همه آنچه برای خرید پرده کرکره باید بدانید

4

پرده کرکره‌‌ها علاوه بر اینکه وظیفه کنترل میزان نور و دید به داخل ساختمان را بر عهده دارند، می‌توانند نقش بسیار پر رنگی در طراحی داخلی داشته باشند. با خرید پرده کرکره و استفاده از آن می‌توان میزان نور را کنترل کرد و مانع دیده شدن فضای داخلی شد. جنس این پرده‌ها‌ می‌تواند از الیاف پلاستیکی، نخ پنبه و الیاف کتان باشد که هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارد، از جمله آن می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت و آتش اشاره کرد.

پرده‌های کرکره‌ای طیف گسترده‌ای از رنگ و پارچه را در اختیار شما قرار می‌دهند و طرح‌های بسیار متنوعی دارند. خرید پرده کرکره و نصب آن در مکان مورد نظر یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای تغییر دکوراسیون است. از این رو می‌خواهیم در این مطلب به مواردی که در هنگام خرید پرده کرکره باید در نظر داشته باشید، بپردازیم.

پرده کرکره کدام است؟

پرده کرکره یک غلتک یا ریل دارد که پرده را به دو صورت افقی یا عمودی باز و بسته می‌کند و معمولا در قسمت بالای پنجره نصب می‌شود. پرده کرکره در دو نوع دستی و برقی وجود دارد.

مکانیزم دستی آن به این صورت است که به یک قسمت از دو سر ریل یا غلتک نخی متصل می‌شود و با کشیدن و یا آزاد کردن آن، پرده باز و بسته می‌شود و در مکانیزم برقی به ‌جای نخ، از یک موتور برقی که به‌وسیله کنترل از راه دور یا کلید قطع و وصل کار می‌کند، استفاده می‌شود و وظیفه آن باز یا بسته کردن پرده کرکره است.

مزایای کرکره منزل

خرید پرده کرکره، نصب و استفاده از آن دارای مزیت‌هایی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • میزان نور محیط را کنترل می‌کند
  • به آسانی تمیز می‌شود
  • دید اتاق را کنترل می‌کند
  • دارای ضخامت‌های مختلف است
  • قیمت مناسبی دارد
  • جنس متنوعی دارد
  • برای طراحی فضای داخلی مناسب است
  • در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند
  • طرح و رنگ متنوعی دارد

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

فرق پرده کرکره، شید، زبرا و لوردراپه چیست؟

اگر در فکر خرید پرده کرکره هستید باید انواع آن‌ها را بشناسید و متناسب با محیط، پرده کرکره منزل را انتخاب کنید. به همین دلیل در ادامه به بررسی انواع پرده کرکره می‌پردازیم تا تفاوت میان آن‌ها برای شما نمایان شود و بتوانید به‌ راحتی آن‌ها را از هم تشخیص بدهید.

پرده کرکره شید

پرده کرکره شید از یک غلتک و پارچه ضخیم ساخته شده که پارچه به‌وسیله جمع شدن به دور غلتک بالا و پایین می‌رود. این مدل پرده کرکره در ابتدا به‌منظور ایجاد سایه و جلوگیری از ورود نور از پنجره ساخته شد. بعد از گذشت مدتی به‌واسطه تغییراتی که در آن ایجاد گردید، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون داخلی منازل و اماکن تجاری و اداری تبدیل شد. دلیل محبوبیت این پرده کرکره قیمت مناسب و رنگ و طرح متنوع آن است. پرده کرکره شید انواع مختلفی دارد و یکی از قابلیت‌های جذاب آن، این است که بسته به نوع انتخاب می‌توان انواع طرح‌های مختلف را روی آن‌ها چاپ کرد. به‌عنوان ‌مثال در اماکن اداری و تجاری می‌توانید بر روی آن‌ها تبلیغات مربوط به شغل خود را چاپ کنید.

سفارش چاپ روی کرکره‌های پارچه‌ای
در هنگام خرید پرده کرکره شید می‌توانید از قابلیت چاپ عکس بر روی این پرده‌ها استفاده کرده و طرح مورد نظر خود را روی آن چاپ کنید.

پرده کرکره زبرا

در میان انواع پرده کرکره پرده زبرا جدیدترین مدل کرکره‌ است. پارچه به‌کار رفته در این مدل پرده به شکل راه‌ راه تولید می‌شود، قسمتی که نور از آن عبور می‌کند به شکل تور و قسمتی که از ورود نور جلوگیری می‌کند، به شکل پارچه ساخته‌ می‌شود. این نوع پرده ترکیبی از پرده کرکره، پرده توری و پرده شید رول است. کرکره‌های پارچه‌ای زبرا تنوع رنگ و طرح بالایی دارد و در طراحی دکوراسیون داخلی نقش برجسته‌ای ایفا می‌کند.

این پرده‌ها به‌صورت دولایه روی‌هم قرار گرفته و به‌وسیله حرکت غلتک، جابه‌جا می‌شوند. با جابه‌جا کردن نوارهای پرده می‌توانید میزان عبور نور را به‌اندازه دلخواه تنظیم (کم‌ و زیاد) و در صورت نیاز به نور کامل، پرده را به‌وسیله غلتک جمع کنید تا از نور کامل بهره ببرید.

پرده کرکره پارچه‌ای زبرا با وجود این‌که چند سال است وارد بازار تزئینات داخلی شده، طرفداران بسیاری پیدا کرده و مورد استقبال قرارگرفته.

برای آشنایی بیشتر مطلب همه چیز درباره پرده زبرا را مطالعه کنید.

مدل پرده زبرا
پرده زبرا یکی از پرکاربردترین پرده‌های کرکره‌ای است که در اغلب مکان‌ها می‌توان از آن‌ استفاده کرد.

پرده کرکره لوردراپه

پرده لوردراپه از یک ریل آلومینیومی و تعدادی پره عمودی تشکیل‌ شده که این پره‌ها با فاصله‌های منظم در کنار هم قرار گرفته‌اند. پره‌های لوردراپه به‌وسیله اهرم تغییر زاویه می‌دهند و با طنابی که در یکی از دو سر ریل قرار دارد، باز و بسته می‌شوند و این پرده‌ها بیشتر به عنوان کرکره آشپزخانه و محیط‌های اداری و تجاری کارایی دارند.

مهم‌ترین ویژگی پرده لوردراپه، تنظیم نور آن است. به‌وسیله تغییر زاویه آن می‌توانید میزان تابش نورخورشید را به داخل کنترل کنید. تمیز کردن لوردراپه، دشوار نیست و به آسانی انجام می‌شود. برای آشنایی با روش تمیز کردن لوردراپه می‌توانید از مطلب آموزش نحوه لکه برداری و تمیز کردن پرده عمودی استفاده کنید.

مدل پرده کرکره عمودی لوردراپه
پرده لوردراپه یکی از قدیمی‌ترین انواع پرده کرکره‌ و از بهترین گزینه‌ها برای جداسازی فضا‌ها محسوب می‌شود؛ زیرا به‌وسیله پره‌های آن می‌توان زاویه دید و جهت نور را کنترل کرد.
خدمات خشکشویی و اتوشویی پرده

خشکشویی و اتوشویی پرده

  • خدمات پرده شویی و خشکشویی انواع پرده
  • خشکشویی تخصصی پرده‌های خاص
  • شستشوی پرده همراه با جمع آوری و نصب پرده
  • شستشو و اتوشویی پرده های اداری و خانگی
دریافت این خدمت از استادکار

پرده کرکره برای کدام فضا مناسب است؟

پرده کرکره ها‌ به دلیل تنوع زیاد، موارد استفاده گسترده‌ای دارد. پرده کرکره‌ها از نظر موارد ‌استفاده به شکل زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • لوردراپه مناسب برای کرکره آشپزخانه و مکان‌های اداری، تجاری
  • پرده کرکره‌ای فلزی مناسب برای فضای عمومی ادارات و مکان‌های رسمی
  • شید رول مناسب برای کرکره منزل و اتاق‌خواب
  • پرده کرکره‌ای شید اسکرین مناسب برای حال و پذیرایی
  • پرده شید ساده مناسب برای سرویس‌های بهداشتی و حمام
  • پردهزبرا مناسب برای نشیمن منازل و شرکت‌ها
  • پرده رومن مناسب برای کرکره آشپزخانه و سالن ناهارخوری
دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار

انواع پرده کرکره

همان‌طور که گفتیم پرده کرکره‌ها به سه دسته لوردراپه، شید و زبرا تقسیم می‌شوند که هرکدام از آن‌ها شامل انواع و مدل‌های مختلف دیگری هستند. به همین دلیل برای خرید پرده کرکره نیاز دارید با انواع مختلف آن‌ آشنا شوید.

پرده لوردراپه

پرده کرکره لوردراپه به پرده کرکره عمودی نیز مشهور است که پره‌های آن به شکل عمودی و با فواصل منظم بر روی ریل پرده نصب‌ می‌گردد. از این پرده برای تنظیم نور و محدود کردن دید استفاده می‌شود و باز و بسته شدن پرده لوردراپه به‌صورت افقی انجام می‌گیرد.

کنترل نور ورودی با انواع لوردراپه عمودی
به‌وسیله پره لوردراپه می‌توانید زاویه و جهت نور را کنترل کنید.

پرده ونیزی

بدنه و پره‌های پرده کرکره ونیزی از فلز یا پلاستیک ساخته می‌شود. این مدل پرده می‌تواند 100 درصد جلوی ورود نور را بگیرد، به همین دلیل می‌توانید در بعضی از مکان‌ها از نوع پرفراژ شده (سوراخ‌سوراخ) استفاده کنید تا محیط کامل تاریک نشود و مقداری نور به داخل وارد شود. این پرده‌ها در ادارات و مکان‌های رسمی کاربرد بیشتری دارند.

مطلب راهنمای خرید و سفارش پرده اداری راهنمای مناسبی برای خرید پرده کرکره مکان‌های اداری است.

خرید پرده کرکره افقی ونیزی
از پرده کرکره ونیزی می‌توان در مکان‌هایی که به نور کمی نیاز دارند و باید دید فضای داخلی خیلی محدود باشد، استفاده کرد.

پرده چوبی

پره‌های پرده کرکره چوبی مانند پرده ونیزی به‌صورت افقی قرار دارند و نسبت به مدل‌های دیگر وزن بیشتری دارند. دلیل وزن زیاد این پرده‌ها، پره‌های چوبی به‌کار رفته در آن‌ها است. پرده کرکره چوبی یکی از قدیمی‌ترین انواع پرده کرکره است که با گذشت زمان در آن‌ها تغییراتی به وجود آمده و فرایند تولیدشان به شکلی تغییر کرد که مقدار زیادی از وزن آن‌ها کاهش یابد تا نصب و استفاده از آن‌ها راحت ‌تر شود.

جدیدترین مدل پرده کرکره چوبی
به دلیل وزن زیاد پرده کرکره چوبی، برای نصب آن باید از تجهیزاتی استفاده شود که توانایی نگه داشتن آن را داشته باشند.

پرده پلیسه‌ای

همان‌طور که از نام آن مشخص است، از پارچه پلیسه‌دار ساخته ‌شده و برای استفاده در اتاق‌ مناسب است. پرده کرکره پلیسه‌ای مانند اکثر پرده‌ کرکره‌‌ها به کمک نخ به ‌طرف بالا و پایین حرکت کرده و باز یا بسته می‌شود.

انواع کرکره پارچه‌ای پلیسه‌ای مناسب اتاق خواب و آشپزخانه
پرده کرکره پلیسه‌ای بیشتر برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که معمولا پرده‌ در حالت باز قرار دارد و کمتر بسته می‌شود.

پرده شید رول

پرده شید رول از یک ‌لایه پارچه و غلتک تشکیل ‌شده که به‌وسیله غلتک باز یا بسته می‌شود. از این مدل پرده می‌توان در هر فضایی استفاده کرد.

پرده شید سان اسکرین

پرده کرکره شید سان اسکرین از نظر کارکرد مانند پرده شید رول است با این تفاوت که به‌جای پارچه، از تور استفاده می‌شود. به همین دلیل فقط از شدت نور کم می‌کند و از بیرون و داخل دید کامل دارد.

پرده شید ساده

در پرده شید ساده از پارچه با تراکم بالا استفاده‌ شده که نور کمی را از خود عبور می‌دهد و از بیرون به داخل دید ندارد، ولی نور به فضا منتقل می‌شود.

پرده شید بلاک اوت

پرده شید بلاک اوت 100 درصد مانع عبور نور می‌شود و کاملاً دید را حذف می‌کند. این نوع پرده برای اتاق‌خواب، سرویس بهداشتی، حمام و مکان‌هایی که نباید نور وارد آن فضا شود، به کار می‌رود.

پرده دابل شید یا پرده‌های روز و شب

پرده‌های شب و روز در واقع از دو پرده شید رول به‌طور موازی تشکیل‌ شده که یکی از رول‌ها از جنس تور و دیگری پارچه است. به کمک پرده‌های شب و روز می‌توانید در هنگام روز از نور کامل استفاده کنید و در هنگام شب 100 درصد جلوی دید را بگیرید.

خرید انواع پرده شید رول
از پرده کرکره شید رول به دلیل تنوع در ساخت و طرح می‌توان در تمامی فضاها استفاده کرد.

پرده زِبرا

همان‌طور که گفتیم پرده کرکره‌ زبرا به شکل راه‌‌راه ساخته‌ شده و برای تولید پارچه آن تور و پارچه یکی ‌در میان و به‌صورت افقی بافته‌ شده است. پرده‌های زبرا در واقع از دولایه پرده موازی تشکیل‌ شده‌اند و می‌توان با استفاده از غلتک، نوارهای تور و پارچه را به شکلی تنظیم کرد که نور به‌اندازه دلخواه وارد فضای داخلی شود.

برای شستن پرده زبرا می‌توانید از مطلب بهترین روش برای شستن پرده زبرا استفاده کنید.

پرده رومن

پرده رومن یکی از جدیدترین انواع پرده کرکره است. این پرده از ریل و پارچه تشکیل شده و روی پارچه پرده، چین خوردگی‌هایی وجود دارد که پرده در هنگام جمع شدن به سمت بالا به شکل منظم روی هم جمع شود و از بیرون و داخل نمای زیبایی ایجاد می‌کند. این پرده به دلیل پارچه ضخیمش، نیاز به آستر ندارد و به بهترین شکل نور را تنظیم می‌کند. از پرده‌های رومن می‌توان در دکوراسیون‌های مدرن به‌عنوان پرده کرکره منزل استفاده کرد، اما به دلیل سادگی و در عین حال متنوع بودن، در دکوراسیون‌های کلاسیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زمان خرید پرده کرکره رومن به طرح و رنگ پارچه دقت داشته باشید تا آن را متناسب و هماهنگ با دکوراسیون انتخاب کنید.

مدل پرده رومن (رومی)
این پرده‌ها بدون نیاز به آستر و با چین‌خوردگی‌های افقی به‌طور منظم و با اشغال کمترین فضای ممکن جمع می‌شوند.

نکات مهم در خرید پرده کرکره

  • برای مکان موردنظر پرده مناسب انتخاب کنید.
  • پرده‌ها را هماهنگ با دکوراسیون و مبلمان خود بخرید.
  • ارتفاع پرده، بستگی به ارتفاع پنجره و محل نصب دارد.
  • برای تعیین عرض پرده کرکره، عرض محل نصب را اندازه بگیرید و از هر طرف 2.5 سانتی‌متر کم کنید.
  • ریل پرده را تا حد ممکن نزدیک به سقف نصب کنید.
  • از پرده پارچه‌ای و کرکره‌ای می‌توانید در کنار هم استفاده کنید.
  • عرض و ارتفاع پنجره‌ای را که می‌خواهید برای آن پرده کرکره تهیه کنید، دقیق اندازه بگیرید.
  • برای اتاق‌خواب از پرده‌های شید و تاریک کننده استفاده کنید.
  • برای اتاق کار از پرده‌های حریر و تور استفاده کنید.

