فنگ شویی اتاق خواب ؛الگوهای مناسب و نامناسب فنگ‌شویی

1

اتاق خواب محل استراحت است و از این رو مهم‌ترین بخش خانه است. از آن‌جایی که ساعات زیادی را در اتاق خواب سپری می‌کنیم بهتر است برای آرامش بیش‌تر از فنگ شویی اتاق خواب استفاده کنیم. قبل از هر کاری پیشنهاد می‌کنیم که یک موج مثبت در خانه ایجاد کنید و برای این کار می‌توانید عود روشن کنید. در ادامه چند تا از مهم‌ترین قدم‌های لازم برای ماکسیمم کردن فنگ شویی اتاق خواب را به شما معرفی می‌کنیم.

چه چیزهایی برای فنگ شویی اتاق خواب مناسب است

برای یک فنگ شویی خوب باید در اتاق خوابتان نکاتی را رعایت کنید که در ادامه معرفی کرده ایم.

از تابلوهای مناسب استفاده کنید

تصاویر دیوارهای اتاقتان را به دقت انتخاب کنید. زیرا تصاویر حاوی انرژی زیادی هستند. یکی از فنون فنگ شویی برای اتاق خواب این است که از تصاویری استفاده کنید که دست دارید در زندگی شما رخ بدهند. شما قطعا از تصاویر خوشحال کننده و آرام بخش خوشتان می‌آید و دوست ندارید احساس تنهایی یا ناراحتی کنید. بهترین تصاویر اتاق خواب هم همان‌هایی هستند که بیانگر احساسات مثبت هستند.

تابلوی اتاق خواب
از تابلوهایی با طرح‌های خوش‌آیند استفاده کنید.

هوای تازه استشمام کنید

پنجره‌های اتاقتان را مرتب باز کنید تا هوای اتاق عوض شود و هر لحظه بتوانید از هوای تازه و پر از اکسیژن نفس بکشید. بدون اکسیژن کافی و در یک هوای کثیف نمی‌توانید به آن چه که می‌خواهید برسید. شاید با خودتان فکر کنید که استفاده از گل و گیاه می‌تواند اکسیژن اتاق را تامین کند اما در فنگ شویی فقط زمانی از گل و گیاه استفاده می‌شود کرد که اتاق به حد کافی بزرگ باشد و گیاهان به دور از تخت خواب قرار بگیرند. سوزاندن برخی از روغن‌های طبیعی هم به تمیز شدن هوا کمک می‌کند. فقط دقت کنید که از عود و چیزهایی که عطر مصنوعی دارند استفاده نکنید. این نوع عودها فقط هوا را کثیف‌تر می‌کنند.

از رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید

از رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید. فنگ شویی اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که رنگ‌های اتاق برای استراحت و فعالیت‌هایی نظیر آن مناسب باشد. این رنگ‌ها باید جریان انرژی را به صورت آرام و آرامش بخشی فراهم کنند. برای آرامش بیشتر پیشنهاد می‌شود که از رنگ‌هایی نظیر رنگ پوست انسان استفاده شود. این رنگ‌ها می‌تواند شامل تناژی از کرمی، صورتی ملایم و شکلاتی باشند. از رنگ هلویی بیش از حد استفاده نکنید زیرا باعث جلب توجه ناخواسته می‌شود. همچنین دیوارهایی که سفید مطلق هستند هم مناسب اتاق خواب نیستند. سفید مطلق حین شب ذهن را فعال می‌کند و از آرامش دور می‌شوید.

رنگ اتاق خواب
رنگ‌های کرم و قهوه‌ای برای اتاق خواب مناسب‌تر هستند.

درها را ببندید

شب هنگام خوابیدن تمام درها را ببندید و با این کار انرژی را در اتاق نگه دارید. ایجاد یک محیط تمیز و مرتب بسیار به شما کمک می‌کند. در کنار این‌ها بهتر است درهای اتاق را بسته نگه دارید تا انرژی از اتاق شما فرار نکند و در عوض بیش‌تر و بیش‌تر شود.

چند مدل نور در اتاق داشته باشید

در اتاق خوابتان از چند مدل نور استفاده کنید. این نورها بر اساس شدت و ضعف می‌توانند متفاوت باشند. نور بسیار مهم است و یک منشا مهم انرژی در ما است. نور نه تنها انرژی مثبتی به وجود می‌آورد بلکه خاصیت شفابخش هم دارد. هنگامی که شمع می‌خرید اطمینان حاصل کنید که فاقد مواد مضر و سمی هستند.

نور اتاق خواب
از چند مدل نور و شمع‌هایی که بوی طبیعی دارند استفاده کنید.

محل قرارگیری تخت خواب

یکی از فنون فنگ شویی این است که تخت خوابتان را در محلی قرار دهید که به همه جا تسلط داشته باشیم. طبق این قانون نباید تخت خوابتان در راستای دیواری که در روی آن قرار دارد باشد. زیرا در این صورت دائم فکر می‌کنید که یک نفر ممکن است از در وارد شود و شما را بترساند. البته نباید تخت خواب را مستقیما جلوی در اتاق یا زیر پنجره قرار دهید.

از همه چیز یک جفت بگذارید

حتی اگر تنها زندگی می‌کنید هم از هر چیزی جفت بگذارید. مثلا دو بالشت، دو چراغ خواب و غیره در اتاقتان قرار دهید. در فنگ شویی جفت بودن اشیا باعث انرژی مثبت و عشق و علاقه می‌شود.

اشیایی که با حواس پنجگانه در ارتباطند

اشیای پنجگانه شامل بویایی، لامسه، بینایی، شنوایی و چشایی هستند. شما باید در اتاق خوابتان به این حواس دقت کنید. مثلا از پارچه‌های نرم استفاده کنید تا برای حس لامسه شما خوشایند باشد. از روغن‌های طبیعی و گیاهان طبیعی برای خوشبو کردن محیط استفاده کنید. ترجیحا غذایتان را به اتاق خواب نبرید اما همیشه یک ظرف آب کنار تختتان قرار دهید. می‌توانید یک لیموی تازه هم درون ظرف آبتان بندازید. برای صدا هم بهتر است از صداهای ملایم با ریتم‌های آرامش بخش استفاده کنید. حس بینایی شما هم با دیدن رنگ‌هایی که بالاتر توضیح دادیم انرژی مثبت جذب می‌کند.

چه چیزهایی برای فنگ شویی اتاق خواب مناسب نیست

لوازم الکترونیکی مرتبط با تکنولوژی

در دنیای مدرن امروز ما زمان زیادی را پشت مانیتور و صفحه گوشی می‌گذرانیم. برای همین باید اتاق خوابتان عاری از هر نوع وسیله الکترونیکی حاوی تکنولوژی همچون تلویزیون باشد. حتی بهتر است شب هنگام خوابیدن وای فای اینترنتتان را قطع کنید تا هر نوع انرژی مربوط به این لوازم قطع شود. انرژی خوبی که در اتاقتان ساخته اید با این وسیله‌ها از بین می‌رود. تکنولوژی معمولا باعث ایجاد احساس استرس می‌شود و باعث می‌شود تا دائم خبرهای بد بخوانید.

اشیای نوک تیز

اشیای نوک تیز را از کنار تخت و محل استراحتتان دور کنید. خصوصا اجسام نوک تیز را از تخت خواب و بالاسرتان بردارید تا هنگام استراحت سرتان به آن برخورد نکند.

سه الگوی مناسب برای فنگ شویی اتاق خواب

الگوی اول

در این الگو تخت خواب باید در محلی باشد که به همه جا تسلط داشته باشید. همچنین پشت تخت باید یک دیوار (بدون پنجره)‌ وجود داشته باشد. همچنین دو طرف تخت فضای کافی و برابری قرار دهید تا از دو طرف انرژی جذب کند. در این الگو لازم نیست که تخت دقیقا وسط دیوار قرار داشته باشد. بلکه باید صرفا در امتداد قطر در قرار بگیرد و یک دیوار پشتش باشد. همچنین ضروری نیست که دو طرف تخت دقیقا یک فضای برابر داشته باشند.

فنگ شویی اتاق خواب
یک الگوی مناسب برای فنگ شویی اتاق خواب

الگوی دوم

الگوی دومی که برای اتاق خواب مناسب است هم تخت جلوی یک دیوار ساده قرار دارد. در در دیوار کناری تخت قرار گرفته است. بزرگ‌ترین مبلمان اتاق هم در یک توازن با تخت خواب است و دو طرف تخت فضای کافی دارد.

فنگ شویی اتاق خواب
یک الگوی مناسب برای فنگ شویی اتاق خواب

الگوی سوم

در سومین الگوی مناسب فنگ شویی اتاق خواب تخت خواب در سمت در قرار می‌گیرد (یا نزدیک‌ترین دیوار به در). اما در این حالت تخت باید در یک حالت امن قرار داشته باشد. اگر اتاق خواب شما تنها برای این الگو مناسب است تا حد امکان بین در و تخت خواب فاصله ایجاد کنید.

فنگ شویی اتاق خواب
یک الگوی مناسب برای فنگ شویی اتاق خواب

سه الگوی نامناسب برای فنگ شویی اتاق خواب

بهترین فنگ شویی اتاق خواب معمولا طبق قرار گیری جای درها و پنجره‌ها انتخاب می‌شود. از این رو الگوهای بد فنگ شویی اتاق خواب اغلب محل قرارگیری در و پنجره را در نظر نمی‌گیرند.

الگوی اول

این بدترین الگوی فنگ شویی برای یک اتاق خواب است. در این حالت تخت خواب دقیقا زیر پنجره قرار دارد. بسیاری از این نوع اتاق‌ها در ظاهر خیلی رمانتیک و زیبا هستند. حتی برخی از این پنجر‌ه‌ها منظره زیبایی دارند. اما در این حالت انرژی اتاق بسیار ضعیف خواهد شد. اگر مدام زیر پنجره بخوابید به مرور احساس ضعف و عدم امنیت خواهید کرد. اگر نمی‌توانید تختتان را جابجا کنید از تختی استفاده کنید که قسمت بالای سرتان بلند باشد و بالای سرتان را بپوشاند.

فنگ شویی اتاق خواب
یک الگوی نامناسب برای فنگ شویی اتاق خواب

الگوی دوم

این الگو هم یکی از بدترین الگوهای فنگ شویی اتاق خواب است. در فنگ شویی چینی به این حالت “به حالت مرده خوابیدن” می‌گویند. زیرا مثل حالت قرارگیری تابوت است. اگر نمی‌توانید تخت را جابجا کنید از تختی استفاده کنید که قسمت پایینش بلند باشد. در این حالت به نوعی احساس امنیت ایجاد می‌شود. یا می‌توانید بین تخت خواب و در یک مبل قرار دهید.

الگوی فنگشویی اتاق خواب
یک الگوی نامناسب برای فنگ شویی اتاق خواب

الگوی سوم

در این الگو تخت بین یک در و یک پنجره قرار گرفته است. زمانی که یک در و یک پنجره در کنار هم هستند انرژی با سرعت زیادی از بین این دو تخلیه می‌شود. حالا گر تخت خوابتان را بین این دور قرار دهید انرژی خوبی جذب نمی‌توانید بکنید. در فنگ شویی همیشه باید تخت خواب را در امن‌ترین و پر انرژی‌ترین بخش اتاق قرار دهید. اما در این حالت تختتان را در ضعیف‌ترین قسمت اتاق قرار داده اید.

الگوی فنگ شویی اتاق خواب
یک الگوی نامناسب برای فنگ شویی اتاق خواب

شاید با خودتان فکر کنید که همه این کارها بی فایده است. اما شما در واقع حداقل ۸ ساعت از روز را در اتاق خوابتان صرف می‌کنید. از همین رو برای داشتن یک زندگی سالم بهتر است به انرژی مثبت در این اتاق فکر کنید. با ایجاد این تغییرات به ظاهر کوچک به مرور متوجه تغییرات مثبت در زندگی‌تان می‌شوید. البته این را در نظر داشته باشید که اگر به طور موقت در جایی هستید که این قوانین در آن رعایت نمی‌شود ایرادی ندارد. این نکات برای اتاق خواب خودتان که به طور دائم در آن هستید باید رعایت شود. شما از چه الگویی در اتاق خوابتان استفاده می‌کنید که فکر می‌کنید باعث آرامش بیشترتان شده است؟ در قسمت کامنت‌ها برایمان بنویسید. اگر می‌خواهید درباره فنگ شویی منزل بیش‌تر بدانید می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل - دیلی مارکت

    […] نقش چشمگیری در شکل‌گیری اتمسفر اتاق خواب شما بازی می‌کنند؛ زیرا رنگمایه‌هایی که برای دیوارها، […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =