اصول رنگ آمیزی و نقاشی اتاق خواب چیست؟

0

اولین چیزی که هر روز چشمانتان آن را میبیند اتاق خواب است. رنگ اتاق خواب در روحیه شما تاثیر زیاد دارد و باید به درستی انتخاب شود، هنگام انتخاب طرح و رنگ مناسب باید به نور، اندازه اتاق و میزان انرژی که به شما میدهد و همینطور آرامش بخش بودن آن توجه شود. در این نوشتار میخواهیم با روش درست انتخاب رنگ برای اتاق خواب و نحوه رنگ آمیزی درست آن بپردازیم، اگر شما هم قصد نقاشی اتاق خواب تان را دارید توصیه میکنیم این مقاله را مطالعه کنید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

گام اول: ارزیابی عوامل مختلف در نقاشی اتاق خواب

قبل از اینکه بخواهیم رنگ را انتخاب کنیم باید فاکتورهای مورد نیاز را بررسی کرده و در نهایت به یک نتیجه اجمالی برسیم. اما چه چیزهایی باید لحاظ شوند؟

  • سایه رنگ اتاق

خیلی از افراد در انتخاب رنگ و نقاشی اتاق خواب شان سعی میکنند روی رنگ سایه بزنند. یعنی میزان غلظت رنگ در برخی نقاط بیشتر و برخی نقاط دیگر کمتر است. اگر محیط اتاق خواب شما کوچک است سایه‌های خیلی ملایم را انتخاب کنید تا فضای اتاق را بازتر نشان دهد، برای اتاق‌های بزرگ میتوان از سایه‌های سنگین‌تر استفاده کرد و این کار در این نوع اتاق‌ها باعث شیک‌تر شدن فضا خواهد شد.

  • رنگ تیره یا روشن؟

رنگ تیره را برای محیط‌های شادتر استفاده کنید، اگر اتاق خواب بزرگی دارید میتوانید از ترکیب رنگی روشن و با سایه‌های تیره‌تر مثل خاکستری بهره ببرید و  اگر دنبال فضای صمیمی‌تری هستید میتوانید از خانواده رنگ‌های آبی مثل آبی اقیانوسی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: دیوار دو رنگ: چند پیشنهاد ایده عالی برای داشتن دیوار دو رنگ

  • میخواهید دمای اتاق خواب چگونه باشد؟

ممکن است کمی با دیدن این تیتر گیج شده باشید اما رنگی که در محیط وجود دارد روی دمایی که شما از محیط دریافت میکنید و یا آن را حس میکنید تاثیر خواهد داشت. به طور کلی رنگ‌های گرم باعث ایجاد راحتی میشوند ولی اگر از سایه روشن برخی رنگ‌های گرم مثل قرمز روشن استفاده کنید میتواند یک محیط مهیج و گرم را برای شما ایجاد کند. رنگ‌های خنک مثل آبی یا سبز همیشه باعث آرامش میشوند.

  • سقف باید رنگ شود؟

همیشه در انتخاب رنگ برای اتاق خواب به دیوارها فکر میکنیم، اما رنگ سقف هم از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر اتاق شما ارتفاع سقف کمی دارد میتوانید آن را با سفید یا آبی خیلی روشن رنگ کنید که به افزایش فضا کمک میکند، اما اگر ارتفاع سقف اتاقتان زیاد است بهتر است از یک درجه تیره‌تر همان رنگی استفاده کنید که دیوارها با آن رنگ شده اند.

  • چگونه نور طبیعی اتاق را همانند قبل دریافت کنم؟

رنگ‌هایی که استفاده میکنید باید با نوری که در اتاق دریافت میکنید متناسب باشد. به طور مثال یک اتاق شمالی طبیعتا مقدار روشنایی بیشتری نسبت به یک اتاق جنوبی خواهد داشت، در واقع نور باعث میشود شما رنگ را به صورت دیگری ببینید و هرچه نور بیشتری در اتاق وجود داشته باشد رنگ روشن‌تری خواهید داشت. در کنار این موضوع تعداد و نوع لامپ‌هایی که در اتاق استفاده شده میتواند تاثیر زیادی در نوع دیده شدن رنگ در شب داشته باشد. اما چه باید کرد؟

اگر از نقاشی اتاق خواب تان مطمئن هستید و احتمالا لحظه آخر پشیمان نمی‌شوید بهتر است مقداری از رنگی که میخواهید را روی قسمتی از دیوار زده و چند روز در شرایط نوری مختلف با آن زندگی کنید. این میتواند به تصمیم نهایی شما در انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی و نقاشی اتاق خواب خیلی کمک کند.

  • برای تطابق داشتن رنگ اتاق خواب با مبلمان چه کنم؟

اگر در اتاق خود مبلمان دارید و همینطور تخت خواب و… بهتر است روی طرح رنگ خود تمرکز کنید، بیشترین رنگی که در وسایل موجود در اتاق خواب استفاده شده مثل روتختی، تخت، کمد، میز توالت، مبل و… بعنوان رنگ اصلی اتاق باید مدنظر قرار گرفته شود چون احتمالا شما نمیخواهید هزینه زیادی متحمل شوید و همه این وسایل را عوض کنید.

قرار نیست شما رنگی دقیقا عین رنگ مبلمان و تخت انتخاب کنید بلکه باید رنگی متناسب با آنها استفاده شود فقط رنگ این وسایل نباید باهم تضاد داشته باشند. بعنوان مثال برای مبلمان سفید میتوانید از تم آبی روشن بعنوان رنگ اتاق استفاده کنید که ترکیب آرامشبخشی است یا برای رنگ مبلمان قهوه‌ای از رنگ بِژ استفاده کنید.

از رنگ‌های تکمیلی میتوانید در انتخاب دستگیره‌ها و درب اتاق استفاده کنید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون دیوار سفید: ایده هایی برای جان بخشیدن به خانه

گام دوم: انتخاب رنگ درست

تا الان در مورد کلیات مواردی که باید رعایت شوند بحث کردیم.  در ادامه میخواهیم ترکیباتی را معرفی کنیم که میتوانند نتیجه جالبی را برای شما داشته باشند.

  • محیط هیجان ساز!

اگر دنبال این هستید که اتاق خواب شما باعث افزایش انرژی و شور هیجان شما شود میتوانید از رنگ قرمز یا نارنجی سوخته استفاده کنید. در انتخاب سایه‌ها خیلی دقت کنید چون برخی رنگ‌ها مثل قرمز با سایه روشن انرژی خیلی بیشتری خواهند داشت.

  • اتاق خوابی گرم

ترکیبات زرد میتوانند گرمای بسیار زیادی داشته باشند و به بازتر شدن فضای اتاق‌های کوچک‌تر نیز کمک میکنند. پیشنهاد ما استفاده از ترکیب طلایی و سایه‌های تیره‌تر است. اگر روشنایی زرد زیاد شود منظره خیلی خوبی نخواهد داشت و در زمان طولانی احتمالا با سردرد مواجه خواهید شد به همین خاطر از سایه تیره استفاده کردیم.

  • آبی و آرامش

رنگ آبی همیشه برای ما نشانه‌ای از دریا و آسمان است، رنگ آبی به عمیق‌تر و بازتر شدن فضا کمک بسیاری میکند و نتیجه آبی در مورد آرامش بی‌نظیر است. با بازی با سایه‌های آبی میتوانید ترکیب زیبایی را خلق کنید.

  • رنگِ عشق

رنگ بنفش در فرهنگ‌های مختلف مفهوم عاشقانه با خود به همراه دارد، ترکیبات روشن‌تر بنفش میتواند یک حس هارمونیک و صمیمانه ایجاد کند.

  • ایجاد انگیزه

با شنیدن کلمه رشد و پرورش خیلی از ما به یاد طبیعت و ترکیب درختان و خاک میفتیم، این حس آرامش در ناخوداگاه بسیاری از افراد وجود دارد که ناشی از ترکیب سبز و قهوه‌ای روشن است. اگر مبلمان و ست قهوه‌ای در اتاق خواب خود دارید میتوانید از این ترکیب استفاده کنید و منتظر یک فضای آرام و انگیزشی باشید.

