تخلیه چاه و لوله بازکنی | قیمت و روش اجرای تخلیه چاه و لوله بازکنی

0

لوله بازکنی چیست؟

به عبارت ساده «لوله بازکنی مجموعه فعالیت‌ها و خدماتی است که برای باز کردن لوله‌های آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.» در قدیم برای باز کردن لوله‌های آب و فاضلاب از فنرهای دستی و یا فنری که به یک دریل معمولی بسته شده بود استفاده می‌کردند. این روش چندان اصولی و ایمن نبود چرا که به وسیله یک گردش پرسرعت دریل، امکان آسیب به افراد زیاد بود و ممکن بود فنر از جای خود در برود.

اما امروزه با پیشرفته شدن تجهیزات، دستگاه‌های لوله بازکنی بسیار کارآمد و با ایمنی بالا ساخته می‌شود و می‌توان کلیه فعالیت‌های باز کردن لوله‌های ساختمانی و صنعتی را با بالاترین کیفیت و ایمنی انجام داد. در واقع دیگر خدمات لوله بازکنی مثل گذشته نیست و اگر از متخصص کمک بگیرید به آسان ترین شکل ممکن می توانید کار باز کردن لوله ها را انجام دهید.

تخلیه‌چاه و لوله‌بازکنی

لوله‌بازکنی و فنرزنی لوله

  • فنرزنی لوله
  • باز کردن لوله توالت ایرانی
  • لوله‌بازکنی انواع لوله‌ها
  • باز کردن لوله کف شور آشپزخانه
دریافت این خدمت از استادکار

ساز و کار اصلی دستگاه‌های لوله بازکنی فنری به این صورت است که با گردش دورانی فنر به صورت راست‌گرد و یا چپ‌گرد، عملیات پاکسازی لوله‌های ساختمانی و صنعتی انجام می‌شود. همچنین نیاز است تا اپراتور دستگاه لوله بازکنی نیز فنر آن را به تدریج فشار داده و درون لوله‌های ساختمانی حرکت دهد. پیشنهاد می کنیم مقاله چطور باید فهمید که ساختمان نیاز به تخلیه چاه دارد را بخوانید.

ضمن اینکه این فعالیت بسیار ساده و ایمن است باید دانست که در گذشته چنین نبوده و خطرات و مشکلات زیادی برای شخص اپراتور و یا عابرین و اطرافیان ایجاد می‌کردند. همچنین در بعضی از حالات ممکن بود فنر لوله بازکنی مورد استفاده استاندارد نبوده و باعث آسیب رساندن به لوله‌کشی ساختمان شود.

اکنون ما خوشحالیم که با کمک پیشرفته‌ترین تجهیزات می‌توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که تماتی خدمات مرتبط ساختمانی و صنعتی را با بالاترین میزان کیفیت و کارآمدی با کمک متخصصین مجرب و کارآزموده‌ی تحتِ قرارداد‌مان، در اختیار شما قرار دهیم.

خدمات لوله بازکنی با فنر
خدمات لوله بازکنی با فنر

مهم‌ترین خدمات لوله بازکنی چیست؟

خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی از مهمترین خدمات ویژه سرویس لوله بازکنی محسوب می‌شود. البته این دو خدمت فرایندهای متفاوتی از هم‌دیگر دارند، اما به دلیل اینکه هر دو با بحث آب و فاضلاب در ارتباطند در یک شاخه خدماتی به مشتریان ارایه می‌شوند. خدمات دیگری که در حوزه سرویس تخلیه چاه و لوله بازکنی قرار دارند عبارتند از:

  1. لایروبی چاه
  2. حفاری چاه
  3. نشت‌یابی چاه
  4. لوله‌کشی
  5. کَوَل‌گذاری چاه
  6. تخلیه چاه
  7. لوله بازکنی

انواع روش‌های تخلیه چاه و لوله بازکنی

در گذشته روش‌های مختلفی برای تخلیه چاه ساختمان‌ها و مراکز صنعتی استفاده می‌شد. اما دیگر هیچ‌کدام این روش‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و عملاً منسوخ شده‌اند، چراکه روش‌های کارآمد‌تر و کم هزینه‌ و سریع‌تری برای انجام این خدمات به وجود آمده است.

اگر با پمپ‌های مکنده آشنایی داشته باشید می‌دانید به وسیله این پمپ‌ها می‌توان هر چیزی را از روی سطح و یا حتی از زیر سقف به درون دستگاه مخصوص پمپاژ کرد. این خاصیت در تخلیه چاه و لوله بازکنی‌های امروزی استفاده می‌کنند که به آن روش تخلیه چاه مکانیزه و نیمه مکانیزه می‌گویند.

تجهیزات اصلی برای این روش: یک تانکر تخلیه چاه با گنجایش بیشتر از ۱۵ هزار لیتر  و یک دستگاه پمپ تخلیه چاه و لوله مورد نیاز آن است. این روش علیرغم اینکه ممکن است فعالیتی نه چندان جذاب برای ساکنین، مالکین ساختمان باشد، اما باید بدانید که یکی از پرسرعت‌ترین، بهترین و موثرترین روش‌های تخلیه چاه محسوب می‌شود. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید مطمئن باشید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات تخلیه چاه، انجام خواهد شد.

چگونه مشعل ایران رادیاتور را تنظیم کنیم؟

آیا تخلیه چاه باعث تخریب ساختمان می‌شود؟

با توجه به اینکه خدمات تخلیه چاه مکانیزه در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کمترین میزان مزاحمت انجام می‌شود، باید دانست که این فعالیت  به هیچ عنوان مخرب نیست  و آسیبی به بنا یا ساختمان و تاسیسات وارد نمی‌کند.

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی
  • نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب
  • لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت
دریافت این خدمت از استادکار

خطرات تخلیه چاه چیست؟

اگر چاهِ ساختمان را به درستی حفر کرده باشید، می‌توان به شما اطمینان داد که هیچ‌مشکلی در حین اجرا و پس از آن برای شما  و ساختمان ایجاد نخواهد شد. همچنین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی نیز با مشاهده موقعیت چاه متوجه شرایط کلی آن می‌شوند و در صورت وجود خطر آن موارد را حتما به شما گوشزد کرده و یا نسبت به جلوگیری از اتفاق احتمالی، تدابیر ایمنی را لحاظ خواهند کرد. اما از مهمترین خطراتی که می‌تواند پس از تخلیه چاه به وجود بیاید، بحث ریزش چاه است که به ندرت برای چاه‌هایی که به صورت اصولی حفر شده‌اند اتفاق می‌افتد.

برای فنرزنی لوله‌های فاضلاب و آب چه کارهایی انجام می‌شود؟

فنرزنی لوله آب و فاضلاب توسط یک دستگاه نیمه مکانیزه  انجام می‌شود. روش کار آن به این صورت است که از دهانه‌ی پاشویه و یا از بخشی که از آن مسیر می‌توان وارد سیستم لوله‌کشی ساختمان شد فنر را عبور داده و با حرکات ویبره ماند و چرخشی لوله و نیز با فشار اپراتور لوله‌ی مخصوص داخل سیستم لوله‌کشی  ساختمان می‌رود و عملیات باز کردن لوله آب و فاضلاب را انجام می‌دهد.

هزینه و قیمت تخلیه چاه چقدر است؟

خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی بین قیمت‌هایی حدود 50 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغیر است. به عنوان مثال برای خدمات تخلیه چاه با گنجایش ۶ هزار لیتر، مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود. این در حالی است که اگر گنجایش چاه شما چیزی حدود ۱۲ هزار لیتر باشد، این مبلغ کاهش یافته و حتی می‌توان با رقمی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان این خدمات را انجام داد.

همچنین قیمت لوله بازکنی به ازای هر متر شلنگ فنری که درون لوله استفاده می‌شود، حق‌الزحمه محاسبه می‌شود. اما به طور کلی ارقامی حدود 100 تا 200 هزار تومان برای این خدمات نرخ معقول و متداولی است.

چرا خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه را به استادکار سفارش دهم؟

متخصصین و شرکت‌های معتبر و با تجربه‌ای با مجموعه استادکار طرف قرارداد هستند. توانایی همگی آنها راستی‌آزمایی شده و خدمات آنها مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته است. این سرویس‌دهندگان و متخصصین پس از مصاحبه‌های حرفه‌ای و ریزبینانه انتخاب می‌شوند و آموزش‌ها و دوره‌های لازم را می‌گذرانند تا بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به شما ارایه کنند.

در نهایت شما با ثبت سفارش‌، پیشنهادات سرویس‌دهندگان را دریافت می‌کنید، و پس از آن می‌توانید با خواندن نظرات مشتریان قبلی و بررسی میزان رضایت‌مندی هرکدام از آنها بهترین شرکت و بهترین متخصص را انتخاب کنید. البته قیمت پیشنهادی همه‌ی آنها برای شما قابل مشاهده است و می‌توانید ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی را دریافت کنید.

تخلیه‌چاه و لوله‌بازکنی

لوله‌بازکنی و فنرزنی لوله

  • فنرزنی لوله
  • باز کردن لوله توالت ایرانی
  • لوله‌بازکنی انواع لوله‌ها
  • باز کردن لوله کف شور آشپزخانه
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =