با ترند نورپردازی ۲۰۲۲، روشنایی خانه را جدید کنید

0

بیشتر اوقات به اندازه‌ای که درباره دکوراسیون یا دیگر عناصر اساسی فضا صحبت می‌شود، در مورد نورپردازی صحبت نمی‌شود. متاسفانه نورپردازی در برخی موارد به کلی نادیده گرفته می‌شود. ممکن است نورهای سقفی در یک نشیمن یا اتاق خواب، کافی باشند. اما باید به دنبال لوسترها یا چراغ‌هایی هم باشیم تا سبک دکوراسیون داخلی ما را تکمیل کنند. ترند نورپردازی ۲۰۲۲، درخشان‌تر از همیشه به نظر خواهد رسید. چراکه قرار است از لوسترهای پر زرق‌وبرق گرفته تا لامپ‌هایی با نور ملایم، به محیط ما نور بدهند.

استفاده از نور یک راه مطمئن برای ایجاد احساس جدید در فضاست. علاوه بر این، نورپردازی راهی برای به چشم آمدن دکوراسیون یا برجسته کردن یک بخش خاص و جلب توجهات است. همیشه هم نور مناسب، به معنای نور زیاد نیست. نور زیاد می‌تواند باعث اذیت شدن چشم افراد شود و در نتیجه از دلپذیر بودن محیط، کاسته خواهد شد.

سبک‌های جدید و ترند نورپردازی ۲۰۲۲

در ادامه در مورد سبک‌های جدید نورپردازی و تاثیرات آن در فضا و دکوراسیون داخلی صحبت خواهیم کرد. پیاده‌سازی این سبک‌ها، می‌تواند تفاوت چشمگیری در حس و حال فضای شما ایجاد کند. در ادامه با ما همراه باشید.

  • لوسترهای بزرگ و در مرکز توجه

یک ترند نورپردازی ۲۰۲۲، آویختن یک لوستر بزرگ در نشیمن است که روشی عالی و مقرون به‌صرفه برای اتاق نشیمن بزرگ یا ورودی محسوب می‌شود و بلافاصله مورد توجه مهمانان قرار می‌گیرد. در این سال، لوسترهای بزرگ دیگر فقط برای اتاق‌های غذاخوری یا سرسرا در نظر گرفته نمی‌شوند، بلکه می‌توانند فضای نشیمن را هم برای شما روشن کنند.

بیشنر بدانید: اصول نورپردازی داخلی ساختمان به همراه تصاویر

جذاب‌ترین مدل لوستر 2022 و انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی
نور در معماری داخلی، از عناصر بسیار مهم است. هرچه فضای شما نور مناسب‌تری داشته باشد، جلوه دکوراسیون شما بیشتر خواهد بود.
اجرای نورمخفی و نورپردازی ساختمان

نورمخفی و نورپردازی ساختمان

  • طراحی و اجرای خدمات نورپردازی ساختمان
  • اجرای نورپردازی نمای ساختمان
  • نورپردازی باغچه، استخر، حوض و آبنما
  • طراحی و اجرای نورمخفی سقف و دیوار، کناف، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و...
دریافت این خدمت از استادکار
  • هماهنگ شدن غیرمنتظره سبک‌ها

برخی سبک‌ها هر چقدر هم که متفاوت باشند، زمانی‌که با هم ست ‌شوند، هماهنگی غیرمنتظره‌ای پدید می‌آورند. گاهی تلفیق سبک‌های سنتی و مدرن و مواد و متریال‌های متفاوت به‌کار برده شده در این دو، یک استایل کم‌نظیر ایجاد می‌نماید. ایده گرفتن از یک عنصر با طراحی قدیمی مانند یک لوستر و ترکیب آن با مبلمان مدرن، کاری است که اثر هنری خیره‌کننده‌ای خلق می‌کند. تضاد بین سنت و مدرنیته، در صورتی‌که درست اتفاق بیفتد، سبک منحصربه‌فردی پدید می‌آورد.

در این مورد بیشتر بخوانید: چطور خانه ر‍ا به سبک نئوکلاسیک چیدمان کنیم؟

نقش نور در معماری داخلی و دکوراسیون مطابق ترند نورپردازی ۲۰۲۲
این سبک ست کردن، یک راه‌حل عالی برای دکوراتورهایی است که نمی‌توانند بین دو یا چند سبک، یکی را انتخاب کنند. این سبک در سال ۲۰۲۲، در انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی دیده خواهد شد.
  • روشنایی خطی، ترند نورپردازی ۲۰۲۲

در سال جدید خطوط بلند و طرح‌های ساده، جایگزین طرح‌های پیچیده‌تر خواهند شد. البته لوسترهایی با جزئیات زیاد و گزینه‌های جسورانه‌تر هنوز جای خود را حفظ کرده‌اند. اما ظاهر ساده‌ شده، تغییر طراوت‌بخشی است که شاید بسیاری از افراد، در جستجوی آن باشند. وسایل روشنایی خطی از نظر طراحی، مدرن‌تر هستند. نورپردازی خطی همچنین یک تناسب ایده‌آل برای اتاق‌های غذاخوری با میزهای مستطیلی شکل یا کابینت جزیره آشپزخانه ارائه می‌کند.

نقش نور در معماری داخلی و نورپردازی اتاق خواب کوچک
در ترند نورپردازی ۲۰۲۲، لامپ‌های خطی در همه جای خانه دیده خواهند شد. برای استفاده از آن‌ها هم هیچ محدودیتی در نظر گرفته نخواهد شد.
  • جزئیات برای وسایل روشنایی

پیش‌بینی می‌شود در ترند نورپردازی ۲۰۲۲، پرداخت‌های منحصربه‌فرد وسایل روشنایی (مثل لوستر و آباژور) محبوب خواهند شد. جنس این پرداخت‌ها به‌طور عمده از فلز خواهد بود. استفاده از روکش برنز، طلا یا نیکل، جلوه ظریف و در عین حال صنعتی به وسایل روشنایی اضافه می‌کند. علاوه بر این، بازی با شکل ظاهری لامپ‌ها، ظاهری متفاوت به این وسایل می‌دهد.

سیم‌پیچ‌های مارپیچی لامپ‌ها، طراحی خاص شعله‌ها یا حتی بهره‌گیری از لامپ‌های رنگی، روشی سرگرم‌کننده برای خوش آب‌ و‌ رنگ کردن وسایل روشنایی به شمار می‌روند. این روش، یک راه‌حل فوق‌العاده برای تطبیق دادن یک لامپ، آباژور یا لوستر با تم اتاق‌های مختلف است.

بیشتر بدانید: نکات راهنمای خرید آباژور برای روشنایی بهتر خانه

انتخاب انواع لامپ و لوستر و تجهیزات روشنایی ترند نورپردازی ۲۰۲۲
در ترند نورپردازی ۲۰۲۲، جزئیات وسایل روشنایی، نقش مهمی را برای هماهنگی با دکوراسیون ایفا می‌کنند. چیزی که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده بود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
  • نورپردازی ملایم و باظرافت

در یک سر طیف ترند نورپردازی ۲۰۲۲، لوستر‌های پرنور قرار دارند. اما سوی دیگر آن، وسایل روشنایی با نور ملایم هستند. این نورهای ملایم وقتی در یک اتاق با هم ترکیب می‌شوند، ظاهر بسیار متفاوتی در فضا و طراحی کلی ایجاد می‌کنند. طراحان داخلی پیش‌بینی می‌کنند نورهایی که به صورت ملایم و لایت در فضا پخش می‌شوند، ترند نورپردازی ۲۰۲۲ خواهند شد. نور ملایم یا نوری که در فضا ناپدید می‌شود، همان چیزی است که در این سال، به هر محیطی یک ظاهر متفاوت خواهد بخشید.

ترند نورپردازی ۲۰۲۲ و تجهیزات روشنایی و استفاده از نور طبیعی در معماری داخلی
ملایم بودن نور در معماری داخلی، راه را برای درخشش دیگر عناصر مهم طراحی از جمله آثار هنری یا بافت‌های مختلف، باز می‌کند.
  • ترند نورپردازی ۲۰۲۲ برای فضاها

طراحی نور و سبک نورپردازی، می‌تواند فضا به فضا متفاوت باشد و بخش‌بندی فضاها خرید وسایل نورپردازی را آسان‌تر می‌کند. این موضوع اجازه می‌دهد اتاق نشیمن یا اتاق خواب، با وسایل روشنایی مطابق با پالت‌های رنگی یا تم‌های مربوطه تجهیز شوند.

در سال ۲۰۲۲، شاهد یکپارچگی در نورپردازی خواهیم بود. این یکپارچگی، به خوبی با طراحی هر اتاق هماهنگی دارد. مثلا اگر فضای مدرنی دارید، شاید یک لامپ حصیری یا آویزهای شیشه‌ای ساده، گزینه‌های مناسبی برای روشن کردن آن فضا باشند. در مقابل اگر فضای سنتی‌تری دارید، ممکن است به سراغ دیوارکوب‌ها یا لامپ‌های پرنور بروید. مهم این است که با بازی کردن با نور و منحصربه‌فرد کردن نورپردازی، فضایی زیبا خلق کنید.

در این مورد بیشتر مطالعه کنید: چگونه نور اتاق تاریک را بهتر کنیم؟

انتخاب بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون خانه طبق ترند نورپردازی ۲۰۲۲
ترند نورپردازی ۲۰۲۲ برای سالن غذاخوری، استفاده از نور ملایم و آویختن لوسترهایی با بافت ساده است.
  • اشیاء و بافت‌های طبیعی

فضاهای آرامش‌بخش، اغلب بافت‌ها یا تم‌های طبیعی را در خود دارند. طبیعت و فضاهای بیرونی، شاداب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن زمان هستند. اکثر افراد هم دوست دارد از این‌گونه فضا‌ها الهام بگیرند و انرژی آرامش‌بخش این مکان‌ها را در خانه خود منعکس کنند. ترند نورپردازی ۲۰۲۲ نیز در این مفهوم مشارکت خواهد داشت.

به گفته کارشناسان طراحی داخلی بافت‌های ارگانیک، حصیر، مهره‌های چوبی و اشیاء دکوری طبیعی مواردی هستند که ظاهری شیک به فضا می‌دهند. ما می‌توانیم این نوع وسایل را تقریباً در هر اتاقی، از جمله ورودی‌های آشپزخانه، فضاهای نشیمن، حمام و موارد دیگر بگنجانیم.

کاربرد مواد ارگانیک و طبیعی در وسایل روشنایی و ترند نورپردازی ۲۰۲۲
استفاده از مواد و وسایل ارگانیک در وسایل روشنایی، ترند نورپردازی ۲۰۲۲ خواهد بود. این موارد، آرامش و انرژی مثبت طبیعت را برای ما به ارمغان می‌آورند.
  • نورپردازی چندلایه

در ترند نورپردازی ۲۰۲۲، به جای تکیه بر یک منبع نوری، نور به صورت چندلایه تامین خواهد شد. در این سال، شاهد تکرار سبک‌هایی قدیمی مانند ترکیب چند منبع نور برای روشن کردن یک فضا خواهیم بود. به کارگیری وسایل روشنایی متعدد در فضاهای بزرگ مانند اتاق نشیمن، یک سبک مدرن و امروزی ایجاد می‌نماید. در این سبک، آباژورها و لامپ‌های پراکنده سقفی، نقش مهمی برای روشن کردن محیط ایفا خواهند کرد.

به‌عنوان مثال، لوستر ممکن است نورپردازی اصلی برای یک فضا باشد. اما افزودن لایه‌هایی از منابع نوری مختلف برای ایجاد روشنایی، باعث افزایش عمق می‌شود. این امر می‌تواند شامل نورپردازی مخفی، نورپردازی جهت‌دار، دیوارکوب و آباژورها باشد. نصب سوئیچ‌های کنترل نور (دیمر) به صورت جداگانه برای هر منبع، می‌تواند امکان گسترده‌ای برای بازی با نور را ایجاد کند.

خواندن این مطلب نیز مفید است: دیمر لامپ چیست و چه کاربردی در خانه دارد؟

انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی و جدیدترین ترندهای نورپردازی ۲۰۲۲
در ترند نورپردازی ۲۰۲۲، مثل ترند چند دهه پیش، از چند لایه نور برای روشنایی محیط بهره گرفته می‌شود. با این کار، امکان تنظیم نور و برجسته کردن بخشی از دکوراسیون، راحت‌تر خواهد بود.

سخن پایانی

ترند نورپردازی ۲۰۲۲، با سال‌های گذشته تفاوت‌های چشمگیری خواهد داشت. عمده‌ترین تفاوت هم این است که دیگر یک منبع نور کانونی، کل فضا را روشن نخواهد کرد. بلکه از انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی بهره گرفته می‌شود. به‌طور مثال نورپردازی اتاق خواب کوچک به سبک غیرمتمرکز انجام می‌شود. در این سبک، چند منبع نوری با نور ملایم، با هم ترکیب خواهند شد و اتاق را با یک نور رویایی روشن می‌کنند. یا در اتاق نشیمن، دیگر لوستر وسط، نقش اول نورپردازی را ایفا نمی‌کند. بلکه با بهره گرفتن از چند دیوارکوب یا آباژور، نور چندلایه پدید خواهد آمد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله، با ترند نورپردازی ۲۰۲۲ به‌طور کامل آشنا شده باشید. می‌توانید با پیاده کردن این موارد در منزل، یک نورپردازی مدرن داشته باشید و از آن لذت ببرید.

منبع: Thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − شش =