  • رنگ‌ها را ترکیب کنید

همانطور که در انتخاب مبلمان و رنگ اتاق باید یک هماهنگ وجود داشته باشد میتوانید از این موضوع در انتخاب رنگ دیوارها نیز بهره بگیرید. در واقع همه دیوارها لزوما نباید یک رنگ داشته باشند. رنگ‌هایی که باهم تداخل ندارند میتوانند به فضاسازی بهتر کمک کنند.

  • از برچسب‌ها استفاده کنید

خیلی از افراد دوست ندارند از یک دیوار تک رنگ یا حتی ترکیبی با سایه‌ها استفاده کنند. از طرفی ممکن است طرح دلخواه برای استفاده از کاغذ دیواری وجود نداشته باشد پس راهکار چیست؟

در بازار برچسب‌هایی وجود دارند که مخصوص استفاده روی دیوار طراحی شده و قابل شست و شو هستند. همچنین میتوانید طرح دلخواه خودتان را سفارش دهید و از آن استفاده کنید. رنگ زمینه با همکاری خودتان و برچسب‌ها با استفاده از تکنولوژی در خدمتتان خواهند بود!

گام سوم: رنگ آمیزی و نقاشی اتاق خواب

  1. تمام وسایل را از داخل اتاق بیرون ببرید و آنهایی که قابل انتقال نیستند را هم با پارچه و یا پلاستیک کاملا بپوشانید. دیوارها را از گرد و غبار پاک کنید و کلید، پریز، دستگیره ها و… را از دیوار جدا کنید تا رنگی نشوند. در اولین قدم باید تمام سوراخ‌ها و فرورفتگی‌های دیوار را با بتونه پر کنید.
  2. نقاطی که قرار نیست رنگ آمیزی شوند را نیز بپوشانید، این شامل درب کمد دیواری و همین‌طور قرنیز دور دیوار می‌شود.
  3. پس از آن با استفاده از کاردک موادی که به صورت اضافه به دیوار چسبیده را بکنید و در نهایت با یک سمباده نسبتا نرم روی دیوار بکشید.
  4. دیوار آماده رنگ کردن است، قوطی‌های رنگ را باز کرده و به اندازه لازم با تینر ترکیب کنید تا رقیق شوند. با قلمو سالم و تمیز روی دیوار به صورت منظم بکشید و اجازه دهید خشک شود.
  5. بعد از خشک شدن ته رنگی که روی دیوار زدید نوبت به رنگ اصلی میرسد که باید با دقت بیشتری انجام شود تا یک دست و بدون شره کردن باقی بماند.
  6. در انتها در و پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا جریان پیدا کند و رنگ به خوبی خشک شود.

نکته: در تمام مراحل نقاشی اتاق خواب از ماسک استفاده کنید، رنگ‌های شیمیایی میتوانند به دستگاه تنفسی شما آسیب برسانند.

نکته۲: برای سقف معمولا از رنگ پلاستیک و برای دیوارها از اکریلیک یا روغنی استفاده میشود، در هنگام خرید روغن به نوع آن توجه کنید.

چگونه از استادکار برای نقاشی اتاق خواب استفاده کنم؟

در ابتدا باید اپلیکیشن موبایل استادکار را نصب کرده و یا از طریق سایت ثبت سفارش کنید. اولین سوالی که از شما پرسیده میشود نوع خدمت نقاشی ساختمان است که نیاز دارید، با توجه به نوع رنگی که میخواهید بزنید هرکدام از پنج گزینه را انتخاب کنید و پس از آن در صورتی که به مشاوره کارشناسان استادکار احتیاج داشتید آن را نیز انتخاب کنید. در انتها روز و زمانی که متخصص استادکار باید به شما مراجعه کنید و همینطور آدرس را انتخاب کنید و منتظر متخصص استادکار باشید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =