نحوه پاک کردن رنگ از روی شیشه

0

پاک کردن رنگ از روی هر سطحی سخت است، در این میان شیشه نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمانیکه رنگ خشک می‌شود دیگر نمی‌توانید به راحتی با یک دستمال و آب آن را تمیزکرده و از بین ببرید. بخصوص اگر حین رنگ آمیزی خانه شیشه‌ها رنگی شود کار سخت‌تر می‌شود. معمولا پاک کننده‌های رنگ نیز نمی‌توانند رنگ خشک شده را از بین ببرند. اما روشی برای این کار وجود دارد که با کمک آن رنگ روی شیشه را پاک کنید.

برای این کار به ابزار زیر احتیاج دارید:

  • کاتر پارویی یا تیغ اصلاح یا هر شی تیز دیگر
کاتر پارویی شیشه پاک کن
شما می‌توانید این کاتر پارویی را از تمامی فروشگاه‌های لوازم ساختمانی یا ابزار و یراق فروشی‌ها تهیه کنید.
  • مایع ظرفشویی
  • دستمال تمیز و خشک
  • سطل
  • پد تمیزکننده یا اسفنج

نحوه پاک کردن رنگ از روی شیشه

پاک کردن رنگ از روی شیشه
تمیزکردن لکه رنگ از روی شیشه
  1. سطل را با ترکیبی از آب گرم و مایع ظرفشویی پر کنید.
  2. اسفنج یا پد تمیزکننده را با این محلول خیس کنید و به روی لکه‌ رنگ روی شیشه بمالید. این مایع می‌تواند به نرم شدن رنگ خشک شده روی شیشه کمک کند و مانع خش افتادن روی شیشه شود. این کار را چند بار تکرار کنید تا لکه به خوبی تر و نرم شود.
  3. تیغ اصلاح را بدارید و به زاویه ۴۵ درجه به آرامی به روی لکه رنگ روی شیشه بکشید. بهتر است این کار را از بالا به پایین انجام دهید و مراقب باشید تیغ به روی شیشه خط نیندازد.
  4. اگر می‌بینید لکه‌ی رنگ هنوز به قدری نرم نشده که با کشیدن تیغ به روی آن به راحتی از روی شیشه بلند شود باز هم با اسفنج خیس به روی شیشه بکشید.
  5. پس از اینکه لکه رنگ را با کمک تیغ از روی شیشه پاک کردید، با کمک یک دستمال تمیز و خشک و اسپری شیشه پاک کن، شیشه را به خوبی تمیز کنید.
  6. دقت کنید لکه‌ای روی شیشه باقی نمانده باشد. اگر لازم بود دوباره مراحل گفته شده را تکرار کنید.

بیشتر بدانید جلوگیری از زنگ زدن ظروف استیل در ماشین ظرفشویی

پاک کردن لکه رنگ از روی شیشه
پاک کردن لکه رنگ از روی شیشه

اگر می‌خواهید از مواد قوی‎تری برای پاک کردن رنگ از روی شیشه استفاده کنید، الکل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. الکل بعنوان یک محلول شیمیایی قوی به خوبی می‌تواند لکه‌های رنگ را از روی شیشه پاک کند. الکل همچنین برای پاک کردن رنگ اکریلیک مناسب است. از استون (که برای پاک کردن لاک ناخن استفاده می‌شود) و تینر نیز می‌توانید در چنین مواقعی استفاده کنید. هنگام استفاده از تینر دقت داشته باشید که حتما باید دستکش دست کنید چرا که این ماده بسیار قوی است و ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

پاک کردن رنگ از روی شیشه در ابتدا دشوار به نظر می‌رسد، هرچند اینطور نیست اما پیشنهاد می‌شود اگر خودتان شروع به رنگ آمیزی خانه کردید حتما در نظر داشته باشید که شیشه‌ها را با روزنامه بپوشانید تا رنگی نشود و اگر شیشه رنگی شد قبل از اینکه خشک شود نسبت به پاک کردن آن اقدام کنید. اگر علاقه مندید در مورد نظافت روزانه منزل هم اطلاعاتی داشته باشید مقاله استادکار در این باره را بخوانید .

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + پانزده =