پارتیشن دوجداره و مزایا و معایب استفاده از آن

0

پارتیشن‌ دوجداره برای محیط‌هایی که مشتریان زیادی در آن رفت و آمد دارند، ایده‌آل است. زیرا فضاهای موجود را به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌کند و مانع از تداخل در کارها در بخش‌های گوناگون می‌شود. همچنین با وجود اینکه محیطی چشم‌نواز و منحصر به فرد خلق می‌کند میتوانید روی روند فعالیت کارکنان در قسمت‌های مختلف نظارت درستی داشته باشید. در این پست باید و نبایدهای استفاده از پارتیشن دوجداره را جمع‌آوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

در چه مکان‌هایی از پارتیشن‌های دوجداره استفاده کنیم؟ چرا؟

پارتیشن‌‌های دوجداره یک انتخاب ایده‌آل و مناسب در محیط‌های تجاری و کسب و کار هستند. می‌توانید از آن‌ها در انبارها، کارخانه و حتی شرکت یا اداره استفاده کنید. پارتیشن‌ها یک سخت افزار سبک هستند که قابلیت انعطاف‌پذیری و راحتی در نصب و جابه‌جایی، آن‌ها را به مصالحی سودمند در برابر سنگ و آجر طبیعی تبدیل ساخته است. پارتیشن دوجداره به شما کمک می‌کنند تا محیط کاری خود را به نحوی کارآمد و به روز تغییر دهید. همچنین کیفیت بالای این جداکننده‌ها در محیط‌هایی نظیر کارخانه‌ها و انبارها یک راه حل آسان به مصرف کننده ارائه می‌کند. اگر کنجکاوید که بدانید پارتیشن دوجداره چه فوایدی دارد و با استفاده از آن چه سودی نصیب‌تان می‌شود، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

پارتیشن دوجداره
پارتیشن‌های دوجداره جداکننده‌های مناسبی هستند که قابلیتی نظیر عایق صدا و نویز را برایتان به ارمغان می‌آورند.

تردیدهای استفاده از پارتیشن دوجداره در اداره و شرکت‌ها

هنگام استفاده از هر نوع پارتیشن در شرکت‌ها و اداره باید به فضای موجود و سبک مبلمان اداری آن محیط دقت کنید. قطعا نمی‌خواهید با ایجاد نوعی از پارتیشن به جای ایجاد محدوده‌ای برای افزایش کارایی، موجب کاهش بازدهی کارکنان خود شوید. بنابراین پیش از نصب پارتیشن، فضای موجود را ارزیابی کنید. آیا به اندازه‌ای است که بتوانید با جداسازی آن یک محیط اختصاصی مانند اتاق فکر یا یک دفتر کار برای مدیر بخش ایجاد کنید؟

ایده اداره‌های بسته (Close Office) و باز از همین نقطه ظهور می‌کند. در اداره باز هیچ پارتیشن یا حریم خصوصی وجود ندارد و تمامی کارکنان در کنار یکدیگر به کار می‌پردازند. آن‌ها با همدیگر گفتگو می‌کنند و به میزهای یکدیگر دسترسی دارند. ایده Open Office از این جهت که کارکنان می‌توانند به تعامل آزادانه بپردازند و بدون ترک میز کار یا اتاق خود با دیگران در ارتباط باشند، ارزشمند محسوب می‌شود. این طرح انگیزه کاری و همکاری گروهی کارکنان را تقویت می‌کند.

پارتیشن دوجداره
ایده Open Office بین تیم‌های کوچک کاری که توجه ویژه‌ای به همکاری و تعامل بین کارکنان دارند، محبوب است.

از سوی دیگر عده‌ای معتقدند که طرح اداره باز می‌تواند زمان قابل توجهی از وقت کاری را به مکالمات سطحی و بی‌فایده اختصاص دهد. در حالی که برقراری ارتباط موثر بین کارکنان مهم است و باید آن را مد نظر داشته باشید، نباید از نظارت نیز غافل شوید. در کنار این موضوع؛ در اغلب شرکت‌ها و محیط‌های کاری افرادی فعالیت می‌کنند که به رغم وظایف و مسئولیت‌ها نیاز به تمرکز و کمترین میزان حواس پرتی (مثل شلوغی و سر و صدا) دارند. این تعاملات غیرضروری در محیط اداره‌های باز بر روی روند کاری این گروه از افراد اثر گذاشته و بهره‌وری این افراد ارزشمند را کاهش می‌دهد.

اجرای پارتیشن دوجداره در شرکت‌ها و یا سایر محیط‌های کاری از یک سری عوامل درون سازمانی تبعیت می‌کند. بنابراین پیش از بازسازی محیط کار، ببینید به چه فاکتورهایی در محیط کار خود نیاز دارید و بر اساس آن برای اجرای و نصب هر طرحی تصمیم بگیرید.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

۷ مزیت استفاده از پارتیشن دوجداره

استفاده از پارتیشن دوجداره و تک جداره در انبارها برای جداسازی مکان‌های موجود مرسوم است. علاوه بر این در موارد دیگری نظیر واحد پذیرش مشتریان، دفترهای کار، محل استراحت کارکنان در شرکت‌ها و اتاق همفکری و مشورت و..  نیز می‌توان از این محصول استفاده کرد.
با پارتیشن دو جداره می‌توانید ضمن بهره‌مندی از زیبایی و دکوراسیون محیطی، از قابلیتی نظیر عایق صدا نیز برخوردار شوید. پارتیشن‌های دوجداره از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کنند. برخی از مزایای این مصالح مفید و انعطاف‌پذیر عبارت است از:

پارتیشن دوجداره
نمونه‌ای از کاربرد پارتیشن‌های دوجداره در محیط‌های صنعتی مثل کارخانه‌ها و انبارها

۱- گرما و روشنایی

دیوارهای جامد و سنگی یک ساختار غیرمنعطف هستند که بر دریافت نور از مناطق مجاور اثر می‌گذارند و باید برای هر محدوده جدید از سیستم روشنایی مصنوعی جدیدی استفاده کنید. به این معنی که هیچ نور طبیعی وجود نخواهد داشت. پارتیشن دوجداره مانند یک عایق عمل می‌کند و بین ۵۰ الی ۷۰ درصد از اتلاف انرژی گرمایشی محیط جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانند از نور طبیعی یا سیستم روشنایی محیط مجاور خود بهره‌مند شوند که در واقع دو مزیت را با هم پوشش می‌دهند.

۲- کولر در تابستان

به همین اندازه که قادر به کاهش مصرف انرژی در زمستان است می‌تواند انرژی سرمایشی را نیز در داخل محدوده خود حفظ کند و به مراتب فضای داخلی را خنک‌تر نگاه می‌دارد.

۳- کاهش نویز و سر و صدا

اگر به دنبال یک دفتر یا محیط کاری آرام در دل یک محدوده شلوغ و پرسر و صدا هستید، پارتیشنی دوجداره شما را به آرزوی‌تان می‌رساند. کارایی بالای پارتیشن دوجداره می‌تواند تا ۶۰ درصد سر و صدای خارجی را کاهش دهد و یک سرمایه‌گذاری مطلوب برای محیط های شلوغ و پررفت و آمد به شمار می‌رود.

پارتیشن دوجداره
نمونه‌ای از پیاده‌سازی طرح Close Office برای ایجاد دفتر کار و اتاق همفکری در شرکت

۴- افزایش امنیت

در فضایی که پارتیشن دوجداره نصب کرده‌اید می‌توانید اطلاعات و اسناد مهم نیز نگهداری کنید. این قابلیت به ویژه در دفترهای کاری یک نکته پراهمیت و مهم تلقی می‌شود. ایمنی این محصول مانع از ورود نفوذگران شده و راه آن‌ها را سد می‌کند. البته مشخصه شیشه‌ای بودن فضا بر شفافیت آن نیز می‌افزاید.

۵- مدرنیزاسیون

اصلا مهم نیست که ساختمان شرکت چند سال از عمرش می‌گذرد و یا اینکه کاملا فرسوده است. با وجود پارتیشن دوجداره شما روحی تازه به کالبد محیط کاری خود می‌دمید و آن را به سادگی بروزرسانی کرده و وارد دوره معاصر می‌کنید که می‌تواند باعث افزایش قابل توجه روحیه و توان تولید در نیروی کاری شما و کارکنان‌تان شود.

۶- کاهش هزینه‌ها

برخلاف باور بسیاری از افراد، نصب و اجرای پارتیشن دوجداره شیشه‌ای دارای هزینه به مراتب کمتری نسبت به مصالح دائمی و سخت مانند سنگ و.. است. علاوه بر مقرون به صرفه بودن در بخش نصب می‌توانید از کاهش هزینه‌ها در تأمین انرژی و روشنایی نیز برخوردار شوید.

۷- مصالحی سبک و انعطاف‌پذیر

هیچ دو پارتیشنی یکسان نیستند. امروزه انواع گوناگونی از پارتیشن دو جداره شیشه‌ای در رنگ‌های مات و شفاف در بازار موجود است که می‌توانید متناسب با فضا و کاربرد یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. پارتیشن‌های دو جداره شیشه‌ای این امکان را به شما می‌دهند که در صورت لزوم آن را گسترش داده و فضای خود را بزرگتر کنید و یا در صورت نیاز آن را منتقل نمایید.

نظرات و پیشنهادات

اگر احساس می‌کنید که در محیط کاری خود به فضایی با مزایای گفته شده نیاز دارید، بنابراین به طور جدی‌تر به نصب و اجرای پارتیشن‌ دوجداره شیشه‌ای فکر کنید. تا کنون تجربه نصب پارتیشن‌های دوجداره در محیط شرکت یا کارخانه و.. را داشته‌اید؟ برای تهیه آن باید به چه فاکتورهایی توجه کرد؟ تجربیات خود را در بخش نظرات سایت استادکار با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: Industrialpartition | Tcdconstruction2 | Richmondglass | Tcdconstruction1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 6 =