علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

0

تصور کنید مثل همیشه و با خیال راحت لباس‌ها را داخل لباسشویی سامسونگ خود گذاشته‌اید و مراحل شستشو را آغاز کرده‌اید و ناگهان متوجه عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌شوید و در حالی که حجم آب زیادی در آن انباشته شده است، به دنبال راهی برای برطرف کردن مشکل می‌گردید. در این مواقع قبل از هر کاری باید علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ را پیدا کنید. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با علت جمع شدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

دلایل مختلفی می‌تواند موجب عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ شما شود و این وظیفه شما و یا تکنسین شماست که تشخیص دهید علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ شما چیست. در ۹۹ درصد مواقع علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ مربوط به انسداد یا خرابی پمپ تخلیه است اما این موضوع ممکن است به دلایل متفاوت دیگری نیز اتفاق بیفتد. بهتر است در چنین حتما مواردی را که در زیر ذکر شده به درستی بررسی کنید.

دلایل مختلفی می‌تواند موجب عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ شما شود
دلایل مختلفی می‌تواند موجب عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ شما شود و این وظیفه شما و یا تکنسین شماست که علت تخلیه نشدن آب را تشخیص دهید.

بررسی دریچه تخلیه

عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ شما ممکن است بر اثر مسدود شدن دریچه تخلیه باشد. این دریچه ممکن است به دلیل کثیف شدن یا معیوب و خراب شدن جلوی خروج آب را بگیرد. در این مواقع باید ابتدا از تمیز بودن دریچه مطمئن شوید و در صورت معیوب بودن دریچه اقدام به تعویض آن نمایید.

بیشتر بدانید چه ظروفی‌ را نباید هیچ گاه در ماشین ظرفشویی گذاشت

عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ شما ممکن است بر اثر مسدود شدن دریچه تخلیه باشد.
عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ شما ممکن است بر اثر مسدود شدن دریچه تخلیه باشد.

بررسی کیت تخلیه مغناطیسی

کیت تخلیه موجب باز شدن دریچه تخلیه می‌شود و اجازه خروج آب را می‌دهد. علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند ناشی از باز نشدن این کیت تخلیه مغناطیسی باشد.

بررسی پروانه تخلیه

پروانه تخلیه وظیفه تخلیه کردن آب از طریق شیلنگ تخلیه را بر عهده دارد. اگر این پروانه به درستی کار نکند و یا به هر دلیلی نیاز به تعویض شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی سامسونگ باشد، آب در ماشین لباسشویی جمع می‌شود و خارج نمی‌شود.

عدم نصب درست دفع کننده زباله

در ماشین لباسشویی سامسونگ شما قطعه‌ای وجود دارد که دفع کننده زباله نام دارد. این قطعه با یک درپوش محکم روی لوله تخلیه نصب شده است و بعد از آن در پوش آن باید برداشته شود. ممکن است به هر دلیل این قسمت از لباسشویی شما دچار انسداد و گرفتگی شود. در چنین مواقعی بهتر است که انتهای شیلنگ تخلیه را به خوبی تمیز کنید و بررسی نمایید.

بیشتر بدانید تصفیه آب با کوزه سفالی چگونه است؟

انسداد قطعه دفع کننده زباله می‌تواند موجب جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی شما شود.
انسداد قطعه دفع کننده زباله می‌تواند موجب جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی شما شود.

بررسی دریچه کنترل

دریچه کنترل در ماشین لباسشویی شما موجب می‌شود تا دستگاه پس از تخلیه دوباره به ماشین باز نگردد. اگر این دریچه به درستی بسته نشود، آب به خوبی تخلیه نمی‌شود و عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ نیز می‌تواند ناشی از بروز مشکل در این دریچه باشد.

بررسی پمپ و موتور

اگر موتور ماشین ظرفشویی شما به درستی کار نکند آب در دستگاه به درستی تخلیه نمی‌شود و در این مواقع احتمالا لازم است پس از بررسی پمپ یا موتور ماشین ظرفشویی را تعویض کنید.

بررسی توپ کنترل

در داخل دریچه کنترل توپی وجود دارد که موجب عدم بازگشت آب به داخل آن می‌شود. زمانی که این توپ کنترل در ماشین لباسشویی شما مسدود شود، آب وارد دستگاه می‌شود.

بررسی کمربند پمپ آب

زمانی که کمربند پمپ آب دچار فرسودگی و خرابی شود، موجب جمع شدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌گردد. این کمربند زیر موتور قرار گرفته است. بهتر است آن را بررسی کنید و در صورت لزوم اقدام به تعویض آن نمایید.

بررسی پمپ تخلیه

عملکرد پمپ تخلیه به وسیله یک پروانه و شیلنگ مربوط به تخلیه انجام می‌شود. علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند بروز اختلالی در کار پمپ تخلیه باشد. برای بررسی این پمپ باید از مولتی متر استفاده شود. این موضوع را نیز بهتر است بدانید که امکان تعمیر این پمپ‌ها وجود ندارد و در صورتی که مشکلی در آن‌ها رخ دهد باید آن را تعویض نمایید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند بروز اختلالی در کار پمپ تخلیه باشد.
علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند بروز اختلالی در کار پمپ تخلیه باشد.

بررسی شیلنگ تخلیه

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی یکی از آن مواردی است که باید در مواقعی که آب در ماشین تخلیه نمی‌شود، بررسی کنید. این شیلنگ در نزدیکی قسمت تخلیه زباله دستگاه قرار گرفته است و به همین سبب احتمال انسداد آن به وسیله زباله‌ها وجود دارد و این مواقع بهتر است شیلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی سامسونگ که معمولا زیر دستگاه قرار گرفته را به خوبی بررسی نمایید.

بررسی برد یا تایمر

برد یا تایمر دستگاه به عنوان فرمانده اصلی آن محسوب می‌شود و زمانی که مشکلی در آن رخ دهد که قادر به فرمان دادن نباشد، در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می‌شود.

بیشتر بدانید مصرف آب ماشین ظرفشویی در مدل های مختلف چقدر است؟

چطور مشکل عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ را برطرف کنیم؟

  • توجه داشته باشید که شیلنگ تخلیه دچار تاخوردگی نشده باشد.
  • به خوبی بررسی کنید که قسمت مربوط به تخلیه آب دچار مشکل نشده باشد و گرفتگی ایجاد نشده باشد.
  • بعد از هر شستشو فیلتر دستگاه را به خوبی پاک و تمیز نمایید.
  • توجه داشته باشید که شیلنگ تخلیه به ارتفاع حداقل ۷۷ سانتی‌متر و حداکثر ۱ متر بالا آورده شود و سپس به فاضلاب متصل شده باشد.
  • درب پنل مربوط به شیلنگ تخلیه اضطراری برای چنین مواقعی تعبیه شده است. در صورتی که آب به درستی تخلیه نمی‌شود باید این فیلتر را باز کنید و آب را از آن خارج نمایید

کلام آخر

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ شما می‌تواند ناشی از مشکلات زیادی در ماشین ظرفشویی شما باشد. برای رفع این مشکل بهتر است که دستگاه را به خوبی بررسی کنید و همه فیلترها و خروجی‌های آب را به درستی بررسی نمایید و سپس اقدام به برطرف کردن آن نمایید. اگر برای تعمیر قطعات و یا عیب یابی ماشین ظرفشویی خود نیاز به کمک افرادی ماهر دارید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

  • تعمیر انواع ماشین ظرفشویی
  • تعمیر ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده
  • راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی های مختلف
  • تعمیر موتور ظرفشویی و تعمیر مخزن رزین
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 6 =