از آب کولر گازی چه استفاده‌ای کنیم؟

0

آیا تا به حال دقت کرده‌اید که از کولر گازی، آب بیرون می‌ریزد؟ شاید به این موضوع فکر کرده باشید که از آب کولر گازی، چه استفاده‌ای می‌توان کرد تا از هدررفت آن جلوگیری کنید. ما به شما خواهیم گفت که این آب را برای چه مصارفی استفاده کنید. اگر سیستم تهویه مطبوع شما اسپلیت است، به احتمال زیاد گاهی با یک برکه در اطراف آن مواجه شده‌اید. دستگاه شما سیستمی دارد که آب را از آن خارج می‌کند. خروج آب طبیعی است و کولر گازی مشکلی ندارد. این مورد در اثر فرآیند تبخیر ایجاد می‌شود. در ضمن تولید آب نشان می‌دهد که کولر گازی شما به درستی کار می‌کند.

چرا از کولر گازی، آب می‌ریزد؟

دستگاه‌های تهویه مطبوع، هوا را از طریق مکانیسم‌هایی خنک می‌کنند. این دستگاه‌ها برای خنک کردن هوا، فرآیند تبخیر و تراکم را انجام می‌دهند که در نتیجه این فرآیند، قطرات آب پدید می‌آیند. ما به‌طور خاص به دستگاه‌های تهویه مطبوعی اشاره می‌کنیم که از نوع اسپلیت هستند. این سیستم‌ها از دو دستگاه تشکیل شده‌اند. یک دستگاه در داخل خانه نصب می‌شود و هوا را خنک می‌کند، دستگاه دیگر هم یک کندانسور است که هوای گرم را از خانه خارج می‌کند.

برای خارج کردن گرما از خانه، یک سرد‌ساز وجود دارد که مایع را به گاز تبدیل می‌کند. سرد‌ساز با کمک فن‌های دستگاه، موجب خنک شدن هوای محیط می‌شود. به‌طور هم‌زمان دستگاه تهویه مطبوع، رطوبت محیط را متراکم کرده و به صورت قطرات آب از کولر گازی خارج می‌کند. اگرچه این روند طبیعی است، اما هر نشتی که در دستگاه می‌بینید، لزوما طبیعی نخواهد بود.

در حالت ایده‌آل فقط باید آب از لوله تخلیه دستگاه خارج شود. این لوله همان جایی است که شما می‌توانید آب کولر گازی را جمع‌آوری کنید و آن را در محل مناسب مصرف نمایید. گرفتگی لوله تخلیه، فیلترهای کثیف یا مسیرهای داخلی ناهموار هم می‌تواند باعث چکه کردن آب به‌خصوص در بخش‌های داخلی دستگاه شود.

بیشتر بخوانید: چگونه نصب کولر گازی را خودتان انجام دهید؟

کولر گازی چگونه کار می‌کند؟ بهترین زمان تعویض فیلتر کولر گازی اسپلیت
تعویض فیلترهای دستگاه اسپلیت، هر ۶ ماه یکبار باید انجام شود. در غیر اینصورت آب کولر گازی به صورت غیرعادی نشت خواهد کرد.

از آب کولر گازی چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟

آبی که از دستگاه‌های تهویه مطبوع خارج می‌شود، برای نوشیدن انسان یا حیوانات خانگی مناسب نیست. زیرا ممکن است حاوی ناخالصی‌های موجود در هوا باشد. مثلا اگر در خانه یک فرد سیگاری وجود دارد، در محل شما حشرات زیادی زندگی می‌کنند یا گرد و غبار در اطراف زیاد است، قطعا آب کولر گازی آلوده خواهد بود. اما با توجه به نیاز حفاظت از این منبع حیاتی، راه‌هایی وجود دارد تا بتوان از این آب به خوبی استفاده کرد.

استفاده مجدد از آب مزایایی برای محیط زیست دارد و به اقتصاد خانواده شما کمک می‌کند. با این حال قبل از استفاده مجدد از آب کولر گازی، لازم است وضعیت آن تجزیه و تحلیل گردد. به‌طور کلی آب خارج شده، تمیز است. اما اگر دستگاه خراب بوده یا در محیط آلودگی وجود داشته باشد، ممکن است رنگ آب کمی کدر شود. بسته به شرایط رطوبتی محیط، یک دستگاه تهویه مطبوع، هر ساعت بین ۴ فنجان تا ۵ لیتر آب تولید می‌نماید. این بدان معنی است که شما می‌توانید روزانه بیشتر از ۱۰ لیتر آب جمع‌آوری کنید.

