شارژ کولر گازی در چه زمانی و چطور؟

0

کولر گازی جز دسته وسایل گرمایشی و سرمایشی است که کار اصلی آن ایجاد آرامش و آسایش برای مصرف کننده است. حال اگر احساس می‌کنید کولر گازی خانه شما کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد، حتما مشکلی برای دستگاه به وجود آمده است. حتما راجع به عوض کردن فیلترهای، تمیز نگه داشتن آن و استفاده از ترموستات هوشمند برای کارکرد مفید کولر گازی شنیده‌اید اما آیا چیزی راجع به شارژ کولر گازی یا شارژ گاز کولر نیز می‌دانید؟ اگر هنوز در این باره اطلاعاتی به دست نیاورده‌اید و یا فکر می‌کنید کولر گازی شما نیاز به شارژ مجدد دارد این مقاله را از دست ندهید.

شارژ گاز کولر گازی به چه معناست؟

قبل از آنکه به صورت تخصصی وارد جزئیات مربوط به شارژ گاز کولر گازی شویم، بهتر است ابتدا درباره معنی شارژ دوباره صحبت کنیم. به طور کلی بهترین کلمه‌ای که می‌توان جایگزین شارژ کولر گازی مجدد کرد، «پر کردن مجدد است» زیرا دستگاه گاز خود را تمام کرده است و حال نیاز به مجدد به پر کردن دوباره آن است. سیستم کولر گازی به این صورت است که با استفاده از یک سردکن گرما را از درون هوا بیرون می‌کشد. حال پس از انتقال گرما، هوای مترکم شده آماده است که وارد کمپرسور دستگاه شود. حال کولرگازی شما چه سردکن مورد نظر را داشته باشد یا خیر پس از مدتی دستگاه نیاز به شارژ دوباره پیدا می‌کند.

شارژ کولر گازی در چه زمانی و چطور؟
در برخی موارد خاص عدم خنک کردن کولر گازی به معنای کمبود یا نداشتن گاز کافی است در نتیجه باستی برای شارژ مجدد آن اقدام کنیم.

توجه داشته باشید که مراحل شارژ گاز کولر گازی شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما کار بسیار خطرناکی است. از این رو در همین ابتدا تاکید می‌کنیم که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

چه زمان نیاز به شارژ کولر گازی وجود دارد؟

یکی از نشانه‌های بسیار رایج که هنگام کم شارژ بودن کولر گازی ممکن است با آن موجه شوید، کاهش قدرت خنک کنندگی کولر گازی است. در این مواقع معمولا گاز موجود در کولر گازی که اغلب گاز فریون است کم شده، در نتیجه کولر گازی رطوبت را به خوبی نمی‌تواند خارج کند و امکان خنک کردن هوا را از دست می‌دهد. علاوه بر این در این مواقع ممکن است بوی نامطبوعی همراه با رطوبت و حرارت از کولر گازی احساس کنید که این نیز نشانه‌ای از کم بودن گاز است.

و اما گاهی مشکل کمبود گاز در کولر گازی ممکن است بر اثر نشتی باشد که در این مواقع حتما باید از افراد با تجربه و آگاهی که در زمینه تعمیرات کولر گازی با تجربه هستند، کمک بگیرید تا مشکل مربوطه حل شود و سپس اقدام به شارژ گاز کولر گازی کنید.

علاوه بر این اگر به تازگی کولر گازی خریداری کرده‌اید ممکن است مخزن گاز آن مقدار کمی گاز داشته باشد. در این صورت نیز باید پس از نصب کامل کولر گازی سیستم را وکیوم کرده و با استفاده از لوله گاز دستگاه را شارژ کنید.

شارژ کولر گازی در چه زمانی؟
هر زمان کولر گازی رطوبت لازم را از سیستم خود خارج نکند و هوای گرم به جای باد خنک تولید کند، ممکن است نیاز به شارژ گاز داشته باشد.

انواع گازهایی که برای شارژ کولرگازی به کار می رود:

کولرهای گازی یا اسپیلت جز دسته وسایل گرمایشی و سرمایشی هستند که امروزه در اکثر منازل و محیط‌های کاری دیده می‌شود. این کولرها برای عمل خنک کردن از گازهای فریونی (مبرد) استفاده می‌کنند که نقش بسیار مهمی در عملکرد دستگاه ایفا می‌کنند و کمبود یا نبود این گازها قطعا سیستم عملکرد کولر را مختل می‌کند. گازهای فریونی را می‌توانید با نام‌های R22-R410A-R407A بشناسید که هر کدام از این مدل گازها برای مدل‌های مختلف کولر گازی استفاده می‌شود.

انواع گازهایی که برای شارژ کولرگازی به کار می رود
گازهای فریونی جز دسته گازهای مخصوص برای شارژ کولر گازی است که مدل‌های مختلفی دارد و بسته به نوع کولر متفاوت است.

نحوه شارژ کولر گازی:

کولر گازی در سه حالت ممکن است نیاز به شارژ مجدد یا اولیه داشته باشد:

حالت اول: شارژ کولر گازی تازه نصب شده

در این حالت شما در ابتدا به کمک افراد متخصص در این زمینه کولر را نصب کرده و سپس با عمل وکیوم سازی کولر با استفاده از یک لوله مخصوص گاز که در داخل سیستم کندانسور کولر تعبیه شده است گاز را وارد مخزن مخصوص گاز می‌کنید.

شارژ کولر گازی تازه نصب شده
جهت پر کردن مخزن گاز کولر گازی تازه نصب شده حتما از متخصصین و افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا سیسستم کولر شما دچار مشکل و یا خرابی نشود.

حالت دوم: شارژ کولر گازی فاقد گاز

در این موارد اگر با فشار دادن والف شیر سرویس متوجه فقدان گاز شده‌اید بایستی دوباره سیستم کولر را وکیوم کرده تا هیچ گونه رطوبت و هوایی وارد سیستم نشود و سپس به دنبال ایراد کار که ممکن است نشتی باشد، باشید و پس از رفع مشکل دوباره توسط لوله مخصوص آن را شارژ کنید.

شارژ کولر گازی فاقد گاز
اگر مخزن گاز کولر دچار نشتی یا خرابی شده است حتما در اسرع وقت با چک کردن مشکل و رفع آن برای شارژ مجدد گاز آن اقدام کنید.

حالت سوم: اضافه کردن گاز به کولر گازی

گاهی ممکن است کولر گازی با کمبود گاز مواجه شود که در این موارد باید با استفاده از روش‌های دقیقی مانند استفاده از آمپر متر یا وسایلی چون گیج و مانوفیلد است کار را انجام دهید که قطعا با کم یک فرد متخصص راحت و آسوده می‌توان این کار را انجام داد.

شارژ کولر گازی فاقد گاز
با مشاهده مشکلات متعددی از جمله بوی نامطبوع در هوای کولر گازی، باد گرم و … حتما از یک متخصص در این زمینه برای رفع مشکل کمک بگیرید و اگر در اثر کمبود گاز به مشکل برخوردید از یک تیم متخصص برای شارژ کولر گازی خود کمک بگیرید.

شارژ کولر گازی توسط استادکار

مهم نیست که کولر گازی شما چه مدل و یا چه برندی دارد، همکاران ما در تیم تخصصی و حرفه‌ای استادکار اماده خدمات رسانی در زمینه شارژ کولرگازی و خدمات دیگری چون رفع نشتی کولر گازی، نصب انواع کولر گازی اینورتر، اسپیلت، پنجره‌ای، دیواری و ایستاده، داکت کشی، برق کشی و لوله کشی کولر گازی به صورت کاملا حرفه‌ای هستند.

نصب تعمیر و سرویس کولرگازی

سرویس کولرگازی، نصب و تعمیر آن

  • نصب کولر گازی اینورتر، اسپلیت، پنجره ای، دیواری و ایستاده
  • شارژ کولر گازی و رفع نشتی گاز کولر
  • تعمیر و سرویس کامل کولر گازی
  • تعمیر اینورتر کولرگازی
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: comfort-pro

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =