خانه تکانی اتاق خواب | خانه تکانی را از اینجا شروع کنید

0

در این روزهای پایانی سال که همه در تب و تاب رسیدن عید نوروز هستیم، یکی از دغدغه‌های بزرگ همه ما خانه تکانی است. این روزها خانه تکانی حرف اول را می‌زند، از این رو می‌خواهیم در این مقاله با شما درباره خانه تکانی اتاق خواب و ترفندهای تمیزکاری اتاق خواب حرف بزنیم تا با یک برنامه‌ریزی درست بتوانیم کار تمیزکاری و خانه تکانی اتاق خواب را انجام دهیم و به استقبال سال نو برویم. پس اگر هنوز دست به کار نشده‌اید با استادکار همراه شوید تا با ترفندهای خانه تکانی اتاق خواب آشنا شوید.

خانه تکانی عید، این قسمت: خانه تکانی اتاق خواب

نوبتی هم باشد نوبت خانه تکانی اتاق خواب است. اگر هنوز وقت نکرده‌اید به سراغ وسایل اتاق خواب و بالش و ملحفه‌ها برویدف بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید و با کمک ترفندهای خانگی سریع و آسان که به شما یاد می‌دهیم، اتاق خواب خودتان را تمیز و نونوار کنید.

تمیزکاری کالای خواب در خانه تکانی اتاق خواب

می‌خواهیم خانه تکانی اتاق خواب را با وسایل اتاق شروع کنیم و برای همین به سراغ تخت خواب و تمیزکاری کالای خواب می‌رویم. از آنجا که که ملحفه‌ها و روتختی به طور مستقیم با پوست و مو در ارتباط هستند، تعویض ملحفه تخت نه تنها یکی از مراحل مهم خانه تکانی اتاق خواب است، بلکه تمیز نگه داشتن تخت و وسایل خواب از موارد ضروری است که برای حفظ سلامت باید همیشه رعایت شود. برای تمیزکاری کالای خواب از کجا شروع کنید؟ مراحل زیر را دنبال کنید:

شستن ملحفه

بهتر است شستن ملحفه تخت همیشه در دستور کارتان باشد. برای شستن ملحفه می‌توانید از انواع محلول تمیزکننده استفاده کنید. سپس آن را با آب گرم و صابون بشویید و حتما در مقابل نور طبیعی خورشید خشک کنید. این کار کمک می‌کند تا هرگونه آلودگی از سطح ملحفه پاک شود.

پیشنهاد من: اگر به دنبال یک محلول خانگی برای شستن و تمیز کردن ملحفه هستید، ۱/۴ پیمانه آبلیمو را در مقداری آب گرم حل کنید و سپس با این محلول ملحفه را بشویید. این کار نه تنها ملحفه را تمیز می‌کند، بلکه رنگ آن را روشن‌تر هم می‌کند.

شستن پتو

شستن پتو کار چندان آسانی نیست؛ مثلا اگر پتوی شما جنس معمولی دارد، می‌توانید آن را با ماشین لباسشویی بشویید. اما اگر جنس پتو پشمی بوده یا جنس خاصی مانند موهر دارد، بهتر است آن را به خشکشویی بسپارید تا بافت آن خراب نشود.

شستن رو بالشی

برای شستن روبالشی می‌توانید از روش شستشو ملحفه استفاده کنید و یا آن را با ماشین لباسشویی مطابق با روشی که در دفترچه راهنما ماشین لباسشویی تاکید شده است بشویید.

شستن تشک

شاید از شنیدن این حرف تعجب کنید و با خودتان بگویید مگر تشک را هم می‌توان شست؟ بله اما روش شستشوی آن کمی متفاوت است. بهترین روش برای تمیز کردن و شستشوی تشک این است که مقداری جوش شیرین و اسانس خوشبوکننده روی سطح تشک بپاشید و پس از نیم ساعت آن را با جاروبرقی تمیز کنید. با این کار نه تنها تشک تخت ضدعفونی می‌شود، بلکه عطر خوشی به خود می‌گیرد. البته اگر لکه‌ای روی تشک وجود دارد، می‌توانید از مقدار کمی آب و محلول تمیزکننده برای پاک کردن لکه استفاده کنید اما مراقب باشید آب زیادی به درون تشک نفوذ نکند.

پیشنهاد من: اگر می‌خواهید تخت خواب شما همیشه عطر خوشی داشته باشد، از کیسه‌های پارچه معطر استفاده کنید. این کیسه‌های معطر را می‌توانید خریداری کنید یا خودتان درون کیسه‌ کوچکی را با مواد معطر مثل گل سرخ خشک، چای خشک یا صابون‌های عطری با عطر ملایم مثل اسطوخودوس، وانیل یا میخک پر کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

شستن لحاف

شستشوی لحاف یا پتو به خاطر سایز بزرگی که دارند ممکن است در خانه سخت باشد، به همین خاطر اولین پیشنهاد برای شستن لحاف سپردن آن به خشکشویی است؛ اما اگر قصد شستشوی آن را در خانه دارید، می‌توانید با استفاده از مواد شوینده مناسب و آب سرد آن را شسته و سپس در معرض نور آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود.

شستن روتختی

از آنجا که روتختی به عنوان یک وسیله تزیینی روی تخت استفاده می‌شود، ممکن است با خودتان بگویید شستشوی روتختی نیاز نیست اما بهتر است این کار را انجام دهید. قرار است یک خانه تکانی اتاق خواب مفصل و کامل داشته باشید؛ پس بهتر است روتختی هم تمیز شود، هرچند ظاهر آن ممکن است تمیز باشد.

راستی فراموش نکنید که پس از شستشوی تمام کالا‌های خواب، آن‌ها را اتو کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بدانید راهنمای کامل خانه تکانی سرویس بهداشتی

تمیزکاری کالای خواب در خانه تکانی اتاق خواب
بهتر است شستن ملحفه تخت همیشه در دستور کارتان باشد.

تمیزکاری کمد در خانه تکانی اتاق خواب

باید با نحوه مرتب کردن کمد لباس آشنا شوید تا از شلختگی فرار کنید و نظم خوبی به اتاق خواب بدهید. پس قبل از هر کاری سبد لباس چرک را بردارید و تمام لباس‌های کثیف را جمع کنید. تمام لباس‌های داخل کمد باید تمیز باشد، چون درب کمد بیشتر مواقع بسته است و بوی نامطبوع لباس چرک ممکن است بر روی تمام لباس‌ها بشیند. قدم بعدی گردگیری فضای داخل کمد است. بهتر است از شوینده‌های صنعتی برای تمیزکاری کمد استفاده نکنید، چون ممکن است به لباس‌ها سرایت کند و حساسیت‌زا باشد. اگر کمد شما کوچک است، حتما به فکر وسایل جداکننده و ارگانایزر باشید یا به کمک انواع قفسه‌بندی داخل کمد را قفسه‌بندی کنید تا نظم خوبی داخل کمد ایجاد نمایید. اگر داخل کمد کفش‌ نگه‌داری می‌کنید، برای نظافت بیشتر حتما آن‌ها را داخل کیسه یا جعبه بگذارید.

پیشنهاد من: سعی کنید لباس‌های فصل زمستان را مثل کاپشن، پالتو، لباس‌های پشمی و هر لباس دیگری که در فصل بهار کاربرد ندارد، جمع کنید تا هم فضای بیشتری برای لباس‌های عید ایجاد شود و هم فضای کمد مرتب‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، برای لباس‌های کشوی خود یک الگوی تا کردن لباس انتخاب کنید و همه را به یک شکل تا کنید تا از مرتب بودن کشو و کمد لباس خود لذت ببرید.

تمیزکاری کمد در خانه تکانی اتاق خواب
برای نظم دادن به داخل کمد لباس می‌توانید پوشاک خود را با ترتیب خاصی کنار هم آویزان نموده یا از انواع جداکننده و ارگانایزر استفاده نمایید.

تمیزکاری میز آرایش

نگاهی به میز آرایش خود بیندازید؛ اگر بیش از اندازه شلوغ و نامرتب است، بهتر است از جعبه‌های فانتزی، سبدهای حصیری یا کشوهای میز آینه خود برای سازماندهی و مرتب کردن وسایل خود کمک بگیرید. تمام لوازم و ابزار آرایشی بهداشتی خود را از براش‌ها گرفته تا برس و… با تمیزکننده‌های الکلی یا شامپوهای ملایم تمیز کنید.

تمیزکاری میز آرایش در خانه تکانی اتاق خواب
برای سازماندهی و مرتب کردن لوازم آرایشی خود از جعبه‌های فانتزی، سبدهای حصیری یا کشوهای میز آینه کمک بگیرید.

تمیزکاری وسایل دکوری در خانه تکانی اتاق خواب

تمام وسایل دکوری را از تابلوهایی که به دیوار نصب کرده‌اید گرفته تا مجسمه و هر وسیله دیگری که برای تزیین در اتاق خواب استفاده می‌کنید، برای تمیزکاری در نظر بگیرید. حتی اگر در اتاق خوابتان عروسک هم دارید، آن‌ها را هم باید تمیز کنید. حالا چطور اسباب بازی و عروسک‌ را تمیز کنیم؟ اگر عروسک‌های پولیشی قابل شستشو دارید، می‌توانید آنها را در ماشین لباسشویی با حرارت کم بشویید. برای وسایل پلاستیکی و چوبی می‌توانید از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید.

بیشتر بدانید ترفندهای خانه تکانی سریع و آسان در عید

تمیزکاری وسایل دکوری در خانه تکانی اتاق خواب
حواستان باشد در خانه تکانی اتاق خواب، تمیز کردن وسایل دکوری را از قلم نیندازید.

تمیزکاری در، پنجره و دیوارها

برای تمیز کردن در و پنجره می‌توانید از مواد شوینده مناسب و پارچه‌های نانو (دستمال جادویی) استفاده کنید. اگر پنجره‌های اتاق خواب بلند است، می‌توانید از وسایل بزرگتری مثل تی هم استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که تمام درزها و شکاف‌ها را کاملا تمیز کنید. قبل از تمیزکاری دیوارها ابتدا گرد و غبار آن را با دستمال خشک پاک کنید. حال برای تمیزکاری دیوار با پوشش رنگ روغن می‌توانید از ترکیب ماده شوینده و آب و برای تمیز کردن کاغذ دیواری از دستمال مرطوب آغشته به ماده شوینده استفاده کنید. البته بعد از تمیزکاری با دستمال یا تی مرطوب یک بار دیگر با دستمال خشک دیوار را به طور کامل تمیز کنید تا لکه‌ای روی آن باقی نماند. فراموش نکنید که دیوارها را از بالا به پایین تمیز کنید.

پیشنهاد من: اگر پوشش دیوارهای اتاق خوابتان رنگ روغن است، برای تمیزی بیشتر و براق جلوه دادن آن پیشنهاد می‌کنم از محلول سرکه سفید و آب استفاده کنید. نگران بوی سرکه هم نباشید، چون خیلی زود از بین می‌رود.

نکات تمیز کاری و خانه تکانی اتاق خواب
هنگام تمیز کردن درها و پنجره‌ها، تمام درزها و شکاف‌ها را کاملا تمیز کنید.

نکات تمیزکاری و خانه تکانی اتاق خواب

  • تمیزکاری پرده‌ها را فراموش نکنید. اگر لازم است پرده‌ها را باز کنید، در ماشین لباسشویی بشویید و سپس نصب کنید و یا با کمک بخارشو آن‌ها را تمیز کنید. با این کار نور بیشتری به اتاق خواب وارد می‌شود و زیبایی و تمیزی آن بیشتر جلوه می‌کند.
  • هنگام جارو زدن اتاق خواب درزها، شکاف‌ها، زیر فرش و پشت میز و تخت خواب را فراموش نکنید. سعی کنید تمام فضا را جارو برقی بزنید.
  • وسایل اضافی اتاق خواب را حتما بسته‌بندی کنید و به اتاق انباری منتقل کنید. با این کار فضای اتاق خلوت و مرتب جلوه می‌کند.
  • به دکوراسیون اتاق خواب خود اهمیت دهید. در کنار نظافت بهتر است برای خانه تکانی اتاق خواب تغییراتی هرچند کوچک روی دکوراسیون اتاق خوابتان انجام دهید تا حسابی فضای اتاق نونوار شود.

جمع‌بندی

روزهای پایانی سال کارهای زیادی برای انجام دادن داریم ولی بهتر است وقت بیشتری را برای خانه تکانی بگذاریم. از این رو پیشنهاد می‌کنم کار خانه تکانی را از یک ماه قبل شروع کنید و هر دفعه یک بخش از خانه را تمیز کنید تا روزهای پایانی سال خودتان را خسته نکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =