یک راهنمای خرید روتختی کامل کمکتان می‌کند!

0

کدام فردی را می‌بینید که دوست نداشته باشد در اتاقی آرام و راحت شب خود را بگذراند؟ روتختی یکی از المان‌هایی است که راحتی شما را در اتاق خواب تضمین می‌کند. اما خرید روتختی به همین سادگی‌ها که فکر می‌کنید، نیست. البته که بسیاری از افراد بدون توجه به این نکات به‌سادگی یکی از مدل‌های روتختی را انتخاب و خریداری می‌کنند، اما بدون شک عمر این روتختی زیاد نخواهد بود. بنابراین اگر نمی‌خواهید شما نیز مجبور به خرید مجدد روتختی شوید، متن پیش رو را تا انتها بخوانید.

آیا خرید ست روتختی ضروری است؟

این روزها خرید ست روتختی یکی از دغدغه‌های همه ما است. اما سؤال اصلی این است که آیا ضرورتی برای خرید این روتختی‌ها وجود دارد؟

درست است که روتختی تأثیر زیادی در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب شما خواهد گذاشت، اما واقعیت این است که همه چیز به شما بستگی دارد. شاید حالتان با لحاف نرم و لطیف خوب باشد، در این صورت احتمالاً نیازی به خرید روتختی در خود احساس نمی‌کنید. البته این دلیل خوبی نیست که بگویید روتختی چیست و چه نیازی به آن دارید. اگر به دکوراسیون اتاق خود اهمیت می‌دهید، بی‌تردید جای خالی ست روتختی در اتاق شما احساس خواهد شد.

از تمام این موارد بگذریم، مهمترین مسئله‌ای که در اتاق خواب وجود دارد، یک خواب آرام است. بدون خواب راحت به‌طور حتم آرامش روانی و جسمی نیز نخواهید داشت. بنابراین از هر زاویه‌ای به این قضیه نگاه کنیم، پاسخ ما برای خرید روتختی مثبت خواهد بود.

بهترین برند ست روتختی ترک چیست؟ راهنمای خرید کالای خواب بادوام
آیا خرید ست روتختی ضروری است؟

بیشتر بخوانید: ایده‌های جذاب و کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب مستر

انواع روتختی

این روزها تنوع بالایی از روتختی‌ها را در فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم. به همین دلیل بسیاری از ما معمولاً پیش از مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها ابتدا گشتی در اینترنت می‌زنیم تا شاید مدل مورد نظرمان را پیدا کنیم. اما دست آخر زمانی‌که به فروشگاه می‌رویم، فروشنده‌ها ما را در اسم‌ها و عنوان‌های مختلف گیر می‌اندازند.

پس بهتر است قبل از اینکه سراغ انتخاب مدل روتختی بروید، ابتدا با انواع آن آشنا شوید. روتختی‌ها بر اساس جنس، تعداد تکه، دوخت و در آخر استایل آن‌ها به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه هرکدام را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

انواع روتختی‌ها از نظر جنس پارچه

از آن‌جایی‌که قرار نیست هر روز و هر ماه روتختی‌های خود را عوض کنید، پس جنس آن‌ها اهمیت زیادی خواهد داشت. بیاید نگاهی به انواع جنس‌های روتختی‌ها بیندازیم:

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد شستشوی روتختی‌تان بدانید!

روتختی پلی‌استر

برای خرید روتختی از جنس پلی‌استر نیازی به هزینه زیاد ندارید. یکی از ویژگی‌هایی که این روتختی را در نظر بسیاری از خریداران جذاب می‌کند، گرم بودن آن است. پلی‌استر گرما را در خود نگه می‌دارد. از این‌رو روتختی‌های این جنس بهترین گزینه برای افراد سرمایی هستند. همچنین با خرید این روتختی دیگر محدودیتی در شستشوی آن ندارید. می‌توانید این روتختی‌ها را به خشکشویی بسپارید یا آن‌ها را در ماشین لباسشویی خود در منزل بشویید. فقط قبل از هرکدام از این گزینه‌ها به نوشته‌های روی محصول خود توجه کنید. شاید تولیدکننده توصیه ویژه‌ای برای شما داشته باشد.

هنگام خرید پارچه مناسب روتختی به چه نکاتی توجه کنیم؟ مدل روتختی پلی استر طرح دار
خرید روتختی پلی استر به افراد سرمایی بسیار پیشنهاد می‌شود.

روتختی کتان

کتان یکی از بهترین پارچه‌ها برای روتختی است. این پارچه‌ با نرمی و لطافت خاص خود طرفداران زیادی دارد. اگر می‌خواهید روتختی از جنس کتان بخرید، باید بدانید هرچقدر هم که سراغ گزینه‌های باکیفیت و گران از این روتختی بروید، دوام این الیاف بسیار کم است. اما در عوض برای شستشو هیچ دردسری نخواهید داشت. می‌توانید به راحتی آن‌ها را در ماشین لباسشویی خانه بیندازید.

روتختی پلی‌کتان

اگر مقاومت پلی‌استر و لطافت کتان توجه شما را جلب کرده است و نمی‌دانید کدام جنس را انتخاب کنید، پلی‌کتان را پیشنهاد می‌کنیم. پلی‌کتان ترکیبی از پلی‌استر و کتان است که مقاومت را از پلی‌استر و لطافت را از کتان به ارث برده است. از این‌رو با هزینه‌ای معقول می‌توانید نوعی روتختی بخرید که برای مدت طولانی قابل استفاده است. از دیگر ویژگی‌هایی که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید تبدیل می‌کند، شستشوی آسان در ماشین لباسشویی است.

روتختی ساتن

روتختی‌های ساتن در دسته روتختی‌های کلاسیک قرار می‌گیرند که ظاهر زیبا و شیکی دارند. اگرچه این روتختی‌ها با ظاهر براق خود بسیار چشم‌نواز هستند، اما با وجود خاصیت لیزی برای استفاده روزمره گزینه ایده‌آلی به شمار نمی‌آیند. از این‌رو معمولاً برای جهیزیه خریداری می‌شوند.

راهنمای خرید روتختی ساتن ساده کرم برای دکوراسیون اتاق خواب شیک
اگر به دنبال خرید روتختی شیک و ساده هستید، ساتن بهترین گزینه برای شما است.

روتختی ساتن پلی‌استر

جنس پارچه این روتختی ترکیبی از پلی‌استر و ساتن است. این پارچه براقیت ساتن و دوام پلی‌استر را دارد، اما به گرانی روتختی‌های ساتن نیست. همچنین برای شستشو نیز نیازی به خشکشویی ندارید و می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی نیز بشویید.

روتختی بامبو

پارچه‌های بامبو به ضد آلرژی و ضد باکتری بودن معروف هستند. بنابراین اگر سراغ روتختی‌های بامبو رفتید، باید از عدم ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی خود مطمئن باشید. همچنین نرمی و لطافت این روتختی‌ها توجه شما را جلب خواهد کرد. اگرچه برای خرید روتختی بامبو باید هزینه زیادی پرداخت کنید، اما از دوام آن نیز مطمئن خواهید بود.

روتختی لینن

اگر استفاده از الیاف طبیعی در روتختی برای شما اهمیت دارد، لینن بهترین انتخاب به حساب می‌آید. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که لینن به‌ اندازه پارچه‌های نخی نرم نیست. علاوه بر این چروک نیز می‌شود. اما در نقطه مقابل بسیار خنک است و برای فصول گرم سال گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد.

بهترین برند روتختی ترک کدام است؟ زیباترین مدل‌های روتختی شیک لینن
خرید روتختی لینن به کسانی که به دنبال الیاف طبیعی هستند، پیشنهاد می‌شود.

روتختی میکروفیبر

میکروفیبر از آن دسته پارچه‌هایی است که می‌توان گفت پوست زیر آن نفس می‌کشد. روتختی‌هایی از این جنس معمولاً بافت متراکم، وزن سبک و دوام زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل شستن تشک تخت

روتختی ابریشم

اگر به دنبال خرید روتختی لوکس و خاص هستید، ابریشم تنها گزینه پیش روی شما است. روتختی‌هایی از این جنس سبک، ضد آلرژی و خنک هستند و چروک نیز نمی‌شوند. اما در نقطه مقابل اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرند، صدمه می‌بینند. عیب دیگری که در استفاده روزمره از این روتختی متوجه خواهید شد، الکتریسیته ساکنی است که ایجاد می‌کند.

انواع روتختی از نظر تعداد تکه

یکی‌دیگر از فاکتورهایی که در انتخاب از میان انواع روتختی‌ها مطرح می‌شود، تعداد تکه‌های روتختی است. معمولاً تمامی روتختی‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • روبالشی
  • ملحفه کش‌دار
  • لحاف روتختی

البته در خرید روتختی شاهد ست‌های کامل‌تری نیز خواهید بود که موارد زیر را افزون بر موارد بالا دارا هستند:

  • روبالشی اضافی
  • رویه کوسن
  • ملحفه روانداز
  • چین دور تخت

انواع روتختی از نظر دوخت

زمانی‌که روتختی‌ها را از نزدیک مشاهده می‌کنید، متوجه دوخت متفاوت آن‌ها خواهید شد. به‌طور کلی سه نوع دوخت در روتختی‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • روتختی کاوری: این روتختی‌ها شامل لحاف ساده و اصطلاحاً لایت است که با کاوری به کمک دکمه، زیپ یا بندینگ پوشانده می‌شود. اگرچه مرتب کردن این روتختی‌ها کار سختی خواهد بود، اما هر زمانی‌که بخواهید می‌توانید کاور آن را عوض کنید.
  • لحاف روتختی: لحاف‌های روتختی همان مدل‌هایی هستند که معمولاً در فروشگاه‌ها می‌بینید. در این روتختی‌ها الیاف و پارچه به یکدیگر دوخته شده‌اند. معمولاً ارزان‌تر از روتختی کاوری هستند و البته شستشوی آن‌ها در خانه سخت خواهد بود.
  • روتختی پیکه: روتختی‌های پیکه از پارچه‌های ضخیم دوخته شده‌اند که به کلفتی لحاف نیستند. از این‌رو برای روزهای معتدل سال گزینه خوبی هستند.
روتختی چیست؟ راهنمای خرید جدیدترین مدل‌های روتختی پیکه و کاور تختخواب
خرید روتختی پیکه بهترین انتخاب برای روزهای متعادل سال است.

انواع روتختی از نظر مدل و سبک

شاید بهتر باشد پیش از جنس، تعداد تکه و دوخت، ابتدا سبک و مدل روتختی خود را انتخاب کنید. روتختی‌ها در انواع متفاوت در بازار موجود هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • روتختی تکه‌دوزی: در این روتختی پارچه‌هایی از جنس و رنگ‌های متفاوت یا مشابه با پارچه روتختی به آن دوخته شده است. این روتختی‌ها ظاهر مدرنی و جذابی دارند.
  • روتختی گلدوزی: این دسته از روتختی‌ها در بازار کم پیدا می‌شود. اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید روتختی ساده‌ای بخرید و آن را به دستان یک هنرمند بسپارید تا روی آن گلدوزی کند.
  • روتختی چهل‌تکه: این روتختی‌ها معمولاً از به هم دوختن پارچه‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت دوخته می‌شود. این روتختی‌ها گزینه مناسبی برای اتاق‌های با سبک سنتی به شمار می‌روند.
  • روتختی چاپی: انواع روتختی ترک و ایرانی که در بازار مشاهده می‌کنید، از این نوع هستند. این دسته از روتختی‌ها طرح‌های متنوعی دارند.

ابعاد و اندازه‌های استاندارد

معمولاً روتختی‌ها در اندازه‌های استاندارد برای تخت‌های یک‌نفره و دونفره دوخته می‌شوند. تخت‌های یک‌نفره استاندارد در سایز ۱۰۰ در ۱۹۰ ساخته می‌شوند و همچنین سایر استاندارد تخت‌های دونفره نیز ۲۰۰ در ۱۶۰ است. به ابعاد استاندارد روتختی‌ها اعتماد کنید و به دنبال روتختی‌های بزرگ مانند آنچه در کاتالوگ می‌بینید، نباشید. لحاف‌های بزرگ نه‌تنها هزینه زیادی به شما تحمیل می‌کنند، بلکه سنگین هستند و استفاده از آن‌ها راحت نخواهد بود.

آیا بهتر است در هر فصل یک ست روتختی داشته باشیم؟

حالا که انواع روتختی‌ها را شناخته‌اید، دیگر می‌دانید برخی از روتختی‌ها مناسب فصل تابستان و برخی برای فصول سرد سال مناسب نیستند. اما اول و آخر انتخاب بر عهده شما است. اینکه سلیقه‌تان شما را به‌سوی خرید کدام روتختی شیک می‌کشاند، تعیین می‌کند نیازی به روتختی برای فصول مختلف سال دارید یا خیر.

قطعاً اگر خرید روتختی لینن را ترجیح می‌دهید، باید به فکر روتختی دیگری برای روزهای سرد باشید. این در حالی است که می‌توانید از همان اول یک روتختی چهارفصل بخرید و خیال خودتان را راحت کنید. ظاهر روتختی‌های چهارفصل درست مانند روتختی‌های کاوری است. با این تفاوت که کاور پارچه‌ای نازک ندارد. کاور آن‌ها شامل یک لایه پارچه الیاف‌دوزی شده می‌شود. به این ترتیب این کاور برای فصول گرم سال کافی خواهد بود. در حالی‌که در فصول سرد همراه با لحاف گرمای لازم را برای شما فراهم می‌کند.

بهترین برند روتختی ترک کدام است؟ برای خرید روتختی‌های چهارفصل به چه نکاتی توجه کنیم؟
با خرید روتختی چهارفصل دیگر نیازی به روتختی‌های دیگر نخواهید داشت.

نکات خرید روتختی

اگر می‌خواهید ست روتختی خود را عوض کنید، قطعاً به راهنمای خرید روتختی نیاز خواهید داشت، هرچند پارچه مناسب روتختی خود را نیز انتخاب کرده باشید. با ما همراه باشید و با نکات مهم در این مورد آشنا شوید.

سبک دکوراسیون اتاق را در نظر داشته باشید

در چیدمان اتاق خواب باید هماهنگی لازم میان پرده، کف‌پوش و روتختی وجود داشته باشد. از این‌رو در هنگام انتخاب روتختی به نوع چیدمان و سبک اتاق خود توجه کنید. مدل و طرحی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون اتاق شما دارد.

بیشتر بخوانید: رنگ تخت خواب و تأثیر آن بر دکوراسیون اتاق خواب

کیفیت اهمیت زیادی دارد

کیفیت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در خرید روتختی به آن توجه داشته باشید. بدون شک برای داشتن روتختی‌های باکیفیت باید هزینه زیادی نیز پرداخت کنید، اما در عوض زمان بیشتری از آن استفاده خواهید کرد. به‌طور کلی توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه کمیت را فدای کیفیت نکنید. زیرا به اندازه‌ای که هزینه می‌کنید، محصول شما کیفیت خواهد داشت.

نکات مهم ست کردن روتختی شیک با دکوراسیون اتاق خواب کوچک
در خرید روتختی باید به کیفیت و سبک دکوراسیون اتاق خود توجه داشته باشید.

بهترین برند را انتخاب کنید

این روزها نام روتختی ترک سر زبان‌ها افتاده است و بسیاری از فروشنده‌ها با به زبان آوردن این نام مشتریان را برای خرید قانع می‌کنند. اما بدون شک در میان برندهای ترک نیز خوب و بد وجود دارد. از این‌رو توصیه می‌کنیم به ترک بودن محصول خود اکتفا نکنید. نام برند محصول مورد نظر را در اینترنت جستجو کنید. اگر این نام از بهترین برند روتختی ترک باشد، قطعاً متوجه خواهید شد.

سایز تخت را در نظر بگیرید

با توجه به قیمت روتختی‌های باکیفیت، بدون شک حراج روتختی در فروشگاه‌های مختلف بسیار وسوسه‌کننده است. اما این دلیل خوبی نیست که چشم بسته هر مدلی را پسندیدید، خریداری کنید. در انتخاب روتختی باید سایز تخت خود را نیز در نظر بگیرید و با توجه به آن یکی از مدل‌های مورد نظر را خریداری کنید.

روتختی از کجا بخرم؟

حالا که می‌دانید چه نکاتی را باید در خرید روتختی در نظر داشته باشید، زمان آن رسیده آستین‌ها را بالا بزنید و دست به جیب شوید. پیش از هرچیز باید بدانید دو راه برای خرید روتختی مورد نظر  دارید: خرید از فروشگاه‌های آنلاین یا خرید حضوری.

بورس لحاف و روتختی در تهران کجاست؟ حراج زیباترین مدل‌های روتختی ترک
با خرید روتختی از فروشگاه‌های حضوری از جنس پارچه آن مطمئن خواهید شد.

 اگر ترجیح می‌دهید جنس و دوخت روتختی‌ها را از نزدیک ببینید، بهترین راه این است که به بورس لحاف و روتختی در تهران مراجعه کنید. بورس روتختی در تهران در محله عبدل‌آباد و بازار مولوی است. با قدم زدن در این بازار با مدل‌های متنوعی مواجه می‌شوید که بالاخره یکی از آن‌ها مدل مورد نظر شما خواهد بود. همچنین قیمت روتختی عروس سلطنتی و روتختی ترک در این بازار نسبت به سایر فروشگاه‌ها ارزان‌تر است.

البته می‌توانید در خانه بمانید و محصولات فروشگاه‌های آنلاین را مشاهده کنید و یکی از آن‌ها را سفارش دهید. در این خرید دیگر امکان مشاهده جنس پارچه را از نزدیک نخواهید داشت و شاید فروشگاه‌هایی که حراج روتختی دارند را نیز از دست بدهید. به هر حال انتخاب با شماست.

جمع‌بندی

ما تمام نکاتی که باید در خرید روتختی بدانید را در اختیار شما قرار دادیم. حالا با دانستن این نکات، خرید برای شما به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل خواهد شد. با ما در استادکار همراه باشید و اتاق خواب خود را به بهترین شکل ممکن بچینید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − پانزده =