۱۰ ترفند تغییر دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی منزل

1

خانه‌تان بازگو کننده داستان شما است. این که چه کسی هستید و چه افکاری دارید. پس جای جای خانه را با چیزهایی که دوست دارید زیباتر از همیشه کنید. اگر از منظره یکنواخت و طراحی داخلی سرویس بهداشتی خانه خسته شده‌اید با ما همراه باشید و با ۱۰ راهکار ساده و ارزان قیمت این پست استادکار دکوراسیون سرویس بهداشتی خانه‌تان را متحول کنید. با استادکار همراه باشید .

۱۰ ایده آسان و سریع برای تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از نقاط خصوصی خانه به شمار می‌رود که می‌توانید با  ترفندهای ساده و کم هزینه‌ زیر، دکور سرویس بهداشتی خانه‌تان را تغییر دهید و حال و هوای جدیدی به آن ببخشید.

۱- نورپردازی و سبک‌های ایجاد روشنایی

یکی از مهمترین تغییرات دکوراسیون سرویس بهداشتی نورپردازی است که ضمن روشن کردن محیط میتواند محیط آن را دلبازتر از قبل نشان دهد. یک مطالعه سوئدی حاکی از این است که، نورپردازی با رنگ‌های زرد باعث تغییر در خلق و خو و بهتر شدن روحیه می شود. همچنین تغییرات مربوط به روشنایی گران و پرهزینه نیستند و در عین حال باعث ایجاد حسی از طراوت و بزرگ‌تر نشان دادن محیط می‌شوند.

  • لامپ‌های جدید: لامپ‌های فلورسنت سفید اغلب سایه‌های ناخوشایندی روی پوست ایجاد می‌کنند و محیط را سرد نشان می‌دهند. میتوانید از نمونه‌های جدید این لامپ‌ها با نور آفتابی (زرد) استفاده کنید.

لامپ‌های قدیمی را با لامپ‌های LED جدید عوض کنید که هم از لحاظ مصرف انرژی بهینه هستند و هم محیط‌های کوچک و بسته سرویس بهداشتی را بیش از حد گرم نمی‌کنند.

  • نورهای رنگی: برای ایجاد کنتراست در نور دکوراسیون سرویس بهداشتی ترکیبی از نورهای سفید و زرد را بکار بگیرید.
  • ایجاد منبع انعکاس نور: از آیینه‌های بزرگ در دکوراسیون سرویس بهداشتی استفاده کنید.
طراحی داخلی دکوراسیون سرویس بهداشتی
آیینه نورهای محیط را بازتاب می‌کند که باعث ایجاد روشنایی بیشتر و بزرگ‌تر دیده شدن محیط داخلی می‌شود.
  •  رنگ آمیزی: رنگ‌های محیطی میتوانند به روشن‌تر شدن فضاها کمک کنند. از رنگ‌های روشن برای رنگ آمیزی سطح‌های بزرگتر مثل دیوارها و از رنگ‌های تیره‌تر برای ایجاد تضاد و ناهماهنگی در سطح‌های کوچک استفاده کنید.

۲- تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی با رنگ آمیزی

خرید یک قوطی رنگ هزینه کمی دارد. از ابزارفروشی رنگ مورد نظر خود و ابزار نقاشی را تهیه کرده و دیوارها را با رنگی ملایم و روشن رنگ آمیزی کنید. برای استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون سرویس بهداشتی خودتان را فقط به دیوارها و درب محدود نکنید. میتوانید کابینت‌ها را هم با یک رنگ نیمه براق یا پوست تخم مرغی رنگ آمیزی کنید.

تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی با کاغذ دیواری
نمونه‌ای از ترکیب رنگ‌های تیره و روشن در رنگ آمیزی سرویس بهداشتی

۳- نصب آثار هنری در سرویس بهداشتی

چاپ تصویر و نقاشی روی بوم‌های ضد آب ایده خوبی برای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی است. میتوانید تصویر یا نقاشی مورد نظرتان را به یک چاپگر (عکاسی‌ها یا مکان‌هایی که کار چاپ تصویر و پرینت انجام می‌دهند) بسپارید. امروزه چاپگرها کارهای سفارشی مختلف روی بوم و لمینت کردن آن برای مقاومت در برابر رطوبت و آب را با هزینه‌ای مقرون به صرفه انجام می‌دهند.

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک
وقتی درباره آثار هنری در دکوراسیون سرویس بهداشتی صحبت می‌کنیم، ایده‌های گسترده‌ای برای تزئین وجود دارد. میتوانید از هنرهای دستی خود، ستاره‌های دریایی و رنگ آمیزی صدف و سنگ، سبدهای تزئینی و.. استفاده کنید.

۴- کاشی‌های دیواری را تغییر دهید

اگر از یکنواختی کاشی‌های قدیمی خسته شده‌اید یکی از راهکارها نصب کاشی‌های جدید است. اگر سابقه بنایی دارید کاشی کاری با چسب یا استفاده از سنگ‌های اسلب ایده خوبی برای یک تغییر دکوراسیون اساسی و پایه‌ای است. حتی میتوانید برای کاهش هزینه‌ها از تکنیک رنگ کردن کاشی و سرامیک استفاده کنید. برای افرادی که در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند و در عین حال می‌خواهند دکوراسیون سرویس بهداشتی آپارتمان اجاره‌ای را تغییر دهند؛ بهترین گزینه ابتدا ترمیم کاشی‌های شکسته و در مرحله بعد نصب نقاشی روی دیوار و یا استفاده از کاغذ دیواری است.

دکوراسیون سرویس بهداشتی
برای تغییر دیوارها میتوانید از کاغذ دیواری استفاده کنید. امروزه انواع مختلفی از کاغذ دیواری‌های ضد آب برای استفاده در محیط‌های مرطوب نظیر سرویس بهداشتی و حمام در بازار موجود است.
کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار

۵- ارتقای شیرآلات و سخت افزارها

منظور از سخت افزار بروزرسانی و تعویض شیرها، دستگیره، دوش، سردوش و وان سرویس بهداشتی، نگهدارنده حوله و دستمال لوله‌ای و قفسه‌های کابینت است. برای دکور سرویس بهداشتی‌های کوچک به جای استفاده از محفظه شیشه‌ای جداگانه برای دوش، تنها از وان استفاده کنید و دوش را بالای آن نصب کنید. با قرار دادن شیشه روی لبه وان از خیس شدن فضای سرویس بهداشتی در طول استحمام جلوگیری کنید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی
در سرویس بهداشتی‌های کوچک برای جلوگیری از هدر رفت فضا می‌توانید سینک‌های روشویی کوچک و کنجی استفاده کنید. همچنین نصب شیرهای دیواری در سرویس بهداشتی کوچک امکان استفاده از سینک‌هایی با پهنای کمتر و جمع و جورتر را ممکن می‌کند.

 

ساخت کابینت زیر دستشویی دکوراسیون سرویس بهداشتی
بالای توالت فرنگی یک شلف کوچک چوبی یا سنگی برای قرار دادن چیزهای کوچکی مثل ساعت، دکوری، شمع و.. قرار دهید.

۶- کفپوش در دکور سرویس بهداشتی

امروزه انواع کفپوش‌های مختلف از جنس سنگ، چوب، وینیل و.. در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در دسترس هستند که مهمترین ویژگی آن‌ها قابلیت ضدآب و ضمانت طولانی در برابر سایش و خراش است. به ویژه اگر در سرویس بهداشتی از محفظه شیشه‌ای جداگانه برای استحمام با دوش استفاده می‌کنید انتخاب آزادانه‌تری برای انتخاب کفپوش در دکوراسیون سرویس بهداشتی خواهید داشت.

۷- افزایش فضاهای ذخیره سازی

واضح است که اولین گزینه پیشنهادی برای افزایش فضای ذخیره سازی در دکوراسیون سرویس بهداشتی استفاده از کابینت‌های بیشتر است. ولی ممکن است این ایده برای تغییر دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک امکان‌پذیر نباشد. سایر گزینه‌ها عبارت است از:

  • نصب شلف و قفسه‌های شناور روی دیوار
  • استفاده از سبدهای دیواری
  • میله‌های نگهدارنده حوله
  • طبقه‌های کوچک جداگانه و آویزهای دیواری

اگر حمام خانه کوچک است برای صرفه‌جویی در فضاهای ذخیره سازی میتوانید میله نگهدارنده حوله را روی درب شیشه‌ای محفظه استحمام با دوش نصب کنید.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

۸- تعویض حوله‌ها، قالیچه و پرده

این مرحله یکی از گام‌های مهم در تغییر دکور سرویس بهداشتی خانه محسوب می‌شود. نگاهی به پرده حمام و حوله‌های سرویس بهداشتی بندازید اگر رنگ و رویشان رفته و بافتشان دیگر به نرمی و لطافت روزهای اول نیست زمان مناسبی برای جایگزینی و تغییرات جدید است.

پرده‌های حمام در طرح‌های مختلفی موجود هستند که متناسب با سلیقه و رنگ بندی‌های بکار رفته در دکوراسیون می‌توانید یک نمونه آن را انتخاب کنید. پرده دوش‌ چاپی رنگارنگ ایده خوبی برای از بین بردن فضای سرد و بی‌روح حمام است و مورد آخر نیز مربوط به قالیچه یا کفپوش حمام می‌باشد. یک قالیچه رنگی در کنار کاشی‌های روشن کنتراست زیبایی به فضا می‌بخشد.

۹- اکسسوری‌ها

از دیگر ترفندهای تزئین سرویس بهداشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از شیشه‌های رنگی برای مواد شوینده
  • نصب جای صابونی‌های ظریف
  • اگر در داخل سرویس بهداشتی نور طبیعی وجود دارد می‌توانید از گیاهان سبز یا ارکیده استفاده کنید. این گیاهان رطوبت موجود در سرویس بهداشتی را دوست دارند.
  • قرار دادن شمع‌های ساده و عطری (که باعث خوشبو شدن محیط می‌شود.)

۱۰- سایر نکات بازسازی دستشویی

  • اگر برای نگهداری لوازم بهداشتی و آرایشی مثل صابون‌، لوسیون بدن، کرم دست و صورت و لوازم اصلاح فضای کافی در کابینت سرویس بهداشتی وجود ندارد. می‌توانید یک یا دو طبقه شلف و قفسه دیواری کوچک برای قرار دادن آن‌ها نصب کنید.
  • آیینه‌های کوچک که دارای بازوی متحرک هستند برای اصلاح صورت در حمام کاربردی‌اند. همچنین به علت نصب روی دیوار جایی خاصی را اشغال نمی‌کنند.
  • در سرویس بهداشتی‌های کوچک میله‌های نگه دارنده حوله را می‌توانید پشت درب نیز نصب کنید. همچنین برای قرار دادن حوله‌های تمیز و بسته‌های دستمال‌ لوله‌ای می‌توانید از فضای بالای توالت فرنگی برای نصب قفسه‌های ایستاده یا شناور استفاده کنید. ایده‌های جالبی برای این نوع قفسه‌ها وجود دارد و می‌توانید آن را در انواع فلزی و چوبی تهیه کرده و یا به استادکارهای ماهر سفارش دهید.
    خدمات آهنگری و جوشکاری

    آهنگری و جوشکاری

    • تمامی خدمات آهنگری و جوشکاری سازه های فلزی
    • ساخت انواع در و پنجره ی آهنی و چهارچوب های فلزی
    • ساخت و نصب انواع نرده، پل، سایبان، سقف و حفاظ آهنی
    • ساخت نرده کرکره ای و حفاظ آکاردئونی در آپارتمان
    دریافت این خدمت از استادکار
  • ایده دیگر برای نگهداری بسته‌های دستمال لوله‌ای و حوله، سبدهای متحرک فلزی است که می‌توانید به دیوار و یا حاشیه کناری کابینت سرویس بهداشتی متصل کنید. کاربرد دیگر این سبدهای فلزی برای قرار دادن سشوار و لوازم برقی آرایش مو است.
  • قلاب‌های دیواری در فضاهای کوچک سرویس بهداشتی برای آویزان کردن لباس، حوله و حتی گلدان‌های دیواری سودمند هستند.
  • برای سازماندهی لوازم کوچک در سرویس بهداشتی مثل عطر، شانه و .. از باکس‌ها و جعبه‌های تزئینی کوچک در طبقات و یا از بخش‌بندی کردن فضای داخلی کشوها در کابینت استفاده کنید.
دکوراسیون سرویس بهداشتی
نمونه‌ای از کاربردهای سازماندهی کابینت زیر سینک روشویی با کمک سبد و میله‌های متحرک

نظرات و پیشنهادات

با کدام اکسسوری‌ها فضای داخلی سرویس بهداشتی خانه‌تان را تزئین کرده‌اید؟ تجربیات طراحی داخلی و پیشنهادات تزئین فضای سرویس بهداشتی‌تان را در بخش نظرات سایت استادکار با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: Freshome | Forbes

1 نظر
  1. امیر می گوید

    سلام و ممنون بابت مقاله خوبتون.
    من داخل مدل های ست آینه باکس الگانته کابین مدلی پیدا نکردم که آینه بر روی درب محفظه یا همون باکس نباشه !!! برای آینه باکس ها داریم همچین مدلی که آینه جدا از باکس نصب بشه؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 18 =