معرفی بورس و محل خرید پرده کرکره

برای خرید پرده کرکره، دوخت، ساخت و نصب انواع پرده مراکز زیادی وجود دارد. از مراکز و بورس فروش پرده می‌توان به بازار بزرگ تهران راسته پارچه‌فروشان، خیابان زرتشت، بورس پرده فروشی مولوی، عبدل‌آباد، پل چوبی و خیابان سهروردی اشاره کرد که.

برای خرید پرده کرکره و انواع پرده پارچه‌ای می‌توانید به تمام این مراکز مراجعه کنید، ولی معمولاً بورس فروش پرده کرکره در خیابان پل چوبی و سهروردی است و می‌توانید با مراجعه به این دو مرکز فروش انواع مختلف پرده کرکره را بیابید.

استادکار چه خدماتی برای طراحی و دوخت پرده ارائه می‌کند؟

پرده‌ها یکی از ملزومات دکوراسیون داخلی برای تمامی ساختمان‌ها هستند و نقش بزرگی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند. به همین دلیل استادکار سعی کرده تا بهترین خدمات را برای طراحی، دوخت و نصب پرده کرکره منزل به شما ارائه دهد و می‌توانید در هر زمان و مکانی که نیاز به این خدمات داشتید، با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن استادکار خدمات موردنظر را ثبت کنید تا خیاط‌ها و نصاب‌های پرده استادکار در کمترین زمان خدمات‌رسانی به شمارا آغاز کنند.

استادکار خدمات زیر را برای طراحی، دوخت، تعمیر و نصب پرده‌های اداری و خانگی ارائه می‌کند:

  • طراحی و دوخت انواع پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • طراحی و دوخت پرده ساده، پیله دار و والان پرده
  • طراحی و دوخت پرده پانچ و پلیسه
  • نصب ملزومات پرده، چوب‌پرده، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
  • تعمیر پرده زبرا، کرکره‌ای، لوردراپه، شید و…
  • تعمیر و نصب پرده پارچه‌ای
  • نصب پرده کرکره منزل و محل کار و…

البته خدمات استادکار به همین موارد ختم نمی‌شود و هر کمکی برای طراحی، دوخت و نصب پرده نیاز داشته باشید را می‌توانید از استادکار سفارش دهید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

پرده کرکره‌ در سال‌های اخیر تنوع زیادی پیدا کرده و بسته به نوع انتخاب، شما می‌توانید حتی تصویر موردنظر خود را روی آن‌ چاپ و به بهترین شکل با چیدمان و دکوراسیون خانه و محل کار‌ خود هماهنگ کنید. در آخر نکته قابل‌توجهی که باید در نظر داشته باشید این است که نگهداری پرده کرکره و استفاده از آن نسبت به پرده‌های پارچه‌ای متفاوت است و نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

4 نظرات
  1. مونا می گوید

    سلام
    برای نصب پرده حتما باید به نصاب بگم وصلش کنه خودم نمیتونم وصلش کنم؟

    1. مهدی صاحبی می گوید

      سلام
      نصب پرده کرکره کمی دشوار است به همین دلیل بهتر است از نصاب پرده کرکره کمک بگیرید.

  2. فرحناز می گوید

    پردهای کرکره رو خودم شستم خیلی چروک خورده اتوکنم خراب میشه؟

    1. مهدی صاحبی می گوید

      سلام
      بستگی به نوع و جنس پرده دارد ولی برای برطرف شدن چروک پرده بهتر است از خشکشویی کمک بگیرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =