بررسی علل مختلف چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور

1

چشمک زدن چراغ‌های پکیج ایران رادیاتور یکی از رایج‌تری نشانه‌های بروز مشکل در سیستم پکیج شماست و آشنایی با دلایل این خطاها و واکنش‌ها می‌تواند راهکار خوبی برای اقدام سریع و پیدا کردن عامل به وجود آمدن این مشکلات باشد. زمانی که چراغ چشمک زن پکیج ایران رادیاتور شما فعال می‌شود، به شما هشدار می‌دهد که هر چه سریع‌تر اقدام به بر طرف کردن آن کنید. در این مقاله با استادکار قصد داریم تا به بررسی علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور بپردازیم و بدانیم هرکدام از آن‌ها چه معنی دارد، با وبلاگ استادکار همراه باشید.

چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور

چراغ های پکیج ایران رادیاتور بروز برخی از خطاها را در سیستم نشان می‌دهند. در واقع بر روی پکیج‌های مدل آنالوگ که صفحه نمایش ندارند، بروز خطا به وسیله چشمک زدن چراغهای پکیج ایران رادیاتور به کاربر نشان داده می‌شود. در زیر هر کدام از چراغ‌ها عددهایی از ۳۰ تا ۹۰ وجود دارد و زمانی که آب باز می‌شود، حرکت این چراغ‌ها به صورت چشمک زدن جفت از ۳۰ تا ۹۰ ادامه دارد و زمانی که پکیج روی حالت زمستانی قرار دارد، دمای آب را نشان می‌دهند. از طرف دیگر زمانی که مشکلی در پکیج رخ دهد، خطا توسط برد الکترونیکی سیستم شناسایی می‎شود و چراغی خاص در پکیج شروع به چشمک زدن می‌کند.

در پکیج‌های دیجیتالی این خطاها بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود، اما در مورد پکیج‌های آنالوگ چراغ های پکیج ایران رادیاتور بر روی عددی خاص، شروع به چشمک زدن می‌کند.

چشمک زدن چراغهای پکیج ایران رادیاتور
چشمک زدن چراغهای پکیج ایران رادیاتور

 

چشمک زدن چراغ ۴۰ و ۷۰

چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور در چراغ‌های شماره ۴۰ و ۷۰ به طور هم‌زمان نشان دهنده کمبود فشار در پکیج است و نشان می‌دهد که شما باید برای بالا بردن فشار پکیج کاری انجام دهید. در این مواقع باید قبل از هر اقدامی به درجه فشار روی دستگاه نگاهی بیندازید و ببینید که عدد آن بین ۷/۰ تا ۵/۱ باشد که زیاد یا کم بودن فشار پکیج هر دو می‌تواند برای دستگاه خطرناک باشد. برای رفع این خطا بهتر است که شیر پرکن آب را باز کنید و اجازه دهید تا میزان فشار به حد طبیعی برسد و تنظیم شود.

اگر با این کار مشکل فشار دستگاه برطرف نشد احتمالاً مسیر شیر پرکن یا مانومتر دچار گرفتگی شده و یا فشار آب کل ساختمان کاهش پیدا کرده است.

چشمک زدن چراغ ۳۰ و ۴۰

زمانی که چراغ چشمک زن پکیج ایران رادیاتور بر روی عدد ۳۰ و ۴۰ روشن شده است یعنی احتمالاً برد کنترل پکیج شما ایرادی پیدا کرده است.

چشمک زدن چراغ ۷۰

این چراغ زمانی شروع به چشمک زدن می‌کند که حرارت مبدل اولیه بیشتر از ۸۹ درجه شده باشد.

بیشتر بدانید گرمایش از کف یا رادیاتور کدام بهتر است؟

چشمک زدن چراغ ۷۰ و ۸۰ و همچنین ۵۰ و ۸۰

زمانی که سنسور شعله دچار مشکل شود، این دو چراغ با هم شروع به چشمک زدن می‌کند. چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور در چراغ‌های ۷۰ و ۸۰ به این معناست که یا شعله تشکیل نشده یا اینکه سنسور وجود شعله را تشخیص نداده است. این خطا معمولاً به دلیل قطعی گاز، خراب شدن شیر کنترل گاز دستگاه، خراب شدن شمعک یا برد الکترونیک اتفاق می‎افتد.

چشمک زدن چراغ ۶۰ و ۸۰

چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور در این چراغ‌ها نشان‎دهنده عملکرد ضد یخ زدن با پمپ روشن است.

چشمک زدن چراغ ۶۰ و ۷۰

زمانی که عملکرد ضد یخ زدن با مشعل روشن اتفاق بیفتد این چراغ‌ها شروع به چشمک زدن می‌کنند.

چشمک زدن چراغ ۴۰، ۷۰ و ۸۰

زمانی که آب داخل پکیج جوش بیاید، این سه چراغ با هم روشن می‌شوند و ممکن است به دلیل بروز گرفتگی این خطا اتفاق افتاده باشد و زمانی که گرفتگی شدید باشد صدایی بلند و شبیه به بوق از پکیج شنیده می‌شود. عواملی مثل رسوب داخلی مبدل یا داخل رادیاتورها و همچنین بسته بودن شیر رادیاتور و خراب شدن پمپ سیرکولاتور می‌تواند سبب به وجود آمدن این خطا شود.

برای رفع این مشکل باید تقریباً ۱۰ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید سنسور خنک شود و سپس دستگاه را ریست کنید. مطمئن شوید که شیر بالا و پایین رادیاتور باز است و اگر آب خارج نشد، احتمالاً داخل آن‌ها رسوب ایجاد شده یا مشکلی در پمپ ایجاد شده است.

برای بررسی خرابی پکیج بهتر است از فردی ماهر کمک بگیرید.
برای بررسی خرابی پکیج بهتر است از فردی ماهر کمک بگیرید.

چشمک زدن چراغ ۸۰ و ۴۰

در پکیج‌هایی که فن ندارند، این خطا نشان داده می‌شود و نشان‌دهنده این است که سنسور دود قطع شده است. زمانی که مسیر دودکش گرفته شده یا درست نصب نشده باشد، سنسور دود خراب شده یا مبدل اصلی دوده گرفته باشد، این خطا نشان داده می‎شود. برای رفع این خطا ابداً باید مطمئن شوید که مسیر دودکش دچار گرفتگی نشده و سپس بعد از ریست کردن دستگاه ببینید مشکل برطرف می‌شود یا خیر. در این مورد بهتر است حتماً از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

چشمک زدن چراغ ۵۰، ۷۰ و ۸۰

چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور در این سه چراغ به معنی قطع شدن سنسور شوفاژ از مدار است.

چشمک زدن چراغ ۴۰، ۶۰ و ۷۰

زمانی که پرشر سوئیچ دود و فن دچار اختلال شود یا فن پکیج خراب شود این چراغ‌ها با هم روشن می‌شوند. در برخی مواقع ممکن است مشکل از برد پکیج باشد.

روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور

چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور مربوط به وجود اختلال در عملکرد دستگاه است که معمولاً همراه با چراغ‌های سبز رنگ دارای شماره روشن می‌شود که هر کدام از آن‌ها حاکی از بروز اختلال در بخشی از کارکرد پکیج است. زمانی که چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور شما به تنهایی روشن شد، بهتر است یک بار دکمه ریست پکیج را فشار دهید و دستگاه را دوباره راه‌اندازی کنید و ببینید که مشکل بر طرف می‌شود یا خیر.

چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور مربوط به وجود اختلال در عملکرد دستگاه است که معمولاً همراه با چراغ‌های سبز رنگ دارای شماره روشن می‌شود
چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور مربوط به وجود اختلال در عملکرد دستگاه است که معمولاً همراه با چراغ‌های سبز رنگ دارای شماره روشن می‌شود

روشن شدن چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور

زمانی که چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور روشن می‌شود، به این معناست که شعله پکیج روشن است و زمانی که شعله خاموش شود، چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور نیز خاموش می‌شود.

زمانی که چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور روشن می‌شود، به این معناست که شعله پکیج روشن است
زمانی که چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور روشن می‌شود، به این معناست که شعله پکیج روشن است

کلام آخر

زمانی که علت بروز خطاها در پکیج ایران رادیاتور را بدانید، می‌توانید زودتر نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید و در زمستان از گرمای بی‌نظیر رادیاتورهای خود بی‌نهایت لذت ببرید. اگر برای تعمیر و عیب‌یابی پکیج نیاز به کمک افرادی متخصص دارید، با همکاران ما در استادکار در تماس باشید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. علی می گوید

    اگرچراغ پکیج ۲۲fایران رادیاتورجفت جفت چشمک بزنه علت چیه؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 7 =