انتخاب لوله‌کش خوب و حرفه‌ای برای تعمیر لوله‌کشی

آیا تا به حال تجربه تعمیر لوله‌کشی خانه را داشته‌اید؟ لوله‌های آب ساختمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کیفیت زندگی ما تاثیر می‌گذارند. نوشیدن آب، سیستم گرمایش خانه، سرویس بهداشتی و هر آنچه که در بخش‌های مختلف ساختمان با آب سروکار دارد، وابسته به سیستم لوله‌کشی ساختمان است. اگرچه ما به طور منظم نیازمند تعمیر لوله‌‌کشی نیستیم، اما پیدا کردن یک لوله‌کش حرفه‌ای یا شرکت خدمات تاسیساتی جهت دریافت خدمات، بسیار ضروری و قابل توجه است. زیرا انجام این‌گونه خدمات نیاز به قواعد و اصول خاصی دارد که نصب و تعمیرات آن باید توسط یک اپراتور حرفه‌ای انجام شود.

اگر لوله‌ها مسدود شوند یا بترکند، تنها متخصصین لوله‌کشی ساختمان که دارای مهارت کافی باشند، می‌توانند آن‌ها را شناسایی و تعمیر کنند. بنابراین بهتر است با ویژگی‌های لوله‌کش مجرب و حرفه‌ای آشنا شویم تا در هنگام بروز مشکلاتی مربوط به تعمیرات لوله‌‌کشی و تاسیسات ساختمان به متخصص قابل اعتماد رجوع کنیم. در ادامه این مطلب قصد داریم به فاکتورهای لوله‌کش ماهر بپردازیم.

ویژگی لوله‌کش مجرب

همان‌طور که می‌دانید مشکلات لوله‌کشی ساختمان بخش مهمی از فرایند بازسازی، تعمیر و حتی ساخت ساختمان است. بنابراین فرایند عقد قرارداد با لوله‌کش یا شرکت خدمات تاسیساتی باید با کمال دقت و آگاهی انجام شود. یک لوله‌کش ساختمان علاوه بر دانستن اصول اولیه خدمات لوله‌کشی، باید از تجربه کافی جهت رفع مشکلاتی چون ترکیدگی لوله آب، رفع گرفتگی لوله‌های فاضلاب و حتی ترمیم لوله‌های شکسته برخوردار باشد.

می‌توانید مقاله هنگام ترکیدن لوله آب چه اقداماتی باید انجام شود؟ را جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید. به طور کلی تخصص لوله‌کش‌ها به لحاظ تجربه و مهارت به چند شاخه تقسیم می‌شود. اما همه لوله‌کش‌های حرفه‌ای چند ویژگی یکسان دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. زیرا علاوه بر مواردی که گفته شد، بحث سلامت و امنیت خانواده نیز باید در این مورد مورد توجه قرار بگیرد.

1. سابقه ‌کار متخصص تعمیر لوله‌کشی

تکنسین‌های تازه‌کار به سختی می‌توانند از پس تعمیر لوله‌کشی آب ساختمان برآیند. این افراد اگرچه خدمات لوله‌‌کشی را با کیفیت مناسب انجام می‌دهند، اما هنوز بسیاری از شرایط لوله‌کشی جدید را نمی‌دانند و برای حل بحران‌های مختلف تجربه کافی را ندارند. بنابراین بهتر است از لوله‌‌کش‌هایی که سابقه کار و خدمات آن‌ها تضمین شده است یا تکنسین‌هایی که دوره‌های کاملا حرفه‌ای را پشت سرگذاشته‌اند، کمک بگیرید. بدین منظور می‌توانید به صفحه خدمات آنلاین لوله‌کشی ساختمان استادکار مراجعه کنید.

خدمات تعمیر لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان
برای حل مشکل تعمیرات لوله‌کشی بهتر است از تکنسین با تجربه و کاردان کمک بگیرید.

2. مجوز فعالیت و بیمه مسئولیت

پیش‌بینی هر نوع اتفاق حین انجام کار ساختمانی یکی از ارکان حفظ ایمنی است. در نتیجه باید به داشتن مجوز فعالیت شرکت خدمات تاسیساتی و بیمه مسئولیت لوله‌کش توجه کنید. پروانه فعالیت نشانه فعالیت تکنسین در چارچوب قانون و مقررات است که در صورت بروز رفتار غیرحرفه‌ای، صاحب خانه به راحتی می‌تواند از مراجع قانونی آن را پیگیری کند. همچنین بیمه مسئولیت نیز می‌تواند از فرد و صاحب خانه در مقابل هرگونه ضرر و زیان ناشی از پروژه محافظت کند.

انواع بیمه مسئولیت حرفه‌ای پیمانکار تاسیسات فنی ساختمان
بیمه مسئولیت از لوله‌‌کش در مقابل هرگونه ضرر و زیان ناشی از پروژه محافظت کند.

3. مشتری مداری

رعایت حقوق مشتری، احترام به نیازها و خواسته‌های او یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر حرفه به خصوص شرکت خدمات تاسیساتی است. بنابراین هنگام ارتباط با لوله‌کش به موارد زیر دقت کنید:

  • رفتار محترمانه تکنسین لوله‌کشی یا دستیار او هنگام مراجعه حضوری و غیرحضوری
  • اجتناب از مزاحمت برای همسایگان حین کار
  • رعایت تمیزی محیط، حین انجام پروژه
  • محاسبه دستمزد به صورت منصفانه و دقیق
انتخاب بهترین شرکت خدمات تاسیساتی با کادر مجرب
تکنسین هنگام تعمیرات لوله‌‌کشی باید کمترین فضا را اشغال کند تا مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نشود.

4. تجهیزات و امکانات لوله‌‌کش

بهتر است قبل از عقد قرارداد برای تعمیر لوله‌کشی مورد نظر خود از جزئیات پروژه و وسیله‌های مورد نیاز لوله‌کش آگاه شوید. یک متخصص لوله‌کش حرفه‌ای باید از تمام امکانات و تجهیزات کامل برای انجام خدمات حوزه تخصصی لوله‌کشی، تعمیرات، پمپ لوله بازکنی و مواردی از این دست برخوردار باشد. در غیر این صورت لوله‌کش باید مهارت کافی جهت پیش‌بینی وسیله‌های مورد نظر را داشته باشد تا هنگام عقد قرارداد و پرداخت هزینه این موارد لحاظ شود.

هزینه نصب و سرویس تاسیسات بهداشتی ساختمانی
قبل از اجرای تعمیر لوله‌کشی بر سر هزینه‌های لوازم مورد نیاز و وسیله‌های جانبی با لوله‌کش به توافق برسید.

5. رضایت مشتریان

کیفیت خدمات، رضایت مشتریان را به دنبال دارد. بنابراین رزومه کاری قابل قبول، سرمایه‌ای گران‌بها برای هر متخصصی در حوزه خدمات محسوب می‌شود. در اپلیکیشن استادکار متخصصین تعمیر لوله‌‌کشی و دیگر خدمات توسط مشتریان قبلی‌ امتیازدهی می‌شوند. این نکته باعث می‌شود مشتری بعدی بتواند بهترین تکنسین را برای سرویس مورد نظر خود بیابد. اگر فرصت کافی دارید سعی کنید یک یا چند متخصص را برای پروژه مشکلات لوله‌کشی ساختمان خود برگزینید تا بعد از بررسی یک‌به‌یک، بهترین لوله‌کش را انتخاب کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
مشکلات لوله‌کشی ساختمان
استفاده از تجربه مشتریان قبلی اغلب بهترین راه برای پیدا کردن متخصص تعمیرات لوله‌کشی است.

سوالاتی که باید از لوله‌کش بپرسید

قبل از شروع پروژه، سوالاتی را که برایتان ایجاد شده بپرسید. این مرحله تمام ابهامات شما را در زمینه انجام پروژه از بین می‌برد. در ادامه چند پرسش مهم در این زمینه آورده شده است:

  • چقدر در تعمیر لوله‌کشی آب ساختمان تخصص دارید؟
  • آیا پیش از این چنین پروژه‌ای را در دست داشته‌اید؟
  • آیا انجام کار و تعمیرات کامل را تضمین می‌کنید؟
  • آیا تعمیرات لوله‌‌کشی آب ساختمان به مجوز نیاز دارد؟
  • این پروژه چقدر طول می‌کشد؟
  • هزینه تعمیر لوله‌‌کشی پروژه مورد نظر را چقدر برآورد می‌کنید؟
  • آیا برای مشکلات لوله‌کشی ساختمان نیاز به دستیار دارید؟
  • چگونه می‌توان از بروز مشکلاتی همچون شکستگی لوله یا موارد این چنینی جلوگیری کرد؟
قیمت خدمات لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان
روند تعمیر لوله‌کشی و برآورد هزینه را حتما قبل از آغاز کار از تکنسین بپرسید.

هزینه خدمات لوله‌‌کشی یک خانه چقدر است؟

خدمات لوله‌‌کشی بر اساس نوع نقص ایجاد شده و نیاز مشتریان به چند دسته تقسیم می‌شود. این هزینه‌ها بر اساس عواملی مانند: تعمیرات لوله، نوع انسداد لوله، شکستگی و مواردی از این دست متغیر است. توجه داشته باشید کلیه تجهیزات، اتصالات و متریال‌ استفاده شده در پروژه، باید با ارائه فاکتور رسمی صورت بگیرد. در بعضی موارد و مشکلات ساده تاسیسات ساختمان، خودتان نیز می‌توانید تعمیر لوله‌‌کشی را برعهده بگیرید. برای کسب اطلاعات کافی مقاله ۱۰ پروژه لوله‌کشی که خودتان می‌توانید انجام دهید را مطالعه کنید. در جدول زیر هزینه تعمیرات لوله‌‌کشی و به طور کلی خدمات لوله‌‌کشی در استادکار آورده شده است. توجه داشته باشید که قیمت‌های ذکر شده، عدد میانگینی است و مبلغ نهایی با توجه به نظر کارشناسان تعیین می‌شود.

خدمت قیمت
لوله‌‌کشی ساختمان 500,000 تومان
نصب شیرآلات ساختمانی 175,000 تومان
لوله بازکنی 200,000 تومان
نصب توالت فرنگی 200,000 تومان
تعمیر پمپ آب 300,000 تومان
لوله‌‌کشی گاز 400,000 تومان
تخلیه چاه 320,000 تومان
نصب فلاش تانک 65,000 تومان
نصب روشویی و دست‌شور 125,000 تومان

انواع خدمات و تعمیر لوله‌کشی ساختمان

تعمیر لوله‌کشی آب ساختمان، تعمیر پمپ، ترکیدگی لوله، تعمیر و بازسازی تاسیسات و رفع گرفتگی لوله از مهم‌ترین خدماتی است که تکنسین لوله‌‌کشی انجام می‌دهد. در این خدمات از لوله‌های متنوعی مانند: لوله‌کشی پکس (PEX)، لوله‌کشی مسی، پی‌وی‌سی (PVC) لوله سیاه، لوله گالوانیزه، برنج و استیل استفاده می‌شود. هر یک از لوله‌های نام برده شده کاربردهای خاص خود را دارند. به طور کلی نصب و تعمیر لوله‌‌کشی به جنس لوله و محل قرارگیری آن بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله نکات لوله‌کشی ساختمان را مطالعه کنید.

خدمات تعمیر لوله‌کشی آب ساختمان و موتورخانه
رایج‌ترین خدمات و تعمیرات لوله‌کشی مربوط به لوله‌کشی آب ساختمان و موتورخانه است.

انواع لوله‌های خدمات لوله‌کشی رایج و کاربردهای آن‌ها

لوله‌ها با توجه به جنس، قطر، ضخامت و کاربردی که دارند، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. بهترین لوله‌کش‌ها با انواع لوله‌ها، کاربرد و نحوه تعمیرات آن‌ها آشنا هستند. انواع لوله شامل موارد زیر است:

  • لوله‌های استیل خالص: این لوله‌ها جهت مواردی همچون حمام، سرویس بهداشتی و غیره استفاده می‌شوند.
  • لوله‌های پکس PEX: این دسته از لوله‌ها در کف و دیوار نصب می‌شوند و برای مکان‌هایی مثل استخر کاربرد دارند.
  • لوله‌های مسی: این لوله‌ها در تاسیسات تهویه مطبوع و انتقال حرارت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • لوله‌های PVC: PVC تعمیر لوله‌کشی آب ساختمان، کشاورزی و صنعتی کاربرد دارند.
  • لوله‌های برنجی: این لوله‌ها اغلب در شیرآلات و اتصالات خانگی و صنعتی استفاده می‌شوند.
  • لوله‌های فلزی و فولادی: در حوزه صنعت، ساختمان‌های بزرگ و موتورخانه‌ها کاربرد دارند.
مشخصات لوله پی وی سی (PVC)
متداول‌ترین لوله‌‌های مورد استفاده در تاسیسات خانگی و تعمیرات لوله‌کشی لوله‌های pvc هستند.

جمع‌بندی

انسداد یا ترکیدگی لوله از آن دسته مشکلات تاسیساتی است که تقریبا سالانه در خانه یا محل کار با آن مواجه می‌شویم. اگر تعمیر لوله‌‌کشی را جدی نگیریم، ممکن است در مدت زمان کوتاهی به ساختمان لطمه وارد کند. بنابراین بهتر است در صورت بروز مشکلات کوچک تاسیساتی با تکنسین‌های مجرب که ویژگی‌های آن‌ها را در این مقاله ذکر کردیم، مشورت کنید.

منبع: Thespurce

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی
  • نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب
  • لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت
دریافت این خدمت از استادکار

نظرات بسته شده است.