برای لاغری با آلوورا چه کنیم؟ به همراه طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا

0

مدت‌هاست که آلوورا به‌عنوان گیاهی برای درمان کردن مشکلات پوستی و زخم‌ها معروف شده و دارای خواص مفیدی برای سلامتی و زیبایی است. جالب است که این گیاه منحصربه‌فرد حتی به کاهش وزن هم کمک می‌کند. با مصرف آلوورا می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید زیرا نوشیدن عصاره آلوورا هم به سلامت پوست و مو کمک می‌کند و هم باعث لاغری می‌شود. در این مقاله به معرفی برخی خواص مفید آلوورا جهت کاهش وزن و دستور درست کردن نوشیدنی‌های خوشمزه با آلوورا می‌پردازیم.

آلوورا چگونه باعث لاغری می‌شود؟

آلوورا به هضم غذا کمک می‌کند

آلوورا ملین است و هنگامی‌که در مقادیر کم مصرف شود به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. درست کار نکردن روده‌ها و سیستم گوارش با افزایش وزن ارتباط دارد. کاهش عوارض سوءهاضمه با مصرف آلوورا به متابولیسم مناسب غذا و میزان بهینه دفع اضافات از بدن می‌انجامد که خود موجب کاهش وزن می‌شود.

آلوورا با حبس آب در بدن مبارزه می‌کند

حبس شدن آب اضافه در بدن یکی از شرایطی است به زیادشدن وزن می‌انجامد. ازآنجاکه آلوورا ملین است، نوشیدن عصاره آن برای مبارزه با اضافه‌وزن ناشی از آب اضافی در بدن بسیار مفید است. بااین‌حال باید در نظر داشته باشید که نباید مصرف آلوورا را از حد بگذرانید چراکه این کار ممکن باعث بروز مشکل کم‌آبی بدن شود.

آلوورا متابولیسم را افزایش می‌دهد

گفت شده که آلوورا در افزایش متابولیسم نقش دارد که این خود بدن را وا می‌دارد چربی‌ها را بسوزاند. ویژگی چربی سوزی آلوورا به دلیل وجود ویتامین B در آن است که چربی ذخیره‌شده در بدن را به انرژی تبدیل می‌کند و به کاهش وزن کمک می‌کند.

آلوورا به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند

عصاره آلوورا حاوی یک کربوهیدرات پیچیده است که جذب غذای سلول‌ها را تسهیل می‌کند. این کربوهیدرات علاوه بر تغذیه سلول‌ها به سم‌زدایی آن‌ها نیز کمک می‌کند.

طریقه مصرف آلوئه ورا برای پوست
آلوورا ضمن کمک به زیبایی و شفافیت پوست و مو خاصیت کاهش دهنده وزن نیز دارد.

چگونه عصاره آلوورا را بگیریم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید نوشیدن عصاره آلوورا را برای کاهش وزن امتحان کنید می‌توانید از روشی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای به دست آوردن آن استفاده کنید.

عصاره آلوورا خالص:

چند برگ آلوورا تازه بخرید و به‌خوبی با آب سرد آن‌ها را بشویید.

اکنون برگ‌ها را در امتداد طول آن برش بزنید تا لبه دندانه‌دار آن جدا شود.

پوسته سبزرنگ برگ‌ها را با دقت جدا کنید تا ماده ژله مانند درون برگ‌ها به دست آید.

ماده ژله مانند و بی‌رنگ برگ‌های آلوورا را درون آبمیوه گیر بریزید تا عصاره آن به دست آید.

می‌توانید روزانه یک قاشق چای‌خوری از عصاره آلوورا تازه را مصرف کنید. اگر مایل به استفاده از ژل آلوورا هستید می‌توانید مرحله آبمیوه گیری را انجام ندهید و خود ژل را مصرف کنید.

عصاره آلوورا - طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا
عصاره آلوورا

۵ دستور تهیه نوشیدنی کاهش وزن با آلوورا

در این بخش از مقاله طریقه مصرف آلوئه ورا برای پوست و طرز تهیه شربت آلوئه ورا را آموزش خواهیم داد ، همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید .

شربت آلوورا – لیمو

یک‌چهارم لیوان عصاره آلوورا در لیوان بریزید. یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به آن اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید و مابقی لیوان را پر از آب کنید. اگر آب آلوورا آماده خریداری کرده‌اید عسل و آب‌لیمو را به یک لیوان کامل آب آلوورا اضافه کنید. بعد از ورزش روزانه یا پیش از آن یک لیوان از این شربت مصرف کنید. خواهید دید که سطح انرژی شما افزایش می‌یابد علاوه بر این آلوورا با افزایش متابولیسم کمک می‌کند تا با سرعت بیش‌تری وزن کم کنید.

آبمیوه به همراه ژل آلوورا

برای درست کردن این نوشیدنی نیاز به یک برگ تازه آلوورا دارید. برگ آلوورا را در امتداد طول آن برش بزنید تا قسمت دندانه‌دار آن جدا شود. رویه سبز برگ را بردارید تا به ژل بی‌رنگ درون آن دسترسی پیدا کنید. به‌اندازه یک قاشق کوچک ژل آلوورا را بردارید و با آبمیوه موردعلاقه‌تان مخلوط کنید. می‌توانید مابقی ژل را برای استفاده‌های بعدی در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

اسموتی آلوورا – اسفناج

برای درست کردن این اسموتی مقداری برگ اسفناج ترد و تازه، نصف لیوان آب آلوورا، یک‌چهارم لیوان آب، مقدار کمی نمک و یک بندانگشت زنجبیل نیاز دارید.

این مواد را در یک مخلوط‌کن بریزید و آن‌قدر مخلوط‌کنید تا یک اسموتی روان و یکپارچه به دست آید. یک لیوان از این اسموتی را هر بار پیش از ورزش کردن بنوشید و خواهید دید تا آخر روز پرانرژی و شاداب هستید.

اسموتی تمشک/توت فرنگی – آلوورا

این اسموتی یکی از خوشمزه‌ترین اسموتی هایی است که می‌توانید با آلوورا درست کنید. برای تهیه آن نصف لیوان آب آلوورا، یک قاشق چای‌خوری تخم شربتی، کمی پودر نارگیل تازه، نصف لیوان تمشک یا توت فرنگی و چند برگ ریحان نیاز دارید. تمام این مخلفات را در یک مخلوط‌کن ترکیب کنید تا یک اسموتی خوش‌طعم و مقوی به دست آید.

اسموتی تابستانی آلوورا

گرمای تابستان شما را آزار می‌دهد و نمی‌گذارد برای کاهش وزن به‌اندازه کافی ورزش کنید؟ چاره مشکل شما اسموتی تابستانی آلوورا است. برای تهیه این اسموتی به نصف لیوان آب آلوورا، نصف لیوان برگ اسفناج ترد، یک قاشق چای‌خوری لیمو، نصف خیار، نصف لیوان انبه، نصف لیوان آب‌پرتقال و نصف لیوان آب نارگیل احتیاج دارید. تمام این مخلفات را در یک مخلوط‌کن ترکیب کنید تا اسموتی خوش عطر تابستانی به دست آید.

اسموتی تابستانی آلوورا
اسموتی تابستانی آلوورا

سخن پایانی

نوشیدنی آلوورا به نوشیدنی معجزه‌گر معروف است. اما مصرف آلوورا می‌تواند برای بعضی افراد عوارض جانبی داشته باشد. افراد با فشارخون پایین، خانم‌های باردار و شیرده و کودکان باید پیش از مصرف آلوورا حتماً با پزشک مشورت نمایند. مصرف زیاد آلوورا می‌تواند منجر به اسهال و از دست رفتن آب بدن شود. پس در میزان مصرف آلوورا محتاط باشید. همچنین در بعضی افراد نشانه‌های بروز آلرژی به آلوورا به شکل خارش و راش پوستی و دیگر واکنش‌های آلرژیک دیده‌شده است.

بااین‌وجود نوشیدنی آلوورا برای کاهش وزن و سلامتی مفید است و درصورتی‌که پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید می‌توانید از فواید فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 20 =