معرفی چند مدل تخت خواب فلزی که می‌توان ساخت

1

با کمی خلاقیت می‌توان مبلمان‌های جذابی خلق کرد. برای این کار کافی است ذهن‌مان را فقط به چیزهایی که در اطراف می‌بینیم محدود نکنیم. دیدن فرم‌ها و وسایل معمولی به شما کمکی نمی‌کند، چون در نهایت فقط کمی می‌توانید ذهن را فراتر ببرید اما به منظور اینکه با نمونه‌های متنوع‌تری آشنا شوید، بهتر است سراغ سایت‌های مختلف بروید. مشاهده مبلمان متفاوت ذهن شما را باز می‌کند و بی اندازه در افزایش خلاقیت موثر است. یک پیشنهاد خوب می‌تواند مشاهده بخش دکوراسیون سایت «پینترست» باشد. اگر قصد دارید تخت خواب بخرید؛ جست و جوی همین کلید واژه در وگل هم شما را با دنیای گسترده‌ای از طرح‌ها با متریال‌های متنوع مواجه می‌کند. کافی است یک بار امتحان کنید! در ادامه برای ساخت تخت خواب فلزی نکاتی را به شما یاداوری کرده‌ایم که قبل از ساخت یا سفارش ساخت باید آن‌ها را بدانید.

سادگی همیشه زیباست

در این روزها که همه از گرانی می‌نالند و عموم مردم قدرت خرید کالای لوکس را ندارند باید سراغ پیشنهادهای ساده‌تر رفت. ساده بودن و عدم تجملاتی بودن وسایل هرگز به معنای نازیبا بودن آن نیست. خیلی اوقات سادگی نسبت مستقیم با زیبایی دارد. پس اصلا خودتان را ناراحت نکنید که با بودجه کمتر سراغ خرید خواهید رفت.  ضمن اینکه بسیاری از وسایل را می‌توان ساخت به جای آنکه خرید! اگر فردی فنی هستید خودتان می‌توانید آستین‌ها را بالا بزنید و در غیر این صورت می‌توانید ایده ساخت تخت خواب فلزی را با یک فر سازنده در میان بگذارید تا برای شما آماده کند.

ذهن‌تان را خلاق بار بیاورید

اول به این سوال پاسخ دهید. تا به جال به این مسئله فکر کرده‌اید که می‌توانیم برخی لوازم خانه را خودمان خلق کنیم؟! این روزها استفاده از انواع فلز در تهیه مبلمان و تخت خواب بسیار روی بورس است. کافی است به سایت‌های مختلف سر بزنید یا یک جست‌وجوی چند دقیقه‌ای در اینترنت انجام دهید. خواهید دید که ترکیب آهن با چوب یا یک فلز به تنهایی چقدر در تولید لوازم خانگی پرکاربرد است.

ترکیب چوب و فلز

عموما ترکیب چوب و فلز که این روزها هم بسیار محبوب است برای تخت خواب‌های مدرن جذاب‌تر از تمام فلز است. البته باز هم کاملا سلیقه‌ای است. برای ساخت چنین تخت خوابی به چند قطعه چوب محکم در ابعاد استاندارد تخت خواب نیاز دارید. تخت خواب دو نفره عموما دارای ۲۰۰ سانتی‌متر طول و بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر عرض است. شاید جالب باشد بدانید که تخت خواب‌هایی که تحت عنوان کینگ (King) در بازار موجود است ابعاد بزرگ‌تری دارند. میزان قطر چوب را حتما با یک نجار مشورت کنید. ابعاد هر شی در مبلمان با توجه به میزان وزنی که تحمل می‌کند تعیین می‌شود تا در اصطلاح فنی آن، کار در نهایت شکم ندهد… در مرحله بعد برای پایه‌های آن باید سراغ فلز بروید. پایه‌های فلزی سنجاقی شکل یا مخروطی برای نگه داشتن وزن چوب مناسب است.

مواد اولیه برای ساخت تخت خواب فلزی

اگر یک فرد فنی در اطراف‌تان دارید یا خودتان این ویژگی را دارید صفر تا صد یک تخت خواب فلزی را می‌توانید تولید کنید. فقط به چند وسیله ضروری نیاز دارید: متریال فلز به شکل قوطی یا لوله‌ای و یا هر فرم دیگری بنا به سلیقه خودتان. یک عدد متر و مداد برای نشانه‌گذاری، وسیله برش فلز و دستگاه جوش. مهم‌ترین مسئله دانستن استانداردهای یک تخت خواب است که در انتهای این متن آمده است. همان‌طور که می‌دانید گوشه‌های تخت خواب را می‌توانید فارسی‌بٌر کنید تا شکل نهایی تخت خواب تمیزتر از کار در بیاید.

بهترین ایده‌ها را در بهترین فروشگاه‌ها بیابید! به غیر از اینترنت می‌توانید در یک روز به چند فروشگاه بزرگ و خوب که لوازم خانگی خوش ساختی دارند سر بزنید. یا به بازار بروید و نمونه‌ها را از نزدیک ببینید. از قدیم گفته‌اند: «دیدن‌ش که ضرر نداره!». تازه با این کار ایده‌های بهتری پیدا می‌کنید.

ابعاد استاندارد تخت‌خواب حدودا به به شرح زیر است:

 

  • تخت خواب کودکان: ۶۰ × ۱۴۰ سانتی‌متر
  • تخت خواب یک نفره: ۹۰ × ۲۰۰ سانتی‌متر
  • تخت خواب یک و نیم نفره: ۱۴۰ × ۲۰۰ سانتی‌متر
  • تخت خواب کویین : ۱۶۰ × ۲۰۰ سانتی‌متر
  • تخت خواب کینگ : ۱۸۰× ۲۰۰ سانتی‌متر
  • تخت خواب سوپر کینگ : ۲۰۰ × ۲۰۰ سانتی‌متر
  • تخت‌ خواب‌های دو نفره دایره‌ای: به قطر ۲۱۵ سانتی‌متر

جمع بندی

اگر خودتان تخصصی در امور فنی مثل جوشکاری یا حتی نجاری ندارید پیشنهاد این است که طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید و برای ساخت، آن را به یک فرد فنی بسپارید. در نهایت اینکه خواستیم به شما بگوییم فقط ذهن‌تان را محدود به آنچه تا کنون دیده‌اید نکنید. مشاهده درست اطراف از مهترین راه‌های پرورش خلاقیت محسوب می‌شود.

این بار شما به ما بگویید: لطفا اگر شما هم تا به حال تخت خواب ساخته‌اید تجربه‌تان را با ما در میان بگذارید.

1 نظر
  1. رضا حسینی می گوید

    سلم قطعادت تزیینی مثلا کله گیها وپایهای پیچی زی ستونها که اغلب نقرهایوطالیی چگونه تهیه کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + پنج =