نصب تعمیر و سرویس کولرگازی

سرویس کولرگازی، نصب و تعمیر آن

  • نصب کولر گازی اینورتر، اسپلیت، پنجره ای، دیواری و ایستاده
  • شارژ کولر گازی و رفع نشتی گاز کولر
  • تعمیر و سرویس کامل کولر گازی
  • تعمیر اینورتر کولرگازی
دریافت این خدمت از استادکار
  • استفاده از آب کولر گازی برای آبیاری گیاهان

محققان تاکنون تحقیقات زیادی برای چگونگی استفاده مجدد آب از سیستم‌های تهویه مطبوع انجام داده‌اند. یافته‌ها نشان داده طبق استانداردهای بین‌المللی، این آب برای استفاده مجدد مناسب خواهد بود. هرچند ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آب کولر گازی به گونه‌ای است که استفاده از آن برای شرب مناسب نیست. اما کیفیت آب کولر گازی به نحوی است که می‌توان از آن برای آبیاری گیاهان و باغات استفاده کرد. این آب به رشد گیاهان آسیبی وارد نمی‌کند و حتی از آب لوله‌کشی هم بهتر است. جمع‌آوری این آب برای گیاهان، یک ایده عالی برای ماه‌های گرم و خشک سال محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: علت گرم نکردن کولر گازی در زمستان چیست؟

آیا آب کولر گازی برای گیاهان مناسب است؟ مصارف جالب آب خارج شده از کولرهای گازی
آب کولر گازی، عاری از کلر، نمک یا هر گونه مواد شیمیایی است. بنابراین می‌توان آن را برای آبیاری گیاهان استفاده کرد.
  • برای نظافت منزل از آب کولر گازی استفاده کنید

آب به دست آمده از دستگاه‌های تهویه مطبوع، برای استفاده در نظافت منزل هم بسیار مناسب است. اگرچه شاید این آب انتخاب درستی برای شستن لباس‌ها یا ظروف نباشد، اما می‌توان آن را برای شستن کف و نظافت دستشویی مصرف کرد. همچنین آب کولر گازی برای تمیز کردن حمام، شستن شیشه‌های پنجره و نمای بیرونی ساختمان مفید است.

  • شستشوی سرویس‌های بهداشتی با آب کولر گازی

در هربار شستشوی سرویس‌ بهداشتی، بین ۴ تا ۸ لیتر آب مصرف می‌شود، مخصوصا اگر سیستم صرفه‌جویی آب وجود نداشته باشد. شما می‌توانید برای این منظور، از آب کولر گازی بهره ببرید، به این ترتیب آب را به هدر نمی‌دهید.

اپلیکیشن کارهای ساختمانی

تعمیر چیلر و هواساز

  • نصب و راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع، چیلر و هواساز
  • تعمیر هواساز خانگی و آپارتمانی
  • نصب چیلر و هواساز خانگی، آپارتمانی، ساختمانی و ...
  • نصب و تعمیر چیلر تراکمی، جذبی و مینی چیلر
دریافت این خدمت از استادکار
  • آب کولر گازی برای شستن ماشین

لازم است هر از چند گاهی ماشین خود را بشویید تا از رنگ آن محافظت نمایید. وجود گل و لای یا گرد و غبار روی اتومبیل باعث ایجاد ظاهر نا‌خوشایند آن می‌شود. یک گزینه عالی برای شستشوی اتومبیل، استفاده از آب ذخیره شده از لوله تخلیه دستگاه تهویه مطبوع است.

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

  • آب کولر گازی برای اتو بخار

آبی که از دستگاه تهویه مطبوع خارج می‌شود، برای استفاده در اتوهای بخار بسیار مناسب است. از آنجایی‌که این آب فاقد رسوب آهکی است، لکه‌ای روی لباس باقی نمی‌گذارد. علاوه بر آن مجاری اتو بخار را هم مسدود نمی‌کند.

آب کولر گازی مقطر است | کاربرد آب خارج شده از کولرهای گازی برای اتوکشی
آب کولر گازی مقطر است. بنابراین استفاده از آن برای اتوکشی، مناسب‌تر از آب شهری است.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای سیستم تهویه مطبوع را فراموش نکنید

استفاده از آب خارج شده از دستگاه تهویه مطبوع تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارد. این موضوع به شما امکان می‌دهد تا مصرف بی‌رویه از آب را کاهش دهید. با این حال، لازم است سیستم تهویه مطبوع خود را به صورت دوره‌ای تعمیر و نگهداری کنید. زیرا باید مطمئن شوید که آب تولید شده توسط کولر گازی و انرژی مصرفی آن، متعادل هستند. این تعمیر و نگهداری باید حداقل دو بار در سال انجام شود. سرویس کردن دستگاه باید شامل تمیز کردن یا تعویض فیلترها، نظافت کندانسور، تمیز کردن لوله تخلیه برای جلوگیری از گرفتگی و بررسی مدار دستگاه باشد.

بیشتر بخوانید: ۸ دلیل برای خنک نکردن کولر گازی که باید بدانید

آب کولر گازی در صرفه‌جویی نقش مهمی دارد

آب یک مایع ارزشمند است و وجود آن برای ادامه حیات بشر و سایر موجودات زنده، ضرورت دارد. بنابراین استفاده درست و بازیابی آن اهمیت زیادی دارد. به حداقل رساندن مصرف آب و بازیافت آب اقداماتی هستند که می‌توانند در مصرف آب، صرفه‌جویی قابل توجهی ایجاد کنند. یکی از راه‌های ساده بهینه‌سازی مصرف آب هم استفاده مجدد از آب کولر گازی است. هرکدام از ما وظیفه داریم به نسل‌های آینده آموزش دهیم چگونه با مدیریت صحیح مصرف آب، از هدر‌رفت آن جلوگیری کنند.

منبع: Steptohealth

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − یک =