روش پاک کردن لکه مداد شمعی از هر چیز ممکن!

0

آیا فرزندان شما دیوارها و مبلمان خانه را به دفتر نقاشی تبدیل کرده‌اند؟ اصلا نگران نباشید. چون چندین روش تضمین‌شده برای از بین بردن لکه‌ مداد شمعی وجود دارد. مداد شمعی از جنس موم ساخته شده است. بنابراین می‌تواند روی هر چیزی که با آن تماس پیدا می‌کند، لکه‌های ناخوشایندی بر جای بگذارد. ولی باید بدانید که برای تمیز کردن لکه مداد شمعی، روش‌های ساده و کارآمدی وجود دارد. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید اثر مداد شمعی را بدون جا ماندن ردی از آن، از روی وسایل خانه پاک کنید.

نحوه برطرف کردن لکه مداد شمعی از روی دیوارها

شما نمی‌توانید از ایجاد آشفتگی در خانه توسط بچه‌ها جلوگیری کنید، اما می‌توانید لکه‌ مداد شمعی را از دیوارها پاک کنید. روش‌های متعددی برای پاک کردن مداد شمعی از دیوار وجود دارد. اما لازم است این کار بلافاصله بعد از خلق اثر هنری کودکان، انجام شود. کافیست از مواد موجود در خانه کمک بگیرید.

ترفندهای خانگی پاک کردن لکه مداد شمعی از دیوار بدون آسیب زدن به رنگ آن
هنگام پاک کردن لکه مداد شمعی از دیوار، با ملایمت رفتار کنید تا موجب خوردگی یا رفتن رنگ دیوار نشوید.

• جوش‌ شیرین

جوش‌ شیرین یکی از مواد اصلی برای تمیز کردن خانه است. این ماده برای از بین بردن لکه مداد شمعی، بسیار خوب عمل می‌کند. شما می‌توانید یک پارچه را با آب گرم خیس نمایید، آن را به کمی جوش‌ شیرین آغشته کنید. سپس این پارچه را حدود ۱۰ دقیقه روی محل رنگ‌آمیزی شده بکشید. پس از این مدت، خواهید دید که لکه‌ مداد شمعی محو می‌شود. ممکن است لازم باشد پارچه را یک یا دو بار با آب بشویید و دوباره کار را ادامه دهید تا لکه‌ها به‌طور کامل تمیز شوند.

• خمیر دندان

خمیر دندان یکی‌دیگر از ابزارهای موثر برای از بین بردن لکه مداد شمعی از دیوارها است. باید از خمیر دندانی استفاده کنید که ژله‌ای نباشد. زیرا خمیر دندان ژله‌ای، دیوار را کثیف‌تر می‌کند. به یک برس اسکراب معمولی نیاز دارید تا با کمک آن لکه را از بین ببرید. لکه را با برس آغشته به آب گرم و خمیر دندان، به مدت ۱۰ دقیقه یا تا زمانی‌که تفاوتی مشاهده کردید، تمیز کنید.

نحوه برطرف کردن لکه مداد شمعی از روکش پارچه‌ای مبلمان

اگر اثاثیه یا لوازم پارچه‌ای دارید، بدترین اتفاق ممکن دیدن لکه‌ مداد شمعی روی آن‌ها است. مثلا زمانی‌که به خانه بر می‌گردید، ببینید مبل جدید شما و کوسن‌های آن، خط‌خطی شده‌اند. شاید در آن لحظه فکر کنید به یک متخصص نیاز است که با دریافت هزینه بالا، مبل شما را تمیز کند. اما خوشبختانه لازم به انجام چنین کاری نیست. چون روش‌های مختلفی برای پاک کردن این لکه‌ها از روی مبل وجود دارد که شاید از خواندن برخی از آن‌ها شگفت‌زده شوید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن مبل با سرکه سفید و نکاتی که قبل از آن باید بدانید

راهکارهای لکه‌بری و پاک کردن اثر مداد شمعی از روی پارچه مبل روشن
برای پاک کردن اثر مداد شمعی از روی پارچه، مراقب باشید که موم آن خرد و پخش نشود. چون از بین بردن لکه دشوارتر می‌شود.

• اسپری پاک‌کننده سطوح

احتمالاً اسپری پاک‌کننده سطوح اولین چیزی نیست که بخواهید کوسن‌های خود را با آن تمیز کنید. اما مواد این شوینده برای از بین بردن لکه مداد شمعی عالی عمل می‌کند. ابتدا از چاقوی میوه‌خوری برای برداشتن بقایای مداد شمعی استفاده کنید تا فقط لکه‌ روی پارچه باقی بماند. سپس مقدار کمی از پاک‌کننده را روی لکه اسپری کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

به احتمال زیاد فکر می‌کنید این پاک‌کننده، مبل شما را لکه‌دار می‌نماید. اما این‌طور نیست. برای تمیز کردن لکه باقی‌مانده از روی کوسن، از مقدار کمی مایع‌ظرفشویی استفاده کنید. اگر لکه روی کوسن عمیق باشد، لازم است از برس اسکراب برای پاک کردن آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شستن مبل پارچه‌ای

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار

• حلال خشک‌شویی

اگر نمی‌خواهید از اسپری پاک‌کننده چندمنظوره برای تمیز کردن مبل خود استفاده کنید، ما راه حل دیگری برای شما داریم. شما می‌توانید از حلال خشک‌شویی برای تمیز کردن لکه مداد شمعی کمک بگیرید. این محلول اغلب در فروشگاه‌های بزرگ قابل دسترسی است و برای از بین بردن لکه‌های مداد شمعی نیز مفید خواهد بود. ترفند اینجاست که شما لکه را پاک نمی‌کنید. بلکه با استفاده از این حلال، لکه را حل می‌کنید. در نتیجه لکه به آرامی و بعد از حدود پنج دقیقه محو می‌شود.

