راهنمای ساخت حفاظ درب آکاردئونی آپارتمان

0

امروزه به دلیل افزایش سرقت‌ها، افراد زیادی جهت حفاظت منازل، ورودی پارکینگ و حتی مراکز تجاری و مغازه‌ها از حفاظ درب استفاده می‌کنند. حتما شما هم برای افزایش امنیت بیشتر درب ورودی آپارتمان خود به فکر روش‌های مختلفی افتاده‌اید. یکی از بهترین حفاظ‌ها برای محافظت از خانه‌تان، حفاظ درب آکاردئونی است. این درب به دلیل اینکه پس از بسته ‌شدن حجم کمی از فضا را اشغال می‌کند، مورد توجه مشتریان زیادی قرار می‌گیرد. با استادکار همراه باشید تا در مورد درب آکاردئونی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آکاردئونی چیست؟

آکاردئونی درب ضد سرقت آهنی است که به صورت یک سازه باز و بسته‌شونده یا تاشو برای افزایش امنیت درب ورودی ساختمان‌های مسکونی و تجاری روی چارچوب درب نصب می‌شود. این درب با الهام از ساز موسیقی آکاردئون که حالت باز و بسته دارد، ساخته شده و به دلیل همین شباهت، این نام بر آن قرار گرفته است. استفاده از این درب به سال‌های قدیم برمی‌گردد و به نام‌های کشویی یا کرکره‌ای نیز شناخته می‌شود.

طرز کار با این درب بسیار ساده بوده و تنها کافی است که آن را به راحتی به چپ و راست کشیده و باز و بسته کنید. این سهولت در استفاده به دلیل شبکه‌ای بودن ساختار آن است. در مواقعی که ساکنین در خانه حضور دارند و رفت‌وآمد انجام می‌شود، نیازی به باز بودن درب آکاردئونی هم نخواهد بود و این حفاظ روی ضلع عمودی چارچوب جمع می‌شوند. اما هنگامی که ساکنین خانه را ترک می‌کنند، درب اکاردئونی باز می‌شود و حفاظی محکم در مقابل افراد بیگانه خواهد بود. برای امنیت‌بخشی بیشتر به خانه مطلب آموزش نصب قفل برقی یا الکتریکی درب را نیز بخوانید.

پارتیشن تاشو متحرک ضدسرقت
این درب از آنجا که شبیه به ساز موسیقی آکاردئون باز و بسته می‌شود، به نام درب آکاردئونی مشهور شده است.

مزایا و معایب درب آکاردئونی

درب آکاردئونی به صورت کشویی ساخته می‌شود و کم‌جا بودن یکی از مهمترین مزایای آن به شمار می‌رود. برخلاف درب‌های معمولی که نیاز به فضا برای باز و بسته شدن دارند، حفاظ درب آکاردئونی به داخل جمع شده و بهترین گزینه برای درب منازلی است که در راهروهای باریک قرار دارند. اگر مشکل محدودیت فضا دارید و یا اینکه راه پله کوچکی دارید،‌ درب اکاردئونی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

همچنین هزینه جوشکاری این درب‌ها نسبت به بقیه روش‌ها بسیار مناسب است، در نتیجه در هنگام نصب هزینه‌های جانبی شما کاهش می‌یابد. می‌توانید از خدمات آهنگری و جوشکاری استادکار نیز استفاده کنید.

خدمات آهنگری و جوشکاری

آهنگری و جوشکاری

  • تمامی خدمات آهنگری و جوشکاری سازه های فلزی
  • ساخت انواع در و پنجره ی آهنی و چهارچوب های فلزی
  • ساخت و نصب انواع نرده، پل، سایبان، سقف و حفاظ آهنی
  • ساخت نرده کرکره ای و حفاظ آکاردئونی در آپارتمان
دریافت این خدمت از استادکار

یکی دیگر از مزایای حفاظ آکاردئون، میزان امنیت بالای آنهاست. به همین دلیل کاهش سرقت در آپارتمان‌هایی که درب ضدسرقت دارند، مشهود است. حتی درب‌های ضدسرقت می‌توانند کمتر از یک دقیقه با پیچ گوشتی یا توپی‌زنی باز شوند. اما در مورد آکاردئونی درب ضد سرقت تنها راه باز کردن استفاده از سنگ فرز است که اصولا سارقان به دنبال انتخاب‌های سخت نمی‌روند. سعی کنید از درب‌های آکاردئونی با ضریب اطمینان بالا استفاده کنید. هیچ سارق باهوشی ریسک باز کردن این درب را به جان نمی‌خرد، چرا که هم مقاومت بالایی دارد و هم باز کردن آن زمان‌بر است.

استحکام این نوع درب بالاست و حتی در مقابل شرایط جوی مانند آب و آفتاب نیز فرسوده نمی‌شود و استحکام و مقاومت بالایی دارد. آنها به زیبایی محیط بیرونی نیز می‌افزاید. اگر از رنگ آن نیز خسته شدید، می‌توانید به راحتی با تغییر رنگ، تنوع ایجاد کنید. این درب‌ها با توجه به نوع رنگشان (رنگ کوره‌ای)، در مقابل عوامل محیطی و هر نوع خراشیدگی و نیز رطوبت مقاوم هستند. در مورد تغییر رنگ درب چوبی و روش‌های جلوگیری از آن بیشتر بخوانید.

حفاظ آکاردئونی درب ضد سرقت
استحکام و مقاومت این درب بالاست و باز کردن آن زمان زیادی از سارقان می‌گیرد.

اما از جمله معایب این نوع درب‌ها می‌توان به این اشاره کرد که حفاظ آکاردئونی دارای سیستم خودکار برای جلوگیری از سارقین نیست.

از آنجایی که نصب حفاظ آکاردئونی موجب تغییر ظاهر درب ورودی واحد می‌شود، ممکن است همسایگان از تغییر آن به دلیل ایجاد ناهماهنگی در مشاعات، رضایت کامل نشان ندهد.

انواع حفاظ درب آکاردئونی

درب آکاردئونی از نظر کاربرد به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • درب آکاردئون منزل: جوشکاری آن ساده است و جلوی درب منزل نصب می‌شود.
  • درب آکاردئونی پنجره: جلوی پنجره مغازه‌ها، کارگاه و شرکت‌ها نصب می‌شود.
  • درب آکاردئون مغازه: این درب نیز محافظی برای مغازه‌هاست و استحکام و تراکم زیادی دارد.
مدل حفاظ آکاردئونی پنجره متحرک
حفاظ آکاردئونی پنجره، همان‌طور که از نام آن مشخص است، به صورت متحرک بوده و روی پنجره نصب می‌شود.

درب آکاردئونی را از نظر نحوه ساخت می‌توان به این شکل تقسیم‌بندی کرد:

  • درب آکاردئون ساده: در این نوع درب از تسمه‌های ۲۰ در ۵ سانتی‌متر استفاده می‌شود.
  • درب آکاردئون دوجداره: در این درب تسمه‌های ایستاده در داخل کلاف درب آکاردئونی به صورت دولایه و از طریق جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند.
  • درب آکاردئونی دوبل: در درب دوبل برای محافظت میخ پرچ‌ها، یک تسمه اضافه روی پرچ درب اکاردئونی قرار می‌گیرد و هیچ راه نفوذی برای سارقین در این مدل وجود ندارد.
  • درب آکاردئونی ایتالیایی: در مدل ایتالیایی تعداد تسمه‌های مورب داخل کلاف درب زیاد است.
  • درب آکاردئونی پیچی: این درب تقریبا ۴۵ کیلوگرم وزن داشته و استقامت آن از ناحیه وسط حفاظ ارتقا پیدا کرده است.
نصب حفاظ درب آکاردئونی ایتالیایی
در حفاظ آکاردئونی مدل ایتالیایی، تعداد تسمه‌های مورب داخل کلاف درب زیاد است.

حفاظ درب آکاردئونی تنها محدود به نوع آهنی آن نیست و از جنس‌هایی مانند ام‌دی‌اف و پی‌وی‌سی نیز ساخته می‌شود. اما درب‌های آهنی به دلیل مقاومت و استحکام بالا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مطلب درب آکاردئونی چیست؟ + معایب، مزایا و امنیت درب آکاردئونی می‌توانید توضیحات بیشتری در مورد این مدل درب آکاردئون مطالعه کنید.

اين نوع حفاظ‌ها طرح‌های مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به درب 3 گل، درب 4 گل، درب 5 یا تمام گل اشاره کرد. منظور از گل تعداد 2 ردیف لوزی افقی ممتد روی حفاظ درب است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ویژگی‌های درب آکاردئونی استاندارد 

حفاظ آکاردئون معمولا دارای ویژگی‌های استانداردی است که در ادامه به آنها اشاره می‌شود. این حفاظ‌ها نیاز به قفل استانداردی دارند که به صورت آشکار مانند قفل‌های کتابی یا به صورت مخفی و توکار داخل خود درب نصب می‌شوند.

  • از ويژگی‌های استاندارد آکاردئونی درب ضد سرقت می‌توان به وزن ۳۰-۸۰ کیلوگرمی هر مترمربع با توجه به مدل و استحکام آن اشاره کرد.
  • درب آکاردئونی عموما دارای مقاطع کناری با ابعاد ۵۰ در ۳۰ سانتی‌متر است.
  • ابعاد مقطع ریلی درب آکاردئونی استاندارد ۵۰ در ۵۰ سانتی‌متر بوده و قسمت ریلی آن روان و باکیفیت است.
  • این نوع درب پیچ و اتصالات مرغوب و کمربند ایمنی دارد.
  • در ساخت آن از جوش SMAW استفاده شده است.
  • قفل مرغوب، محکم و ایمن دارد.
  • برای ساخت حفاظ درب آکاردئونی نیاز است که ابتدا نسبت به اندازه‌گیری ابعاد و چارچوب درب اقدام کنید.
انواع پارتیشن متحرک تاشو ریلی
ابعاد مقطع ریلی در آکاردئونی استاندارد ۵۰ در ۵۰ سانتی‌متر بوده و قسمت ریلی آن روان و باکیفیت است.

جمع‌بندی

اگر از خود می‌پرسید که چرا باید حفاظ درب آکاردئونی را نصب کنیم و اهمیت استفاده از آنها چیست، در این مقاله در مورد مزایایی مانند بالا بردن امنیت و جلوگیری از ورود افراد بیگانه به منزل و همچنین ویژگی‌های استاندارد آن صحبت شد. این نوع درب موجب افزایش امنیت منزل و محل کار شما می‌شود و با توجه به اینکه کیفیت و استحکام بالایی دارد، خوب است شما نیز به ساخت و نصب این درب‌ها فکر کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + شانزده =