چگونه و چه زمانی پوشال کولر آبی را تعویض کنیم ؟

0

تعویض پوشال کولر آبی و در کل پوشال، یکی از حیاتی ترین و حساس ترین بخش های یک کولر آبی به شمار می رود. در واقع یک کولر آبی فقط زمانی کارکرد مناسبی خواهد داشت که پوشال مناسب و زمان تعویض پوشال کولر به هنگامی داشته باشد و سیستم آبرسانی بتواند به خوبی پوشال را خیس کند؛ در غیر اینصورت کولر آبی شما با یک پنکه که زیر آفتاب داغ روشن شده و فقط باد گرم تولید می کند تفاوتی نخواهد داشت. در ادامه با استاد کار همراه باشید .

سوال اولی که قبل از آغاز سرویس کولر آبی باید از خودتان بپرسید این است که آخرین بار چه زمانی پوشال کولرتان را تعویض کرده اید؟ پوشال کولر جزو بخش های بیرون کولر آبی به شمار می رود و در تمام طول سال در معرض آلودگی های مختلف قرار دارد. علاوه بر این باد و باران باعث فرسایش و از بین رفتن پوشال می شود پس فراموش نکنید که در یک سرویس اساسی کولر، حتما به پوشال مناسب نیاز دارید.

 

نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی

نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی

  • تعمیر کولر آبی پوشالی، پرتابل، سلولوزی و رومیزی
  • رفع نشتی کف کولر
  • تعویض پوشال، برزنت و تعویض کف کولر آبی
  • تعمیر پمپ آب، دینام و موتور کولر آبی
دریافت این خدمت از استادکار

 

یک دست پوشال استاندارد چقدر کار می کند؟

پزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از گسترش بیماری های میکروبی و قارچی، همچنین جلوگیری از انتشار بوی بد در خانه حتما سالی یک بار پوشال های کولر آبی را تعویض کنید. همچنین متخصصین برق هم توصیه می کنند برای افزایش راندمان کاری کولر آبی منزلتان و کاهش هزینه های جاری در فصول گرم سال، در هر بار سرویس، پوشال نو تهیه کنید.

تعویض پوشال کولر

برای تعویض پوشال کولر به چه ابزاری نیاز داریم؟

تعویض پوشال کولر، احتمالا اولین قدم در راه سرویس یک کولر آبی است. برای انجام این کار به یک دم باریک یا انبردست، شلنگ متصل به شیر آب و یک دست پوشال نو مناسب برای کولر نیاز دارید. اگر نمی دانید کدام سایز پوشال برای کولر شما مناسب است، دفترچه راهنمای کولر را ببینید. پیشنهاد میکنم مفاله آموزش تصویری سرویس کولر آبی را نیز بخوانید .

آموزش تعویض پوشال کولر آبی

آموزش تعویض تصویری پوشال کولر آبی بسیار ساده است و با چند گام کوچیک انجام می شود .

در قدم اول مطمئن شوید بدنه کولر برق دار نیست. اگر مطمئن نیستید که بدنه کولر شما برق دار هست یا نه از یک تکنسین کمک بگیرید. می توانید با کمک یک فازمتر این کار را انجام دهید.

بعد از اینکه مطمئن شدید بدنه کولر مشکلی ندارد، دریچه ها را بردارید. برای این کار دو جای دست تعبیه شده زیر هر دریچه را بگیرید و همزمان به سمت بالا بکشید. دریچه کمی بالا می رود و از جا خارج می شود. مراقب باشید پوشال به سمت داخل پخش نشود چون تکه های آن ممکن است برای قطعات مکانیکی دردسر ایجاد کنند.

هر سه دریچه را باز کنید و به پشت روی زمین بخوابانید. به کمک دم باریک حفاظ های روی پوشال را جدا کنید. اگر کولر شما نو باشد، به دم باریک هم نیاز دارید و این کار را به راحتی با دست می توانید انجام دهید. بعد از برداشت حفاظ ها، پوشال کهنه را به آرامی جدا کنید. احتمال بخش هایی از پوشال به دریچه می چسبد به همین دلیل دریچه کولر را با آب خوب بشورید. برای اطمینان بیشتر از تمیزی دریچه ها می توانید از مواد شوینده خانگی هم استفاده کنید.

آموزش تعویض پوشال کولر آبی ، تعویض پوشال کولر

 تعویض پوشال کهنه با پوشال نو

در قدم بعدی، پوشال های نو را از بسته بندی خارج کنید. پوشال های نو خشک هستند و ممکن است در جریان جا به جایی خرد شوند یا گرد و خاک گرفته باشند. آنها را هم بشورید؛ حتما نمی خواهید گرد و خاک و خرده پوشال در اولین استفاده از کولر وارد خانه شوند. بنابراین حتما با شلنگ یا پارچ آنها را مرطوب کنید تا هم خنکی بهتری دهند و هم تکه های خرده آنها داخل کولر ریخته نشود.

نصب صحیح پوشال کولر

برای نصب صحیح پوشال کولر پس از اینکه به پوشال ها آب زدید، دریچه های کولر را دوباره روی زمین قرار دهید. پوشال های نو را روی دریچه قرار دهید و تنظیم کنید. ممکن است پوشال جدیدی که تهیه کرده اید کمی از دریچه کولر شما بزرگتر باشد در آن صورت باید پوشال را کمی تا بزنید تا داخل دریچه قرار بگیرد. اجازه ندهید پوشال از دریچه کولر بیرون بزند.

حفاظ های روی دریچه را هم بشورید و روی پوشال ها قرار دهید. با کمک دم باریک یا دست، حفاظ ها را ثابت کنید. دریچه کولر را به یک دیوار تکیه دهید و برای آخرین بار تمام مجموعه را با آب بشورید. قبل از اینکه دریچه کولر را جا بزنید، سایر مراحل سرویس کاری را مطابق راهنماهای هر بخش که در استادکار منتشر شده، انجام دهید. فراموش نکنید که کف کولر حتما نیاز به شست و شوی اساسی دارد. مطمئن شوید گرد و خاک و اشیای خارجی داخل کولر شما نماند.

تعویض پوشال کولر

جمع بندی

در نهایت اینکه دریچه ها را به صورت کشویی سر جایشان قرار دهید. فلکه آب را باز کنید. مطمئن شوید کف کولر نشتی آب ندارد. کولر آبی شما آماده استفاده است. در اولین بار استفاده از کولر، دریچه های خروجی را با یک دستمال تمیز خیس بپوشانید تا گرد و خاک اولیه وارد منزل شما نشود. اکنون می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. شما تجربه تعویض پوشال را داشته اید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =