چگونه از رنگ سال ۲۰۱۹ در دکوراسیون خانه استفاده کنیم

0

هر سال موسسه رنگ پانتون (Pantone) رنگی را بعنوان رنگ سال معرفی می‌کند. ۲۰ سال است که رنگ‌های معرفی شده از سوی پانتون نقش مهمی در تصمیم گیری‌های صنایع مختلف از جمله دنیای مد، خانه و دکوراسیون، صنعت طراحی و گرافیک ایفا می‌کند. رنگی که بعنوان رنگ سال معرفی می‌شود با در نظر گرفتن موارد مختلفی انتخاب می‌شود و در طول سال تاثیر بسزایی در همه چیز، حتی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و حتی گاهی مقاصد سفرهای آن سال می‌گذارد. با این بررسی‌ها رنگی که بعنوان رنگ سال ۲۰۱۹ از سوی موسسه پانتون معرفی شد رنگی است به نام رنگ مرجانی. با استادکار همراه باشید تا با این رنگ و نحوه استفاده از آن در طراحی دکوراسیون خانه بیشتر آشنا شوید.

رنگ سال 2019
رنگ مرجانی رنگ سال ۲۰۱۹
  • رنگ مرجانی چه رنگی است؟

شاید رنگ مرجانی نامی نباشد که ما برای این رنگ می‌شناسیم. اغلب ما این رنگ را با نام گلبهی معرفی می‌کنیم. اما از آنجایی که انتخاب این رنگ بعنوان رنگ سال ۲۰۱۹ هدفی در پیش داشته ما نیز آن را رنگ مرجانی می‌خوانیم. مهم‌ترین دلیل انتخاب این رنگ بعنوان رنگ سال ۲۰۱۹، توجه مردم به جزایر مرجانی است. جایی که محل زندگی بسیاری از موجودات دریایی است و در سال‌های اخیر با آسیب‌هایی که به برخی از این جزایر رسیده است برخی از آن‌ها رو به نابودی هستند. رنگ مرجانی که در واقع به رنگ مرجان زنده اشاره دارد، رنگی است که خوش بینی و سرزندگی را نشان می‌دهد. رنگ سال ۲۰۱۹ در حقیقت ترکیبی است از رنگی چند درجه تیره‌تر از صورتی اما روشن‌تر و ملایم‌تر از قرمز. رنگی که کمی در دل خود درخشندگی رنگ طلایی یا نارنجی را دارد.

رنگ مرجانی رنگ سال 2019
هدف از انتخاب این رنگ بعنوان رنگ سال ۲۰۱۹، توجه به جزایر مرجانی بوده است.

رنگ مرجانی از قعر دریاها بیرون کشیده شده است، بنابراین می‌تواند زیبایی خاصی در کنار رنگ‌های آبی، سفید، فیروزه‌ای، خاکستری و رنگ‌های گرم همانند زرد داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید چطور می‌توان از رنگ سال ۲۰۱۹ برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد.

  • چگونه از رنگ سال ۲۰۱۹ در دکوراسیون خانه استفاده کنیم.

در فنگ شویی رنگ پیشنهاد می‌شود اگر احساس می‌کنید رنگ قرمز برای دکوراسیون خانه شما خیلی پررنگ است، رنگی ملایم‌تر از همین خانواده انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید رنگ مرجانی یا گلبهی را بعنوان رنگی جایگزین این رنگ کنید و کمی سرزندگی و شادابی دنیای زیر آب را وارد خانه خود کنید. ما به شما ایده‌هایی برای به کار گیری این رنگ زیبا می‌دهیم.

  • رنگ سال ۲۰۱۹ را در دیوارهای خانه به نمایش بگذارید.

خوشبختانه رنگ مرجانی رنگی نیست که بخواهید دغدغه‌ای برای استفاده از آن در فضاهای وسیع همانند دیوار اتاق خود داشته باشید. این رنگ گرمای خاصی دارد اما در عین حال به شدت رنگ نارنجی یا قرمز نیست و ملایمتی که در قلب این رنگ دیده می‌شود آرامش بیشتری به فضا می‌بخشد. اگر نگران هستید که این رنگ بیش از حد فضای اتاق شما را تیره می‌کند، فقط یک دیوار را رنگ کنید. اگر می‌خواهید رنگ سال ۲۰۱۹ در فضای خانه شما درخشش بیشتری داشته باشد، در کنار آن از رنگ‌های خنثی همانند سفید یا خاکستری استفاده کنید. رنگ خاکستری در کنار این رنگ بسیار جذاب و زیبا خواهد بود و موجب می‌شود هم خودش هم رنگ مرجانی بسیار چشمگیر و زیبا جلوه کنند.

رنگ مرجانی رنگ سال 2019
ملایمتی که رنگ مرجانی دارد آن را رنگی مناسب برای اتاق خواب می سازد.
  • رنگ مرجانی را برای مبلمان در نظر بگیرید.

رنگ ملایم و سرزنده مرجانی می‌تواند انتخاب خوبی برای مبلمان باشد. بخصوص اگر در کنار آن از رنگ‌هایی نظیر سفید و آبی استفاده کنید. در نظر داشته باشید رنگ‌های خنثی نظیر خاکی، قهوه‌ای، مشکی و حتی کرم می‌توانند همیشه در کنار رنگ سال ۲۰۱۹ زیبایی و جلوه بیشتری داشته باشند و موجب شوند این رنگ نیز بیشتر بدرخشد.

رنگ مرجانی رنگ سال 2019
اگر فکر می کنید همرنگ بودن تمام مبلمان خانه موجب می شود رنگی که می خواهید جلوه خودش را از دست بدهد، بزرگترین مبل را در رنگ سال ۲۰۱۹ انتخاب کنید.
  • پرده‌ها را گلبهی انتخاب کنید.

پرده اتاق پذیرایی جلوه خاصی به فضای اتاق می‌بخشد. اگر رنگ آمیزی دیوارها برای شما کار دشواری است، رنگ سال ۲۰۱۹ را در پرده اتاق پذیرایی به کار بگیرید. اگر می‌خواهید یک دکور مونوکروم داشته باشید می‌توانید سایر وسایل، نظیر مبلمان را نیز در همان طیف رنگی انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید فقط پرده اتاق این رنگ را به نمایش بگذارد، می‌توانید سایر وسایل اتاق را در رنگی خنثی یا رنگی چند درجه روشن‌تر از رنگ گلبهی یا مرجانی انتخاب کنید.

رنگ مرجانی رنگ سال 2019
رنگ پرده اتاق پذیرایی انرژی و جلوه خاصی به فضای اتاق می بخشد.
  • فقط یک شیء کوچک در دکوراسیون خانه خود به رنگ سال انتخاب کنید.

حتما نیاز نیست بیش از حد از رنگ سال ۲۰۱۹ در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. می‌توانید فقط یکی از وسایل را در این رنگ انتخاب کنید تا مجبور نباشید همه وسایل را تعویض کنید تا با رنگ دیوار یا پرده جور بیاید. مثلا رنگ کوسن روی مبل‌ها را تغییر دهید. روبالشی‌های اتاق خواب را در رنگ گلبهی یا مرجانی انتخاب کنید. یا در ساده‌ترین حالت، فقط یک شیء تزیینی یا گلدان در این رنگ برای خانه خود تهیه کنید.

رنگ مرجانی رنگ سال 2019
قسمت کوچکی از دکوراسیون اتاق را به رنگ سال ۲۰۱۹ اختصاص دهید. می تواند یک بالش روی تختخواب باشد.
  • از رنگ گلبهی در طرح‌های مختلف استفاده کنید.

شاید تا به اینجا به این فکر کرده باشید که باید حتما رنگ سال ۲۰۱۹ را به صورت تکرنگ یا یکدست انتخاب کنید. اما اینطور نیست. اگر خیلی از وسایل یکرنگ خوشتان نمی‌آید و در عین حال دوست دارید رنگ مرجان‌های زیر دریا را به خانه خود وارد کنید می‌توانید وسایلی که تهیه می‌کنید را طرح دار انتخاب کنید که در این طرح‌ها از رنگ مرجانی استفاده شده باشد. بعنوان مثال، یک طرح زیبا برای پرده آشپزخانه انتخاب کنید که در آن بتوان از رنگ زیبای مرجانی نیز استفاده کرد. در این صورت دیگر نگران هماهنگی سایر وسایل دکوراسیون خانه خود با رنگ جدید نخواهید بود.

رنگ مرجانی رنگ سال 2019
روبالشی و روتختی طرح دار در رنگ مرجانی هماهنگی خاصی با طرح دیوارها در همین رنگ دارند.
رنگ مرجانی رنگ سال 2019
یک پرده طرح دار نیز می تواند همچنان رنگ سال را به خانه شما وارد کند.
  • از چه رنگ‌هایی در کنار رنگ سال ۲۰۱۹ استفاده کنیم؟

همانطور که به آن اشاره شد، رنگ مرجانی رنگیست که در آن رنگ‌های صورتی، قرمز و نارنجی دیده می‌شود. وقتی تصمیم می‌گیرید از رنگ جدیدی برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، پیش از هر چیزی این سوال برایتان به وجود خواهد آمد که آیا این رنگ با رنگ سایر لوازم خانه جور می‌آید؟ یا از چه رنگی باید در کنار این رنگ استفاده کرد. ما نیز به همین دلیل چند رنگی که می‌توانند در کنار رنگ مرجانی زیبا باشند را به شما پیشنهاد می‌دهیم و شما خواهید دید چقدر استفاده از این رنگ در دکوراسیون خانه ساده خواهد بود.

