین پر کردن فضای اضافی داخل کارتن، بهتر است از کاغذ یا روزنامه استفاده کنید.

چسب نواری 5 سانتی‌متری

برای اطمینان از باز نشدن کارتن‌ها بهتر است یک نوار چسب 5 سانتی‌متری تهیه کنید و کارتن‌ها را با کمک آن مهر و موم کنید.

لوازم مورد نیاز برای بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه
برای بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه بهتر است همه کارتن‌ها را با کمک نوار چسب محکم کنید.

نوارهای مخصوص بستن کارتن

برای بستن کارتن‌ها بهتر است از نوارهای سیمی مقاوم استفاده کنید. یکی از بهترین انواع نوار برای بسته‌بندی لوازم برقی کوچک، شبیه به همان نواری است که در قدیم دور جعبه شیرینی بسته می‌شد.

ماژیک

به منظور علامت‌گذاری و مشخص‌ کردن محتوای درون هر کارتن، بهتر است با کمک یک ماژیک روی کارتن‌ها بنویسید که شکستنی است یا خیر و چه چیزهایی درون آن قرار‌ داده‌اید.

علامت‌گذاری کارتن‌ها پس از بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه
بعد از اتمام بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه می‌توانید با استفاده از یک ماژیک روی بسته را علامت‌گذاری کنید.

6 مرحله برای بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه

به طور معمول روش‌های بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه همیشه باید طبق اصولی خاص انجام شود. در اینجا ما در 6 مرحله ساده به شما یاد می‌دهیم که چطور با بهترین روش لوازم کوچک آشپزخانه‌‌تان را بسته‌بندی کنید.

1- همه قطعات را پاک کنید

قبل از اینکه شروع به بسته‌بندی لوازم برقی کوچک کنید، بهتر است همه آن‌ها را پاک کنید. برای این کار یک دستمال تمیز و مرطوب بردارید و با دقت ذرات غذا، چربی و مواد زائد را از داخل و روی لوازم برقی به خوبی تمیز و در انتها خشک کنید.

تمیز کردن لوازم برقی کوچک پیش از بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه
قبل از شروع بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه بهتر است همه قطعاتِ آن‌ها را با دقت پاک کنید.

2– قطعات متحرک را جدا کنید

بعد از تمیز کردن لوازم برقی، باید قطعات و بخش‌های متحرک را جدا کنید. قطعاتی مثل سینی مایکروویو، تیغه غذاساز و هر چیزی که احتمال شل شدن و حرکت کردن را دارد از وسیله برقی جدا کنید و به صورت جداگانه بسته‌بندی کنید. به یاد داشته باشید قطعات هر وسیله را داخل کارتن مخصوص به خودش قرار دهید تا بعد از اتمام اسباب‌کشی برای پیدا کردن آن با مشکل روبرو نشوید.

مراحل بسته‌بندی لوازم برقی کوچک آشپزخانه
قبل از بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه بهتر است بخش‌های متحرک لوازم برقی را از آن‌ها جدا کنید.

3– یک کارتن مناسب پیدا کنید

برای هر وسیله یک کارتن مناسب و نزدیک به اندازه واقعی وسیله پیدا کنید. از قرار دادن چند وسیله برقی کوچک در یک کارتن اجتناب کنید. قرار دادن چند وسیله شکستنی در یک کارتن اصلاً ایده خوبی نیست و می‌تواند موجب شکستن و آسیب دیدن وسایلتان شود.

نحوه بسته‌بندی لوازم آشپزخانه برای اسباب‌کشی و جابه‌جایی منزل
بهتر است برای بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه هر کدام از لوازم را داخل یک کارتن جداگانه قرار دهید.

4- لوازم را بسته‌بندی کنید

برای بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه، دو تا سه برگ کاغذ را دور آن‌ها بپیچید و با استفاده از نوار چسب یا بند آن را محکم کنید. سعی کنید به صورت مستقیم روی دستگاه چسب نزنید چون بعد جدا کردن آن از دستگاه سخت است و می‌تواند به سطح دستگاه آسیب وارد کند.

