فنگ شویی اتاق خواب و تاثیر آن در خواب شب

0

قدمت فنگ شویی شاید بیش از ۵۰۰۰ سال باشد، اما هنوز در زندگی مفید واقع می‌شود. در حقیقت با توجه به شیوه زندگی مدرن و شلوغ امروزی، اهمیت این موضوع بیش از پیش از شده است. در کنار فنگ شویی دیگر نقاط خانه، فنگ شویی اتاق خواب دارای اهمیت است، چرا که  رعایت اصول فنگ شویی در اتاق خواب موجب آرامش بهتر شما در هنگام خواب می‌شود و حتی مواردی مانند جهت سر موقع خواب در فنگ شویی نیز لحاظ شده است تا انرژی‌های کامل به سمت اتاق خواب شما سرازیر شود. در ادامه با نکاتی در خصوص فنگ شویی در اتاق خواب آشنا خواهید شد. پس با استادکار همراه باشید.

رعایت اصول فنگ شویی در اتاق خواب موجب آرامش بهتر شما در هنگام خواب می‌شود
رعایت اصول فنگ شویی در اتاق خواب موجب آرامش بهتر شما در هنگام خواب می‌شود

اصول فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب موجب ایجاد محیطی صلح آمیز و پر از انرژی مثبت برای استراحت بهتر در شب می‌شود. فنگ شویی اتاق خواب دارای اصولی است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

قرارگیری درست تختخواب و مبلمان

یکی از اصول فنگ شویی در اتاق خواب که در مقاله‌های مرتبط با این مبحث و در جدول فنگ شویی اتاق خواب دیده می‌شود، نحوه قرارگیری درست تختخواب و مبلمان مربوط مانند میز توالت و … است. قرار دادن درست مبلمان یکی از اصول فنگ شویی در اتاق خواب است.

بهتر است تخت خود را روبروی درب اتاق قرار ندهید. اتاق خواب اتاق شخصی و محل آرامش شماست و بهتر است روبروی در و محل رفت و آمد دیگر اعضای خانه نباشد. قسمت بالای تخت را به گونه ای قرار دهید که ۳ تا ۵ سانتی متر از دیوار فاصله داشته و جریان آزاد انرژی به سمت شما سرازیر شود. در صورتی که تخت را از طرفین به دیوار چسبانده اید نیز بهتر است این فاصله را رعایت کنید.

بیشتر بدانید منظور از نقشه خانه در فنگ شویی چیست؟

اتاق خواب اتاق شخصی و محل آرامش شماست و بهتر است روبروی در و محل رفت و آمد دیگر اعضای خانه نباشد
اتاق خواب اتاق شخصی و محل آرامش شماست و بهتر است روبروی در و محل رفت و آمد دیگر اعضای خانه نباشد

عدم قرارگیری آینه روبروی تخت

میز توالت یا آینه آن را هرگز روبروی تخت قرار ندهید. آینه را کنار تخت بگذارید. قرارگیری آینه میز توالت و جهت سر موقع خواب در فنگ شویی باید به گونه ای نباشد که شما نصف شب پس از بیدار شدن از خواب تصویر خود را در آینه روبرویتان ببینید و بهتر است جهت آینه را عوض کنید. اگر اتاق شما کوچک است و نمی‌توانید این کار را انجام دهید بهتر است هر شب قبل خواب روی آینه را با پارچه ای بپوشانید تا اصول فنگ شویی در اتاق خواب را رعایت کرده باشید. به طور کلی بهتر است که استفاده از آینه‌ها را در اتاق خواب محدود کنید.

میز توالت یا آینه آن را هرگز روبروی تخت قرار ندهید
میز توالت یا آینه آن را هرگز روبروی تخت قرار ندهید

مرتب نگهداشتن اتاق خواب

یک مدل فنگ شویی اتاق خواب، مدل مینیمال و با ساده ترین وسایل ممکن در اتاق خواب است. بهتر است تا جای ممکن اتاق خواب خود را خلوت نگهدارید تا انرژی های بیشتری جذب کنید. از شلوغ کردن اتاق بپرهیزید و همیشه آن را مرتب و جارو کنید. همچنین بهتر است زیر تخت نیز وسایل زیادی قرار ندهید.

تختخواب می‌بایست ارتفاع مناسبی از سطح زمین داشته باشد تا انرژی بتواند زیر آن جریان پیدا کند. بسیار دیده‌ایم که این روزها زیر تختخواب‌ها کشو و کمدهای کوچک و بزرگ قرار می‌دهند تا وسایل اضافی خود را داخل آن بگذارند. شاید این کار برای جبران فضاهای اندک جاسازی در خانه‌های امروزی مناسب باشد اما بر اساس قانون فنگ‌شویی جلوی جریان انرژی در اتاق گرفته می‌شود و بهتر است زیر تخت خود را خالی کنید.

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

تقارن را حفظ کنید

اگر فضای اتاق‌تان جا دارد، بهتر است تقارن را در دو طرف تخت رعایت کنید. این نماد ایجاد فضای برابر برای شما و شریک زندگی تان است. می‌توانید از دو پاتختی و دو آباژور در طرفین تخت استفاده کنید.  تقارن از نظر بصری نیز چشم نواز است. اما گاهی اوقات ابعاد اتاق خواب به گونه ای است که این تقارن را فراهم نمی‌کند. در این حالت طبق قانون فاصله ۳ تا ۵ سانتی متری تخت از دیوار که در بالا توضیح داده شد عمل کنید.

بیشتر بدانید ۲۲ راهکار عالی برای فنگ شویی اتاق نشیمن

برای حفظ تقارن در اتاق خواب می‌توانید از دو پاتختی و دو آباژور در طرفین تخت استفاده کنید
برای حفظ تقارن در اتاق خواب می‌توانید از دو پاتختی و دو آباژور در طرفین تخت استفاده کنید

از فرش یا قالیچه استفاده کنید

گاهی اوقات افراد از انداختن فرش در اتاق خواب پرهیز می‌کنند زیرا فرش کردن کل اتاق خواب می‌تواند برایشان هزینه در بر داشته باشد، اما اصول فنگ شویی اتاق خواب می‌گویند که فرش می‌تواند یک دارایی ارزشمند برای اتاق خواب شما باشد. اضافه کردن فرش کوچک یا قالیچه در زیر یا نزدیک تخت می‌تواند به جمع شدن انرژی در هنگام خواب و ایجاد تعادل بین نیروی‌های یین (بافت نرم) و یانگ (سطح سخت) بینجامد.

پرده‌ها را کنار بزنید

یک اصل دیگر در فنگ شویی اتاق خواب این است که پرده‌های اتاق خواب را باز کنید. صبح هنگام پس از بیدار شدن از خواب پرده‌ها را باز کنید تا نور به شما انرژی بدهد. همچنین در صورتی که شرایط جوی مساعد بود می‌توانید پنجره را نیز باز کنید.

دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار

این امر به شما اجازه می‌دهد تا انرژی نور طبیعی و هوای تازه را با استفاده بدون فیلتر و پنجره به اتاق خواب خود راهی کنید. اما در شب پنجره‌ها و پرده‌ها را ببندید تا در هنگام خواب انرژی تازه در داخل اتاق شما در گردش باشد و خارج نشود. این امر به حدی مهم است که گفته می‌شود حتی اگر در خانه نیستید نیز پیش از رفتن به محل کار پرده‌ها را بکشید و بگذارید خانه نور و انرژی بگیرد. البته بهتر است پنجره‌ها را باز نگذارید، هیچ متخصص فنگ شویی بیان نکرده است که سارقین برای فنگ شویی مناسب هستند!

صبح هنگام پس از بیدار شدن از خواب پرده‌ها را باز کنید تا نور به شما انرژی بدهد
صبح هنگام پس از بیدار شدن از خواب پرده‌ها را باز کنید تا نور به شما انرژی بدهد

تخت را کنار درب حمام نگذارید

تخت خود را در راستای مستقیم با حمام تنظیم نکنید. برخی از مشاوران فنگ شویی می‌گویند حمام با تخلیه انرژی همراه است و پیشنهاد می‌کنند از قرار دادن تخت خود به این روش جلوگیری کنند. درست است که آب یکی از عناصر مهم در فنگ شویی است اما حتما به این موارد دقت کنید. همچنین بهتر است عناصری که آب در آنها زیاد وجود دارد مانند حوضچه و فواره و … را به کل در اتاق خواب فراموش کنید.

از رنگ‌های خنثی برای دیوار استفاده کنید

اگر می‌خواهید از رنگ‌های تند و غیر متعارف استفاده کنید بهتر است قید اصول فنگ شویی را بزنید. در عوض از رنگ‌های خنثی برای رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب خود استفاده کنید. هنگام نقاشی دیوارهای اتاق خواب، رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید تا در هنگام خواب انرژی بیش از حد از رنگ دیوارها جذب نشود. رنگ‌ها طیف گرم و زمینی داشته باشند. البته می‌توانید از برخی رنگ‌های آبی خنک نیز استفاده کنید. رنگ‌های قرمز، سفید و صورتی نیز جاذب انرژی هستند، می‌توانید در اکسسوری‌های اتاق خواب، مانند شمع و گل‌ها از آنها استفاده کنید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

بیشتر بدانید ۱۰ راهکار ساده برای فنگ شویی خانه

از رنگ‌های خنثی برای رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب خود استفاده کنید
از رنگ‌های خنثی برای رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب خود استفاده کنید

جمع‌بندی

فنگ شویی اتاق خواب یکی از موارد مهم در اصول فنگ شویی خانه است و بهتر است حتما برای داشتن خواب راحت و جذب انرژی بیشتر در هنگام خواب و سر حال بیدار شدن از خواب به این نکات توجه کنید.

منبع: mydomain

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =