کابینت سفید آشپزخانه ۲۰۲۱ را در این مدل‌ها پیدا کنید

0

آشپزخانه شما بزرگ است یا کوچک؟ چه رنگی را برای کابینت آشپزخانه می‌پسندید؟ آیا کابینت سفید آشپزخانه با دکوراسیون منزل شما هم‌خوانی دارد؟ آشپزخانه در مقایسه با سایر قسمت‌های خانه فضای نسبتا کوچکی است که ازقضا باید بیش از آن‌ها جادار باشد. به همین دلیل اغلب طراحان داخلی و مردم، رنگ سفید را برای بزرگتر به نظر رسیدن این فضا انتخاب می‌کنند. کابینت سفید آشپزخانه علاوه بر بازتاب نور و بزرگنمایی فضا می‌تواند حس پاکیزگی و نظم درونی را نیز به بیننده القا کند، بنابراین انتخاب مناسبی برای آشپزخانه خواهد بود. ازآنجایی‌که این رنگ برای فضای آشپزخانه بسیار محبوب است، در این مقاله قصد داریم تمامی موضوعات مربوط به کابینت سفید آشپزخانه از رنگ‌های مکمل سفید تا مزایا و معایب و روش نگهداری آن را بررسی کنیم.

انواع متریال برای کابینت سفید

متریال‌ مختلفی که کابینت‌ساز برای ساخت کابینت آشپزخانه به کار می‌گیرد، از نظر رنگ، قیمت، ضخامت و جنس با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به متریال‌ مناسب رنگ سفید کابینت آشپزخانه می‌پردازیم:

  • ام دی اف

ام دی اف پرکاربردترین نوع چوب به‌کار رفته در کابینت آشپزخانه است. ورقه‌های ام دی اف از چسب قوی و خرده چوب تحت دما و فشار بالا ساخته و با انواع روکش در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تزیین می‌شود. یکی از پرکاربردترین روکش‌های ام دی اف، روکش سفید رنگ در کنار سایر رنگ‌ها است که می‌تواند به صورت مات یا براق تولید شود.

مدل کابینت ام دی اف (MDF) آشپزخانه
کابینت ام دی اف، یکی از پرکاربردترین انواع کابینت است.
  • کابینت‌ هایگلاس

کابینت هایگلاس بر پایه‌ ام دی اف ساخته می‌شود و تفاوت اصلی هایگلاس با ام دی اف در روکش مخصوص آن است. در واقع تخته‌های ام دی اف با روکش مقاوم و براق هایگلاس پوشیده می‌شوند. کابینت سفید آشپزخانه از این جنس در طراحی کابینت مدرن، اغلب با سیاه ترکیب می‌شود. البته لازم به ذکر است که هایگلاس بسیار گران‌تر از ام دی اف است.

بیشتر بخوانید: کابینت هایگلاس چیست و ۷ مزیت که آشپزخانه شما را شیک می‌کند

رنگ‌بندی و مدل کابینت هایگلاس آشپزخانه مدرن
کابینت‌ هایگلاس بازتاب نور بسیار بالایی دارد و برای فضاهای کوچک مناسب است.
  • کابینت وکیوم یا ممبران

ممبران یا وکیوم، فرم تجملاتی و کلاسیک کابینت ام دی اف است. در فرآیند ساخت کابینت آشپزخانه ممبران، ورق‌های ام دی اف خام توسط دستگاه‌های پیشرفته و صنعتی CNC، نقش و طرح زده می‌شوند. ممبران به‌عنوان کابینت سفید آشپزخانه طرفداران زیادی دارد، زیرا هم به‌راحتی مکمل دیگر اجزا خانه می‌شود و هم با نقش و طرح خود می‌تواند دکوراسیون مدرن یا کلاسیک فضا را تقویت کند. برای کسب اطلاعات کافی درباره این کابینت می‌توانید مقاله با کابینت ممبران یا کابینت وکیوم آشنا شوید را از وبلاگ استادکار مطالعه کنید.

مدل کابینت ممبران وکیوم
کابینت مدرن ممبران در برابر آب و رطوبت مقاوم است.

سبک مناسب برای کابینت سفید آشپزخانه

کابینت آشپزخانه همان‌طور که می‌تواند سبک دکوراسیون داخلی خانه را تقویت کند، می‌تواند سبک موردعلاقه شما را که برای گردآوری و تنظیم آن احتمالا هزینه زیادی را پرداخت کرده‌اید، نابود کند. برای مثال کابینت ممبران، سبک کلاسیک خانه را بسیار دل‌نشین‌تر جلوه می‌دهد. اما در ادامه سبک مناسب کابینت سفید آشپزخانه را به شما معرفی کنیم:

آشپزخانه با سبک بوهو

انتخاب کابینت سفید آشپزخانه برای سبک بوهمی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. زیرا هم می‌تواند ظاهر شلوغ و پرجنب‌وجوش این سبک را خنثی کند و هم به‌راحتی با تمام اجزای رنگارنگ سبک بوهو ترکیب شود. برای آشنایی با این سبک می‌توانید مقاله دکوراسیون بوهو ؛ چیدمان خانه با دکوراسیون کولی وار را مطالعه کنید.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک بوهو
کابینت سفید آشپزخانه ظاهر نامنظم سبک بوهو را خنثی می‌کند.

آشپزخانه‌های مدرن

رنگ سفید برای کابینت‌های آشپزخانه مدرن که اغلب ساده و براق هستند، بسیار جذاب است. رنگ سفید مات را برای آشپزخانه‌های روشن که دارای پنجره هستند، استفاده کنید و برای آشپزخانه کم‌نور از کابینت سفید براق بهره ببرید.

دکوراسیون آشپزخانه کابینت سفید مشکی مدرن
کابینت سفید مشکی بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی خانه است.

آشپزخانه‌های سنتی

برای خلق یک آشپزخانه سنتی، می‌توانید از کابینت‌های ممبران سفید کمک بگیرید. ممبران با توجه به طرح و نقشی که دارد می‌تواند فضای سنتی را در محیط تقویت کند. همچنین اکسسوری و ظروف چوبی در کنار رنگ سفید آشپزخانه سنتی می‌تواند ترکیب سنتی و مدرن را برای شما به ارمغان بیاورد.

دکوراسیون آشپزخانه کابینت سفید و قهوه‌ای ممبران
کابینت سفید و قهوه‌ای یا تزیین‌شده ممبران را برای خلق فضای سنتی انتخاب کنید.

آشپزخانه‌های کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک طراحی خاصی دارد که باعث می‌شود فضای داخلی آن باشکوه‌تر به نظر برسد. نقش‌های برجسته کابینت ممبران و ترکیب رنگ سفید آشپزخانه با رنگ چوب آشپزخانه کلاسیک، دکوراسیون داخلی خانه اروپایی کلاسیک را تکمیل می‌کند.

طرح کابینت سفید طلایی آشپزخانه کلاسیک
ترکیب کابینت سفید آشپزخانه بارنگ‌های کرم، قهوه‌ای و طلایی آشپزخانه‌ای کلاسیک خلق می‌کند.

مزایا و معایب استفاده از کابینت سفید آشپزخانه

آشپزخانه فضایی است که احتمالا ساعات طولانی را در آن می‌گذرانیم. از آنجایی‌که این فضا در معرض حرارت اجاق‌ گاز یا فر و رطوبت آب قرار دارد، بنابراین نباید دکوراسیون و رنگ این فضا، از کارایی آن کم کند. در ادامه به مزایا و معایب رنگ سفید کابینت آشپزخانه و تاثیر آن بر کارایی و فضای خانه می‌پردازیم.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

مزایای کابینت سفید آشپزخانه

  • رنگ سفید مربوط به یک سبک یا زمان خاصی نیست و در همه سبک‌ها و دهه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طورکلی رنگی است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد.
  • رنگ سفید با هر مدل اکسسوری ترکیب می‌شود و به‌راحتی می‌توان هر از چند گاهی با تغییرات کم‌هزینه، دکوراسیون آشپزخانه را تغییر داد.
  • انعکاس رنگ سفید، بازتاب زیادی دارد و می‌تواند آشپزخانه را روشن‌تر نشان دهد. به همین دلیل این رنگ ایده مناسبی برای استفاده در آشپزخانه‌های کم‌نور و بدون پنجره است.
  • تجهیزات و لوازم آشپزخانه با هر رنگی، به‌راحتی با رنگ سفید کابینت‌ها ترکیب‌ شده و از این‌ جهت هیچ‌گونه دغدغه‌ای بابت ست کردن وسایل با آشپزخانه منزل خود نخواهید داشت.
  • رنگ سفید، رنگی روشن است و این خصوصیت سبب می‌شود فضای معماری آغشته شده به این رنگ به نسبت رنگ‌های تیره، دل‌بازتر شده و به مخاطب فضای بزرگ‌تر و سرحال‌تر را نمایش دهد.
طرح کابینت آشپزخانه سفید
رنگ سفید آشپزخانه به دلیل سادگی موجب ماندگاری بیشتر و عدم خستگی از طرح فضا در طولانی‌مدت خواهد شد.

معایب کابینت مدرن سفید رنگ

جدا از جنبه‌های مثبت کابینت سفید رنگ، جنبه‌های منفی نیز در آن وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود:

  • استفاده بیش‌ از اندازه از رنگ سفید می‌تواند سردی و بی‌روحی را به فضای آشپزخانه اضافه کند.
  • کابینت‌های سفید رنگ به‌خصوص انواع سفید براق (هایگلاس)، قابلیت لکه‌پذیری و خش‌گیری بالایی دارند.
  • ممکن است کابینت سفید آشپزخانه به‌ مرور زمان و بر اثر تابش مستقیم نور آفتاب، رنگ اولیه خود را از دست‌ داده و به سمت زردی برود.
  • کابینت سفید رنگ در مقایسه با سایر رنگ‌ها در فواصل کوتاه‌تری نیاز به تمیز کردن دارند.
زیباترین مدل‌های کاشی بین کابینتی
برای حل مشکل سادگی و القای حس سردی رنگ سفید می‌توانید از اکسسوری رنگی مثل کاشی یا شیشه‌های بین کابینتی استفاده کنید.

مکمل رنگ کابینت سفید آشپزخانه

آیا آشپزخانه یکدست سفید جذاب است؟ قطعاً خیر. ازآنجایی‌که سفید، رنگی خنثی است، استفاده بیش‌ازحد آن، فضا را بی‌روح و بی‌نشاط جلوه می‌دهد. آشپزخانه محل طبخ هر آن چیزی است که می‌نوشیم و می‌خوریم. بنابراین بهتر است با اضافه کردن رنگ‌های مکمل سفید، به آن روح تازه ببخشید. در صورتی‌که برای ساخت کابینت نیاز به نیروی ماهر و کارکشته داشتید، می‌توانید از سرویس آنلاین کابینت‌سازی استادکار کمک بگیرید. در ادامه رنگ‌های مکمل کابینت سفید آشپزخانه را بررسی خواهیم کرد.

کابینت سفید و سبز

اگر به دنبال ترکیب رنگی روشن و درعین‌حال الهام گرفته از طبیعت می‌گردید، کابینت‌های آشپزخانه خود را به رنگ‌ سفید و سبز انتخاب کنید. این ترکیب رنگ، یکی از بهترین ترکیب‌های رنگی است که سلامتی و زندگی را همراه با پاکی و روشنی در آشپزخانه شما تداعی می‌کند و باعث می‌شود فضای دلنواز و آرام‌بخشی احساس کنید.

طرح کابینت آشپزخانه سفید و سبز
اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و خواهان گرمی و آرامش در آشپزخانه خود هستید، از سبز روشن مانند سبز پسته‌ای استفاده کنید و اگر فضای بزرگ و پرنوری در آشپزخانه دارید، می‌توانید از رنگ سبز تیره مانند سبز یشمی و سبز سدری استفاده کنید.

کابینت سفید قهوه‌ای

ترکیب رنگی سفید و قهوه‌ای روشن در کابینت آشپزخانه، فضایی روشن و جذاب خلق می‌کند. از آنجا که رنگ قهوه‌ای، تداعی‌کننده رنگ چوب است، می‌تواند بین تمام اجزای آشپزخانه و خانه هارمونی و هماهنگی برقرار کند.

دکوراسیون آشپزخانه کابینت سفید و قهوه‌ای
قهوه‌ای رنگ گرمی محسوب می‌شود و می‌تواند به فضای آشپزخانه شما گرما و صمیمیت را القا کند.

کابینت مدرن سفید و آبی

این طرح کابینت آشپزخانه از معماری کهن ایران الهام گرفته‌ شده که ترکیب بسیار جذاب و دل‌نشینی به وجود می‌آورد. می‌توانید برای کابینت‌های پایینی از رنگ آبی و برای کابینت‌ها بالایی از کابینت مدرن سفید استفاده کنید. زیرا باعث مرتفع‌تر دیده شدن سقف آشپزخانه می‌شود. اکسسوری طلایی مانند دستگیره‌های طلایی کابینت به فضای سرد آبی و سفید، گرما می‌بخشد.

بهترین ترکیب رنگ جزیره آشپزخانه کوچک
رنگ‌های آبی نفتی، سرمه‌ای و آبی فیروزه‌ای گزینه‌های مناسبی برای کابینت‌های پایینی یا جزیره محسوب می‌شوند.

کابینت آشپزخانه سفید و صورتی

رنگ صورتی، تداعی‌کننده احساس، شور و عشق است و ترکیب آن با رنگ سفید، فضایی روشن و جذاب در آشپزخانه شما پدید می‌آورد. کابینت‌هایی با ترکیب رنگ سفید و صورتی، شادی‌بخش و نشاط‌آور هستند و فضایی جوان‌پسند و مملو از مهربانی به آشپزخانه شما هدیه می‌دهند.

مدل کابینت سفید آشپزخانه مدرن با اکسسوری صورتی
اگر رنگ صورتی را می‌پسندید اما ترجیح می‌دهید زیاد از آن استفاده نکنید، می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را از رنگ سفید انتخاب کرده و سایر تزئینات و لوازم آشپزخانه را صورتی انتخاب کنید.

کابینت سفید طوسی

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و ترجیح می‌دهید از رنگ سفید خالص و یکدست در کابینت‌های آشپزخانه استفاده نکنید، می‌توانید از کابینت‌های ترکیبی سفید و خاکستری استفاده نمایید. ترکیب رنگ سفید و خاکستری در دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک، باعث عمق بخشیدن به کابینت‌ها و آشپزخانه شما می‌شود و فضا را بزرگ‌تر و عمیق‌تر نشان خواهد داد.

طرح کابینت سفید طوسی آشپزخانه لوکس
خاکستری تیره و روشن و ترکیب آن با رنگ سفید به راحتی با سایر رنگ‌های دکوراسیون منزل شما هماهنگ می‌شود.

کابینت سفید مشکی

سفید و مشکی دو رنگ متضاد و درعین‌ حال مکمل یکدیگر هستند. اگر طرفدار سبک مدرن ساده و جذاب هستید، کابینت سفید مشکی بهترین انتخاب است. اینکه چه مقدار از رنگ سیاه در کابینت‌های خود استفاده کنید، کاملا بستگی به سلیقه شما دارد و بسته به فضای آشپزخانه‌تان هم می‌تواند متفاوت باشد. اما بهتر است رنگ سفید را بیشتر از مشکی استفاده کنید تا فضای آشپزخانه کم‌نور نشود.

مدل کابینت سفید مشکی برای دکوراسیون آشپزخانه دو رنگ
اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است، می‌توانید از رنگ مشکی بیشتری استفاده کنید و اگر فضای محدودی دارید، بهتر است از هر دو رنگ به صورت برابر استفاده کنید.

کابینت‌های آشپزخانه سفید و طلایی

اگر رنگ طلایی هوشمندانه در دکوراسیون آشپزخانه استفاده شود، می‌تواند خنثی‌کننده روح سرد رنگ سفید باشد. باوجود اینکه رنگ طلایی بسیار جذاب و زیباست، اما استفاده افراطی و نادرست از آن نتیجه چندان جالبی نخواهد داشت. بهتر است اسکلت و بدنه‌ کابینت‌های خود را از رنگ سفید انتخاب کنید و در ادامه برای دستگیره از رنگ طلایی کمک بگیرید. شیرآلات، دستگیره کابینت‌ها، لوستر و لوازم جانبی مانند سرویس قاشق چنگال و ظروف آشپزخانه، همگی می‌توانند به رنگ طلایی باشند و یا ترکیبی از رنگ طلایی، در آن‌ها به‌کار رفته باشد.

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک با کابینت سفید طلایی
کابینت ممبران یکی از انواع کابینت‌های کلاسیک است که ترکیب رنگی سفید و طلایی در آن بسیار محبوب است و طرفداران بسیار زیادی دارد.

روش‌های نگهداری و تمیز کردن کابینت سفید آشپزخانه

طبیعی است که در و دیوار آشپزخانه در معرض انواع لکه روغن، مواد غذایی و اثر انگشت قرار دارد. در این میان لکه‌ها روی کابینت سفید مشکی بیشتر از سایر رنگ‌ها خود نمایی می‌کنند. در این بخش قصد داریم به روش‌های نگهداری از کابینت‌ها بپردازیم:

  • راهکار موثر جلوگیری از کثیف شدن کابینت‌ها نصب هود است. استفاده از هود در حین آشپزی به خروج بخار و ذرات چربی از محیط کمک می‌کند. برای افزایش اثربخشی هود بهتر است تا از ابتدای پخت‌وپز، آن را روشن کنید. همچنین کیفیت مکش هود آشپزخانه بر تمیز ماندن کابینت‌ها بسیار موثر است.
  • ساده‌ترین روش این است که پس از آشپزی روی کابینت‌ها را با دستمال نانو تمیز کنید. به‌این‌ترتیب چربی‌های تازه به‌راحتی پاک می‌شوند و روی کابینت آشپزخانه سفید را لک نمی‌کنند. این ترفند تنها ۵ دقیقه زمان می‌برد، ولی باعث می‌شود کابینت آشپزخانه همیشه شیک و درخشان به نظر برسد.
  • از ترکیب جوش شیرین و سرکه برای پاک کردن کابینت‌ها کمک بگیرید.
  • جهت پاک کردن لکه‌های قدیمی از اسکاچ، ابزار تیز ساینده و خراش‌دهنده استفاده نکنید. سیم ظرف‌شویی، پارچه‌های بسیار زبر و مواردی از این دست مناسب پاک کردن کابینت‌ها نیستند. برای این منظور از پارچه‌های کتان نرم، پدهای مخصوص پاک‌کننده کابینت و دستمال مرطوب بهره ببرید.
طرح کابینت آشپزخانه های‌گلاس سفید مینیمال
لکه از روی کابینت آشپزخانه هایگلاس زودتر از سایر کابینت‌ها پاک می‌شوند.

چند مدل کابینت سفید آشپزخانه

برای کابینت سفید آشپزخانه خود به دنبال ایده هستید؟ تصاویر زیر را دنبال کنید.

دکوراسیون آشپزخانه سفید مدرن مینیمال
کابینت‌های مدرن سفید فاقد دستگیره دارای طراحی فوق‌العاده ساده و بسیار محبوب و جذاب هستند.
انتخاب بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون آشپزخانه‌های ایرانی
از صندلی‌های رنگی جزیره و اکسسور‌ی‌ها برای خنثی کردن سردی رنگ کابینت سفید آشپزخانه کمک بگیرید.
انواع سرامیک و کاشی بین کابینتی برای دکوراسیون آشپزخانه شیک
از کاشی بین کابینتی با طرح‌ها و رنگ‌های منحصربه‌فرد جهت تزیین کابینت مدرن کمک بگیرید.
چیدمان آشپزخانه‌های مینیمال مدرن
از ظروف چوبی برای تزیین کابینت سفید آشپزخانه کمک بگیرید.
مدل کابینت سفید طوسی برای دکوراسیون بوهو
کابینت سفید طوسی با سبک بوهو هم‌خوانی دارد. مقاله ۶ ایده ساده برای اجرای سبک بوهو در دکوراسیون را مطالعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم به معرفی ایده‌های جدید و منحصربه‌فرد یکی از رایج‌ترین رنگ‌های کابینت آشپزخانه بپردازیم تا به کمک این ایده‌ها بتوانید فضای تغییراتی در این فضای مهم خانه ایجاد کنید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + هجده =