لوازمی مثل درب مایکروویو یا توستر که ممکن است درب آن‌ها طی اسباب‌کشی باز شود را با کمک یک چسب یا بند محکم کنید و به یاد داشته باشید که بعد از اتمام اسباب‌کشی به سرعت و با دقت آن را از روی وسیله جدا کنید.

نکات مهم بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه
قبل از قرار دادن لوازم داخل کارتن بهتر است با دقت اقدام به بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه کنید.

5– داخل کارتن را از کاغذ پر کنید

قبل از قرار دادن وسایل داخل کارتن مقداری کاغذ یا روزنامه را مچاله کنید و زیر آن قرار دهید. سپس لوازم بسته‌بندی شده را داخل کارتن بگذارید و کلیه فضاهای خالی را با کاغذ پر کنید. قرار دادن کاغذ در داخل کارتن می‌تواند جلوی ضربه خوردن وسایل را بگیرد و از آن‌ها محافظت کند.

نحوه بسته‌بندی لوازم برقی کوچک برای اثاث‌کشی منزل
برای اینکه جلوی ضربه خوردن به لوازم را بگیرید، بهتر است در زمان بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه داخل کارتن را با کاغذ پر کنید.

6- کارتن‌ها را مهر و موم کنید

بعد از اینکه لوازم را با دقت داخل کارتن قرار دادید و داخل آن را با کاغذ یا حوله و پارچه پر کردید، زمان مهر و موم کردن کارتن‌ها می‌رسد. برای این کار باید از یک نوار چسب 5 سانتی‌متری برای بستن درب کارتن استفاده کنید. سپس در صورت نیاز دور آن را با بند محکم کنید.

در نهایت با ماژیک روی کارتن بنویسید که شکستنی است و یک برچسب از لیست لوازمی که داخل کارتن قرار داده‌اید، روی آن بچسبانید. این کار موجب می‌شود هم در زمان بارگیری و تخلیه حواستان به این لوازم باشد و هم اینکه بعد از اسباب‌کشی راحت‌تر لوازم شکستنی مخصوص آشپزخانه را از سایر کارتن‌ها تشخیص دهید.

نکات بسته‌بندی لوازم برقی آشپزخانه
برای اطمینان از بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه بهتر است روی کارتن‌ها را با چسب 5 سانتی‌متری محکم کنید.

خدمات باربری و بسته‌بندی لوازم با استادکار

استادکار در کنار کلیه خدمات باربری و حمل اثاثیه منزل، با کمک ماهرترین افراد در بسته‌بندی وسایل خانه هم به شما کمک می‌کند تا بدون دغدغه مراحل اسباب‌کشی را پشت سر بگذارید. ما با معرفی متخصصین و اعلام هزینه مورد نیاز برای انجام هر کار به شما کمک می‌کنیم با بررسی دقیق شرایط، اقدام به ثبت سفارش کنید. در ادامه می‌توانید هزینه بسته‌بندی لوازم را در وب‌سایت استادکار مشاهده کنید.

شرح خدمات قیمت واحد (تومان)
دستمزد کارگر بسته‌بندی (سه ساعت) 120,000
دستمزد کارگر بسته‌بندی – هر ساعت اضافی 40,000

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، بسته‌بندی لوازم برقی کوچک آشپزخانه چندان کار سختی نیست و اگر درست و اصولی انجام شود، هیچ‌گونه خسارتی نیز به لوازم وارد نخواهد شد. تنها کاری که لازم است در زمان بسته‌بندی وسایل کوچک آشپزخانه در نظر داشته باشید، دقت و وقت گذاشتن برای انجام این کار است. اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید زمان لازم برای انجام این کار را ندارید، می‌توانید از متخصصین همکار استادکار برای انجام امور مربوط به بسته‌بندی لوازم قبل از اسباب‌کشی استفاده کنید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: thespruce.com  moving.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − هفت =