آرک رنگی در دیوار نشیمن چه تاثیری بر فضا دارد؟

0

آیا از دیوار سفید ساده در اتاق‌ نشیمن خود خسته شده‌اید و به دنبال ایجاد تنوع برای آن می‌گردید؟ دوست دارید از رنگ‌های مختلف در اتاق‌ نشیمن خود استفاده کنید؟ احتمال دارد آرک رنگی راه حل مناسبی برای شما باشد. آرک به معنای قوس یا کمانه است که در معماری مدرن و حتی معماری سنتی ایرانی همیشه نقش مهمی داشته است. طی سالیان قبل، برای رنگ کردن دیوارهای خانه، تنها از رنگ‌های ساده مانند سفید یا کرم استفاده می‌شد. در آن زمان، در اتاق‌های نشیمن رنگ‌هایی مثل قرمز یا آبی پررنگ، کمتر به چشم می‌خورد. اما امروزه، جسارت استفاده از رنگ‌های خاص و منحصربه‌فرد افزایش پیدا کرده است که زیبایی فضا را چند برابر می‌کند.

کجا می‌توانیم آرک رنگی بکشیم؟

مزیت آرک این است که هم مینیمالیست‌ها و هم ماکسیمالیست‌ها از آن لذت می‌برند. آرک رنگی می‌تواند در داخل یک اتاق شلوغ، یک منطقه متمرکزتر ایجاد کند. بنابراین چشم‌ها را به خود جلب می‌کند و به آن فضا اجازه می‌دهد احساس آرامش بیشتری ایجاد نماید. به‌علاوه آرک رنگی می‌تواند تجربه بصری جالبی در حداقل فضا ایجاد کند. مطمئنا شما هم به‌کارگیری آرک رنگی را دوست دارید، اما نمی‌دانید آن را در کدام فضای خانه خود بگنجانید. باید بگوییم آرک‌ها یک نقطه کانونی در فضا به وجود می‌آورند. بنابراین خوب است هنگام انتخاب محل مورد نظر خود، به این فکر کنید که دوست دارید روی چه چیزی تمرکز کرده یا از چه چیزی دور شوید.

اگر یک دیوار سفید یا دیواری به رنگ خنثی دارید که می‌توانید روی آن آرک رنگی بکشید، همین حالا دست به کار شوید. بهترین مکان برای نقاشی کردن یک آرک، جایی است که آرزو می‌کنید یک جذابیت معماری در آن کار شده بود. اگر با یک دیوار ساده سروکار دارید که به دلیل موقعیتش در خانه قدرت مانور روی آن وجود ندارد، می‌توانید ایده آرک را اجرا کنید. مطمئنیم شما هرگز از انجام این کار، پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای نقاشی آرک و گچبری ها

بهترین رنگ برای دیوار خانه کدام است؟ آموزش کشیدن آرک رنگی روی دیوار نشیمن و پذیرایی
با کشیدن یک آرک رنگی روی یک دیوار ساده، می‌توانید کاربری‌های متفاوتی برای آن ایجاد کنید. این آرک‌ها می‌توانند دکور یا اشیاء خاص را که قبلا به چشم نمی‌آمد، برجسته نشان دهند.

برای کشیدن یک آرک رنگی روی دیوار، از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟

اگر رنگ‌های روشن و جسورانه را دوست ندارید، نیازی به انتخاب این رنگ‌ها نیست. اگر در انتخاب رنگ دودل هستید، از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم از مبلمان یا فرش‌هایی که در فضا دارید، الهام بگیرید. به‌طور مثال اگر در فرش شما رنگ سبز وجود دارد، می‌توانید آن را روی دیوارهای خود هم منعکس کنید. بهتر است ابتدا کمی تحقیق کنید. از هماهنگی رنگ آرک با مبلمان اتاق خود مطمئن شوید و بعد آن را روی دیوار پیاده کنید.

اگر شک دارید که می‌خواهید کل اتاق‌ نشیمن با یک رنگ خاص نقاشی شود، از یک آرک شروع و رنگ را روی آن امتحان کنید. آرک‌ها محلی عالی برای امتحان کردن رنگ هستند. شاید دوست داشته باشید به اتاقی که دیوارهای آن دو رنگ است، یک آرک رنگی هم اضافه کنید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب تنالیته روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ روی دیوار، ظاهر زیبایی ایجاد کنید. همیشه بازی با سایه‌های یک رنگ، نتیجه مطلوبی خواهد داد.

اما شما می‌توانید هنگام انتخاب رنگ، به سراغ یک رنگ متضاد با پیش‌زمینه دیوار هم بروید. این رنگ لزوما نباید خارج از رنگ‌های مورد علاقه‌تان باشد. اما آرک رنگی باید به خوبی خودنمایی کند تا در آن محیط تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان + جدول ترکیب رنگها در نقاشی

نکات طلایی انتخاب رنگ دیوار پذیرایی و ایجاد نقطه کانونی با نقاشی آرک رنگی
با انتخاب یک رنگ متفاوت برای آرک نسبت به رنگ دیوار پذیرایی، یک نقطه کانونی برای جلب توجهات بوجود خواهد آمد.
خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

نحوه چیدن مبلمان و دکور اطراف آرک رنگی

روش‌های بی‌شماری در استفاده از آرک‌ها برای بهبود بخشیدن به دیدِ مبلمان و دکوراسیون اتاق‌ نشیمن وجود دارد. در واقع، آرک‌ها می‌توانند بعضی از مشکلات طراحی داخلی را حل کنند و یک دید چشم‌نواز به اتاق ببخشند. پس توجه به آرک‌ها، یک راه عالی برای جلوه دادن به مبلمان به نظر می‌رسد. اگر عرض آرک دقیقا با عرض مبلمان شما مطابقت داشته باشد، ترکیب جالبی پدید خواهد آمد. بنابراین باید سعی کنید اندازه‌گیری عرض مبل را با دقت انجام دهید.

آرک‌ها در پشت همه آیتم‌های مبلمان (مثل مبل‌ نشیمن، میز ناهارخوری و ویترین) زیبا به نظر می‌رسند. اگر عاشق برجسته کردن یک مبل بزرگ هستید، استفاده از آرک رنگی را امتحان کنید. آرک رنگی می‌تواند به‌عنوان یک نقطه کانونی هم در نظر گرفته شود و توجه بیننده را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: اصول رنگ آمیزی و نقاشی سالن پذیرایی

ایده‌های جالب و کاربردی برای نقاشی روی دیوار و تقسیم فضا با آرک رنگی
از آرک رنگی می‌توان برای یک منظور خاص مثل تقسیم فضای کار هم استفاده کرد.

یکی‌دیگر از رویکردهای رایج در دکوراسیون داخلی، نصب چند شلف روی آرک است. این راهکار یک ترفند عالی برای بهبود دادن به ظاهر فضای شماست. قفسه‌های خود را با همان رنگ آرک، رنگ‌آمیزی کنید. البته می‌توانید اندکی جسورانه‌تر هم عمل کرده و از رنگ متضاد برای برجسته کردن شلف‌ها استفاده کنید.

گاهی دیده می‌شود افراد خلاق، کابینت‌ها یا قاب عکس‌های هنری خود را بالای آرک نصب می‌کنند. گیاهان خود را هم روی شلف‌های پایین که جلوی دید است، قرار می‌دهند تا پس‌زمینه‌های هندسی سرگرم‌کننده‌ای به وجود آورند. حتی گاهی بلندی آرک‌های رنگی تا نزدیکی سقف ادامه پیدا می‌کند. در این صورت برای اضافه کردن آیتم‌های مختلف دکوراسیون، قدرت مانور بیشتری وجود دارد.

