10 رنگ مبل که در بسیاری از خانه‌ها به کار می‌آید

0

هنگام تصمیم‌گیری در مورد رنگ مبل برای اتاق نشیمن، همیشه بهتر است به دنبال رنگی باشید که به شما امکان دهد به راحتی دکوراسیون خود را تغییر دهید. خرید مبل کار ساده‌ای نیست و یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است که می‌تواند یک فضا را خوشایند یا ناخوشایند نماید. کاناپه شما باید با طرح دکوراسیونتان هماهنگی داشته باشد و شیک به نظر برسد. در ضمن باید در آن فضا به چشم بیاید و توجهات را به خود جلب کند.

برای بسیاری از افراد انتخاب رنگ مبل اتاق نشیمن، بسیار دشوار است، زیرا باید رنگی را انتخاب نمایید که هم به اتاق نشیمن آرامش ببخشد و هم آن را زیبا جلوه دهد. ما برای افرادی که به دنبال رنگ‌های جدید دکوراسیون هستند، فهرستی از ۱۰ تم برتر دکوراسیون را گردآوری کرده‌ایم. به کار بردن این ۱۰ رنگ برای مبلمان، شما را به یک مسیر درست هدایت می‌کنند.

۱- رنگ‌های گرم خنثی

رنگ‌های گرم خنثی مانند رنگ‌های شتری، قهوه‌ای مایل به زرد یا خردلی برای مبل مناسب هستند. به‌خصوص وقتی با رنگ‌هایی مانند سیاه، آبی یا رنگ‌های پاییزی ترکیب شوند، بسیار چشم‌نواز خواهند شد. حتی می‌توانید در انتخاب رنگ مبل جسورانه‌تر عمل کنید و این رنگ‌ها را با قرمز ترکیب کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از اکسسوری‌های قرمز مانند آباژور، کوسن، فرش و غیره که فکر می‌کنید بهترین جلوه را به فضا می‌دهند، رنگ دیگری اضافه کنید. این رنگ‌های گرم خنثی، به هر فضایی احساس خانه بودن و دنجی می‌دهند. رنگ‌های خنثی گرم و کلاسیک، همیشه شیک هستند. بنابراین هنگامی‌که با رنگ‌های پررنگ‌تر ترکیب می‌شوند، در طراحی فوق‌العاده قوی ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انتخاب زیباترین مدل های پارچه مبلی

چه رنگ مبلی انتخاب کنیم؟ دکوراسیون نشیمن و پذیرایی با ترکیب رنگ گرم
برای انتخاب رنگ مبل، ترکیب رنگ‌های گرم خنثی با رنگ‌های پر‌انرژی مانند قرمز و نارنجی، فضا را هیجان‌انگیز می‌کند.
تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

۲- رنگ سیاه

استفاده از رنگ سیاه در واقع می‌تواند برای مبل‌های چرمی و پارچه‌ای مدرن بسیار شیک و تک باشد. ممکن است به نظر برسد که رنگ مبل مشکی، خانه شما را دل‌گیر و تاریک می‌کند. اما وقتی با رنگ‌هایی مانند سفید، خاکستری و نقره‌ای تلفیق شود، فضا را بسیار مدرن می‌سازد. رنگ مشکی زمانی‌که با پارچه‌هایی مانند مخمل استفاده می‌شود، بسیار چشمگیر است.

جدیدترین مدل مبل راحتی شیک مشکی برای دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن
انتخاب مشکی به عنوان رنگ مبل به تنهایی فضا را کلاسیک و کمی خسته‌کننده نشان می‌دهد. بنابراین برای استفاده از این رنگ برای مبلمان، باید آن را با رنگ‌های دیگری که با آن هارمونی دارند، آمیخت.

۳- رنگ‌های روشن خنثی

رنگ‌های انتخاب شده از طیف‌های رنگی خنثی مانند رنگ‌های کاراملی یا شنی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. پس چرا برای انتخاب رنگ مبل خود جسارت به خرج ندهیم و رنگ‌هایی مانند خاکی، کرم، بژ، یا رنگ شنی را امتحان نکنیم؟ طیف‌های رنگی خنثی با هر نوع فضایی هماهنگ هستند و تنوع زیادی هم برای انتخابشان وجود خواهد داشت. رنگ‌های خنثی به فضای شما گرما و صمیمیت می‌بخشند. برای احساس تنوع بیشتر، سعی کنید این رنگ‎‌ها را با لوازم تزیینی پر‌رنگ‌تر ست کنید. این ترکیب رنگ حس منحصر به فرد بودن در خانه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ کوسن؛ ایده های ناب برای ست کردن کوسن با مبلمان

ایده‌های جالب برای انتخاب ترکیب رنگ خنثی برای مبلمان مدرن
برای انتخاب رنگ مبل باید خلاق بود. ترکیب رنگ‌های روشن خنثی با رنگ‌های خنثای پررنگ‌تر، فضا را به‌روز و مدرن می‌کند.

۴- رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای برای مبلمان هرگز از مد نمی‌افتد، زیرا محبوب‌ترین رنگ برای مبلمان چرمی است. می‌توانید برای رنگ مبل خود به قهوه‌ای روشن یا رنگ‌های قهوه‌ای شکلاتی فکر کنید. همچنین رنگ قهوه‌ای برای لوازم براق مدرن و امروزی، مثل صندلی‌های اتاق نشیمن، عالی به نظر می‌رسد. به‌علاوه این رنگ می‌تواند برای ایجاد حس کلاسیک در خانه استفاده شود. پس از خریدن یک مبل چرمی قهوه‌ای رنگ برای اتاق نشیمن خود غاقل نشوید!

نکات مهم ست کردن مبلمان چرم قهوه‌ای با ترکیب رنگی و چیدمان نشیمن و پذیرایی
رنگ قهوه‌ای برای اشیائی که دوست داریم در فضای اتاق برجسته به نظر برسند، فوق‌العاده عمل می‌کند.

۵- استفاده از طرح‌های ظریف برای پارچه مبلمان

طرح‌های ظریف همیشه کارآمد هستند و حس خاص بودن به خانه می‌بخشند. به جای اینکه به سراغ طرح‌های دراماتیک بروید، یک طرح کلاسیک را انتخاب کنید. این طرح می‌تواند آن‌قدر کوچک باشد که بتوان آن را با بافت پارچه اشتباه گرفت. هنگامی‌که این طرح‌های ظریف با کوسن‌های دراماتیک‌تر ترکیب می‌شوند، رنگ مبل می‌تواند فوق العاده مدرن و برجسته به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: چه راهکارهایی برای تشخیص کیفیت پارچه مبل وجود دارد؟

هارمونی رنگ‌ها و طرح‌ها برای جدیدترین مدل مبل راحتی شیک تک نفره
در زمان‌های قدیم از طرح‌های ظریف برای مبلمان بیشتر استفاده می‌شد. اما امروزه دوباره استفاده از چنین طرح‌هایی مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است.

۶- رنگ‌های تند

چرا نباید رنگ مبل را از بین رنگ‌های تندی مانند سبز، زرد، نارنجی یا حتی زرشکی انتخاب نمود؟ برخی افراد ممکن است از چنین طرح‌های جسورانه‌ای دوری کنند. اما زمانی‌که این رنگ‌ها به روشی ظریف و هوشمندانه استفاده می‌شوند، می‌توانند فضای شما را به شدت متحول کنند. یک مبل زرد روشن را تصور کنید که با رنگ‌های خنثی احاطه شده است. آیا دیدن این فضا برایتان جذاب نیست؟ به‌علاوه می‌توانید از رنگ‌های تند به روشی جسورانه‌تر استفاده کنید.

سعی کنید رنگ‌های تند را با هم ترکیب کنید. مثلا سبز پر‌رنگ را در کنار رنگ زرد قرار دهید. همچنین می‌توانید قرمز روشن را با صورتی، بنفش یا نارنجی ترکیب کنید. اگر می‌خواهید ماجراجو باشید، انتخاب رنگ‌های جسورانه به شما کمک می‌کنند تا فضایی بسازید که مطابق با سلیقه‌ شخصی‌تان است.

نکات مهم انتخاب رنگ مبل برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی با ترکیب رنگی تند و گرم
استفاده از رنگ‌های پر‌رنگ در انتخاب رنگ مبل، جدیدترین مدل مبل را بوجود می‌آورد. به شرط اینکه هارمونی رنگ‌ها نیز رعایت شود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

۷- رنگ قرمز

قرمز پر‌رنگ یک گزینه عالی برای رنگ مبل است. اگر به دنبال رنگی چشم‌نواز و در عین حال غنی برای پارچه مبل خود می‌گردید، این رنگ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یک کاناپه یا یک مبل به رنگ قرمز، آیتمی دلپذیر برای هر اتاق نشیمن به حساب می‌آید. در ضمن برای هر کسی که به دنبال ترکیب دکوراسیون کلاسیک با دکوراسیون مدرن است، قرمز پر‌رنگ یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. یک کاناپه قرمز رنگ تحول بزرگی در دکوراسیون فضای نشیمن ایجاد می‌کند. به‌طور قطع از دیدن این میزان تغییر، شگفت‌زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ۸ مدل از انواع پارچه مبلی همراه با مزایا و معایب

چه رنگ مبلی انتخاب کنیم؟ کاربرد هارمونی رنگ‌های در انتخاب رنگ مبل قرمز
رنگ قرمز تیره به فضای نشیمن شما روح می‌بخشد. اگر شما دوست ندارید همه میلمان قرمز باشند، می‌توانید این رنگ را با رنگ‌های گرم خنثی ترکیب نمایید.

۸- رنگ طوسی

رنگ طوسی، رنگ زیبایی است که تقریباً در هر محیطی فوق‌العاده عمل می‌کند. یک مبل به رنگ طوسی به فضای شما کمال می‌بخشد. می‌توانید خاکستری تیره یا خاکستری روشن را انتخاب نمایید. برای اینکه فضای شما با رنگ خاکستری تیره خیلی تاریک به نظر نرسد، سعی کنید مبلمان خود را با آیتم‌های دیگر با رنگ‌های شاد‌تر و روشن‌تر مانند آبی آسمانی یا زرد ست کنید. به این ترتیب اتاق نشیمن شما اصلا تاریک به نظر نمی‌رسد.

نحوه ست کردن رنگ مبل راحتی شیک طوسی و خنثی با کوسن‌های زرد
رنگ طوسی یک رنگ خنثی است. بنابراین شما می‌توانید برای تغییر حال و هوای فضای خود، آن را با رنگ‌های شادتر ست کنید.

۹- رنگ سفید

خوبی رنگ سفید به عنوان رنگ مبل این است که هرگز از مد نمی‌افتد. البته شما و مهمانانتان باید بسیار مراقب مبل سفید باشید تا لکه و کثیفی روی آن ایجاد نشود. همه ما می‌دانیم که مبلمان سفید چقدر راحت کثیف می‌شود، پس توصیه می‌کنیم در زمان انتخاب مبلمان یا اثاثیه سفید رنگ، به سراغ پارچه‌هایی با جنس ضد‌لک بروید.

همچنین پارچه‌هایی را انتخاب کنید که در صورت نیاز، به راحتی تمیز و سفید شوند. در نهایت، رنگ سفید به کاربر این امکان را می‌دهد که هر وسیله جانبی را که دوست دارد، به دکوراسیون اضافه کند. اگر دیوارهایی به رنگ روشن دارید، به راحتی می‌توانید اتاق نشیمن خود را با لوازمی مانند مبل سفید، فرش روشن و تابلوهای نقاشی با رنگ‌های تند تزئین کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای به‌روز کردن ظاهر مبل راحتی قدیمی

چه رنگ مبلی انتخاب کنیم؟ نحوه ست کردن جدیدترین مدل مبل سفید با رنگ چوب
انتخاب رنگ سفید برای مبل، تا حدی دست کاربر را برای انتخاب رنگ دیگر لوازم، باز می‌گذارد. مثلا این مبلمان، با رنگ چوب کف بسیار مدرن خواهد شد.

۱۰- آبی روشن یا تخم اردکی

آبی روشن برای به کارگیری در رنگ مبل بسیار محبوب شده است، چراکه با اکثر رنگ‌های دیگر همخوانی دارد و در صورت استفاده درست از آن، می‌تواند اتاق نشیمن شما را بسیار دلپذیر جلوه دهد. استفاده از این رنگ به معنای واقعی کلمه در طراحی همه قسمت‌های خانه جذاب است. به‌عنوان مثال می‌توانید در کوسن‌، آباژور، مبلمان و تابلوهای دیواری خود از این رنگ استفاده کنید.

ست کردن دیگر آیتم‌های خانه با این رنگ مبل بسیار راحت است. به‌کارگیری این رنگ برای هر فضایی عالی به نظر می‌رسد و در بسیاری از سبک‌های دکوراسیون قابل استفاده است. آبی روشن بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند به اتاق‌های بی‌جان و تاریک، روح ببخشد. همچنین در کنار رنگ‌های بی‌حال و خسته‌کننده مانند گچی یا بژ، عالی به نظر می‌رسد. می‌توانید خلاق باشید و از این رنگ به صورت تم تک‌رنگ یا ترکیب با رنگ‌های قهوه‌ای تیره استفاده کنید تا کنتراست فوق‌العاده چشمگیری ایجاد نمایید.

انتخاب بهترین ترکیب رنگ مبل راحتی شیک آبی و طوسی برای دکوراسیون داخلی نشیمن و پذیرایی
رنگ آبی تخم اردکی به عنوان رنگ مبل، یک انتخاب منطقی به نظر می‌رسد. چون این رنگ، با اکثر رنگ‌ها هارمونی دارد و دست طراح داخلی را برای انتخاب رنگ بقیه وسایل، باز می‌گذارد.

ترکیب رنگ مبل برای خانه ایده‌آل

تن‌های رنگی ذکر شده، تنها بخشی از رنگ‌های زیبای مد روز هستند. این رنگ‌ها، زمانی‌که در اتاق نشیمن به کار گرفته شوند، فضا را بسیار جذاب می‌کنند. همه رنگ‌های اشاره شده به عنوان رنگ مبل، تم کلاسیک را به ارمغان می‌آورند که به خانه شما آرامش می‌بخشد. اما در عین حال جذاب و پر‌انرژی هم هستند. جذابیت اصلی این رنگ‌ها به‌دلیل احساس لطافت و تازگی آنهاست. هنگام استفاده از رنگ‌های تند، حتما آنها را با چند رنگ خنثی ترکیب نمایید. در کنار رنگ‌های خنثی هم به کارگیری رنگ‌های پررنگ‌تر را در نظر داشته باشید.

نباید فقط به‌طور ذهنی تناژهای رنگی را انتخاب کنید یا رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید. بلکه توصیه می‌شود برای انتخاب رنگ مبل، ابتدا با کاتالوگ‌های پارچه کار کنید و ببینید چه رنگی با چه رنگ دیگری بهتر است. در واقع بازی با رنگ‌ها، به شما دید بهتری برای انتخاب می‌دهد. در مرحله بعد، مشخص کنید که هر تن رنگ بهتر است در کدام قسمت دکوراسیون اعمال شود، سپس تصمیم نهایی خود را اجرایی کنید.

منبع: Trendingtopmost

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 5 =