حل مشکل پوسته شدن مبل چرمی و تعمیر آن

1

چرم به طور کلی چهره‌ای لوکس و با ارزش دارد که اغلب بخاطر مقاوم بودن و کیفیت بالایی که دارد انتخاب می‌شود و قیمت گران‌تری نسبت به سایر جنس‌ها دارد. چرم را برای کفش، لباس، صندلی و مبلمان انتخاب می‌کنند. در این میان، مبلمان چرمی از جمله محبوب‌ترین مبلمان برای خانه به شمار می‌رود که گفته می‌شود در حالت عادی می‌تواند چهار الی پنج برابر مبلمان معمولی یا پارچه‌ای عمر کند. اما در این میان، یک مشکلی که ممکن است بعد از مدتی برای یک مبلمان چرمی پیش بیاید، پوسته شدن آن است. در این مطلب به دلیل پوسته شدن مبل چرمی و برطرف کردن این مشکل خواهیم پرداخت.

دلیل پوسته شدن مبل چرمی چیست؟

نکته‌ای که وجود دارد اینست که چرم طبیعی به خودی خود پوسته نمی‌شود بلکه بخش عظیمی از پوسته شدن مبل چرمی به لایه محافظی که به روی آن زده شده است بستگی دارد. همچنین ممکن است مبلمان چرمی که خریداری کرده‌اید ۱۰۰% چرم نباشد که این مساله در اغلب مواقع دلیل اصلی پوسته شدن مبل چرمی شما خواهد بود.

پوسته شدن مبل چرمی نشان می‌دهد مبل از چرم مصنوعی ساخته شده است.

چرم پیوندی نوعی چرم است که اغلب برای مبلمان استفاده می‌شود. این نوع چرم فقط ۱۰ یا ۲۰ درصد چرم طبیعی است. اما مشکل اساسی آن اینست که چرم طبیعی استفاده شده در آن نیز از چرم‌های باقی مانده ساخته شده است. چرم باقیمانده از زمین جمع آوری شده و به تکه‌های ریز تقسیم می‌شود، سپس با مواد شیمیایی چسبنده ترکیب شده و در کنار وینیل یا سایر چرم‌های مصنوعی استفاده می‌شود. در نتیجه، مقاومتی که این نوع چرم دارد برابر با چرم طبیعی نخواهد بود و در برابر شرایط مختلف نگهداری و حتی گرما و رطوبت هوا می‌تواند شکننده و آسیب پذیر باشد.

اما به طور کل این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که نحوه تمیز کردن مبل چرم نیز می‌تواند یکی از دلایل پوسته شدن آن باشد. حتی چرم مصنوعی نیز با مراقبت صحیح می‌تواند مدت زیادی دوام بیاورد بنابراین استفاده از مواد تمیزکننده مخصوص جنس چرم می‌تواند یکی از مواردی باشد که می‌تواند از پوسته شدن مبل چرمی جلوگیری کند. همچنین رطوبت کم هوا که ممکن است موجب خشک شدن چرم شود نیز می‌تواند دلیل دیگری بر پوسته شدن مبل چرمی باشد.

استفاده از مواد شوینده اشتباه برای تمیزکردن مبل چرمی نیز می‌تواند یکی از دلایل پوسته شدن مبل چرمی باشد. این مواد می‌توانند شامل مواد شوینده قوی و شیمیایی شود. بسیار مهم است که برای تمیزکردن مبلمان چرمی حتما از مواد مخصوص چرم استفاده کنید.

حل مشکل پوسته شدن مبل چرمی و تعمیر آن
اگر مبلمان چرمی شما از جنس بی کیفیتی باشد خیلی سریع پوسته پوسته می‌شود. باید با مشاهده اولین ترک‌های روی مبل نسبت به ترمیم آن اقدام کنید.
حل مشکل پوسته شدن مبل چرمی و تعمیر آن
برای تمیز کردن مبل چرمی باید حتما از اسپری مخصوص چرم استفاده کنید تا به رویه چرمی مبل خود آسیب نزنید.

همچنین داشتن حیوان خانگی نیز می‌تواند موجب خراب شدن زودهنگام مبلمان چرم شود چرا که به طور غریزی حیوانات خانگی پنجه‌هایشان را به بدنه مبل خواهند کشید و تیزی یکی از دلایل پارگی و پوسته شدن بدنه مبل چرمی خواهد بود.

چطور می‌توان مبل چرمی پوسته شده را تعمیر کرد؟

به محضی که پوسته شدن مبل چرمی را مشاهده کردید باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید تا راحت‌تر به شکل اول خود بازگردد. هرچند پیش از اینکه دست به انجام این کار بزنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر مبلمان شما از چرم بی کیفیتی ساخته شده باشد با انجام این عملیات ممکن است آسیب بیشتری به مبلمان خود بزنید، بنابراین شاید بهتر باشد از تعمیرکار مبل برای ترمیم مبلمان چرمی خود کمک بگیرید.

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

اما اگر خودتان دست به کار شدید، برای تعمیر مبلمان پوسته شده نیاز به یک سنباده خواهید داشت. باید قسمت‌هایی از رویه چرمی مبل که پوسته شده است را سنباده بکشید. با اینکار پوسته‌ها را از روی بدنه جدا می‌کنید و از پیشروی آن نیز جلوگیری خواهید کرد. در مرحله بعد شاید لازم باشد کمی کلک بزنید. اگر مبلمان چرمی شما رنگ مشکی یا قهوه‌ای باشد، شاید به راحتی بتوانید قسمت‌هایی که سنباده کشیدید را با یک ماژیک همرنگ رویه چرمی مبل رنگ بزنید تا یکدست شود و آسیب وارده به مبل مشخص نگردد. از واکس مخصوص چرم نیز می‌توانید برای یکدست کردن سطح سنباده کشیده شده و اطراف آن استفاده کنید. اگر از واکس یا رنگ مخصوص چرم استفاده کرده‌اید باید ۳۰ دقیقه صبر کنید تا به خوبی این رنگ خشک شود.

بیشتر بدانید رفع ترک خوردگی مبل چرمی

حل مشکل پوسته شدن مبل چرمی و تعمیر آن
اگر مبل چرمی شما پوسته شده یا دچار رنگ پریدگی شده می‌توانید از واکس مخصوص چرم برای برق انداختن و ترمیم ظاهر مبلمان استفاده کنید.

سخن پایانی

مبلمان با رویه چرم یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. اما هیچکس نمی‌خواهد یک مبلمان شیک و گرانقیمت خریداری کرده و بعد از مدت کوتاهی نابودن شدن آن را مشاهده کند. بنابراین بسیار مهم است که شرایط نگهداری از مبلمان چرم را بدانید. دانستن اینکه چه چیزهایی ممکن است به مبلمان چرم شما آسیب بزند نیز می‌تواند به شما کمک کند مراقبت بهتری از مبلمان خود داشته باشید و با پوسته شدن مبل چرمی مواجه نشوید. هرچند اغلب مواقع این مشکل ناشی از کیفیت بد چرم بدنه مبل خواهد بود اما در نهایت این مشکل قابل حل و پیشگیری است.

منبع: homeguides ، mahileather

1 نظر
  1. شیرین می گوید

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    مبل شرکت ما چرم مصنوعی هست الکل لکه سفید بجا گذاشته و نیروی خدماتی برای رفع این مشکل از وایتکس و شوینده ها استفاده کرده و بدتر شده . چکار باید کرد چه واکسی برای رفع این مشکل مناسب است؟
    ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + چهارده =