طراحان داخلی معتقدند محل نقاشی کردن یک آرک می‌تواند محل چیدمان مبلمان شما را تعیین کند. در این صورت باید کمی خلاقیت به خرج دهید تا بهترین حالت را برای چیدمان مبلمان خود پیدا کنید. بهتر است آرک را به گونه‌ای نقاشی کنید که در هر دو طرف آن آزادی عمل زیادی داشته باشید و با گذشت زمان، دستتان برای چیدمان مختلف مبلمان باز باشد.

نحوه انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه و نقاشی آرک رنگی هماهنگ با دکوراسیون نشیمن و پذیرایی
نقاشی آرک رنگی روی دیوار گاهی می‌تواند برای انتخاب رنگ و چیدمان مبلمان، محدودیت‌هایی ایجاد کند. پس قبل از نقاشی روی دیوار، به اندازه کافی فکر کنید.

هنگام کشیدن یک آرک در اتاق‌ نشیمن، چه کار باید کرد؟

مهم این است آرکی که روی دیوار ایجاد می‌کنید، زیبا و مرتب به نظر برسد. قبل از اینکه قلم‌مو را بردارید و آرک را بکشید، باید وقت کافی برای برنامه‌ریزی صحیح چیدمان اتاق صرف کنید. پیشنهاد می‌شود از یک تکه نخ، یک میخ و یک مداد برای کشیدن آرک استفاده کنید. میخ را در مرکز آرک بکوبید و یک سر نخ را به میخ ببندید. سپس مداد را به سر دیگر نخ وصل کنید و به وسیله آن هلال آرک را روی دیوار رسم کنید.

پس از رسم کردن هلال، می‌توانید از یک قلم‌موی کوچک برای کشیدن خطوط جانبی طرح استفاده کنید. اما برای رنگ کردن قسمت‌های دیگر، می‌توانید از غلطک نقاشی استفاده نمایید. برای این کار وقت کافی بگذارید تا همه‌چیز دقیق و درست از آب در بیاید.

اما اگر با وجود تمام تلاش‌ها آرک رنگی شما ایده‌آل به نظر نمی‌آید، نگران نباشید. زیرا تغییر یا به‌روزرسانی آرک‌ها بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه است. اگر رنگی را که انتخاب کرده‌اید دوست ندارید، می‌توانید به راحتی روی آن رنگ دیگری بزنید تا به رنگ مناسب خود برسید. در هر پروژه‌ای ممکن است از این دست خطاهای انسانی رخ دهد. اگر در اولین تلاش خود، به بهترین حالت دست نیافتید، برای رسیدن به گزینه‌های بهتر، خلاق باشید. مطمئنا رسیدن به آرک رنگی ایده‌آل‌تان غیر ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: روش های ترکیب رنگها در نقاشی و ساختمان و ایجاد رنگ های سرد و گرم

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

از نظر روانشناسی، آرک به دلیل نداشتن گوشه یا زاویه، آرامش‌بخش است. انتخاب رنگ و محل کشیدن آرک رنگی هم می‌تواند بیشتر کمک کند تا این آرامش به افراد منتقل شود. اما برای کشیدن یک آرک روی دیوار اتاق‌ نشیمن، نباید بی‌گدار به آب زد. قبل از انتخاب محل آرک، رنگ، طول و عرض و نحوه استفاده از آن برای دکوراسیون، به دقت فکر کنید. حتی می‌توانید برای این منظوز از متخصصین طراحی داخلی هم مشورت بگیرید.

در صورتی‌که در انتهای کار از نتیجه راضی نبودید، روحیه خود را نبازید. می‌توانید با به‌کارگیری خلاقیت بیشتر در یک زمان کوتاه، به آرک دلخواه خود برسید. نکته مهم دیگر این است که به‌روز‌رسانی آرک سخت و هزینه‌بر نخواهد بود. بنابراین می‌توانید در آینده هم برای تغییر دکوراسیون اتاق‌ نشیمن خود، روی اعمال تغییرات بر روی آرک حساب کنید.

منبع: Thespruce

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − پنج =