آیا باید جمع‌آوری برگ‌های پاییزی را جدی بگیریم؟

0

یکی از مشکلات باغداران و خانه‌های ویلایی در فصل پاییز، جمع‌آوری برگ‌های پاییزی است. هرساله با فرا رسیدن این فصل، کاهش دما و ریختن برگ‌ها روی زمین، باغداران با این سوالات مواجه می‌شوند که با این همه برگی که روی زمین افتاده است، چه باید کنم؟ جمع کردن برگ‌های پاییزی در این حجم، به چقدر زمان نیاز دارد؟ آیا می‌شود از این برگ‌های بلااستفاده برای تقویت خاک استفاده کرد؟

به طور معمول، روش کار این بوده است که باغداران برگ‌ها را به‌صورت توده‌هایی جمع‌آوری می‌کرده‌ و برگ‌های خشک را داخل کیسه‌ می‌ریخته‌اند. سپس آن‌ها را به محل انباشت محلی زباله‌ها می‌برده‌اند. اما آیا جمع کردن برگ‌های پاییزی خشک و بردن آن‌ها به محل دفن زباله، بهترین گزینه برای حیاط خانه و محیط زیست شماست؟ آیا راه حل بهتری برای نگهداری از برگ‌های پاییزی وجود ندارد؟

بیشتر بخوانید: چک لیست کامل نظافت خانه برای پاییز

هدف از جمع‌آوری برگ‌های پاییزی چیست؟

دلیل جمع کردن برگ‌های پاییزی تنها یک چیز است. اگر این برگ‌ها در طول زمستان روی زمین یا چمن بمانند، تبدیل به یک خمیر کپک‌زده می‌شوند. این خمیر باعث می‌شود مانعی برای تنفس چمن‌ها بوجود بیاید و مانع از رشد مجدد آن‌ها در بهار پیش رو می‌شود. ماندن یک لایه ضخیم از برگ روی چمن در طول زمستان، برای چمن مضر است و برداشتن و جمع کردن برگ‌های پاییزی، مطمئناً یک راه موثر برای جلوگیری از وقوع موارد گفته‌شده است. اما شاید این راهکار، بهترین کاری نباشد که شما می‌توانید با توده برگ‌ها انجام دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای آماده‌سازی خانه برای پاییز

نظافت ساختمان و مشاعات:

نظافت ساختمان و مشاعات

  • نظافت راه پله
  • شستن دیوارها و نرده ها
  • نظافت مشاعات، پارکینگ و حیاط
  • پاک کردن شیشه پنجره های داخلی
دریافت این خدمت از استادکار

آیا جمع کردن برگ‌های پاییزی ایده بدی است؟

ایده جمع‌آوری برگ‌های پاییزی اصلا ایده بدی نیست. مشکل اصلی، کاری است که شما پس از جمع کردن برگ‌ها با آن‌ها انجام می‌دهید. اگر شما هم به‌طور معمول کیسه‌های زباله پر از برگ را به محل دفن زباله می‌برید، شاید لازم باشد در این مورد تجدید نظر کنید. به گفته کارشناسان طبیعت‌شناسی و حیات وحش، بدترین کاری که می‌توانید در پاییز انجام دهید، جمع کردن برگ‌های پاییزی، ریختن آن‌ها در کیسه‌های زباله و بردنشان به محل دفن زباله است.

برگ‌های موجود در محل دفن زباله یک فضای غیر ضروری را اشغال می‌کنند. بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست، بیش از ده درصد از زباله‌هایی که در سال ۲۰۱۸ در ایالات متحده دور ریخته شده بود، برگ‌های جمع‌آوری‌شده در پاییز بوده است. بدتر از همه اینکه با تجزیه این برگ‌ها در محل دفن زباله‌ها، آن‌ها با سایر مواد آلی ترکیب می‌شوند و گاز متان که یک گاز گلخانه‌ای مضر برای محیط زیست است را تولید می‌کنند.

در پاییز چه کاری باعث تقویت خاک می‌شود؟ جمع آوری برگ درختان
زیبایی برگ‌های پاییزی بعد از گذشت زمان، رو به زوال می‌رود. در صورت عدم جمع آوری برگ‌های پاییزی، فضای باغ یا پارک را شلخته و بهم ریخته می‌کند.

بنابراین اگر نباید برگ‌ها را به محل دفن زباله ببرید، چه کاری می‌توانید با آن‌ها انجام دهید؟ شاید به ذهنتان برسد که می‌توانیم پس از جمع‌آوری برگ‌های پاییزی، آن‌ها را بسوزانیم. اما باید بدانیم که سوزاندن این برگ‌ها نیز به چند دلیل پسندیده نیست. اولا به دلیل مشکل آتش‌سوزی جنگل‌ها، این کار در بسیاری از مناطق ممنوع است. دوما با سوختن برگ‌های خشک پاییزی، ذرات معلقی به هوا ارسال می‌گردد که می‌تواند به ریه‌های افراد وارد شود. این ذرات معلق باعث ایجاد مشکلات تنفسی، بی‌نظمی در ضربان قلب و حتی حمله قلبی می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان کاشت درخت چه زمانی است؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

بهترین کاری که با این برگ‌ها می‌توان انجام داد، چیست؟

تبدیل کردن برگ‌ها به کود گیاهی، بهترین روش برای سلامت نگه داشتن چمنزار و محیط زیست است. اگر برگ‌ها را جمع آوری کرده‌اید، می‌توانید از آن‌ها به عنوان پایه‌ای برای کود گیاهی خود استفاده کنید. با تبدیل شدن برگ‌ها به کود گیاهی، به جای اینکه در محل دفن زباله پوسیده شوند و به محیط زیست آسیب برسانند، به یک ماده مفید تبدیل می‌شوند.

بسیاری از شهرداری‌ها، برنامه‌های مدونی برای تهیه کود گیاهی دارند. شما می‌توانید برگ‌ها را به محل مورد نظر شهرداری خود ببرید یا آن‌ها را در حاشیه شهر بگذارید تا شهرداری این کار را برای شما انجام دهد. برای اطلاع از جزئیات این روند، با شهرداری منطقه خود تماس بگیرید. با این حال اگر فقط با یک لایه نازک از برگ روبرو هستید، نیازی به جمع کردن آن‌ها ندارید. فقط لازم است با ماشین چمن‌زن آن‌ها را خرد کنید. برگ‌های خشک و خرد شده یک کود گیاهی عالی به وجود می‌آورند.

جمع‌آوری برگ‌های پاییزی | چگونه برگ درختان را به کود تبدیل کنیم؟
بهترین کاری که می‌توانید پس از جمع کردن برگ‌های پاییزی انجام دهید، این است که آن‌ها را کمپوست کرده و به یک ماده اصلاح کننده غنی برای خاک تبدیل کنید.

حتی می‌توانید دستگاه چمن‌زن خود را روی برگ‌ها بکشید و بگذارید برگ‌های خردشده طی زمستان در حیاط بمانند. در این‌صورت نیازی به جمع کردن برگ‌های پاییزی نخواهد بود. تا زمانی‌که برگ‌ها یک لایه خیلی ضخیم نشوند و مانع تنفس چمن نگردند، این برگ‌های خردشده به‌عنوان یک کود گیاهی طبیعی عمل می‌کنند. این کود به چمن‌‌ها کمک می‌کند تا وقتی در بهار سال بعد دوباره رشد کردند، سالم‌تر و سرزنده‌تر به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: آموزش هرس درختان ؛ راهنمای کامل رشد بیشتر آنها

سمپاشی باغچه و فضای سبز

سمپاشی باغچه و فضای سبز

  • نابود کردن انواع آفت‌ها
  • قارچ‌ها و علف‌های هرز
  • ازبین بردن انواع حشرات، موریانه و...
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

شاید تا حالا فکر می‌کردید که برگ‌های جمع‌آوری‌شده در فصل پاییز، تنها زباله‌های بی‌مصرف هستند. اما حالا ارزش این برگ‌ها را می‌دانید. حالا متوجه شده‌اید که جمع‌آوری برگ‌های پاییزی چقدر مهم است. با تهیه کود گیاهی از این زباله‌های به ظاهر بی‌ارزش، نه‌تنها به محیط زیست آسیبی نمی‌رسد، بلکه برای تقویت چمن‌ها در سال آینده نیز روش نسبتا ارزان‌قیمتی در اختیار خواهید داشت.

منبع: familyhandyman

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 8 =