انواع دیوارپوش اتاق خواب + قیمت آنها را بشناسید

0

در گذشته کمتر کسی به میزان تاثیر دیوارپوش بر زیبایی دکوراسیون داخلی توجه نشان می‌داد، اما امروزه اهمیت انتخاب دیوارپوش فضای داخلی بر هیچکس پوشیده نیست. معمولا زمانی‌که صحبت از دکوراسیون اتاق خواب می‌شود، به‌صورت ناخودآگاه ذهنمان به سمت سرویس خواب، فرش و سایر وسایل دکوراتیو می‌رود. اما باید بدانید که نقش دیوارپوش بسیار مهم و کلیدی است. در این مطلب به معرفی انواع دیوارپوش اتاق خواب و اهمیت آن در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

دیوارپوش اتاق خواب از چه جهت اهمیت دارد؟

دیوارپوش در کنار کاربردی که برای زیباسازی اتاق خواب و فضای خانه دارد، به نوعی عایق صوتی و حرارتی محسوب می‌شود که تا حدود زیادی از هدر رفتن انرژی در فصول سرد و گرم سال جلوگیری می‌کند. در خانه‌های آپارتمانی با توجه به محدودیت فضا، به‌عنوان عایق صوتی عمل کرده و موجب حفظ حریم شخصی شما می‌شود.

انواع دیوارپوش اتاق خواب

معمولا دیوارپوش‌ها بر اساس متریالی که در طراحی و ساخت آنها به‌ کار رفته شده، تقسیم‌بندی می‌شوند. در این قسمت انواع دیوارپوش اتاق خواب را به شما معرفی خواهیم کرد:

دیوارپوش چوبی

چوب به‌عنوان عنصری که یادآور طبیعت است، همیشه حس مثبتی به افراد القا می‌کند و فضای اتاق خواب را دلنشین خواهد کرد. دیوارپوش چوبی یکی از انواع دیوارپوش اتاق خواب است که به‌عنوان عایق صوتی و حرارتی عملکرد مناسبی دارد. برای نصب دیوارپوش چوبی نیاز به زیرسازی ندارید، از این‌رو مرحله نصب راحت‌تر شده و به صرف زمان کمتری نیاز است.‎

معایب

قیمت بالای دیوارپوش چوبی یکی از معایب آن به شمار می‌رود. از طرفی برای تهیه این نوع دیوارپوش به چوب نیاز است، ولی با توجه به شرایط اقلیمی نامناسبی که کل دنیا را به چالش کشیده، بهتر است از دیوارپوش‌هایی با جنس چوب مصنوعی استفاده کنید. اشتعال‌پذیری، جذب رطوبت و هزینه بالای تهیه و اجرا از دیگر دلایلی است که موجب شده به‌ جای استفاده از چوب طبیعی از صفحات مصنوعی فشرده مانند فیبر، نئوپان، ام دی اف و… استفاده شود.

نحوه نگهداری و نصب دیوارپوش چوبی برای دکوراسیون اتاق خواب
با اینکه دیوارپوش چوبی دوام بالایی دارد، اما برای افزایش طول عمر آن بهتر است از روکش‌های مناسب استفاده کنید.

دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی از مواد درجه یک در صنعت پتروشیمی ساخته می‌شود. بنا به دلایلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، دیوارپوش پی وی سی مورد توجه بسیاری از انبوه‌سازان قرار گرفته و برای نصب در فضای داخلی خانه، اماکن عمومی مانند رستوران، آرایشگاه، هتل و… بسیار مناسب است. قابلیت شستشو با انواع شوینده‌های شیمیایی، نصب آسان، مقرون به‌صرفه بودن، مقاومت در برابر نفوذ حشرات، باکتری، قارچ، ضد خش و ضربه بودن و دوام بالا از جمله مزایای دیوارپوش پی وی سی به‌شمار می‌روند.

نصاب دیوار پوش پی وی سی اتاق خواب با بهترین قیمت
دیوارپوش‌های پی وی سی علاوه بر قابلیت نصب روی دیوار، برای پوشاندن و تزیین سقف نیز مناسبند.

دیوارپوش سه‌بعدی

دیوارپوش سه‌بعدی روی اجناسی مانند پلاستیک فشرده، گچ، مخمل، چرم و… اجرا می‌شود که هریک زیبایی منحصر به‌فردی به اتاق خواب شما می‌بخشد. دیوارپوش سه‌بعدی در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم بوده و اشتعال‌ناپذیر است و در صورت آتش گرفتن، بسیار کند می‌سوزد. با توجه به وزن کم این نوع دیوارپوش در صورت سقوط و ریزش آسیبی به افراد وارد نمی‌کند، از این‌رو گزینه مناسبی برای نصب در مهدکودک‌ها محسوب می‌شود.

قیمت نصب انواع دیوارپوش اتاق خواب سه بعدی مدرن
نصب در بین انواع دیوارپوش اتاق خواب، نصب دیوارپوش سه بعدی بسیار سریع بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید تغییرات چشمگیری در اتاق خوابتان ایجاد کنید.

دیوارپوش چرمی

نصب دیوارپوش چرمی نوعی دیوارپوش مدرن بوده که نمایی لوکس و مجلل به دکوراسیون داخلی خانه می‌دهد. اگر به‌دنبال ایجاد تغییری زیبا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید، نصب دیوارپوش چرمی بهترین و مناسب‌ترین گزینه است. تنوع در طرح و رنگ، عایق صوتی و حرارتی و ضد خش بودن و نصب آسان از جمله مزایای استفاده از دیوارپوش چرمی به شمار می‌رود. دیوارپوش چرمی در دو مدل رولی و تایلی در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند.

قیمت نصب دیوارپوش چرمی برای دیوار اتاق خواب و پذیرایی
دیوارپوش چرمی رولی برای نصب در تمامی محدود منزل کاربرد دارند در حالی‌که دیوارپوش چرمی تایلی برای دیوار اتاق خواب یا بخشی از دیوار پذیرایی مناسب است.

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کاغذی یا کاغذ دیواری تنوع بالایی در جنس، طرح و رنگ دارد. همین امر باعث شده انتخاب برای افراد با هر میزان بودجه‌، ساده شود. کاغذ دیواری از کلاسیک‌ترین انواع دیوارپوش اتاق خواب است که با استفاده از طرح‌های متنوع آن می‌توانید نمایی زیبا به اتاق خواب، پذیرایی، اتاق نشیمن و… بدهید.

خدمات نصب کاغذ دیواری و انواع دیوارپوش اتاق خواب قابل شستشو
نصب دیوارپوش کاغذی از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه بوده و دارای قابلیت شست‌و‌شو، قابلیت برداشتن آسان و سرعت بالا در نصب می‌باشد.

خوب است بخوانید: 4 قانون طلایی برای تمیز کردن کاغذ دیواری

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار

دیوارپوش آجری

دیوارپوش آجری یا آجر آنتیک کاملا از جنس آجر بوده و با همان ابعاد و اندازه تهیه می‌شود. تنها تفاوتی که دارد، کمتر بودن ضخامت آن است. این دیوارپوش قابلیت نصب و اجرا برای تمام فضاها را دارد، از این‌رو محدودیتی برای نصب آن در اتاق خواب نخواهید داشت. از جمله مزایای دیوارپوش آجری می‌توان به تنوع بالا در رنگ، دوام و ماندگاری بالا، قابلیت نصب روی دیوارهای نم‌دار و ضد حریق بودن اشاره کرد.

بهترین نصاب دیوار پوش حرفه‌ای برای اجرای اکسنت وال آجری اتاق خواب
نوع چینش آجرها در زیبایی نهایی دیوارپوش بسیار تاثیرگذار است؛ از  این رو برای نصب آن، باید از نصاب دیوار پوش حرفه‌ای کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: چطور از کپک دیوار آجری جلوگیری کنیم؟

دیوارپوش فایبرگلاس

دیوارپوش فایبرگلاس از مواد طبیعی تهیه شده و سازگار با محیط زیست است. نصب این نوع دیوارپوش بسیار ساده بوده و نیاز به مهارت زیادی ندارد. از مزایای دیوارپوش فایبرگلاس می‌توان به اشتعال‌ناپذیری، ضد آب بودن و دوام بالای آن اشاره کرد.

کاربرد انواع دیوارپوش مدرن فایبرگلاس در بازسازی منزل با هزینه کم
دیوارپوش فایبرگلاس قابلیت نصب روی هر نوع دیواری را دارد و گزینه مناسبی برای بازسازی منزل با هزینه کم می‌باشد.

دیوارپوش سنگی

دیوارپوش سنگی از سنگ‌های مصنوعی و طبیعی ساخته می‌شود و یکی از بادوام‌ترین انواع دیوارپوش اتاق خواب است. نصب دیوارپوش سنگی نمایی خاص و متفاوت به دکوراسیون داخلی خانه می‌دهد. با توجه به دوام بالای سنگ و مقاومت آن در برابر خوردگی، شستشوی آن با استفاده از هر نوع شوینده‌ای امکان‌پذیر است.

نصب دیوارپوش سنگی برای دکوراسیون اتاق خواب روستیک و کلاسیک
قیمت بالای دیوارپوش سنگی باعث شده افراد تمایل کمتری برای خرید این مدل دیوارپوش داشته باشند.

قیمت حدودی انواع دیوارپوش اتاق خواب

با توجه به نوسان قیمت‌ها در بازار که شامل قیمت انواع دیوارپوش هم می‌شود، در این بخش قیمت حدودی دیوارپوش را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

  • قیمت هر متر مربع از دیوارپوش چرمی در بازار 185 الی 900 هزار تومان است.
  • کمترین قیمت موجود در بازار برای هر متر مربع دیوارپوش سه‌بعدی از جنس چرم و بتن، 160هزار تومان خواهد بود.
  • قیمت هر متر مربع دیوارپوش آجری مبلغی در حدود 100 الی 150 هزار است. در نظر داشته باشید که برای نصب دیوارپوش آجری به صلیب نگهدارنده، پودر بندکشی و چسب خمیری نیاز دارید و هزینه هر یک از این مواد را هم باید به‌صورت جداگانه در نظر بگیرید.
  • هر متر مربع دیوارپوش پی وی سی، با توجه به کیفیت مواد به‌کار رفته در آن قیمت‌ متفاوتی دارد. به‌عنوان مثال قیمت هر متر مربع پانل روکشدار دو جداره 100 هزار تومان و قیمت هر متر مربع پانل پی وی سی پلی استایرن 210 هزار تومان است.
  • قیمت دیوارپوش سنگی با توجه به ضخامت و کیفیت مواد به‌کار رفته در آن متفاوت است. قیمت هر تایل دیوارپوش سنگی با ضخامت 3.75 میلی‌متر، یک میلیون تومان تمام‌ می‌شود.
  • هر متر مربع دیوارپوش طرح چوب، قیمتی در حدود 430 الی 970 هزار تومان دارد.

جمع‌بندی

همانطور که ملاحظه کردید هریک از انواع دیوارپوش اتاق خواب ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود را دارند که با شناخت آنها می‌توانید بهترین انتخاب را به نسبت بودجه و با توجه به دکوراسیون مد نظرتان برای اتاق خواب داشته باشید. در هنگام خرید حتما به رنگ دیوارپوش دقت کنید و از تاثیر رنگ‌ها روی ذهن‌ و زیبایی منزل‌تان غافل نشوید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − ده =