جای سطل زباله آشپزخانه کجاست؟

1

به شدت بر این باورم که بهتر است برخی چیزها در نگاه اول به چشم نیایند. یکی از این موارد سطل زباله آشپزخانه است. آیا دوست دارید وقتی کسی وارد آشپزخانه‌تان می‌شود اولین چیزی که می بیند یک سطل زباله زشت و بدترکیب باشد؟ مخفی کردن سطل زباله داخل کابینت آشپزخانه یکی از اولین گزینه‌های انتخابی خانم‌های خانه‌دار است. اما تا کنون به روش‌های دیگری برای مخفی کردن آن فکر کرده‌اید؟

چرا نباید سطل زباله آشپزخانه را زیر سینک بگذاریم؟

با وجود اینکه اغلب افراد از کابینت زیر سینک ظرفشویی برای نگهداری سطل زباله آشپزخانه استفاده می‌کنند اما به ۵ دلیل این محل، بدترین انتخاب برای پنهان کردن سطل زباله است.

۱- نگهداری زباله‌های حاصل از مواد غذایی برای بیش از یک روز، می تواند باعث انتشار بوی ناخوشایندی شود. از آنجایی که اصولا اندازه سطل‌های زباله به نوعی است که امکان نگهداری آن در یک درب کابینت وجود ندارد این بوی ناخوشایند در فضای کابینت پخش شده و باقی می‌ماند.

پس حتما باید به صورت روزانه آن را خارج کنید. پلاستیک جدید بگذارید و در صورت نیاز درب یا بدنه سطل را نیز بشویید که انجام این کار به صورت روزانه هم وقت‌گیر و هم خسته‌کننده است.

۲- از آنجایی که در کابینت نمی‌توانید از مدل‌های پدال‌دار برای سطل زباله استفاده کنید. پس برای هر بار استفاده باید درب آن را بردارید.

اگر مواد چرب و روغنی را در حین آشپزی داخل سطل تخلیه کنید مجبورید دسته کابینت و درب سطل را بعدا تمیز کنید. زمانی که مشغله بیشتری دارید و این کار را از یاد ببرید سوسک‌های خانگی آن را به یادتان می‌آورند که چندان صحنه دلپذیری نیست.

برای آشنایی با نحوه تمیز کردن سطل زباله می توانید پست پیشین استادکار با عنوان «راهنمای کامل نظافت منزل» را مطالعه کنید.

۳- داخل کابینت نمی‌توانید از سطل‌های بزرگ استفاده کنید. محدود شدن انتخابتان به سطل‌های کوچک هم باعث می‌شود خیلی زود با زباله‌های بزرگتر پر شده و زحمت شما برای تخلیه روزانه ممکن است به دو بار در روز تبدیل شود.

۴- فضای داخل کابینت به ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک یک گنجینه ارزشمند به شمار می‌رود. آیا با پنهان کردن سطل زباله آشپزخانه در کابینت این فضای مهم را بیهوده صرف می‌کنید؟

۵- چند بار از بوی پوست گندیده تخم مرغ و چربی که در فضای خانه پیچیده بود به یاد بیرون بردن زباله‌ها افتادید؟ پنهان کردن سطل زباله آشپزخانه در کابینت باعث می‌شود که گاهی بیرون بردن روزانه آن را فراموش کنید.

راهکارهای خلاقانه برای مخفی کردن سطل زباله آشپزخانه

علاوه بر دلایلی که گفته شد؛ کابینت زیر سینک ظرفشویی به دلیل وجود لوله‌های تخلیه سینک، محل مناسبی برای رشد و ایجاد باکتری‌ها است حال اگر زباله‌های آلوده را هم به این محل انتقال دهید، عملا آشپزخانه خود را به محل مناسبی برای زندگی میکروب‌های گوناگون تبدیل کرده‌اید.

نصب سبد ریلی داخل کشوی کابینت

سطل زباله آشپزخانه
سبد ریلی یکی از محبوب‌‌ترین گزینه‌ها به جای قرار دادن سطل زباله در زیر سینک است. دیگر نیازی نیست که درب سطل را بردارید و بعد از انداختن زباله دستتان کثیف نمی‌شود. همچنین می توانید دو سطل پشت هم نصب کنید؛ یکی برای زباله‌های خشک و دیگری برای زباله‌های تر.

کابینت چرخ‌دار آشپزخانه

سطل زباله آشپزخانه
کابینت‌های چرخ‌دار آشپزخانه دارای دو مزیت بزرگ هستند. اول اینکه متحرک هستند و دوم اینکه می‌توانید به عنوان میز کار آشپزخانه یا کانتر از آن استفاده کنید. اما اهمیت بیشتر آن زمانی معلوم می‌شود که سطل زباله آشپزخانه را در داخل خود پنهان می‌کند.

قفسه چوبی شیب‌دار

سطل زباله آشپزخانه
یکی از ایده‌های زیبا و جالب برای مخفی کردن سطل زباله آشپزخانه است که در حین حال به عنوان یک دکور یا میزی برای قرار دادن گلدان به آشپزخانه‌تان جذابیت می‌بخشد. اگر طرفدار این نوع مخفی‌سازی هستید کافی است نزدیک‌ترین نجاری در محدوده خود را پیدا کنید و سفارش یک قفسه شیبدار چوبی بدهید.
نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

سطل زباله قابل نصب روی درب کابینت

سطل زباله آشپزخانه
وقتی صحبت از کمبود جا در آشپزخانه به میان می‌آید، استفاده از سطل‌ زباله آشپزخانه با قابلیت اتصال به درب داخلی کابینت یکی از بهترین انتخاب‌ها است. چون نه تنها در دید نیست بلکه دسترسی به آن‌ نیز آسان است.

تبدیل سطل زباله قدیمی به یک اثر هنری

سطل زباله آشپزخانه
سطل زباله قدیمی‌تان را با کمک رنگ و شابلون‌های موجود در بازار رنگ‌آمیزی کنید. حتی می توانید نمونه‌های فانتزی و متنوع آن را خریداری کنید.

سطل زباله برچسب‌دار

سطل زباله آشپزخانه
سطل‌های زباله ساده و پدال‌دار را از بازار تهیه کنید و روی آن‌ها برچسب بزنید. هم ظاهر قشنگی دارد و هم میتوانید به اعضای کوچک‌تر خانواده فرهنگ تفکیک زباله صحیح را آموزش دهید.

استفاده از سبد حصیری برای سطل زباله

سطل زباله آشپزخانه
سبدهای حصیری بزرگ را از صنایع دستی تهیه کنید و سطل زباله را داخل آن بگذارید. این سبدها یا بشکه‌های تزیینی بزرگ گزینه‌ی خوبی برای پنهان کردن سطل زباله آشپزخانه هستند.

نظرات و پیشنهادات

در این پست برخی از روش‌های خلاقانه برای پنهان کردن سطل‌ زباله آشپزخانه را معرفی کردیم. شما از چه راهکاری برای مخفی کردن سطل زباله استفاده می‌کنید؟ تجربیات و پیشنهادات با ارزش خود را در بخش نظرات سایت استادکار با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: Thekitchn | Decoist

1 نظر
  1. مرکز فروش اکسسوری اتاق کودک و نوجوان می گوید

    فروشگاه نورینه

    تولید کننده و عرضه کننده اکسسوری اتاق کودک و نوچوان

    لوستر و آباژور کودک و نوجوان

    ما در فروشگاه محصولات روشنایی نورینه این افتخار را داریم تا انواع لوستر اتاق کودک دخترانه و پسرانه و اکسسوری اتاق نوزاد را با قیمت مناسب برای راحتی شما عزیزان به صورت خرید اینترنتی، بر روی سایت قرار داده ایم و ارسال محصولات اکسسوری را به تمام نقاط ایران و شهر تهران انجام خواهیم داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 3 =