نحوه تمیز کردن لکه مداد شمعی از رویه چرم

پاک کردن اثر مداد شمعی از روکش چرم کار سختی نیست. فقط به خاطر داشته باشید که انواع خاصی از محلول‌های تمیزکننده می‌توانند به‌طور بالقوه به چرم آسیب برسانند. پس از روش‌های خانگی کمک بگیرید.

چگونه مداد شمعی را پاک کنیم؟ ترفندهای خانگی تمیز کردن لکه مداد شمعی از روی چرم
قبل از تلاش برای از پاک کردن مداد شمعی، روش مورد نظر را روی قسمتی از چرم که خارج از دید است، آزمایش کنید.

• لیمو و کرم تارتار

استفاده از مخلوط آب‌لیمو و کرم تارتار، یک راه موثر برای از بین بردن علائم مداد شمعی از روی چرم است. به مقدار مساوی آب‌لیمو و کرم تارتار را در یک ظرف مخلوط کنید. سپس خمیر به دست‌آمده را روی لکه بریزید. بوی این ترکیب بسیار قوی و آزار‌دهنده خواهد بود. اما این خمیر، پس از حدود ۱۰ دقیقه، لکه را حل می‌کند. این روش همچنین به نوعی برس اسکراب نیاز دارد و برای از بین بردن لکه به‌طور کامل، کمی ساییدن ملایم لازم است.

نحوه برطرف کردن لکه مداد شمعی از سایر پارچه‌ها

از بین بردن لکه‌های مداد شمعی از روی پارچه یک فرایند انرژی‌بر است است. اما خوشبختانه اگر سریع اقدام کنید، می‌توانید لکه مداد شمعی را از پارچه پاک کنید. اگر رد مداد شمعی ضخیم است، می‌توانید از یک چاقوی میوه‌خوری برای کندن بقایای آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش های پاک کردن لکه شمع از لباس و فرش

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار

• مایع‌ ظرفشویی

مایع‌ ظرفشویی برای از بین بردن لکه‌های سخت، فوق‌العاده است. همچنین روی لکه مداد شمعی بسیار خوب عمل می‌کند. مایع‌ ظرفشویی را به صورت آهسته و به شکل دایره‌ای در ناحیه کثیف‌شده بریزید. حداقل ۱۰ دقیقه زمان دهید تا مایع‌ ظرفشویی به لکه نفوذ کند. هنگامی‌که مایع‌ ظرفشویی کار خود را انجام داد، لباس را با درجه «خیلی کثیف» ماشین لباسشویی با آب گرم یا داغ بشویید.

نحوه تمیز کردن اثر مداد شمعی از روی میز و صندلی

آیا پیکاسوی خانه شما میز آشپزخانه را به بوم نقاشی تبدیل کرده است؟ معمولا میزهای آشپزخانه چوبی هستند و تمیز کردن چوب هم کار سختی خواهد بود. زیرا ممکن است به‌طور تصادفی پرداخت و رنگ میز از بین برود. برای چنین مواردی بهترین انتخاب، یک راه حل طبیعی است. سرکه سفید برای تمیز کردن چوب فوق‌العاده عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: روش تمیز کردن، برق انداختن و پاک کردن لکه از وسایل چوبی

بهترین روش تمیز کردن مداد شمعی از سطوح چوبی بدون آسیب
برای تمیز کردن مداد شمعی از سطوح چوبی، هرگز از اجسام نوک تیز استفاده نکنید. چون ممکن است اوضاع را بدتر کند!

• سرکه سفید

به مقدار کافی سرکه سفید را روی لکه مداد شمعی بریزید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند. سپس لکه را با یک پارچه تمیز پاک کنید. موم مدا دشمعی شروع به حل شدن می‌کند. در این مرحله می‌توانید از برس اسکراب برای پاک کردن اثر مداد شمعی استفاده کنید. اگر سطح میز ناهموار است یا روی میز شما نقوش منبت‌کاری وجود دارد، لازم است زمان بیشتری روی آن برس اسکراب بکشید.

استفاده از خمیردندان هم برای پاک کردن سطوح چوبی جواب می‌دهد. لکه مداد شمعی را با آب گرم و خمیر دندان بسایید تا از روی میز یا صندلی پاک شود.

سخن پایانی

تمیز کردن مداد شمعی از سطوح مختلف، روش‌های مختلفی دارد. هرگز قبل از اطمینان از موثر بودن یک روش، آن را روی کل سطح امتحان نکنید. چون می‌تواند اوضاع را بحرانی‌تر از قبل نماید. برای پاک کردن لکه مداد شمعی، صبور باشید. زیرا از بین رفتن کامل لکه به زمان نیاز دارد.

توصیه می‌کنیم کودکان خود را برای ایجاد این‌گونه لکه‌ها سرزنش نکنید. بلکه با آرامش به آن‌ها یاد دهید که به جای استفاده از سطوح مختلف، در دفتر نقاشی خود نقاشی بکشند.

منبع: Tasteofhome

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =