همه آنچه در راهنمای خرید اتو بخار باید بدانید

0

اتو کردن لباس‌ها لذت‌بخش است، چراکه باعث مرتب و زیباتر شدن لباس‌ها می‌شود. حرارت اتو علاوه بر صاف کردن پارچه، باعث می‌شود باکتری‌های روی لباس به راحتی از بین بروند. امروزه در خانه هر فرد مرتب و شیک‌پوشی، ضرورت وجود یک اتو بخار احساس می‌شود. البته با توجه به تنوع بالای برند‌ها و مدل‌های متفاوت، خرید اتو بخار ساده‌ به نظر نمی‌رسد. ما قصد داریم انواع و ویژگی‌های مهم اتو بخار را به شما معرفی کنیم و درباره مدل‌های پرطرفدار آن صحبت کنیم. پس اگر قصد خرید اتو بخار را دارید، با این مقاله همراه شوید.

آیا خرید اتو بخار ضرورت دارد؟

همه ما در زندگی روزمره خود ممکن است به لوازم برقی بسیاری نیاز پیدا کنیم. وجود بعضی از این وسایل در منزل ضرورت دارد. اما آیا به راستی خرید اتو بخار لازم است؟

برای رسیدن به جواب این سوال، تصور کنید یک روز صبح از خواب بیدار می‌شوید و در آن روز، قرار کاری مهمی دارید. لباس مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید. اما ناگهان متوجه چروک‌های واضح روی لباستان می‌شوید. فرصت کافی هم ندارید که لباس خود را به خشکشویی ببرید تا آن را اتو کند. قرار کاری شما هم به حدی مهم است که امکان کنسل کردن آن وجود ندارد. اینجاست که به نظر می‌رسد اتو بخار در دسته لوازم ضروری زندگی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم ؟ تمیز کردن اتو، جرم و لکه

پرفروش‌ترین اتو بخار کدام است؟ سیستم قطع خودکار اتو چیست؟
امروزه خرید اتو بخار، ضروری است و دیگر یک وسیله لاکچری به حساب نمی‌آید.

انواع اتو بخار

اتو‌ بخارهای موجود در بازار بر اساس نیازهای افراد و انتظاراتی که از یک اتو دارند، متفاوت است. رایج‌ترین نوع اتو بخارهای خانگی موجود در بازار عبارتند از:

  • اتو بخار ساده

اتو بخار ساده همان اتوهای رایج در بازارها هستند که مخزن کوچکی برای نگهداری آب دارند و از این طریق بخار لازم برای اتو کردن لباس را فراهم می‌کنند.

  • اتو بخار مخزن‌دار

اتو بخار مخزن‌دار ظاهر و عملکرد حرفه‌ای‌تری نسبت به اتو بخار ساده دارد. تفاوت آن هم در وجود یک مخزن آب اضافی است که می‌تواند بیش از سه لیتر آب در خود نگه دارد. شما می‌توانید با استفاده از این نوع اتو، یک اتوکشی پربخار و قدرتمند را برای مدت طولانی تجربه کنید. زیرا اتو بخار مخزن‌دار از حجم خروجی بخار بالایی برخوردار است. با این حال شاید به دلیل مصرف بالای برق، خرید اتو بخار مخزن‌دار از لیست خرید برخی از افراد حذف شود.

  • اتو بخار پرسی

اگر شما فردی هستید که معتقدید اکثر لباس‌ها باید مرتب و بدون چروک باشند، پس خرید یک اتوی پرسی گزینه مناسبی برایتان به نظر می‌آید. زیرا این نوع اتو به سرعت به دمای مورد نظر رسیده و تنها با یک حرکت، تمام سطح مورد نظر شما را صاف و مرتب می‌نماید. سرعت اتوکشی بالا و خستگی کمتر فردی که از اتو استفاده می‌کند هم از مزیت‌های مهم این نوع از اتو بخار به شمار می‌رود. با این حال برخی از افراد به دلیل بزرگی این اتو، مصرف بالای برق و قیمت بالای آن، تمایلی به خرید اتو بخار پرسی ندارند.

قیمت اتو بخار پرسی چقدر است؟ راهنمای خرید اتو پرس ارزان خانگی
به دلیل بالا بودن قیمت اتو بخار پرسی، این اتو معمولا مصرف خانگی ندارد و بیشتر در خشکشویی‌ها استفاده می‌شود.

ویژگی‌های متفاوت در اتو بخار

اتوهای بخار از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که بر کیفیت آن‌ها تأثیر مستقیم می‌گذراند. برای خرید اتو بخار، باید دقت کنید چه نیازهایی برای شما اولویت دارند. سپس باید ببینید برای امکانات بیشتر یک اتو بخار، حاضرید چقدر هزینه کنید. برای مشخص شدن ویژگی‌های مهم این وسیله الکترونیکی، در ادامه به ۸ نکته مهم اشاره خواهیم کرد:

۱- خاموش‌کن خودکار

این قابلیت را با ترموستات اشتباه نگیرید! ترموستات با توجه به حرارت کف اتو، المنت‌های آن را خاموش و روشن می‌کند. اما سیستم قطع‌کن خودکار با توجه به حرکات اتو، آن را خاموش می‌کند. به‌عنوان مثال اگر برای مدتی، اتو بخار در حالت ایستاده یا خوابیده بی‌حرکت بماند، خود‌به‌خود خاموش می‌شود. برخی از مدل‌ها هم این قابلیت را دارند که اگر اتو به طرفین یا به اصطلاح به پهلو بیفتد هم خاموش شود.

این قابلیت خطرات ناشی از استفاده از اتو را به حداقل می‌رساند. در ضمن می‌تواند مانع آتش‌سوزی یا سوختگی لباس‌ها و فرش هم بشود. وقتی از خانه بیرون می‌روید و شک دارید که اتو را خاموش کرده‌اید یا نه، دیگر خیالتان راحت است که خودبه‌خود خاموش می‌شود.

۲- قابلیت ضدرسوب داشتن

اتوهایی که این قابلیت را دارند، در محفظه‌ آب آن‌ها رسوب تشکیل نمی‌شود. پس دیگر نیازی نیست محفظه دستگاه را با محلول‌های ضدرسوب شست‌وشو دهید. این ویژگی باعث افزایش طول عمر اتو بخار هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای از بین بردن برق اتو روی لباس ها

۳- قابلیت ضدچکه بودن

اتوهایی که این قابلیت را دارند، چکه نمی‌کنند. این ویژگی از لکه شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

موقع استفاده از اتو به چه نکاتی باید توجه کرد؟ از کجا بفهمیم اتو اصل است؟
خرید اتو بخار ضد چکه، باعث می‌شود که نگرانی لکه شدن مجدد لباس و نامرتب به نظر رسیدن آن، از بین برود.

۴- میزان بخاردهی

در اتوهای بخار، دو نوع بخاردهی وجود دارد: بخاردهی پیوسته و بخاردهی لحظه‌ای. مقیاس بخاردهی، گرم در دقیقه‌ است. هرچه این مقدار بیشتر باشد، اتوی شما بخار بیشتری به لباس‌ها می‌دهد.

۵- سیستم بخاردهی عمودی

این سیستم باعث می‌شود تا اتو در حالت عمودی هم عملکرد بخاردهی داشته باشد. این قابلیت به شما این اجازه را می‌دهد تا به پرده‌ها و لباس‌های آویزان هم بخاردهی کنید. در نتیجه می‌توانید آن‌ها را در همان حالت عمودی اتو کنید و دیگر نیازی به استفاده از میز اتو نیست.

راهنمای خرید اتو بخار ایستاده | پرفروش‌ترین اتوها در بازار با سیستم بخاردهی عمودی
پرفروش‌ترین اتوها در بازار، اتوهایی با سیستم بخاردهی عمودی هستند. این اتوها کمک می‌کنند بخشی از دغدغه‌های شما در زمان خانه‌تکانی، مثل اتوکشی پرده، از بین برود.

۶- توان مصرفی

اتو به خودی‌ خود یکی از پرمصرف‌ترین وسایل خانگی برقی محسوب می‌شود. اگر اتویی که انتخاب می‌کنید توان مصرفی بالایی داشته باشد، باید منتظر قبض برق سنگینی باشید! هرچه بخاردهی اتو بیشتر باشد، توان مصرفی آن هم بیشتر می‌شود. اما هرچه توان مصرفی دستگاه کمتر باشد، شما هزینه برق کمتری را متحمل خواهید شد. خرید اتو بخار خانگی با توان مصرفی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وات معقول به نظر می‌رسد.

۷- گنجایش منبع آب اتو بخار

اگر این موضوع برایتان مهم است که چند وقت یک‌بار منبع آب اتو را پر کنید، هنگام خرید اتو بخار می‌توانید گنجایش منبع آب اتو‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و اتویی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری داشته باشد.

۸- فناوری دمای مطلوب

اتو بخارهایی که از این فناوری برخوردار هستند، نیازی به تنظیم دما ندارند. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی انواع پارچه‌های مختلف را با دمای مطلوب اتو کنید. چون سنسورهای کف اتو به‌طور خودکار، جنس پارچه و میزان حرارت لازم برای اتوی آن را تشخیص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: چگونه سوختگی کف اتو را تمیز کنیم ؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

نکات خرید اتو بخار

برای خرید اتو بخار پیشنهاد می‌شود نکاتی را که در زیر آورده‌ایم، در نظر داشته باشید:

۱- جنس کف اتو

در زمان خرید اتو بخار، دقت داشته باشید کف اتویی که انتخاب می‌کنید از جنس استیل ضد زنگ، سرامیک یا آلومینیوم آنودایز شده (آلومینیومی که به صورت قطب مثبت درآمده) و نچسب باشد. بهترین کفی‌ها، آن‌هایی هستند که از جنس استیل ضدزنگ و سرامیک ساخته شده‌اند. به این ترتیب با کمترین اصطکاک به خوبی روی سطح لباس حرکت می‌کنند و کاربر را خسته نمی‌نمایند.

۲- پنل کنترل اتو

پنل کنترل اتوها یا به‌صورت مکانیکی (به شکل دایره چرخان یا دکمه با حرکت افقی و غیره) طراحی می‌شوند یا دیجیتال هستند. دقت کنید طراحی اتو به گونه‌ای باشد که پنل به‌راحتی در دسترس قرار بگیرد. تنظیمات مختلف آن هم باید به خوبی نشانه‌گذاری شده باشند تا کار با اتو را راحت کند. البته برای اتوکشی لباس، باید به علامت‌های روی مارک لباس هم که راهنمای نحوه اتوکشی هستند، دقت کرد.

موقع استفاده از اتو به چه نکاتی باید توجه کرد؟ قیمت اتو مخزن‌دار
برای خرید اتو بخار دقت کنید که پنل آن در جایی باشد که برای تنظیم آن، نیازی به چرخاندن اتو نباشد.

۳- راحتی در هنگام استفاده

ممکن است برخی از اتوها با وجود اینکه به‌خوبی لباس‌ها را صاف می‌کنند، وزن زیادی داشته باشند. گاهی هم طراحی دسته آ‌ن‌ها به گونه‌ای است که هنگام استفاده، احساس ناخوشایندی به فرد دست می‌دهد. پس هنگام خرید اتو بخار حتما به طراحی آن دقت کنید و برای امتحان، آن را در دست بگیرید.

۴- طول سیم در اتو بخارهای دستی

اگر دستگاه دارای سیم کوتاه باشد، شما نمی‌توانید به راحتی آن را جابه‌جا کنید و حرکت دهید. پس برای اینکه بتوانید لباس خود را به‌راحتی اتو کنید، بهتر است مدلی بخرید که طول سیم مناسبی داشته باشد.

معرفی برندهای معروف

برای خرید اتو بخار مناسب، علاوه بر شناخت کامل قابلیت‌ها و کاربردهای آن‌ها، لازم است برندهای سازنده‌ معروف و معتبر آن محصول را نیز بشناسیم. به همین منظور در ادامه، به معرفی تعدادی از برندهای شناخته شده سازنده اتو بخار خواهیم پرداخت. لازم به یادآوری است که برندهای زیر بدون ترتیب از پرفروش‌ترین برندها ذکر می‌شوند:

  • پارس خزر
  • فلر
  • فیلیپس
  • بوش
  • تفال
  • براون
  • پاناسونیک
  • زیمنس
  • فوما
  • هاردستون
  • بیم

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

در زیر به تعدادی از پرفروش‌ترین اتو بخارهای موجود در بازار و قیمت حدودی آنها (بدون رعایت ترتیب) اشاره خواهیم کرد:

  • اتو بخار فوما مدل FU-1859

این مدل از سری اتو بخارهایی است که کف سرامیکی دارد. کف سرامیکی این محصول غیر از اینکه مانع چسبیدن کفی به لباس می‌شود، گرما را در سرتاسر کفی به‌‌طور یکنواخت توزیع می‌کند و حرارت را به ‌خوبی انتقال می‌دهد. توان این اتو ۲۲۰۰ وات بوده و وزن آن نسبتا کم است. حجم مخزن آب این دستگاه هم حدود ۴۰۰ میلی‌لیتر است و برای هر بار اتوکشی، نیاز به پر کردن مخزن آب نیست.

دکمه‌ اسپری آب هم روی این اتو تعبیه ‌شده و امکان بخاردهی عمودی هم برای این محصول در نظر گرفته شده است. بنابراین لباس‌های حجیم با این محصول به راحتی اتو می‌شوند. طول سیم آن ۱ متر و ۶۰ سانتی‌متر است و آزادی عمل مطلوبی را به کاربر می‌دهد. خرید این مدل اتو بخار مقرون به صرفه و قیمت حدودی آن ۵۵۰ هزار تومان است.

راهنمای خرید اتو بخار فوما مدل FU-1859 با ویژگی بخاردهی عمودی
با توجه به قیمت مناسب، معمولا خرید این اتو بخار به متقاضیان توصیه می‌شود. چون این مدل، ویژگی بخاردهی عمودی را هم دارد.
  • اتو بخار پارس خزر مدل SI-702

این مدل یکی از زیباترین اتوهای پارس خزر است. به نظر می‌رسد این محصول، با قیمت مناسبی که دارد در مدتی کوتاه به یکی از پرفروش‌های بازار تبدیل شود. جنس استفاده شده برای پوشش کفی این اتو ترکیب الماسه (دیاموند نقره‌ای) و استیل است. طبق مشخصاتی که شرکت پارس خزر اعلام نموده، برای این مدل قابلیت ضدرسوب و بخاردهی پیشرفته نیز در نظر گرفته شده است.

طراحی این مدل جالب توجه بوده و استفاده از رنگ‌های شیک مثل نقره‌ای و مشکی برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب خواهد بود. برای خرید اتو بخار با مدل ذکر شده، لازم است قیمتی حدود ۹۰۰ هزار تومان بپردازید.

  • اتو بخار فیلیپس مدل GC4537

مدل معرفی شده، محصولی با طراحی بسیار زیبا و توان مصرفی مناسب است. ظرفیت مخزن این اتو بخار ۳۰۰ میلی‌لیتر و توان مصرفی آن ۲۴۰۰ وات است. همچنین این محصول قابلیت بخاردهی پیوسته با ظرفیت ۴۵ گرم در دقیقه و بخاردهی لحظه‌ای ۲۰۰ گرم در دقیقه را دارد. کابل این دستگاه به طول ۲ متر است.

از دیگر قابلیت‌های این اتو بخار می‌توان به تنظیم حرارت بر اساس جنس البسه، تنظیم میزان بخاردهی، اسپری آب، سیستم ضد چکه، بخاردهی عمودی و سیستم ضد رسوب اشاره کرد. برای خرید اتو بخار مذکور، لازم است بودجه حدودی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را در نظر بگیرید.

قیمت اتو بخار فیلیپس مدل GC4537 | مرکز خرید اتو در تهران
اگر برای خرید اتو بخار، بودجه کافی دارد، این مدل از برند فیلیپس عالی است. چون کامل‌ترین امکانات را دارد.
  • اتو بخار هاردستون مدل SIP2610S

این اتو بخار یک محصول با طراحی زیبا و در عین‌ حال کاربردی است. کفی این اتو دارای روکش سرامیکی بوده و این روکش غیر از آنکه مانع از چسبیدن کفی به لباس می‌شود، حرارت را به‌صورت یکنواخت انتقال می‌دهد. همچنین باعث می‌شود اتو به راحتی روی سطح لباس حرکت کند. قابلیت بخاردهی عمودی نیز در این مدل در‌ نظر گرفته‌ شده تا اتوکشی پرده یا لباس‌های بزرگ و حجیم ممکن شود.

توان مصرفی این اتو حدود ۲۶۰۰ وات است. سیستم ضدچکه آن باعث می‌شود آب اضافی از زیر و کناره‌های اتو، روی لباس نچکد و آن را خیس نکند. همچنین این دستگاه به سیستم ضدرسوب هم مجهز است. بنابراین رسوبات آب آسیبی به دستگاه وارد نمی‌کند. اگر خرید اتو بخار از این مدل را در نظر دارید، لازم است حدود ۸۸۰ هزار تومان هزینه کنید.

  • اتو بخار بوش مدل TDA503001P

دستگاهی زیبا و کارآمد بوده و توان مصرفی آن ۳۰۰۰ وات است. بدنه پلاستیکی و سبک این دستگاه با رنگ زیبایی طراحی‌ شده تا حس خوشایندی در کاربر ایجاد کند. ترکیب رنگ قرمز و سیاه، هارمونی خاصی به این دستگاه می‌بخشد. این اتو توان بالایی دارد تا بتواند سریعا آماده ‌به ‌کار شود و میزان قابل‌توجهی بخار تولید کند تا به‌صورت مداوم یا با فشار یک دکمه، بخار لحظه‌ای خارج کند.

در جلوی اتو، اسپری‌کننده آب نیز در نظر گرفته شده است. جنس کفی دستگاه حرکت اتو را روی پارچه‌ها آسان می‌کند و مانع از برق افتادن پارچه‌ها می‌شود. تنظیم قدرت و عملکرد دستگاه توسط پیچ تنظیم در قسمت میانی اتو انجام می‌شود. سیم برق طولی در حدود ۲ متر دارد تا به‌ راحتی و بدون نیاز به رابط‌های بلند، به پریز متصل گردد. محل اتصال کابل برق به بدنه هم طوری طراحی‌ شده تا به جهات مختلف بچرخد و قطع نگردد.

امکان بخاردهی عمودی این مدل در موارد خاصی مثل اتوکشی لباس‌های سنگین و حجیم یا پرده مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن اتو هم بسیار سبک و تنها ۱ کیلوگرم است. اگر قصد خرید اتو بخار ذکر شده را دارید، باید بدانید قیمت آن حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

معرفی بورس و محل خرید اتو بخار

اگر تمایل دارید برای خرید اتو بخار، آن را از نزدیک ببینید و توضیحات فروشنده را هم بشنوید، می‌توانید خرید خود را به‌صورت حضوری انجام دهید. مراکز مهم و بورس فروش انواع اتو بخار به شرح زیر هستند:

  • خیابان شریعتی
  • سه راه امین حضور
  • میدان شوش

اما امروزه اکثر خریدهایی از این دست، به صورت آنلاین انجام می‌شود. شما می‌توانید برای خرید اتو بخار هم به سایت‌های معتبر فروش آنلاین سر بزنید و مشخصات انواع اتو بخار و قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید. این سایت‌های معتبر، جنس تقلبی نمی‌فروشند و اجناسشان معمولا دارای گارانتی است. به همین دلیل، می‌توانید با خیال راحت‌تری از آن‌ها خرید نمایید.

جمع‌بندی

برای خرید اتو بخار ابتدا باید ویژگی‌های مهم و انواع برندهای سازنده آن را بشناسید. سپس به مقایسه هرکدام با دیگری بپردازید تا بتوانید به انتخاب درستی دست پیدا کنید. برای خرید لوازم خانگی از جمله اتو بخار، هرگز عجله نکنید. وقت کافی برای شناخت و مقایسه اختصاص دهید و از کارشناسان مربوطه مشورت بگیرید.

یکی از نکات مهم خرید اتو، ارگونومیک بودن یا طراحی مناسب برای استفاده انسان از آن وسیله است. به این ترتیب زمانی که مجبورید تعداد زیادی لباس را در یک زمان اتو کنید، کمتر خسته خواهید شد. اگر در خانه فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، در زمان اتو کردن، جایی را انتخاب کنید که سیم اتو کشیده نشود. به این ترتیب از آسیب رسیدن به کودک یا حیوان، جلوگیری می‌‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =