تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی در چیست؟

0

در مقاله قبل به بررسی تفاوت کاشی و سرامیک پرداختیم در این مقاله تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی را شرح می دهیم . اگر شما هم سری به بازار سرامیک زده باشید امکان ندارد نام سرامیک پرسلان و کاشی به گوشتان نخورده باشد. این دو محصول بسیار پرکاربرد و رایج، همواره نظر مصرف کنندگان را جلب می کنند اما اگر مصرف کننده ویژگی های آنها را نداند و تفاوت هایشان را نشناسد، ممکن است در خرید دچار مشکل شود. در این مقاله به تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی خواهیم پرداخت. با استادکار همراه باشید .

تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی
تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی

شناخت دقیق از محصول

در استادکار همیشه گفته ایم که برای رفتن به بازار یا درخواست همکاری از یک متخصص سرویس کار، اولین قدم شناخت موضوع است. اگر می خواهید جنسی بخرید یا وسیله ای را به یک سرویس کار – تعمیرکار مجرب بسپارید، حتما باید با کلیات آن وسیله یا سرویس خدماتی آشنایی داشته باشید. شناخت کافی از محصولی که می خریم یا سرویس خدماتی که دریافت می کنیم به ما کمک می کند در طولانی مدت هزینه کمتری برای آن محصول – سرویس پرداخت کنیم و همچنین بهترین راندمان ممکن را از آن دریافت کنیم.

تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی

در این مطلب سری به بازار کاشی و سرامیک میزنیم و یکی از پرسش های متداول این بازار را پاسخ می دهیم: تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی معمولی چیست؟ اگر حتی یک بار سری به مغازه ها یا کارخانه های این حوزه زده باشید، امکان ندارد این دو اسم را نشنیده باشید. اگر با این دو محصول آشنایی ندارید حتما از خودتان پرسیده اید که تفاوت این دو در چیست. برای رسیدن به پاسخ این پرسش ابتدا باید هرکدام از این دو محصول را بشناسیم.

سرامیک پرسلان چیست
پرسلان یکی از اعضای جدید خانواده سرامیک است که از مواد طبیعی فشرده شده تهیه می شود

سرامیک پرسلان چیست

پرسلان یکی از اعضای جدید خانواده سرامیک است که از مواد طبیعی فشرده شده تهیه می شود و رنگ آن بعد از پخت معمولا سفید و همواره سخت و متراکم است. پرسلان شامل دو نوع پولیش و لعاب دار است. پرسلان محصولی است یکنواخت، که از خاک رس، فلدسپات یا گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت بالا تولید می شود که بعد از پخت سفید و متراکم است.

سرامیک معمولی یا کاشی چیست

کاشی فراورده ای سرامیکی، متشکل از دانه های ظریف متبلور و متخلخل است که معمولاً در حرارت بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد پخته شده و در انواع لعاب دار و بدون لعاب تولید می شود. رویه لعابی کاشی ممکن است براق، نیمه براق، مات، ساده، گلدار، سفید و یا رنگی باشد.

سرامیک معمولی یا کاشی چیست
کاشی فراورده ای سرامیکی، متشکل از دانه های ظریف متبلور و متخلخل است

تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی از زوایای مختلف

اگر با مطالعه این دو تشریح مختصر تفاوتی در این دو محصول مشاهده نمی کنید اصلا تعجب نکنید. این مسئله نیاز به بررسی بسیار دقیق تر دارد.

تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی از نظر مقاومت

در بسیاری موارد مهمترین خصوصیت یک کف پوش / دیوار پوش مقاومت آن است. سرامیک پرسلان دارای جیب کمتری است، مواد فشرده تری دارد، یکنواخت است و به طور کلی از سایر انواع کاشی سخت تر و مقاوم تر است. این محصول همچنین به دلیل داشتن همین ویژگی ها در مقابل نفوذ آب هم بسیار مقاوم تر از سرامیک معمولی است. به همین دلیل از پرسلان در واحدهایی که استحکام کف و دیوارها در مقابل ضربه، خراش و نفوذ آب اهمیت بیشتری دارد، بیشتر توصیه می شود.

تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی از نظر نصب

در این بخش نحوه نصب سرامیک پرسلانی کف و تفاوت آن با سرامیک معمولی را خواهیم گفت .

تراکم بسیار بالای پرسلان هرچند این محصول را مقاوم کرده اما در عین حال نصب آن را هم دشوارتر کرده است. یک ضربه یا فشار حتی مختصر ممکن است باعث ترک خوردن یا حتی شکستن یک ورق پرسلان در حین نصب شود. به همین دلیل است که توصیه می شود نصب این محصول را به متخصص بسپارید. این مسئله درباره سرامیک های معمولی چندان مسئله ساز نیست.

پرسلان همچنین نسبت به سرامیک های معمولی سنگین تر هم هست. این مسئله در حمل و نقل و این محصول مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. وزن کف کاشی های پرسلان بسیار مهم است زیرا وزن بالا، نصب آن را  نیز دشوارتر می کند.

تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی از نظر نصب
تراکم بسیار بالای پرسلان هرچند این محصول را مقاوم کرده اما در عین حال نصب آن را هم دشوارتر کرده است

تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی از نظر تعمیر و نگهداری

تعمیر سرامیک پرسلان نسبت به سرامیک های معمولی دشوارتر است. زیرا کار با آنها سخت تر است و اگر شما مجبور شوید برای تعمیر کف سرامیک جدیدی را جایگزین قبلی کنید ، علاوه بر هزینه سرامیک، باید هزینه ی نصاب را نیز اضافه کنید. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که هزینه نگهداری پرسلان نسبت به سرامیک های معمولی کمتر است. همانطور که گفته شد این سرامیک ها مقاوم تر از سرامیک های معمولی هستند.

تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی از نظر قیمت

ناگفته پیداست که سرامیک های پرسلان نسبت به سرامیک های معمولی گران تر هستند. البته این تفاوت قیمت آنقدر زیاد نیست که خرید پرسلان را از نظر صرفه اقتصادی بی منطق کند اما ممکن است در بعضی پروژه ها این تفاوت قیمت موثر و غیرقابل چشم پوشی باشد. اگر شما خودتان می توانید سرامیک معمولی را نصب کنید، اگر بخواهید سرامیک پرسلان تهیه کنید به احتمال فراوان هزینه نصب آن هم به هزینه های اجرای پروژه شما اضافه خواهد شد.

تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی از نظر ظاهری
سرامیک های پرسلان نسبت به سرامیک های معمولی گران تر هستند

تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی از نظر ظاهری

بیشتر مصرف کنندگان معتقدند سرامیک های پرسلان زیبا تر هستند. البته که زیبایی یک مسئله سلیقه ای به شمار می رود اما یکی از دلایل اصلی که سرامیک های پرسلان رفته رفته به رقیب جدی سرامیک های معمولی تبدیل می شوند همین زیباتر بودن آنهاست.

جمع بندی

با توجه به تمام نقاط مثبت و منفی گفته شده در بالا می توانید تصمیم خودتان را مورد خرید سرامیک پرسلان یا معمولی بگیرید. شما کدامیک را ترجیح می دهید؟ در بخش کامنت ها ما را از نظرات خوب خود محروم نگذارید .

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + سه =