میز کنسول چیست و چه مدل‌هایی دارد؟

0

در خانه ما ایرانیان همواره کنسول به‌عنوان یک میز دکوری شیک تلقی می‌شود. در سلسله ‌مراتب خانواده میز و کنسول وسیله‌ای دکوراتیو هستند که به‌عنوان بوفه، دراور، میز آرایش و حتی کمد نقشی مهم ایفا می‌کنند و در بین سایر لوازم چیدمان دکوراسیون داخلی در مرکز توجه قرار دارند. میز کنسول نه‌تنها سبب زیبایی چیدمان فضای داخلی ما می‌شود، بلکه به‌عنوان یک وسیله کارآمد برای نظم دادن به لوازم منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می‌توان از نقش مهم استفاده از کنسول‌ها در فضاهای مختلف به این نکته اشاره کرد که این قبیل المان‌های چیدمان دکوراسیون داخلی، فضایی جذاب و چشم‌نواز برای بیننده فراهم می‌کند؛ به‌طوری‌که قرار دادن آن در هر فضایی، به‌عنوان یکی از نقاط کانونی در آن فضا عمل می­کند. امروز قصد داریم تا با کاربرد این میز شیک و چیدمان آن آشنا شویم، امیدواریم تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

میز کنسول چیست؟

این روزها طراحان داخلی از میزهای زیبا و جادار به‌عنوان یک وسیله دکوراتیو و برای سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند. کنسول‌ها از جهت طرح و رنگ بسیار متنوع هستند. این میزهای کم‌عرض به دیوار چسبیده‌اند و گاهی آینه‌ای بزرگ در بالایشان قرار می‌گیرد. در بازار هم جنس‌های متنوعی از این وسیله لاکچری زیبا مانند انواع جنس چوبی، برنزی، سنگی، رزینی، نقره‌ای و مسی به فروش می‌رسد.

خرید اینترنتی آینه و کنسول مدرن فلزی برای دکوراسیون ورودی منزل
میز کنسول چیست؟ این وسیله دکوری هم جنبه تزیینی دارد و هم کاربردی.

وقتی وارد یک مکان جدید می‌شویم معمولاً اولین عنصری که نگاه ما را به خود جلب می‌کند، لوازم دکوراتیو آن فضا هستند. میز کنسول هم در بین سایر لوازم دکوری یکی از مهم‌ترین نقش­ها را در زیباسازی و دیزاین فضا به عهده دارد. جالب است بدانید تاریخچه تولید میزهای کنسول برای اولین‌بار به قرن 17 میلادی در فرانسه برمی‌گردد که به‌صورت میزهای شیک مستطیلی چسبیده به دیوار تولید شده بودند.

این میزها بیشتر ماهیت دکوراتیو داشتند و به پوشاندن دیوارها کمک می‌کردند و به طور معمول همراه با یک آینه استفاده می‌شدند. کنسول‌ها به ‌مرور زمان با حفظ جنبه تزیینی‌شان به یک عنصر کاربردی از دکوراسیون داخلی تبدیل شدند. همچنین بعدها به ‌جای دوپایه، اشکال چهارپایه آن‌ها طراحی شدند تا دیگر نیازی به تکیه بر دیوار نداشته باشند و بتوان از آن‌ها در بخش‌های مختلف منزل استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: هرچه از راهنمای خرید میز تلویزیون باید بدانید

امروزه به طور معمول ارتفاع میز کنسول در حدود 65 تا 90 سانتی‌متر است و از جهت اندازه، عرضشان نسبت به سایر میزها کم‌عرض‌تر است. کنسول‌ها در اشکال مربع، مستطیل و نیم‌دایره و در اندازه‌های مختلف دیده می‌شوند؛ بنابراین می­‌توان از آن­ها مطابق با نوع فضا در فضاهای کوچک و بزرگ استفاده کرد.

مدل میز کنسول مدرن باریک برای دکوراسیون فضای ورودی آپارتمان
استفاده از میز کنسول باریک در فضای ورودی تاثیر زیادی در دکوراسیون دارد.

میزهای کنسول به دلیل کم عرض بودنشان برای استفاده در فضاهای باریک مانند ورودی‌ها و راهروها بسیار مناسب هستند. چنانچه فضای داخلی شما به‌اندازه کافی بزرگ باشد، می­توانید از انواع عریض آن‌ها در فضاهای داخلی مانند پذیرایی استفاده کنید. بسیاری افراد از این میز به‌عنوان نقطه کانونی در پشت مبل بهره می‌برند و روی آن را با نورپردازی یا سایر لوازم تزئینی نظیر شمعدان، گلدان، کتاب و غیره چیدمان می‌کنند.

میز کنسول کلاسیک

از انواع مختلف میز کنسول بسته به سبک فضا و چیدمان داخلی آن‌ها استفاده می‌شود. به طور معمول در سبک کلاسیک کاربرد لوازم و مبلمان چوبی و حکاکی شده بیشتر است؛ بنابراین کنسول به‌کار رفته در سبک کلاسیک باید با این ویژگی‌ها هم‌خوانی داشته باشد. برای رعایت اصول چیدمان دکوراسیون داخلی بهتر است هارمونی رنگ و طرح میز کنسول کلاسیک با سایر لوازم موجود در فضا هماهنگ باشد.

بیشتر بخوانید: اصول دکوراسیون کلاسیک برای معماری داخلی

به‌عنوان ‌مثال مبلمان در سبک کلاسیک بزرگ‌ترین عنصر اتاق نشیمن محسوب می‌شود و اگر بخواهیم از کنسول در این فضا استفاده کنیم، باید از جهت رنگ و نقش‌های به‌کار رفته روی چوب‌ها با هم هماهنگ باشند. از نظر رنگ‌بندی کنسول در چیدمان کلاسیک، رنگ‌های قهوه‌ای فندقی با حکاکی‌هایی به رنگ طلایی و به‌صورت منبت‌کاری‌ها پرطرفدارترند و اغلب توسط شمعدان‌ها، جام‌ها و گلدان تزیین می‌شود.

مدل آینه گرد و میز کنسول کلاسیک چوبی منبت‌کاری شده
اگر میز کنسول کلاسیک را در سبک درستی استفاده کنید، می‌تواند موجب باشکوه‌تر شدن خانه‌تان شود.

آینه و کنسول چوبی ارزان‌قیمت

افراد بر اساس علایق خود در نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی، نوع سبک چیدمان و رنگ‌های به‌کار رفته در آن را تعیین می‌کنند. اما در این ‌بین فاکتور مهم دیگری نیز برای انتخاب لوازم دکوراتیو در دیزاین داخلی وجود دارد و آن هم بودجه و هزینه در نظر گرفته‌شده برای خرید است.

گاهی دوست داریم در دیزاین داخلی خود از آینه و کنسول چوبی استفاده کنیم، ولی تمایلی به پرداخت هزینه بالا نداریم. در این حالت می‌توان انواع ام‌دی‌اف این وسیله لاکچری را خریداری کرد که نسبت به انواع چوب آن از قیمت مناسب‌تری برخوردارند. سپس بنا به سلیقه خود با استفاده از اکسسوری‌های جذاب نظیر شمعدان و جام‌ها آن‌ها را تزیین کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب مبلمان و وسایل چوبی برای خانه کوچک

میز کنسول و آینه مدرن

به طور معمول میز کنسول به همراه آینه آن به فروش می‌رود. این آینه می‌تواند روی دیوار در بالای میز نصب شود یا روی میز قرار بگیرد. این روزها استفاده از دکوراسیون داخلی به سبک مدرن یا مینیمال در بین مردم بسیار محبوب شده است، چرا که چیدمان در سبک مدرن به ‌سادگی و زیبایی اشاره دارد. ازآنجایی‌که عملکرد آینه در دکوراسیون داخلی مدرن پا را فراتر از زیباتر کردن دکوراسیون داخلی گذاشته و به‌عنوان راه‌حل مهم در افزایش نورپردازی و روشنایی در فضاها استفاده می‌شود، می‌توان از ابتکارات خلاقانه برای آینه کنسول استفاده کرد.

به این صورت که آینه‌های زیبای جورچین مدرن را در بالای میز به کار ببریم یا از تایل‌های مربعی یا لوزی کاشی استفاده کنیم؛ چراکه این کار تا حد زیادی فضای داخلی شما را بزرگ‌تر نشان خواهد داد. از آینه‌کاری مدرن در بالای کنسول غافل نشوید. این راهکار توسط تعداد کوچکی آینه بالای میز و روی دیوار نصب می‌شود و می‌تواند جایگزینی مناسبی برای استفاده یک آینه باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟

کاربرد میز کنسول و آینه مدرن در دکوراسیون خانه کوچک مدرن و تلفیقی
اگر خانه کوچک مدرن یا حتی تلفیقی دارید، میز کنسول مدرن انتخاب بسیار خوبی برایتان است.

میز کنسول مدرن

چیدمان دکوراسیون مدرن در فضاهای کوچک بیشتر دیده می‌شود و بر اساس اندازه کم فضای داخلی باید از لوازم مینیمال استفاده کنیم. اشکال مدرن کنسول بهترین انتخاب برای این دست از فضاهای داخلی هستند. همان‌طور که گفتیم در سبک مدرن سادگی و زیبایی مدنظر است و استفاده از مدل‌های جمع‌وجور و ساده این میزها کاربردی‌تر هستند. طراحی‌هایی با پایه‌های ساده و شبیه به نیمکت بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی مدرن است، چراکه اولاً ظاهری مدرن‌تر داشته و فضای چندانی را به خود اختصاص نمی‌دهد و دوماً به‌عنوان یک وسیله کاربردی عمل می‌کند.

خرید اینترنتی آینه و کنسول مدرن

روش‌های زیادی برای خرید آینه و کنسول مدرن وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از خرید اینترنتی است. گاهی برای خرید یک کالا باید هزینه زیادی را صرف رفت ‌و آمد کنیم که زمان زیادی از روز را از دست خواهیم داد و حتی ممکن است کالای مورد نظر خود را نیز پیدا نکنیم. حال‌آنکه خرید اینترنتی بهترین راهکار برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. شما به ‌راحتی می‌توانید با جستجوی کوتاه در فضای مجازی کالای موردنظر خود را پیدا کنید و سفارش دهید.

راهنمای خرید میز کنسول

به هنگام خرید کنسول و آینه به این نکات مهم توجه کنید:

  • میز کنسول و آینه را بر اساس سبک دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. طرح، رنگ و جنس کنسول به سبک دکوراسیون به‌کار رفته در فضاها برمی‌گردد.
  • قبل از خرید این‌گونه میزها علاوه بر بودجه در نظر گرفته باید محل قرارگیری آن را اندازه‌گیری کنید. در ضمن کنسولی که برای راهرو یا ورودی استفاده می‌شود، با انواع پذیرایی یا ناهارخوری آن متفاوت هستند.
  • در بازار، کنسول‌ها با آینه یا بدون آینه به فروش می‌رود. پس به هنگام خرید به این نکته توجه کنید. درصورتی‌که برای فضای کوچک آن را سفارش می‌دهید، بهتر است تا انواع آینه‌دار آن را انتخاب کنید. چراکه آینه‌ها نور بیشتری انعکاس داده و در بزرگ جلوه ‌دادن فضاها نقش مؤثری دارند.
خرید میز کنسول و آینه مدرن مینیمال ارزان‌قیمت برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی کوچک
در صورتی‌که کنسول همراه با آینه بزرگ انتخاب شود، می‌توان از تاثیرات روشنایی و بزرگ شدن فضا نیز بهره برد.
  • می‌توانید در صورت بزرگ بودن فضای داخلی از میز کنسول و آینه به‌عنوان نقطه کانونی استفاده کنید.
  • بهترین روش زیبا جلوه دادن اتاق نشیمن، استفاده از این میزها مطابق با سبک دکوراسیون داخلی است.
  • در صورت انتخاب کنسول بدون آینه، روی آن را با شمع‌ها و گلدان‌ها زیباتر سازید.
  • یک روش تزیین کنسول استفاده از صندلی عثمانی یا پاف مبل در دو طرف آن است.
  • یک پیشنهاد عالی برای جذاب نمودن فاصله بین دو درب اتاق‌ها، استفاده از میز کنسول است.

سخن آخر

تنوع در طرح‌های مختلف میز کنسول توانسته استفاده از آن را برای تمامی فضاها امکان‌پذیر کند. به‌طوری‌که از این وسیله لاکچری نه‌تنها می‌توان در فضای اتاق پذیرایی و نشیمن استفاده کرد، بلکه برای استفاده در فضاهایی همچون ورودی خانه، راهروها، اتاق‌خواب و سرویس بهداشتی نیز امکان‌پذیر است. تنها نکته مهم، استفاده مناسب از آن برای فضاهای مختلف و افزایش جذابیت آنهاست.

منبع: elledecor

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − دو =