چگونه خانه خود را به خوبی نقاشی کنیم؟ ۷ راهکار نقاشی خانه

0

نقاشی خانه با وجود آن که سختی‌ها و دردسرهای خود را دارد، اما کاری لذت‌بخش و مفرح نیز هست، خصوصا اگر قرار باشد اتفاقات خوبی پس از این نقاشی در آن خانه رخ دهند. اما انسان برای هر کاری به دنبال آن است که آن کار را به نحو احسن انجام دهد. در همین راستا، ما در این نوشتار نکاتی که می‌توانند به شما جهت انجام نقاشی ساختمان و خانه به نحو احسن کمک کنند را فهرست می‌کنیم. با در نظر داشتن این نکات می‌توانید خانه را بهتر و اصولی‌تر نقاشی کنید.

گفتنی است که در صورتی که خواهان انجام نقاشی خانه به بهترین شکل ممکن هستید، و یا آن که خودتان زمان و حوصله‌ی کاری ندارید می‌توانید از متخصصین استادکار بهره ببرید.

نکاتی برای نقاشی خانه

۱- لوازم منزل را رنگی نکنید

اولین کاری که برای نقاشی خانه بهتر است انجام دهید این است که هر قسمت از خانه را که قصد نقاشی آن را داشتید خالی کنید. مثلاً اگر قصد نقاشی اتاق را داشتید بهتر است کمد، تخت و در کل هر آن چه که در آن وجود دارد را بیرون آورید. اما در صورتی که امکان خالی کردن اتاق وجود نداشت، حتماً وسایل را در قسمت مرکزی اتاق و یا هر محیطی که قصد رنگ زدن آن را داشتید جمع کنید و یک پلاستیک محکم و کلفت و یا پارچه برزنت روی آن‌ها بکشید. به این ترتیب در حین نقاشی منزل هیچ یک از وسایل شما رنگی نمی‌شوند و ضرر زیادی متحمل نمی‌شوید.

البته اگر قرار است سقف را هم رنگ کنید، بهتر است کف‌پوش را نیز به وسیله‌ی پارچه برزنت بپوشانید.

۲- دیوارها و سقف را تمیز کنید

هر یک از قسمت‌های خانه که باید رنگ شوند را قبل از رنگ زدن تمیز کنید. منظور این است که میکروب‌ها و آلودگی‌ها را از بین ببرید، بلکه منظور این است که دیوارها و سقف را عاری از چسب، سوراخ و هر چیز اضافه‌ی دیگر کنید. در واقع، بهتر است محلی که قرار است رنگ شود تا جای امکان مسطح و بدون چیز اضافه باشد.

بیشتر بدانید آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغن

۳- از رنگ آستر استفاده کنید

بهتر است پیش از رنگ زدن، از یک رنگ آستر استفاده کنید. استفاده از رنگ آستر موجب می‌شود که رنگ اصلی بهتر روی دیوار و سقف بنشیند، لکه نزند و مات نشود. برای انتخاب رنگ آستر نیز ممکن است در وهله‌ی اول انتخاب شما رنگ سفید باشد، اما بهتر است بدانید که رنگ خاکستری بهتر از رنگ سفید می‌تواند پوشش رنگی ایجاد کند. البته رنگی که شباهت زیادی به رنگ قبلی دارد نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

۴-  ابتدا یک سطح را تمام کنید و سپس به سراغ سطحی دیگر بروید

برخی از افراد مبتدی ممکن است همزمان به نقاشی چند دیوار با هم بپردازند. مثلاً قسمتی از دیوار سمت چپی را رنگ می‌زنند و پس از آن به سراغ دیوار سمت راستی می‌روند و باری دیگر به سراغ دیوار سمت چپی می‌آیند و به همین ترتیب. اما حرفه‌ای‌ها این‌گونه عمل نمی‌کنند. آن‌ها ابتدا یک سطح را کامل رنگ کرده و سپس با تمیز کردن قلم مو یا غلتک به دنبال سطحی دیگر می‌روند.

بیشتر بدانید آموزش هواگیری سیستم گرمایش از کف

۵- از قلم‌موی مناسب استفاده کنید

برای آن که خانه را به خوبی نقاشی کنید و پایان کار بتواند راضی‌تان کند، یکی از کارهایی که باید انجام دهید اجتناب از استفاده از لوازم و تجهیزات نامرغوب، بی کیفیت و نامناسب است. در همین راستا، صرف هزینه‌ای بیش‌تر برای خرید تجهیزات مرغوب کاری اشتباه نیست.

اگر خواهان خرید قلم مو هستید باید به موهای آن دقت کنید. توصیه می‌شود از قلم‌موهایی که از موهای مصنوعی برخوردار هستند استفاده کنید. قلم‌موهای مصنوعی از نایلون یا پلی استر و یا ترکیبی از این دو ساخته شده‌اند.

قلم‌موهای پلی استری سخت‌تر هستند و بهتر است از آن‌ها برای کارهای بیرونی و یا بافت دار استفاده شود و در عوض از قلم‌موهای نایلونی برای کارهای داخلی استفاده گردد.

ضمناً قلم‌موهای موجود از ۱ تا ۴ اینچ هستند. البته که قلم‌موی ۱ اینچی ظرافت بیش‌تری دارد، اما عقل سلیم می‌گوید که از آن نمی‌توان برای رنگ کردن یک دیوار یا در استفاده کرد. توصیه می‌شود از قلم‌موی ۲ اینچی در ابتدای کار استفاده کنید و اگر دیدید این قلم‌مو مناسب نیست آن را بر حسب نیاز با قلم‌موی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر تعویض کنید.

۶- نیازی به تمیز کردن تجهیزات برای روز بعد نیست

برای آن که از غلتک و یا قلم مو در روز بعد استفاده کنید، نیازی به آن نیست که آن‌ها را کاملاً تمیز کنید. مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آن‌ها را در پلاستیک فریزر قرار داده و سپس درون یخچال بگذارید. فردای آن روز می‌توانید نیم ساعت پیش از آغاز کار، قلم‌موها را از یخچال خارج کنید.

۷- نقاشی را ایمن و لذت‌بخش کنید

برای ایمن کردن نقاشی خانه حتماً از ماسک استفاده کنید. هم‌چنین بهتر از دوستان‌تان دعوت کنید که به هنگام نقاشی خانه به کمک شما بیایند تا لااقل حتی اگر کاری انجام ندادند موجب شوند که حوصله‌تان سر نرود و روز و شبی خاطره‌انگیز داشته باشید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − شش =