شیشه رفلکس چیست؟

0

نقش شیشه در معماری امروزی چشمگیر بوده و تاثیر زیادی در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها دارد. یکی از مصالح جذاب ساختمانی که طرفداران زیادی دارد، شیشه رفلکس است. استفاده از این شیشه ضمن اینکه به ارزش ملک شما می‌افزاید، مزایای بسیار دیگری هم دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. در این مطلب سعی کردیم تمامی نکات مربوط به شیشه‌های رفلکس را مرور کنیم. با استادکار همراه باشید.

شیشه رفلکس چیست؟

این شیشه دارای خاصیت بازتابندگی نور است، به همین دلیل به آنها شیشه انعکاسی یا شیشه آینه‌ای هم گفته می‌شود. در ساخت این نوع شیشه برخلاف شیشه معمولی از آلیاژ و فلزاتی استفاده می‌شود که باعث تغییر رنگ و تفاوتش با شیشه‌های دیگر خواهد شد. عملکرد آن بدین گونه است که در قسمت پر نور به‌صورت آینه عمل کرده و شما نمی‌توانید آن سوی شیشه را ببینید، درحالی‌که در قسمت کم‌نور به‌راحتی فضای خارجی آن قابل مشاهده است.

خوب است بخوانید: انواع نمای شیشه‌ای ساختمان

کاربرد انواع شیشه‌های آینه‌ای در ساختمان
شیشه رفلکس تنوع رنگ بالایی دارد و در رنگ‌های سبز، آبی، نقره‌ای، دودی و… در بازار موجود است.

انواع شیشه‌های رفلکس

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، شیشه‌های رفلکس در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که هرکدام مزایا و معایبی دارند. در ادامه به معرفی چند نوع از شیشه‌های رفلکس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

شیشه رفلکس دودی

این مدل شیشه طرفداران زیادی در بازار دارد. میزان پایین عبور نور در این شیشه موجب شده در ساخت ساختمان‌های اداری و مدرن از آن‌ها استفاده شود.

شیشه رفلکس سبز

یکی از پرفروش‌ترین انواع شیشه‌های رفلکس، رنگ سبز آن است که جلوه‌ای خاص به ساختمان می‌بخشد. از این نوع شیشه در ساخت شیشه‌های دوجداره رفلکس هم استفاده می‌شود.

شیشه رفلکس نقره‌ای

این نوع شیشه در بین سایر شیشه‌های رفلکس، خاصیت بازتابندگی و انتقال نور بیشتری دارد. بنابراین برای استفاده در محیط‌هایی با نور کم بسیار مناسب است.

شیشه رفلکس طلایی

استفاده از شیشه‌های رفلکس به رنگ طلایی در ساخت ساختمان‌هایی با نمای رومی یا کلاسیک، نمایی جذاب و متفاوت به آن می‌بخشد، ضمن اینکه میزان نور ورودی به ساختمان نیز به مقدار زیاد کاهش پیدا نمی‌کند.

کاربرد شیشه رفلکس در ساختمان

امروزه به کار بردن شیشه رفلکس در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و… نوعی مزیت به حساب می‌آید که کاربردهای فراوانی نیز دارد. در ادامه چند کاربرد مهم شیشه‌های رفلکس را با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

  • خاصیت بازتابی شیشه‌های رفلکس، مانع از ورود گرما و اشعه فرابنفش به فضای داخلی ساختمان خواهد شد.
  • در برابر هدر رفت سرما یا گرمای محیط داخل ساختمان به عنوان عایق عمل می‌کند، بنابراین برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی کاربرد زیادی دارد.
  • در ساختمان‌های اداری مانند اداره پلیس و برای اتاق بازجویی از متهمین نقش کلیدی و مهمی ایفا می‌کند.
  • از شیشه‌های رفلکس می‌توان در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد. به عنوان مثال برای پارتیشن‌بندی شیشه‌ای یا اجرای نرده‌های شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با هم بخوانیم: روش‌های نصب نرده‌ شیشه‌ای چگونه است؟

برای ساخت و طراحی بالکن‌های شیشه‌ای می‌توان از شیشه‌های رفلکس دوجداره استفاده کرد.

همین‌طور بخوانید: هر آنچه باید درباره بالکن شیشه‌ای بدانید

طراحی انواع نمای شیشه‌ای ساختمان
استفاده از شیشه رفلکس برای اتاق‌های رو به آفتاب بسیار مناسب است؛ زیرا نور را منعکس می‌کند و مانع از نفوذ آن به داخل می‌شود.

معایب و مزایای شیشه رفلکس

این متریال هم مانند سایر ابزار و مصالح مزایا و معایبی دارد که نیاز است آنها را بشناسید. در ادامه مهم‌ترین مزایا و معایب این مدل شیشه را با هم مرور خواهیم کرد.

همینطور بخوانید: شیشه سکوریت بهتر است یا شیشه لمینت؟

مزایای شیشه رفلکس

  • تنوع در رنگ شیشه‌های رفلکس این امکان را به شما می‌دهد تا رنگ مورد نظرتان را با توجه به سلیقه و دکوراسیون مد نظرتان انتخاب کنید.
  • شیشه‌های رفلکس به دلیل خاصیت آینه‌ای، موجب حفظ حریم خصوصی شما خواهند شد. از این‌رو می‌توانید در طول روز پرده‌ها را کنار زده و از نمای خارج ساختمان لذت ببرید.
  • با توجه به تنوع در رنگ‌بندی شیشه‌های رفلکس، استفاده از آنها می‌تواند نمایی خاص و زیبا به ساختمان ببخشد.
  • با توجه به اینکه این شیشه نور را بازتاب می‌دهد، مانع از گرم شدن فضای داخل ساختمان شده و این نکته، موضوع قابل توجهی در فصول گرم سال است.

معایب شیشه رفلکس

  • شیشه‌های رفلکس میزان نور ورودی به منزل را کاهش داده و موجب کم‌نور شدن فضای داخل ساختمان می‌شوند.
  • قیمت بالای شیشه‌های رفلکس به نسبت سایر شیشه‌ها موجب می‌شود همه افراد توانای خرید آن را نداشته باشند.
  • طریقه نصب شیشه موضوعی تخصصی است و نیاز به مهارت بالا دارد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

روش تبدیل شیشه معمولی به رفلکس

تبدیل شیشه معمولی به شیشه رفلکس شاید به ظاهر امری پیچیده و سخت به نظر بیاید، اما در عمل این‌گونه نیست. اگر شیشه‌های ساختمان شما معمولی هستند، جای هیچ نگرانی نیست. زیرا با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به آن می‌پردازیم، به راحتی می‌توانید آنها را به متریال مورد نظر تبدیل کنید. برای تبدیل شیشه معمولی به رفلکس دو راه‌حل وجود دارد که می‌توانید هر یک از آنها را انجام دهید.

استفاده از برچسب جیوه‌ای

استفاده از برچسب جیوه‌ای روشی ساده و در عین حال کاربردی است. شیشه را با شیشه پاک‌کن و دستمال تمیز کرده و برچسب را به قسمت داخلی شیشه بچسبانید.

تبدیل شیشه معمولی به رفلکس با برچسب جیوه‌ای
استفاده از برچسب جیوه‌ای در تبدیل شیشه معمولی به رفلکس باعث جلوگیری از ورود تشعشعات مضر نور خورشید به فضای داخلی ساختمان می‌شود.

استفاده از ورقه نازک آلومینیومی

برای تبدیل شیشه معمولی می‌توانید از ورقه‌های نازک آلومینیومی که برای همین منظور ساخته و طراحی شده‌اند، استفاده کنید. ابتدا سطح شیشه را کاملا تمیز کرده و با دقت زیاد ورقه آلومینیومی را به شیشه بچسبانید.

مزایا و معایب شیشه2های آینه‌ای
ضخامت ورقه آلومینیومی مخصوص تبدیل شیشه معمولی به رفلکس بسیار کم بوده و شیشه را شبیه به آینه می‌کند.

راهنمای نصب

نصب شیشه‌های رفلکس یک‌جداره مشابه شیشه‌های معمولی است، اما نصب مدل دوجداره نیاز به تخصص و مهارت دارد. از این‌رو بهتر است برای پیشگیری از آسیب به خود و همچنین نصب دقیق و صحیح شیشه، کار را به نصاب ماهر بسپارید.

طریقه نصب شیشه رفلکس یا آینه‌ای
نصب شیشه رفلکس مشابه شیشه معمولی است و نیاز به مهارت کافی دارد.

جمع‌بندی

شیشه رفلکس از محبوب‌ترین نوع شیشه‌ها در صنعت ساختمان‌سازی است. شناخت انواع شیشه‌های رفلکس به شما کمک می‌کند هنگام خرید آن آگاهانه اقدام کنید. شیشه‌های رفلکس کاربردها، مزایا و معایبی دارد که آن را از سایر شیشه‌های موجود در بازار مجزا کرده است. امیدواریم با خواندن این مطلب اطلاعات کافی را در ارتباط با این متریال در اختیارتان قرار داده باشیم.

هر زمان برای ساخت و نصب پنجره نیاز به نیروی ماهر داشتید می‌توانید در لینک زیر به‌صورت رایگان ثبت سفارش کرده و از خدمات تیم حرفه‌ای استادکار بهره‌مند شوید.

[“promotion id=”7602]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =