روش‌های از بین بردن موش در ساختمان چیست؟

12

بسیاری از مردم معتقدند که موش‌ها حیواناتی موذی هستند. اگر علاقه دارید که بدانید روش‎های از بین بردن موش ساختمان چیست ما را در این مقاله همراهی کنید.  موش‌ها حیواناتی هستند که قدرت فوق‌العاده بالایی در وفق دادن خود با محیط‌هایی با شرایط سخت برای زندگی دارند. حتما تا به حال از خود این سوال را پرسیده‌اید که چطور از شر موش‌ها خلاص شویم. به طور کلی موش‌ها ناقل انواع بیماری هستند و این بیماری‌ها را از طریق ادرار و یا مدفوع خود متنقل می‌کنند.

پس در صورت مشاهده آن‌ها در ساختمان بهتر است سریعا برای از بین بردن آن‌ها اقدام کنید. فراموش نکنید که موش‌ها حیوانات بسیار زیرکی هستند، ولی نگران نباشید ما در این مقاله ابتدا به شما خواهیم گفت موش‌ها از چه غذاهایی خوششان می‌آید. سپس در مورد بوهایی که موش‌ها از آن متنفرند خواهیم گفت و در انتها به این سوال شما که روش‌های از بین بردن موش‌ در ساختمان چیست پاسخ خواهیم داد. با ما در استاد‌کار همراه باشید.

روش‌های از بین بردن موش‌ در ساختمان

موش‌ها از چه غذاهایی خوششان می‌آید

موش از چی خوشش میاد؟ ضروری است بدانید که این بخش صرفا جهت معرفی غذاهایی است که موش‌ها دوست دارند نه غذاهایی که می‌توانند بخورند. علت این‌که این بخش را برای شما آورده‌ایم این است که با استفاده از این نکات از نگهداری پس‌ماند‌های غذاهایی که در این بخش ذکر می‌شوند به طور جدی خودداری کنید. قطعا یکی از روش‌های از بین بردن موش‌ در ساختمان جلوگیری از انباشت کردن غذاهای مورد علاقه موش‌ها در مکان‌هایی است که موش‌ها ممکن است به آن دسترسی داشته باشند است. پس اگر برایتان سوال شد که موش در ساختمان نشانه چیست، احتمالا پاسخ انباشت غذاهایی که موش‌ها دوست دارند در خانه است.

موشها دارای عادت‌های غذایی خاصی هستند ولی همان‌طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، خاصیت انطباق‌پذیری بسیار بالایی با محیط دارند و تحت شرایطی که غذای مورد علاقه‌شان موجود نباشد می‌توانند گستره وسیعی از غذاها را مصرف کنند. غذاهایی که موش‌ها در طبیعت به دنبال آن‌ها هستند گندم، میوه‌ها و سبزیجات می‌باشند. در مواردی دیده شده است که موش‌ها حتی به شکار حیوانات و یا حشرات ریز‌تر از خود نیز پرداخته‌اند.

بیشتر بدانید بهترین زمان سمپاشی درختان میوه و باغچه چه زمانی است؟

اما چه غذاهایی موش‌ها را به داخل خانه جذب می‌کنند؟ موش‌ها به خصوص در فصل سرما جذب غذاهای خانگی شما می‌شوند و اصولا این غذا‌ها هر چیزی می‌توانند باشند. ولی غذاهایی که موش‌ها علاقه خاصی به آن‌ها دارند عبارت‌اند از: برنج، جو دو‌سر، غلات و انواع سبزیجات و میوه‌ها. هم‌چنین چربی‌هایی که کف آشپزخانه و یا حتی بر روی وسایلی مانند اجاق گاز ریخته‌اند، می‌توانند منبع مناسبی برای موش‌ها بوده و باعث جذب آن‌ها به داخل خانه شوند.

روش‌های از بین بردن موش‌ در ساختمان - چطور از شر موش ها خلاص شویم
موش‌ها علاقه خاصی به برنج، جو دوسر، غلات، میوه‌ها و سبزیجات دارند.

بوهایی که موش‌ها از آن متنفرند

علم به این‌که بدانیم موش‌ها از چه بوهایی بدشان می‌اید می‌تواند در خدمت روش‌های از بین بردن موش‌ در ساختمان قرار بگیرد و پاسخ‌دهنده به این سوال که برای از بین بردن موش چکار کنیم باشد.. بوهای زیادی وجود دارند که موش‌ها از آن‌ها فراری‌ اند. در زیر هریک از این بو‌ها و توضیحات مربوط به آن را به اختصار آورده‌ایم:

  • آمونیاک: یکی از بوهایی است که موش‌ها به شدت از آن فراری اند. یک بطری را پر از آمونیاک کرده و آن را در نقاط حساس و یا به اصطلاح استراتژیک از بابت رفت و آمد موش‌ها قرار دهید. این کار می‌تواند به خوبی در خدمت روش‌های از بین بردن موش‌ در ساختمان قرار بگیرد. این نقاط استراتژیک می‌توانند نقاطی مانند زیر سینک ظرفشویی، حمام و توالت و اتاق زیر شیروانی باشند. اگر در منزل فرزندی خردسال دارید نسبت به این‌که آمونیاک ماده‌ای سمی ست توجه داشته باشید و سعی کنید این بطری را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • نعناع: نعناع و موش دشمنان درجه یک و دیرینه یکدیگر هستند. استفاده از نعناع به خوبی می‌تواند در خدمت روش‌های از بین بردن موش‌ در ساختمان قرار بگیرد. برای استفاده از نعناع برای فراری دادن موش‌ها یک تکه پنبه را به روغن نعناع آغشته کنید و آن را در نقاطی که احساس می‌کنید موش‌ها تردد زیادی در آن‌جا دارند قرار دهید.
  • برگ سرو: یکی دیگر از بوهای فراری‌دهنده موش‌ها است و طریقه استفاده از آن دقیقا مانند استفاده از روغن نعناع است.
  • میخک و فلفل قرمز: موش‌ها از بوی میخک و فلفل قرمز فراری اند. یک تکه پنیر را بردارید و درون آن را با میخک و فلفل قرمز پر کنید و آن را در نقاطی که احساس می‌کنید محل زندگی موش‌هاست قرار دهید. روش دیگر پاشیدن پودر میخک به نقاط مورد نظر است.
نعناع و موش دشمنان درجه یک و دیرینه یکدیگر هستند.
نعناع و موش دشمنان درجه یک و دیرینه یکدیگر هستند. علاوه بر این، موش‌ها از بوی آمونیاک، برگ سرو، میخک و فلفل قرمز نیز متنفرند و می‌توان با این بوها آن‌ها را فراری داد.

روش‌های جلوگیری از ورود موش‌ها به ساختمان چیست؟

در این بخش قصد داریم شما را با چند روش جلوگیری از ورود موش‌ها به ساختمان آشنا کنیم. یکی از روش‌های از بین بردن موش‌ در ساختمان این است که از ورود موش‌ها به ساختار خانه جلوگیری کنید: جهت جلوگیری از ورود موش‌ها به ساختار خانه ابتدا بایستی منافذ و سوراخ‌هایی که احتمال دارد موش‌ها از آن نقاط وارد ساختمان شوند را بست.

برای این‌کار می‌توانید از یک پارچه ضخیم استفاده کنید. توری‌های مسی ابزار‌های مناسبی برای پوشاندن مناطقی هستند، که احساس می‌کنید موش‌ها با جویدن آن می‌توانند راه خود را به داخل منزل پیدا کنند. نکته دیگری که باید آن را رعایت کنید این است که توجه داشته باشید هیچ شاخه درختی با ساختار خانه شما تماس نداشته باشد. زیرا که موش‌ها توانایی بالا رفتن از درخت و ورود به خانه شما را دارند.

بیشتر بدانید راهکارهای مختلف از بین بردن شته

روش‌های از بین بردن موش‌ها چیست؟

در این بخش چند روش برای از بین بردن موش‌ها و رفع این مشکل آورده‌ایم:

  • یکی از روش‌های از بین بردن موش‌ در ساختمان استفاده از تله موش برای کشتن موش‌ها است: در عکس زیر یکی از انواع تله موش‌ها را به شما نشان داده‌ایم. شما می‌توانید با قرار دادن یکی از انواع غذاهایی که موش‌ها به آن‌ها علاقه دارند در مکان مناسب موش‌ها را به دام بیاندازید. این نوع تله‌ها با یک ضربه محکم و ناگهانی موش‌ها را از پای در می‌آورند. بهترین غذایی که برای این کار پیشنهاد می‌شود بر خلاف تصور عموم که استفاده از پنیر است، استفاده از کره بادام‌زمینی است. نکته‌ای که بایستی به آن توجه کنید این است که ممکن است گاهی این فرآیند کمی به طول بیانجامد. شما باید با تغییر دادن محل قرار‌گیری تله موش‌ها در نقاط مختلف خانه، روش‌های مختلفی را برای به دام انداختن موش‌ها به کار بگیرید. یکی دیگر از انواع تله‌ موش‌ها نوع زنده‌گیر آن‌ها هستند. این تله موش‌ها از یک قفس فلزی و مکانی برای قرار دادن غذا که موش‌ها با تکان دادن آن باعث بسته شدن درب تله موش می‌شوند تشکیل شده است.
روش‌های از بین بردن موش‌ در ساختمان
هنگام استفاده از تله موش‌های ضربه‌ای در صورتی که موش‌ها به دام بیفتند در یک لحظه از شر آن‌ها خلاص می‌شوید.
  • از سموم و انواع مرگ موش‌ها استفاده کنید: این آخرین روشی است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. سم را می‌توانید به غذاهایی که موش‌ها دوست دارند آغشته کنید. یک روش کشتن موش با پفک است. چون موش‌ها علاقه زیادی به پفک نشان می‌دهند می‌توانید با آغشته کردن پفک به سیانور سعی در از بین بردن موش‌ها با استفاده از این روش کنید. علت اینکه  این روش به آن صورت روش محبوبی نیست این موضوع است که موش‌ها پس از خوردن سم ممکن است به نقاطی که دستیابی به آن سخت است بروند. در این شرایط اجساد آن‌ها کمی سخت پیدا می‌شوند و ممکن است خود این مساله ناقل انواع بیماری‌ها باشد. نکته‌ای که بایستی به آن توجه کنید این است که در صورتی که کودک خردسال در منزل دارید آن‌ها را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

سخن نهایی

به طور کلی به یاد داشته باشید که پیشگیری از ورود موش‌ها به داخل منازل بهترین راه حل است. با استفاده از نکاتی که ذکر شد سعی کنید راه ورود موش‌ها را به خانه خود ببندید تا نیازی به زحمت به دام انداختن آن‌ها نداشته باشید. در زیر چند نکته را در جهت پیشگیری و یا از بین بردن موش‌ها به عنوان جمع‌بندی آورده‌ایم:

  • پسماند‌ غذاهایی را که موش‌ها دوست دارند از دسترس خارج کنید.
  • تمام راه‌های ورود موش به خانه را مسدود کنید.
  • از بو‌هایی که موش‌ها از آن متنفرند استفاده کنید.
  • از تله موش استفاده کنید.
  • از سموم به عنوان آخرین گزینه استفاده کنید.

از نظرات و پیشنهادات شما زیر همین پست استقبال خواهیم کرد.

12 نظرات
  1. حسین می گوید

    با سلام بهترین وکم خطر ترین به دام اندختن موشها استفاده از چسب مخصوص گرفتن موشهاست

  2. مسعود میرزایی می گوید

    سلام من خونم سقف کاذب میان میرن منم هرچند وقت چسب موش میزارم ولی دیوانمون کردم

  3. نرجس می گوید

    الان ک این نظر رو مینوسم ساعت ۴:۵۴دقیقه صبحه. امشب یه صداهای ریز شنیدم و زیر تخت رو ک نگاه کردم ی موش دیدم. واقعا وحشت کردم چون تنها بودم.از شانس خوبم خداروشکر ی چسب موش تو خونه داشتیم سریع رفتم اوردمش ولی موشه اومده تو اشپزخونه. وایی دعا کنین همین یکی باشه من واقعا میترسم هنوز ک تو تله نیفتاده?

  4. امیر می گوید

    چسب موش هم چسب موش قدیم
    چسب گذاشتم واسه موش .
    اول گیر کرد بعد نیم ساعت اومدم دیدم نیست خودشو ازاد کرده بود ناکس الان میخوام براش تله بزارم رفتن تو سقف کاذب صدا پاشون میاد ???

  5. ابوالفضل می گوید

    سلام خونه ما موش امده هرچقدر میکشم تنوم نمیشه انگار شده لشکر جومونگ نمیدونم چیکار کنم حتی شبا خواب های موش میبینم

  6. لاله می گوید

    کشتن حیوانات کار درستی نیست ما نیافریدیمشون که بکشیمشون.. و این چسب موش ها و تله ها باعث می شه که حیوانات بی زبون زجرکش بشن! تکه هایی از گوشت و پوستشون در تلاش برای رهایی کنده بشه و گاهی خودشون دست و پاشونو می جوند که نجات پیدا کنند که در اینصورت هم براثر خونریزی می میرند. برای دورکردنشون از رایحه هایی که ازش متنفر هستن استفاده کنید. مثلا موش ها با بوی نعناع و فلفل و میخک فراری می شن. برای حشرات هم لازم نیست با حشره کش های شیمیایی سلامتی خودمون رو هم به خطر بندازیم. مثلا مورچه ها هم از بوی زردچوبه و یا جوش شیرین بدشون میاد و سریع فرار می کنند. خلاصه درسایر مواردهم همیشه راهی بهتر از خشونت وجود داره.

    1. ahmad می گوید

      آفرین که انقدر به فکر این حیوانات موزی هستی.انشاالله که تو خونتون پر بشه از موش و سوسک و مارمولک

  7. کامی می گوید

    قربون تو برم با اون موش هات . عزیزم مورچه کوچولوی من ….سوسک فشنگم

  8. بهزاد می گوید

    الان یه موش رو مخم راه میرم رفته تو اجاق گاز. مشب باید بگیرمش. تله موش دارم ولی خیلی زرنگه

  9. میم می گوید

    توی داکت و نورگیر خونه ی ما که دیوار خیلی بلندی داره و تقریبا به بلندی آپارتمان سه طبقه ست و جز چند تا پرنده مثل گنجشک راه ورود نداشتن موش پیدا شده!! حتی ما دریچه راه آب رو هم بسته بودیم . ولی نمیدونیم این موش یا این موشا از کجا اومده :(((((
    آخه اصلا نمیدونیم چجوری راه پیدا کرده به جایی که راه خروجیش رو سقف طبقه سومه.

  10. س می گوید

    مام دیشب خونمون و زیرو رو کردیم موش رو پیدا نکردیم،تا صبح از صدای توی آشپزخونه خوابم نبرد…دارم سکته میکنم?

  11. حامد می گوید

    فکر میکنم تا به الان بالای 50 تا چسپ موش کتابی تو خونه گذاشتم الان طوری شدن که روی چسپ نمیرن ?
    یه مدت کاملا منقرض شدن اما باز الان دوباره وجودشون شدت گرفته با ورژن زرنگ تر، به نظرم اونا که از خونه نمیخاد برن و نمیخان نابود بشن، ما باید از اینجا بریم ???

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =