راهنمای خرید کاناپه با بررسی نکات طلایی خرید کاناپه

0

کاناپه محصول جدیدی نیست و سال هاست در بیشتر خانه ها دیده می شود اما خرید کاناپه هنوز یک کار ساده و راحت نیست.

اگر خانه را محل استراحت در نظر بگیریم، کاناپه می تواند بهترین وسیله استراحت در این محل استراحت باشد. برخلاف مبل های معمولی، کاناپه ها طوری طراحی می شوند که بتوانید برای مدت حتی طولانی روی آن بنشینید، لم بدهید یا حتی دراز بکشید و بدون نگرانی از آسیب دیدن آن استراحت کنید، تلویزیون تماشا کنید یا با دوستان و خانواده گپ بزنید.

کاناپه محصول جدیدی نیست و سال هاست در بیشتر خانه ها دیده می شود اما خرید کاناپه هنوز یک کار ساده و راحت نیست. گستردگی و تنوع جنس و رنگ کاناپه و صد البته مورد استفاده آن باعث شده بسیاری از افراد در خرید کاناپه مناسب و مقرون به صرفه دچار مشکل شوند. در این مطلب ویژگی های یک کاناپه خوب را بررسی می کنیم و درباره این موضوع صحبت می کنیم که هرکاناپه با هر خصوصیت برای چه کاری و کجای منزل مناسب است. با استادکار همراه باشید .

 در این مطلب ویژگی های یک کاناپه خوب را بررسی می کنیم
در این مطلب ویژگی های یک کاناپه خوب را بررسی می کنیم

کاناپه چیست؟

مبل ها امروزه به قدری متنوع شده اند که تشخیص آنها کمی دشوار است. کاناپه در واقع عضوی از خانواده مبل است که بیشتر شبیه تخت خواب طراحی شده و عرض آن بیشتر از مبل های معمولی است. البته کاناپه تخت نیست و نمی توانید آن را به جای تخت استفاده کنید اما می توانید روی آن لم بدهید و حتی برای مدتی دراز بکشید.

کاناپه برای بخش های غیررسمی تر منزل مناسب است. کارشناسان دکوراسیون داخلی توصیه می کنند از قرار دادن کاناپه کنار مبل یا حتی میزناهار خوری اجتناب کنید. مدل کاناپه راحتی گزینه مناسبی برای نزدیک کتابخانه، روبروی تلویزیون و محل های استراحت در منزل است.

بیشتر بدانید آشنایی با انواع مبل راحتی

کارشناسان دکوراسیون داخلی توصیه می کنند از قرار دادن کاناپه کنار مبل یا حتی میزناهار خوری اجتناب کنید
کارشناسان دکوراسیون داخلی توصیه می کنند از قرار دادن کاناپه کنار مبل یا حتی میزناهار خوری اجتناب کنید

کاناپه از چه جنسی ساخته می شود؟

جنس بدنه تقریبا تمام کاناپه ها از چوب است. برخلاف مبل های دیگر، کاناپه با بدنه فلزی بسیار کم تولید می شود.

جنس روکش و تشک کاناپه ها اما تفاوت چندانی با مبل های دیگر ندارد. کاناپه ها هم با روکش های چرم، پارچه، مخمل و انواع دیگر روکش ها تولید می شوند. البته تراکم تشک کاناپه ها بیشتر از مبل های معمولی و جنس پارچه روکش آن محکم تر است اما از نظر جنس تفاوتی با مبل های دیگر ندارد.

انواع کاناپه

کاناپه در انواع مختلفی تولید می شود که معمولا بر اساس شکل دسته ها و پشتی آن دسته بندی می شوند. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

مدل کاناپه کلاسیک

این کاناپه، به صورت کلاسیک و کاملا رسمی طراحی شده است اما راحت است. دسته ها و پشتی ها به یک اندازه بلند هستند و می توانید روی آن دراز بکشید و راحت تلویزیون تماشا کنید.

مدل کاناپه سلطنتی

کاناپه های سلطنتی همانطور که از نام آن مشخص است، برای محیط های لاکچری طراحی و چیدمان می شوند و در آن معمولا از پارچه های سنگین و مخمل استفاده می شود. همچنین پایین یا روی آن ممکن است دکمه هایی طلایی رنگ نیز کار شود.

مهمترین نکات برای خرید کاناپه

کاناپه ها در طرح ها، جنس ها و اندازه های بسیار متنوعی مانند مدل کاناپه کلاسیک و مدل کاناپه اسپورت تولید می شوند به همین دلیل برای خرید کاناپه ای که بیشترین کارایی را برای ما داشته باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد باید هنگام خرید نکات مهمی را مدنظر داشته باشیم:

  • جانمایی کاناپه را مشخص کنید

همانطور که در راهنمای مرتبط با مبلمان توضیح دادم، مبل چه کاناپه چه انواع دیگر مبل باید آخرین بخش از دکوراسیون منزل باشد که می خرید. اول رنگ دیوارها، جنس و رنگ کف و بقیه وسایلی که در دکوراسیون منزل نیاز دارید را بچینید. مهمتر از همه مشخص کنید کاناپه را برای کجا و به چه منظور می خواهید. اگر می خواهید مدل کاناپه اسپورت شما مقابل تلویزیون باشد، اول جای تلویزیون را مشخص کنید، وسایل کنارش را بچینید و بعد براساس فضایی که دارید و رنگ نیاز هست کاناپه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اول رنگ دیوارها، جنس و رنگ کف و بقیه وسایلی که در دکوراسیون منزل نیاز دارید را بچینید و بعد اقدام به خرید کاناپه کنید
اول رنگ دیوارها، جنس و رنگ کف و بقیه وسایلی که در دکوراسیون منزل نیاز دارید را بچینید و بعد اقدام به خرید کاناپه کنید
  • کاربری کاناپه را مشخص کنید

همانطور که پیش از این گفتم، کاربری کاناپه در خرید آن بسیار مهم است. اگر می خواهید کاناپه را مقابل تلویزیون قرار دهید باید کاناپه ای بخرید که دسته های عریض تر داشته باشد تا بتوانید لیوان نوشیدنی یا ظرف تخمه را روی آن قرار دهید اما اگر قرار است کاناپه را کنار کتابخانه بگذارید باید فضایی برای دراز کردن پا داشته باشد. در هر کاربری، ارتفاع و حتی رنگ کاناپه متفاوت خواهد بود.

  • میزان بار میانگین را تخمین بزنید

این مسئله در انتخاب جنس روکش و تشک کاناپه تاثیر زیادی دارد. تخمین بزنید روزانه چند نفر با میانگین چه وزنی و برای چند دقیقه روی کاناپه مینشینند. این مسئله به شما کمک می کند بدانید قرار است کاناپه مستحکمی تهیه کنید یا نیاز نیست نگران آسیب به تشک و پارچه روکش آن باشید.

  • بچه ها را فراموش نکنید

قبلا نوشتم که اگر در منزل کودک دارید حتما مبلی تهیه کنید که گوشه های تیز و خطرناک نداشته باشد. درباره کاناپه این مسئله چندان نگران کننده نیست چون اغلب کاناپه ها همینطور طراحی می شوند اما برای خرید کاناپه حتما ارتفاع و عرض آن را در نظر بگیرید. اگر کاناپه شما بیش از حد عریض باشد، فضای رفت و آمد کودک شما را اشغال می کند و اگر بیش از حد بلند باشد مدام باید مراقب باشید از روی آن نیفتد.

اگر کاناپه شما بیش از حد عریض باشد، فضای رفت و آمد کودک شما را اشغال می کند
اگر کاناپه شما بیش از حد عریض باشد، فضای رفت و آمد کودک شما را اشغال می کند
  • پاف را هم حساب کنید

پاف جلوی کاناپه یک مکمل بسیار خوب است. در هنگام لم دادن روی کاناپه پاف می تواند جای مناسبی برای دراز کردن پاها باشد. حتما این موضوع را در نظر داشته باشد و اگر می خواهید برای کاناپه خود پاف هم تهیه کنید، اندازه آن را در نظر بگیرید.

  • کوسن بسیار مهم است

کوسن در یک کاناپه از کوسن در یک مبل اهمیت بسیار بیشتری دارد. کوسن کاناپه می تواند نقش زیر دستی و حتی بالش موقت شما را ایفا کند بنابراین بسیار مهم است. توصیه می شود از کوسن های خیلی نرم و خیلی سفت پرهیز کنید و سراغ کوسن های بیش از اندازه بزرگ یا کوچک هم نروید. یک کوسن استاندارد برای یک کاناپه باید اندازه ای متوسط داشته باشد و به اندازه معقول نرم و در عین حال کمی سفت باشد. نکته بسیار مهم جنس پارچه کوسن است. توصیه می کنم حتما از پارچه هایی با رنگ چرک تاب و مقاوم استفاده کنید.

شما چه معیارهای دیگری را می توانید به راهنمای خرید کاناپه بالا اضافه می کنید؟

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + چهارده =