چند ایده جذاب برای مدل کابینت چوبی

0

چه از طرفداران سبک کلاسیک باشید و چه دوست داشته باشید یک آشپزخانه مدرن و امروزی داشته باشید، می‌توانید از یک مدل کابینت چوبی درست طبق سلیقه خودتان در آشپزخانه استفاده کنید. چوب یکی از لوکس‌ترین و متنوع‌ترین مصالح مورد نیاز برای ساخت انواع کابینت آشپزخانه است. امروزه سبک‌های مختلفی از کابینت آشپزخانه چوبی قابل طراحی هستند که در عین زیبایی و دوام بالا، با هر سبک و سلیقه‌ای هماهنگ هستند. در این مقاله از استادکار قصد داریم شما را با ایده‌هایی جذاب برای انواع کابینت چوبی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

چرا از کابینت چوبی استفاده کنیم؟

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی از قدیم بسیار رایج بوده و امروزه نیز در آشپزخانه از چوب برای ساخت انواع مدل کابینت چوبی کلاسیک و مدرن استفاده می‌شود. از آنجایی که چوب از قلب طبیعت بیرون آمده، حس گرما و آرامش شگفت‌انگیزی به خانه شما می‌بخشد. طرح‌های طبیعی روی چوب آن‌قدر زیبا هستند که از چشم‌نوازترین دست‌سازه‌های مصنوعی هم جذاب‌تر به نظر می‌رسند. از طرف دیگر رنگ‌ و طرح چوب‌ها آن چنان متنوع است که با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار است.

خیلی از افراد دوست دارند برای ساخت کابینت از چوب‌هایی با رنگ طبیعی استفاده کنند. چوب در حالت طبیعی پر از نقاط تیره و روشن و طرح‌های جذاب است که بدون دخالت انسان در آن ایجاد شده و این موضوع می‌تواند حس شگفت‌انگیزی به شما القا کند. به کار بردن چوب با رنگ طبیعی برای کابینت آشپزخانه، فضای شما را به سبک سنتی و روستایی نزدیک می‌کند و اگر درست به کار برود، هم با فضای مدرن و هم کلاسیک هماهنگی دارد.

دکوراسیون آشپزخانه چوبی لوکس و مدرن
بسیاری از افراد که به دکوراسیون لوکس علاقه دارند، از یک مدل کابینت چوبی مدرن برای آشپزخانه خود استفاده می‌کنند.

چوب جنس‌های مختلفی دارد و این موضوع روی ظاهر و دوام کابینت چوبی شما تأثیر می‌گذارد. بیشتر کابینت‌های چوبی بعد از گذشت سال‌ها هنوز بدون کوچک‌ترین ایرادی همچنان با ابهت و زیبا به نظر می‌رسند و در صورت بروز مشکل تنها با کمی سمباده و رنگ درست مثل روز اول می‌شوند. به یاد داشته باشید مقاومت و قیمت چوب‌ها با هم متفاوت است و نوع چوبی که برای کابینت استفاده می‌شود، می‌تواند روی هزینه‌ها و دوام کابینت چوبی تأثیر ‌بگذارد.

پیشنهادهایی برای طراحی مدل کابینت چوبی

اگر به دنبال یک مدل کابینت چوبی برای آشپزخانه خودتان هستید، می‌توانید از این ایده‌های جذاب که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، کمک بگیرید.

کابینت‌هایی با رنگ چوب روشن

استفاده از چوب‌های روشن با نقش و نگار طبیعی برای ساخت کابینت‌ آشپزخانه،‌ ایده فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. برای زیباتر به نظر رسیدن کابینت‌های چوبی خودتان، می‌توانید برای کانتر از سنگی با رنگ متضاد یا کاملا روشن استفاده کنید و دکوراسیون خود را مطابق سبکی که مد نظرتان است، طراحی کنید.

ایده‌هایی برای مدل کابینت‌ آشپزخانه چوبی
استفاده از دستگیره‌های فلزی و پیشخوان سنگی با رنگ متضاد برای کابینت‌ آشپزخانه چوبی می‌تواند زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان کند.
طراحی مدل کابینت چوبی مدرن
برای طراحی یک مدل کابینت چوبی مدرن می‌توانید از چوب‌هایی به رنگ طبیعی روشن و کانتر سفید استفاده کنید.

کابینت‌هایی با رنگ چوب تیره

اگر دوست دارید گرما و راحتی بیشتری به فضای آشپزخانه‌تان بیاورید، پیشنهاد ما به شما این است که یک مدل کابینت چوبی تیره انتخاب کنید. برای ساخت کابینت‌هایی با رنگ چوب تیره می‌توانید هم از کانتر روشن و هم تیره استفاده کنید و فضای خود را طبق سبکی که می‌پسندید، طراحی کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از کانتر روشن در کنار چوب تیره می‌تواند فضای شما را روشن‌تر نشان دهد.

طرح کابینت چوبی جدید با رنگ تیره
برای اینکه تضاد زیبا و جذابی در آشپزخانه خود ایجاد کنید، می‌توانید از کابینت‌هایی با چوب تیره و صفحه کانتر رنگ روشن استفاده کنید.
ایده‌هایی برای مدل کابینت چوبی مدرن آشپزخانه منزل
برای زیباتر به نظر رسیدن مدل کابینت چوبی مدرن آشپزخانه‌تان، می‌توانید از کاشی‌های سفید استفاده کنید و برای هماهنگی بیشتر دستگیره‌های کابینت را نیز سفید انتخاب کنید.

ترکیب کابینت رنگ چوب روشن در کنار سفید

یکی از زیباترین طراحی‌های کابینت آشپزخانه چوبی، ترکیب رنگ چوب در کنار رنگ سفید است. برای ایجاد یک هماهنگی خیره‌کننده در ساخت کابینت‌ها می‌توانید برای نیمی از کابینت‌ها از چوب رنگ روشن و طبیعی استفاده کنید و برای سایر بخش‌ها و کانترها رنگ سفید به کار ببرید.

ترکیب رنگ و مدل کابینت چوبی آشپزخانه
استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ چوب می‌تواند فضای آشپزخانه شما را مدرن و زیبا نشان دهد.
طراحی مدل کابینت، کانتر و جزیره چوبی آشپزخانه
برای طراحی یک مدل کابینت چوبی مدرن می‌توانید از کانترها و جزیره چوبی سفید در آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

ترکیب کابینت رنگ چوب تیره و مشکی

برای طراحی یک مدل کابینت چوبی مدرن می‌توانید از ترکیب فوق‌العاده زیبای رنگ چوب در کنار رنگ مشکی استفاده کنید. توجه داشته باشید برای به کار بردن رنگ مشکی در کنار رنگ چوب، بهتر است رنگ دیوار شما روشن باشد و فضای شما نور کافی داشته باشد.

مدل کابینت چوبی تیره برای آشپزخانه مدرن
اگر به کابینت‌های مدرن و تیره علاقه دارید، می‌توانید برای نیمی از کابینت‌ها از چوب تیره و نیم دیگر آن مشکی مات استفاده کنید.
طراحی مدل کابینت چوبی مدرن دو رنگ
برای طراحی مدل کابینت چوبی مدرن و تیره می‌توانید از دو رنگ چوب تیره و مایل به مشکی استفاده کنید.

ترکیب چوب بلوط و سنگ مرمر

ترکیب چوب تیره بلوط در کنار نقش و نگارهای سنگ مرمر می‌تواند زیبایی خیره‌کننده‌ای به آشپزخانه شما ببخشد. در کنار مدل کابینت چوبی تیره بهتر است از کانتر سفید و دیوارهای روشن استفاده کنید و با یک کابینت جزیره از سنگ مرمر زیبایی آشپزخانه‌تان را دو چندان کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ پیشنهاد جذاب برای جزیره چوبی آشپزخانه

مدل کابینت چوبی مدرن و جزیره مرمر
اگر برای ساخت مدل کابینت چوبی مدرن آشپزخانه‌تان از چوب بلوط استفاده می‌کنید، می‌توانید با یک جزیره از جنس سنگ مرمر، زیبایی فضا را دو چندان کنید.

استفاده از طیف‌ رنگ‌های مختلف چوبی در کنار هم

شما می‌توانید از چند طیف رنگ‌ نزدیک‌ به هم چوب برای ساخت کابینت چوبی جدید منزلتان استفاده کنید. هماهنگی رنگ چوب‌ها در کنار تفاوت در جزئیات طرح‌ها می‌تواند ایده جذابی برای رهایی از یکنواختی در آشپزخانه باشد.

مدل کانتر و کابینت چوبی جدید
برای جذابیت بخشیدن به مدل کابینت چوبی آشپزخانه‌تان می‌توانید از چند رنگ چوب نزدیک به هم استفاده کنید.

استفاده از رنگ چوب تیره برای بالای کابینتها

برای جلوه بخشیدن به کابینت‌ها می‌توانید در طراحی مدل کابینت چوبی کلاسیک آشپزخانه‌تان از پنل‌های چوبی با رنگ تیره‌تر در قسمت بالای کابینت استفاده کنید. این کار موجب می‌شود کابینت‌های روشن شما بیشتر به چشم بیایند.

مدل کابینت چوبی کلاسیک
استفاده از رنگ چوب تیره در بالای کابینت‌های روشن می‌تواند جلوه کابینت‌های شما را بیشتر کند. 

استفاده از شیشه و چوب در کنار هم

یکی دیگر از ایده‌های جذاب مدل کابینت چوبی این است که از درب‌های شیشه‌ای در کنار آن استفاده کنید. برای این کار دو راهکار پیش روی شما وجود دارد: می‌توانید برای برخی از کابینت‌ها از درب‌های تمام شیشه استفاده کنید و یا اینکه داخل یک درب با قاب چوبی شیشه به کار ببرید.

یک ایده جذاب برای مدل درب کابینت چوبی مدرن
یک ایده جذاب برای مدل کابینت چوبی مدرن این است که از درب‌های تمام شیشه در کنار چوب استفاده کنید.
دکوراسیون آشپزخانه و مدل کابینت چوبی کلاسیک
استفاده از درب‌های شیشه‌ای با قالب چوبی برای کابینت‌ها جلوه کلاسیک و زیبایی به آشپزخانه شما می‌بخشد.

کلام آخر

چوب یکی از زیباترین و محکم‌ترین مصالح برای ساخت کابینت محسوب می‌شود و سازگاری آن با سایر مصالح موجب شده از آن هم به صورت تکی و هم در ترکیب با سنگ، فلز و دیگر جنس‌های مورد استفاده در ساخت کابینت استفاده شود. شما می‌توانید با توجه به ایده‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد طرح مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و آشپزخانه‌تان را درست همان‌طوری که دوست دارید، طراحی کنید. اگر برای خرید و سفارش ساخت کابینت چوبی نیاز به افرادی متخصص دارید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: mymove.com  nextluxury.com  shelterness.com  livingetc.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =