علت تغییر رنگ کابینت های گلاس و روش رفع آن

9

تا به حال برایتان پیش آمده که در زمان تمیز کردن آشپزخانه ناگهان متوجه تغییر رنگ کابینت های گلاس شوید؟ آیا می‌دانید این لکه‌ها چگونه ایجاد شده‌اند و چطور می‌توان آن‌ها را برطرف کرد؟ بسیاری از افراد از این موضوع اطلاعی ندارند که رعایت نکردن نکاتی ساده و پیش پا افتاده می‌تواند موجب زرد شدن کابینت های گلاس آشپزخانه‌ شود. اما نگران نباشید، بهتر است در این مقاله از استادکار همراه ما باشید تا پاسخ مناسبی برای این سؤالات پیدا کنید و یاد بگیرید که چطور از رخ دادن این اتفاق جلوگیری کنید.

علت تغییر رنگ کابینت های گلاس و روش‌های رفع آن

یکی از مهم‌ترین و البته رایج‌ترین مشکلات کابینت‌های گلاس، تغییر رنگ و زرد شدن کابینت های گلاس است. بهتر است بدانید که تغییر رنگ کابینت های گلاس بیشتر در کابینت‌های سفید رنگ اتفاق می‌افتد؛ یکی از پرطرفدارترین و البته مدرن‌ترین رنگ‌های کابینت‌های گلاس که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی، خیلی کدر و زرد می‌شود. رعایت کردن برخی نکات می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند و به شما کمک کند تا برای مدت زمان بیشتری از شفافیت و زیبایی کابینت‌های خود لذت ببرید. اما تغییر رنگ کابینت های گلاس به چه علت اتفاق می‌افتد و چطور می‌توان آن را برطرف نمود؟

تابش نور مستقیم آفتاب به کابینت‌های گلاس

اولین و مهم‌ترین دلیلی که موجب زرد شدن کابینت های گلاس می‌گردد، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب است. نور آفتاب موجب تغییر رنگ کابینت های گلاس می‌گردد و در کابینت‌های سفید رنگ، لکه‌هایی مایل به زردی روی آن ایجاد می‌شود.

بیشتر بدانید تمیز کردن کابینت های گلاس با یک روش ساده

نور آفتاب موجب تغییر رنگ کابینت های گلاس می‌شود و استفاده از پرده می‌تواند راهکار مناسبی برای این موضوع باشد.
نور آفتاب موجب تغییر رنگ کابینت های گلاس می‌شود و استفاده از پرده می‌تواند راهکار مناسبی برای این موضوع باشد.

رفع کردن مشکل:

به منظور جلوگیری از تابش نور آفتاب بر روی کابینت‌های گلاس می‌توانید از پرده استفاده کنید و اجازه ندهید که نور خورشید مستقیماً با کابینت‌های شما برخورد کند.

بخار و گرمای حاصل از اجاق گاز

دلیل دیگری که معمولاً موجب تغییر رنگ کابینت های گلاس می‌شود، استفاده از اجاق گاز است. بو و بخار حاصل از پخت و پز در آشپزخانه بر روی کابینت می‌نشیند. این موضوع به مرور موجب ایجاد جرم و تغییر رنگ کابینت های گلاس می‌گردد.

بیشتر بدانید معایب کابینت های گلاس که نمی دانید

بو و بخار حاصل از پخت و پز در آشپزخانه که بر روی کابینت می‌نشیند می‌تواند موجب زرد شدن کابینت های گلاس شود.
بو و بخار حاصل از پخت و پز در آشپزخانه که بر روی کابینت می‌نشیند می‌تواند موجب زرد شدن کابینت های گلاس شود.

رفع کردن مشکل:

برای اینکه بخارهای حاصل از پخت غذا موجب زرد شدن کابینت های گلاس نشود، بهتر است که به طور مرتب کابینت‌ها را با پارچه‌ای مناسب پاک کنید و اجازه انباشته شدن چربی‌ها بر روی آن نشوید. با این کار شما به کابینت‌ها اجازه کدر شدن و تغییر رنگ نخواهید داد و تا مدت زمان بیشتری می‌توانید از ظاهر شفاف و زیبای کابینت های گلاس خود لذت ببرید.

برای اینکه بخارهای حاصل از پخت غذا موجب زرد شدن کابینت های گلاس نشود، بهتر است که به طور مرتب کابینت‌ها را با پارچه‌ای مناسب پاک کنید.
برای اینکه بخارهای حاصل از پخت غذا موجب زرد شدن کابینت های گلاس نشود، بهتر است که به طور مرتب کابینت‌ها را با پارچه‌ای مناسب پاک کنید.

دیر تمیز کردن کابینت‌ها

برخی افراد تمیز کردن کابینت را دیر به دیر انجام می‌دهند و این موضوع موجب می‌شود تا آلودگی‌ها و مواد غذایی انباشته شده روی کابینت به جسم آن نفوذ کند و به مرور موجب تغییر رنگ کابینت های گلاس شود. از طرفی باید این موضوع را نیز بدانید که هیچ‌گاه نباید برای تمیز کردن کابینت‌ های گلاس از پارچه‌های زمخت و یا ضخیم استفاده کنید، زیرا ممکن است موجب ایجاد خش بر روی کابینت گردد.

برخی افراد تمیز کردن کابینت را دیر به دیر انجام می‌دهند و این موضوع موجب می‌شود تا آلودگی‌ها و مواد غذایی انباشته شده روی کابینت به جسم آن نفوذ کند و به مرور موجب تغییر رنگ کابینت های گلاس شود.
برخی افراد تمیز کردن کابینت را دیر به دیر انجام می‌دهند و این موضوع موجب می‌شود تا آلودگی‌ها و مواد غذایی انباشته شده روی کابینت به جسم آن نفوذ کند و به مرور موجب تغییر رنگ کابینت های گلاس شود.

رفع کردن مشکل:

رفع این مشکل بسیار ساده است، تنها کافی است که به طور مداوم و هر بار که متوجه ایجاد لک و کثیفی بر روی کابینت شدید، آن را پاک کنید و از زرد شدن کابینت های گلاس جلوگیری نمایید. پاک کردن این کابینت‌ها بسیار راحت است.

بهترین راه برای تمیز کردن کابینت‌های گلاس

برای اینکه هر چه بیشتر از زرد شدن کابینت های گلاس جلوگیری کنید، باید آن را به روش درستی تمیز کنید. یکی از بهترین راهکارها برای تمیز کردن کابینت‌های گلاس استفاده از یک فنجان سرکه، با دو فنجان آب گرم و یک قاشق جوش شیرین است. برای تمیز کردن کابینت‌های گلاس سفید که جرم زیادی نیز روی آن وجود دارد، می‌توانید ماهی یک‌ بار از جرم‌گیر و آب گرم استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از سفیدکننده‌ها برای تمیز کردن این نوع کابینت خود می‌تواند موجب تغییر رنگ کابینت های گلاس شود. فقط فراموش نکنید که بهتر است برای تمیز کردن کابینت‌های گلاس حتماً از پارچه‌های نرم و نخی استفاده کنید.

بیشتر بدانید با انواع رنگهای کابینت های گلاس برای آشپزخانه آشنا شوید

برای اینکه هر چه بیشتر از زرد شدن کابینت های گلاس جلوگیری کنید، باید آن را به روش درستی تمیز کنید.
برای اینکه هر چه بیشتر از زرد شدن کابینت های گلاس جلوگیری کنید، باید آن را به روش درستی تمیز کنید.

کلام آخر

تغییر رنگ کابینت های گلاس برای همه ما اتفاق ناخوشایند و ناراحت‌کننده‌ای است که گاهی تنها با استفاده از راهکارهایی ساده می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که عدم پاک کردن مرتب کابینت‌ها و رسوب چربی و آلودگی‌ها در کنار تابش مستقیم نور خورشید به کابینت می‌تواند باعث زرد شدن کابینت های گلاس شود. پس این نکات را جدی بگیرید و از درخشندگی و زیبایی کابینت‌های خود برای مدت زمان بیشتری لذت ببرید.

اگر برای نصب کابینت جدید منزلتان به کمک افرادی متخصص نیاز داشتید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

9 نظرات
  1. سجاد می گوید

    سلام خسته نباشید
    الان ک کابینت رنگش زرد شده راهکاری برای از بین بردن رنگ زرد هست یا ن…؟
    ممنونم اگه جواب بدین

    1. سارا چگینی می گوید

      سلام دوست عزیز
      برای از بین بردن زردی کابینت میتونید از ترکیب 1 قاشق جوش شیرین،1 پیمانه سرکه و 2 پیمانه آب گرم استفاده کنید. البته این ترکیب معمولا وقتی کامل جواب میده که مدت زیادی از زرد شدن کابینت نگذشته باشه. اگر مدت هاست این زردی روی کابینت ها مونده، احتمالا به طور کامل از بین نره. در این صورت میتونید کابینت ها رو رنگ آمیزی کنید.

      1. سجاد می گوید

        آره متاسفانه وقت زیادی گذشته و این که چون های گلاس هست،من پرسیدم گفتن نمیشه رنگ کنی…
        آیا واقعا این جوریه….؟

        1. سارا چگینی می گوید

          سجاد عزیز، معمولا کابینت هایی که روکش دارند (یعنی در واقع متریالشون خام یا بدون پرداخت نیست) قابل نقاشی و رنگ آمیزی نیستن. پیشنهاد میکنم مقاله «کدام جنس کابینت‌ها را می‌توان رنگ زد؟» رو بخونید. ممکنه بهتون بیشتر کمک کنه. پیشنهاد دیگه ای که دارم این هست که از طریق صفحه خدمات کابینت سازی و تعمیر کابینت، از متخصص های کابینت سازی استادکار برای حل این مشکل مشاوره بگیرید.

          1. سجاد می گوید

            سلام
            بسیار ممنونم بابت وقتی ک گذاشتین و وبلاگ فوق العاده ای ک دارین??

  2. پریسا می گوید

    سلام من دوماهه متوجه تغییر رنگ کابینتام شدم ؛ نمیدونستم نباید از مایع سفید کننده برای تمیز کردنشون استفاده کرد الان با سرکه و جوش شیرین میتونم زردیشو بگیرم ؟

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام پریسای عزیز
      اگه مدت زمان زیادی از این موضوع نگذشته باشه احتمالا با سرکه و جوش شیرین برطرف می‌شه، در غیر این صورت ممکنه که مقداری از زردی روی کابینت باقی بمونه در این صورت بهترین راهکار برای شما اینه که کابینت‌ها رو رنگ کنید یا روی اون‌ها از برچسب یا روکش استفاده کنید.

  3. گلنار می گوید

    سلام قابلمه داغ گذاشتم روی کابینت چه جوری تمیز کنم لک روی کابینتو?

  4. گلناز می گوید

    سلام ببخشید روکشی یا چیزی هست که روی صفحه کابینت بکشیم قابلمه داغی چیزی میزاریم نسوزه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − چهار =