تنظیم دمای یخچال فریزر در تابستان و زمستان چگونه است؟

6

در یکی از روزهای گرم تابستان خسته از بیرون بر می گردید و هیچ چیز مانند یک لیوان آب خنک سرحال تان نمی کند. اما وقتی بطری آب را دست می گیرید، متوجه می شوید سرمای مورد انتظار را ندارد و یخچال نتوانسته آنطور که باید دما را خنک کند. این نشان دهنده این است که تنظیم درجه فریزر صحیح نیست. تنظیم این درجه در روزهای گرم و سرد با یکدیگر متفاوت است و بهتر است اصولی را در مورد آن بدانید.

لزوم تغییر درجه فریزر در فصول مختلف

در حالی که ممکن است به دلیل مشغله های روزانه از درجه حرارت فصلی یخچال پنهان شوید، اما باید بدانید نگهداشتن یخچال در دمای مناسب برای سلامت مواد غذایی ضروری است. متاسفانه بسیاری این درجات به دلخواه روی شماره های مختلف می گذارند و عملکرد فریزر و یخچال با این کار دچار مشکل می شود. اگر درجه یخچال بیشتر از حد مطلوب باشد به موتور یخچال برای خنک کردن فشار وارد می کند و در طولانی مدت هزینه تعویض یک کمپرسور را روی دست شما می گذارد.

اگر دما کمتر از حد متعادل باشد نیز دمای سرد داخل یخچال کم می شود و امکان فساد مواد غذایی وجود دارد. پیشنهاد می شود که درجه یخچال در تابستان یک درجه بیشتر از حد مطلوب و در زمستان یک درجه کمتر از اندازه مطلوب باشد. برای اینکه از با بستنی آب شده و کاهوی یخ زده مواجه نشوید، اکنون زمان آن است که به تنظیم درجه فریزر و یخچال خود اهمیت دهید و مقاله زیر را دنبال کنید.

تنظیم درجه فریزر

تاثیر تنظیم درجه فریزر بر عملکرد فریزر و مواد داخل آن

باکتری هایی که موجب بیماری می شوند، در دمای بالای ۴۰ درجه فارنهایت رشد می کنند. اداره بهداشت آمریکا برای کاهش رشد باکتری ها و نگهداشتن غذا پیشنهاد می کند که دمای یخچال فریزر خود را حداکثر تا ۴۰ درجه فارنهایت (۴ درجه سلسیوس) و دمای فریزر را حدود ۰ درجه فارنهایت (- ۱۷ درجه) تنظیم کنید. به طور کلی دمای مناسب و معمول برای هر یخچال بین ۲ تا ۵ درجه سانتی‌گراد است.

اما توجه داشته باشید این دما در قسمت های مختلف یخچال یکسان نیست. بلکه بسته به طبقه ای که مواد غذایی در آن قرار گرفته ‌اند متفاوت است. برای مثال کشوهای جامیوه ای که مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات اند دمای ۱۰ درجه دارد. گوشت و ماهی تازه را باید در طبقه ای جاگذاری کرد که دمای آن ۲ درجه سانتیگراد است. مواد دیگر مانند تخم مرغ، شیر و پنیر، باقیمانده غذاها، مواد قندی و شیرین و مانند آن در طبقه میانی که تقریباً ۴.۵ درجه سانتیگراد است قرار داد.

تنظیم درجه فریزر

اصول تنظیم درجه فریزر با توجه به فصول مختلف

طیف گسترده ای از عوامل می تواند بر دمای یخچال تاثیر بگذارد، از جمله تغییرات ساده در دمای محیط که با تغییر هر فصل به وجود می آید. در فصل زمستان وجود دمای سرد در خانه به طور طبیعی موجب می شود که دمای یخچال و فریزر خود به خود کاهش یابد، درست همانطور که در تابستان ممکن است اثر متفاوتی ایجاد شود و به علت گرمای هوا، دمای یخچال نیز بالا رود.

یک مطالعه که توسط مهندیس آمریکایی حوزه گرمایش به انجام رسیده است، نشان می دهد که حتی هنگامی که درب یخچال بسته است، تغییر دمای محیط بیرونی می تواند منجر به تغییراتی در دمای درونی یخچال و فریزر شود. باز کردن درب یخچال اجازه می دهد که دمای سرد بیرون آمده و دمای سرد یا گرم اتاق به داخل یخچال وارد شود و دمای داخلی را تغییر دهد. در نهایت اینکه نشت در درزگیر دور یخچال نیز می تواند موجب تغییر درجه حرارت داخلی یخچال شود. اما برای تنظیم درجه فریزر در تابستان و زمستان به ادامه مطلب توجه کنید.

تنظیم درجه فریزر در فصول گرم

به طور کلی دمای یخچال را بین ۲ الی ۵ درجه سانتی گراد تنظیم می کنند و دمای متناسب یخچال را ۴ درجه می دانند که بهتر است در فصول گرم به علت گرم بودن محیط خانه یا محل کار آن را یک درجه پایین تر یعنی ۳ قرار دهید.

تنظیم درجه فریزر در فصول سرد

در فصول سرد نیز برای اینکه فشار کمتری به یخچال فریزر وارد شود، به علت خنک بودن منزل، می توان یک درجه دما را بالا برد و آن را روی ۵ درجه تنظیم کرد. دمای مناسب برای قسمت یخچال در یخچال های ساید بای ساید ۴ یا ۵ و برای قسمت فریزر منفی ۱۸-۲۰ است.

تنظیم درجه فریزر

 با قطعی برق چه اتفاقی برای درجه فریزر می افتد؟

فصل گرما و استفاده بیش از حد مردم از برق موجب می شود که بسیاری از روزها قطعی برق داشته باشیم. سوالی که در این مواقع برای بسیاری از ما ایجاد می شود این است که با قطعی برق چه اتفاقی برای تنظیم درجه فریزر می افتد؟ در هنگام قطعی برق شهری، مواد غذایی می توانند تا ۴ ساعت در هوای سالم و خنک درون یخچال کاملا سالم و خنک باقی بمانند.

اما باید دقت کنید که درب یخچال و فریزر را در کمترین حد ممکن باز کنید. چرا که با ورود هوای گرم به داخل یخچال و خاموش بودن موتور به علت قطع برق، نمی تواند دمای داخلی یخچال و فریزر را به حد مطلوب برساند و این خود موجب خرابی مواد غذایی می شود. اما اگر درب یخچال باز نشود و هوای سرد کاملا داخل یخچال بماند، مدت سالم ماندن مواد غذایی حتی به ۴۸ ساعت نیز می رسد و در این مدت تمام مواد غذایی سالم مانده، چرا که هیچ انرژی ای هدر نمی رود.

منبع: Homesguide

تعمیر یخچال فریزر

تعمیر یخچال فریزر

  • تعمیر یخچال فریزر
  • تعمیر یخچال ساید‌بای‌ساید
  • تعمیر یخچال فروشگاهی
  • تعمیر یخچال صندوقی
دریافت این خدمت از استادکار
6 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام!!مطالب آموزنده وعالیست ازشماتشکر میکنم!!!!

  2. فاطمه می گوید

    ببخشید ما یخچالمون از این فیلور قدیمی هاست درجه شو اشتباهی یکی گراشته رو شیش الان من کمش کردم و اوردمش روی ۲ ولی دیگه اتوماتیک نمیکنه ایا اشتباه کردم یکدفعه اوردمش روی دو؟

  3. امیر می گوید

    سلام در ایران دو نوع یخچال داریم یکی اتومات که درجه هر چی نزدیک به صفر بشه خنک تره و یخچال دیگر ترموستاتی هست که تنظیم درجه یک چرخان گرد داخل یخچال هست و درجه هر چی بره بالاتر خنک تر هست، عزیزان یک وقت اشتباه نکنند ، اون خانومی که فرمودند یخچال فیلور قدیمی دارند درجه روی ۲ نباید باشه چون هوای معمولیست و در تابستان باید ۵ باشه و در زمستان ۴، یخچال های ترموستاتی برعکس ساید یا اتومات هست.

  4. عاطفه می گوید

    ممنونم مطلب مفیدی بود

  5. Edman nemati می گوید

    با سلام
    ما یخچالمون بخاطر کمی جا بیرون از خانه در باکن قرار داره. ولی بنظرم درست کار نمی‌کند. لطفا راهنمایی بفرمایید.

  6. Edman nemati می گوید

    با سلام
    ما یخچالمون بخاطر کمی جا بیرون از خانه در باکن قرار داره. ولی بنظرم درست کار نمی‌کند. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    میل رو میفرستم میگه تکراریست نه دفعه اول هستش .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =