چگونه از فضای پشت درب خانه برای نگهداری وسایل استفاده کنیم؟

0

این روزها خانه‌ها با متراژ پایین‌تری نسبت به قبل ساخته می‌شوند. به همین علت یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای نگهداری وسایل، استفاده بهینه از فضای خانه است. اکثر خانه‌ها دیگر مثل گذشته، انباری یا زیرزمین ندارند. بنابراین یافتن راه‌حل‌های مقرون‌ به‌صرفه و عملی برای نگهداری وسایل، از هر زمان دیگری حیاتی‌تر است. بهره‌گیری از فضاهای عمودی خانه، راه‌حل مناسبی برای این مشکل به نظر می‌رسد و استفاده از فضای پشت درب هم یکی از راهکارهای خوب برای نگهداری برخی از وسایل است.

البته لازم است ابتدا از شر اشیاء غیرضروری خلاص شویم تا بتوانیم وسایل مورد نیاز خود را به راحتی جا دهیم. برخی از ایده‌های ابداعی جدید برای نگهداری وسایل پشت درب، به فضای شما نظم می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید به راحتی برای وسایل مختلف خود مکان مناسبی پیدا کنید. این مقاله سعی دارد به شما آموزش دهد که چطور وسایل خود را سامان‌دهی نمایید. پس برای آشنایی با ایده‌های نگهداری وسایل در فضای پشت درب خانه، با ما همراه باشید.

ایده‌های نگهداری از وسایل در فضای پشت درب در خانه

  1. قفسه کفش

در بیشتر موارد، فضای پشت درب کمد لباس یا اتاق خواب، مکان مناسبی برای تعبیه قفسه کفش است. در برخی موارد، این قفسه‌ها می‌توانند چند جفت کفش را در هر ردیف خود نگه دارند. البته نگهداری کفش در فضای پشت درب، به دلیل احتمال کثیفی برای برخی افراد قابل‌ انجام نیست. اما برای جلوگیری از کثیفی یا ریختن خاک کف کفش‌ها در کمد، می‌توانید کف هر قفسه را با مقوا بپوشانید.

در همین رابطه بیشتر بدانید: استفاده از فضاهای عمودی برای آویزان کردن وسایل در خانه

ایده‌های جالب استفاده بهینه از فضای پشت درب خانه برای نگهداری کفش
برای نگهداری از کفش‌ها در فضای پشت درب، کفش‌های سبک‌تر را انتخاب کنید. هرگز پوتین‌ها یا کفش‌های سنگین را در این قفسه‌ها قرار ندهید. چون امکان دارد در اثر سنگینی، به لولای درب آسیب برسد.
  1. آویختن زیورآلات

از همین امروز با جعبه جواهرات خداحافظی کنید. زیرا روش بسیار زیباتری برای سازمان‌دهی زیورآلات شما کشف کرده‌ایم. اغلب خانم‌ها با گره خوردن زنجیرها و درهم گیر کردن زیورآلات در جعبه جواهرات مواجه شده‌اند. اما برای رهایی از این مشکل، می‌توان به سادگی از فضای پشت درب برای آویزان کردن زیورآلات بهره گرفت.

استفاده‌های خلاقانه از فضای پشت درب کمد برای آویزان کردن زیورآلات
برای نگهداری وسایل این‌چنینی، شما می‌توانید حتی از یک رخت آویز نیز بهره بگیرید. آویزان کردن زیورآلات در فضای پشت درب، ایده جالبی برای نگهداری آن‌هاست.
  1. استفاده از فضای پشت درب کمد

این روش یک راهکار عالی برای سازمان‌دهی لباس‌های کم‌حجم است. بعضی از لباس‌ها را نمی‌توان به گیره آویخت و در کمد آویزان کرد. در نتیجه گاهی برای این وسایل مکان مناسبی پیدا نمی‌شود. با قفسه‌بندی پشت درب کمد، این معضل نیز به راحتی قابل‌ حل است. قفسه‌بندی پشت درب کمد برای نگهداری وسایل و لباس‌هایی مانند روسری، دستکش، کیف، عینک آفتابی و کلید عالی عمل می‌کند.

در این مورد بیشتر بدانید: نحوه مرتب کردن کمد لباس ؛ چگونه از شلختگی فرار کنیم.

ترفندهای ساده و ارزان نگهداری وسایل کوچک در فضای پشت درب کمد
برای نگهداری وسایل کوچک مثل چتر، انواع شامپو، شیشه‌های عطر، شال و دستمال گردن، می‌توان از فضای پشت درب کمد بهره گرفت.
  1. پشت درب کابینت کنار سطل زباله‌های خشک

شاید برای استفاده از فضای عمودی، هرگز به آشپزخانه فکر نکنید. اما به شما نشان خواهیم داد که آشپزخانه هم می‌تواند محل خوبی برای جا دادن و نگهداری وسایل باشد. درب کابینتی که سطل زباله‌های خشک خانه در آن قرار دارد، یک فضای اضافی برای ذخیره‌سازی در کابینت آشپزخانه فراهم می‌آورد. این فضا برای نگهداری وسایل اضافی آشپزخانه از جمله اسکاچ‌ها، روغن‌ها، شوینده‌ها و حتی کنسرو‌ها مناسب است.

این مقاله را از دست ندهید: با این روش‌ها نظم دهی آشپزخانه را همیشگی کنید

ایده‌های جالب نگهداری وسایل اضافی آشپزخانه در فضای پشت درب کابینت
برای جا دادن وسایل در خانه‌های کوچک، باید از هر فضایی کمک گرفت. پشت درب کابینت هم می‌تواند یک مکان عالی برای گذاشتن وسایل اضافی آشپزخانه باشد.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

  1. یک انباری بزرگ پشت درب

با قفسه‌بندی و سازمان‌دهی هوشمندانه می‌توانید یک انباری آشپزخانه‌ای بزرگ پشت درب بسازید. تنها لازم است یک قفسه چند طبقه را در فضای پشت درب آویزان کنید. سپس ادویه‌ها، جعبه‌های لازانیا، شیشه‌های خیارشور و ترشی، بسته‌های حبوبات و غلات مختلف را در آن قرار دهید.

ترفندهای نظم‌دهی ادویه و نگهداری وسایل آشپزخانه و مواد غذایی در کابینت
نگهداری وسایل خراب نشدنی مثل کمپوت و کنسرو، بسیار راحت است. کافی است شما فضای پشت یک درب خانه را قفسه‌بندی کنید و این موارد را روی قفسه‌ها بچینید. البته باید هر چند وقت یک‌بار، تاریخ انقضای این مواد را چک کنید.
  1. سازماندهی پوشه‌ها و مجلات

شاید کتابخانه‌تان دیگر جایی برای نگهداری از مجلات یا پوشه‌ نداشته باشد. اما می‌توانید این موارد را هم پشت درب نگهداری کنید. قفسه‌های فلزی یا پلاستیکی مجلات به وفور در فروشگاه‌ها یافت می‌شوند. از این قفسه‌ها برای سامان‌دهی وسایل بهره ببرید. این قفسه‌ها حتی در محیط‌های اداری نیز برای نظم بخشیدن، مفید واقع خواهند شد.

انواع ارگانایزر و نظم‌دهنده آویز برای نگهداری کتاب و مجلات و کاتالوگ‌ها
شما می‌توانید موارد مشابه دیگر مانند روزنامه‌ها، کاغذهای یادداشت مهم و حتی کاتالوگ‌های لوازم برقی خود را در فضای پشت درب نگهداری نمایید.
  1. قفسه‌بندی پشت درب آشپزخانه

برای مرتب نگه داشتن آشپزخانه، می‌توانید پشت درب این قسمت از خانه را قفسه‌بندی نمایید. سپس ادویه‌جات، شیشه‌های سرکه، روغن زیتون، بسته‌های نودل، جعبه کیسه فریزر و چنین مواردی را پشت درب آشپزخانه قرار دهید. برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی درب، قفسه باریک‌تری تهیه کنید که با قرارگیری وسایل روی آن چندان سنگین نشود.

در این مورد بیشتر بخوانید: نظم‌دهی ادویه با 15 روش خاص برای آشپزخانه شما

ترفندهای خلاقانه استفاده بهینه از فضای پشت درب کابینت آشپزخانه
شاید آشپزخانه شما اوپن باشد و درب نداشته باشد. بنابراین شما می‌توانید از فضای پشت درب کابینت‌های بزرگ‌تر برای پیاده کردن این ایده استفاده کنید.
  1. بند رخت تاشو

شاید باورکردنی نباشد، اما از پشت درب حمام نیز می‌توانید استفاده مفیدی بکنید. امروزه خیلی از خانه‌ها تراس بسیار کوچکی دارند و امکان خشک کردن لباس‌های شسته‌ شده در آن وجود ندارد. بنابراین می‌توانید یک بند رخت تاشو پشت درب حمام قرار دهید و لباس‌های خیس خود را خشک کنید. پس از خشک شدن لباس‌ها هم آن را جمع کرده و به حالت اولیه در آورید.

راهکارهای جالب استفاده از فضای پشت درب حمام با رخت آویز تاشو
به دلیل وجود رطوبت در حمام، جنس زنجیر و بست آن را طوری انتخاب کنید که زنگ نزند و خراب نشود.
  1. باز هم راهکاری برای کفش‌ها!

قفسه‌های کفش نقش بسیار موثری در استفاده از فضاهای عمودی ایفا می‌کنند. اما اگر تعداد کفش‌های شما زیاد است و در قفسه‌ها جا نمی‌شود، می‌توانید استفاده بهینه‌تری از این قفسه‌ها داشته باشید. کفش‌ها را به صورت یک لنگه زیر و یک لنگه رو قرار دهید. در این‌صورت، به جای قرار دادن هر یک جفت کفش، دو جفت کفش جا می‌دهید.

مدل ارگانایزر و نظم‌دهنده آویز پشت درب برای نگهداری کفش و صندل
ممکن است فکر کنید کفش کثیف است و خاک کف آن داخل کمد می‌ریزد. برای جلوگیری از کثیف شدن کمد و لوازم داخل آن، می‌توانید هر جفت کفش را داخل یک نایلون قرار دهید. سپس درب نایلون را گره بزنید و آن را داخل قفسه بگذارید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
  1. سازماندهی با آویز جیب‌دار همه منظوره

این آویز جیب‌دار می‌تواند لوازم زیادی را در فضای پشت درب کمد یا درب اتاق، در خود جا دهد. انواع لوازم التحریر، جوراب، عینک، کلاه، کراوات، کمربند و حتی برخی از لوازم آرایشی در این آویز قابل‌ نگه‌داری هستند. همچنین می‌توانید از یکی از این آویزها برای نگهداری وسایل و ابزارهایی مثل انبردست، فازمتر، آچار، پیچ‌گوشتی و غیره بهره بگیرید. با نگهداری وسایل مشابه در هر جیب، در صورت نیاز به راحتی می توانید آن وسیله را پیدا کنید.

این مطلب نیز مفید است: ساماندهی انباری ؛ چطور انباری خانه را ساماندهی و مرتب کنیم؟

استفاده از فضای پشت درب کمد لباس با آویز جیب‌دار برای نگهداری وسایل و پوشاک
بهتر است در جیب‌های آویز، وسایلی قرار دهید که اندازه‌ای بزرگتر از جیب داشته باشند و کمی بیرون از جیب می‌مانند. در این‌صورت برای برداشتن و گذاشتن آن وسایل، به مشکلی بر نخواهید خورد.

سخن پایانی

وقتی صحبت از سازمان‌دهی وسایل به میان می‌آید، بهره‌گیری از فضای پشت درب گزینه فوق‌العاده‌ای خواهد بود. نگهداری وسایل برای افرادی که فضای محدودی دارند، همیشه چالش‌برانگیز بوده است. اما پشت درب‌ کابینت‌ها، کمدها و اتاق‌ها که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، عمدتاً مکان مناسبی برای جا دادن وسایل اضافی به شمار می‌رود.

ممکن است همه این ایده‌ها در فضای شما قابل اجرا نباشند. اما مطمئنا می‌توانید چند ایده را پیاده‌سازی کنید و نظم و ترتیب را به خانه خود برگردانید.

منبع: Parenting.Firstcry

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + هفت =