رنگ مرجانی و خاکستری

خاکستری یک رنگ خنثی است که شاید برای برخی از افراد رنگی کسل کننده و بی روح باشد. اما قرار گرفتن آن در کنار رنگ زیبا و درخشان مرجانی موجب می‌شود تعادل بیشتری در میان رنگ‌های موجود در دکوراسیون ایجاد شود. رنگ مرجانی جذابیت و درخشندگی خود را به رنگ خاکستری می‌بخشد و خاکستری نیز کمی شدت رنگ مرجانی را می‌گیرد. به این ترتیب هر دو زیباتر از زمانی که تکی استفاده می‌شدند دیده خواهند شد.

رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل
ترکیب رنگ مرجانی و خاکستری در دکوراسیون خانه

رنگ مرجانی و بژ

رنگ خاکستری تنها رنگی نیست که زیبایی آن در کنار رنگ سال ۲۰۱۹ بیشتر می‌شود. رنگ بژ نیز طبیعتی زیبا در کنار رنگ مرجانی ایجاد می‌کند. اگر به اعماق دریا بروید حتما این رنگ را در شن‌های کنار مرجان‌ها خواهید دید. بنابراین با انتخاب رنگ ملایم و زیبای بژ در کنار رنگ مرجانی می‌توانید کمی به آرامش دنیای زیر آب نزدیک‌تر شوید.

رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل
ترکیب رنگ مرجانی و بژ در دکوراسیون خانه

رنگ مرجانی و آبی فیروزه ای

مرجان‌ها زیر آب هستند بنابراین چه چیزی مهم‌تر از رنگ آبی در کنار آن‌ها وجود دارد؟ رنگ آبی روشن و فیروزه‌ای دو رنگی هستند که برخلاف رنگ‌های خاکستری و بژ دیگر خنثی نیستند و هر یک جذابیت خاص خودشان را دارند. شاید استفاده از این دو رنگ در کنار رنگ مرجانی کمی زیاده روی به نظر برسد اما اینطور نیست. مرجانی رنگی است که در در خود گرما و زندگی دارد، آبی رنگیست که کمی سرد است. بنابراین ترکیب این دو می‌توانند همچنان تعادل در فضا ایجاد کند و علاوه بر این‌ها باز هم طبیعت زیبا و دنیای زیر دریا را تداعی کند.

رنگ سال 2019 در دکوراسیون منزل
ترکیب رنگ مرجانی و آبی فیروزه ای در اتاق خواب

رنگ مرجانی و سفید

بدون شک سفید تنها رنگی است که در کنار هر رنگی استفاده می‌شود. بدون اینکه دغدغه‌ای درباره هماهنگی رنگ‌ها وجود داشته باشد. بنابراین هنگام به کار گیری رنگ سال ۲۰۱۹ در فضایی که بیشتر دکور آن سفید است هیچ نگرانی نخواهید داشت. حتی در این دکور می‌توانید از رنگ فیروزه‌ای در اشیاء کوچک و رنگ مرجانی در اشیاء بزرگ استفاده کنید و ترکیب رنگی جذاب و به یاد ماندنی در خانه خود ایجاد کنید.

ترکیب رنگ مرجانی، سفید و فیروزه ای در دکوراسیون خانه
  • سخن پایانی

موسسه رنگ پانتون هر سال نظرها را به رنگی جدید جلب می‌کند. رنگ سال ۲۰۱۹ شاید رنگی باشد که تا به حال نام آن را نیز نمی‌شناختیم یا از وجود موجوداتی طبیعی و زیبا در این رنگ مطلع نبودیم. توجه به رنگ‌ها در زندگی ما نیز نقش مهمی خواهد داشت. رنگ‌ها می‌توانند در روحیات ما و سبک زندگیمان تاثیر بگذارند. بنابراین چرا ما نیز از رنگ جدیدی که معرفی شده بیشتر در زندگی خود استفاده نکنیم؟ و در کنار آن نیز بیشتر درباره اینکه چطور این رنگ در دنیای طبیعت رو به نابودی است نیز فکر کنیم.

نظر شما درباره رنگ سال ۲۰۱۹ چیست؟ دوست دارید از این رنگ استفاده بیشتری داشته باشید؟ ما همیشه از نظرات شما استقبال می‌کنیم.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =