مدل‌های برتر کاشی کاری سال مناسب خانه و آپارتمان

0

یکی از روش‌های ایجاد تغییرات در خانه، تغییر کفپوش خانه است. انواع مختلف کفپوش برای انتخاب وجود دارد که هر یک مزایا و معایبی دارند.در این میان کاشی و سرامیک یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها است که می‌تواند چهره خانه شما را به کل تغییر دهد. در حالیکه برخی از افراد فکر می‌کنند کاشی و سرامیک فقط مخصوص حمام یا آشپزخانه انتخاب می‌شود، مدل‌های جدید کاشی کاری نشان می‌دهد دیگر اینطور نیست. شما می‌توانید از این نوع کفپوش در طرح‌ها و مدل‌های متنوع برای فضاهای مختلف خانه خود استفاده کنید و حتی از این طریق دکوراسیون خانه خود را به روز کنید. جدیدترین و برترین طرح‌های کاشی کاری سال ۲۰۱۹ بیشتر به روی طرح‌های چوبی، اشکال متنوع و رنگ‌های جدید تمرکز دارد. با استادکار همراه باشید تا با برخی از این طرح‌ها آشنا شوید.

ظاهر کاشی‌ها و مدل‌های برتر کاشی کاری

  • کاشی کاری طرح چوب

در حالیکه هنوز ظاهر سنتی و قدیمی کاشی و سرامیک به قوت خود باقی مانده اما در سال ۲۰۱۹ طرح‌های چوبی و سایر بافت‌ها محبوبیت بالاتری خواهند داشت. اغلب تولیدکنندگان کاشی سعی داشته‌اند که ظاهری متفاوت و واقعی‌تر به کاشی‌ها ببخشند و در این امر موفق نیز شده‌اند. حالا طرح‌های جدید کاشی که ظاهری چوبی دارند به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها بخصوص برای دکوراسیون‌های امروزی و مدرن تبدیل شده‌اند. این طرح همچنین از جمله طرح‌هایی است که سالیان سال مد روز باقی می‌ماند و نیازی به تعویض نخواهد داشت.

  • کاشی کاری طرح مرمر

کاشی طرح مرمر یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌تواند به محبوبیت بالایی برسد. سنگ مرمر همیشه به خانه جلوه خاصی می‌بخشد و آن را شیک‌تر و مجلل‌تر می‌کند اما از آنجایی که نسبت به سایر کفپوش‌ها گران‌تر است اغلب افراد از انتخاب آن صرف نظر می‌کنند. اما حالا با روی کار آمدن کاشی‌هایی با طرح سنگ مرمر، این امکان برای بسیاری از افراد بوجود می‌آید که چنین طرح سنگی زیبایی را در خانه خود با قیمتی ارزان‌تر داشته باشند و از زیبایی و ظاهر لوکس آن بهره مند شوند. این مدل کاشی و سرامیک برای حمام بسیار شیک و زیبا خواهد بود.

 

  • کاشی‌های سنگی

کاشی طرح سنگ طبیعی اگرچه خیلی سبک جدیدی نیست اما همانند طرح چوبی بسیار محبوب و پرطرفدار است. طرح‌های سنگی معمولا برای حمام و آشپزخانه بسیار مناسب هستند.

انواع مدل‌های کاشی کاری
ماشی سنگی طرحی مناسب برای اتاق پذیرایی خواهد بود.
  • کاشی کاری طرح بتن

کاشی طرح بتنی نیز یکی دیگر از مدل‌های کاشی کاری جدید است که کم کم بیشتر آن را آپارتمان‌ها و خانه‌ها خواهید دید. یکی از جذاب‌ترین مدهای روز در زمینه کاشی و کفپوش، استفاده از کفپوشی است که ظاهر آن با واقعیت متفاوت است. یعنی دقیقا کاشی‌هایی که ظاهری متفاوت و طبیعی‌تر دارند. این نوع کاشی‌ها به این دلیل که زیبایی ظاهری کفپوش‌های دیگر را با قیمت ارزان‌تر به خانه‌ها وارد می‌کنند خیلی زود به محبوبیت می‌رسند. کاشی طرح بتنی نیز بیشتر مناسب خانه‌های مدرن و صنعتی است.

  • کاشی با ظاهر پارچه‌ای

دنیای طرح‌ها و مدل‌های کاشی به قدری متفاوت شده است که حالا می‌توانید طرحی همانند موکت یا انواع پارچه‌ها را بعنوان کاشی در خانه داشته باشید. کاشی کاری طرح پارچه تفاوتی با سایر کاشی کاری‌ها ندارد و از لحاظ نصب و نگهداری همان شرایط را دارد فقط ظاهر خانه را کاملا متفاوت از قبل خواهد کرد. این می‌تواند یک ایده خلاقانه برای تغییر دکوراسیون خانه باشد. مثلا از طرح‌های پارچه‌های لوکس و گران بعنوان کفپوش استفاده کرد. اما اگرچه این طرح خیلی جدید است و شاید به زودی در بسیاری از خانه‌ها مشاهده شود اما به نظر نمی‌رسد به اندازه طرح چوب یا سنگ مرمر محبوبیت پیدا کند و بتواند سالیان سال دوام بیاورد.

انواع مدل‌های کاشی کاری
کاشی کاری موکتی طرحی است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته و اغلب برای اتاق خواب استفاده می‌شود.

رنگ کاشی

امسال رنگ‌های تیره، روشن و حتی ترکیبی از این دو رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ‌ خاکستری از جمله رنگ‌هایی است که اغلب به خاطر خنثی بودن مناسب بیشتر فضاهای خانه است. در کنار آن رنگ روشن و سفید همانند مرمر نیز می‌تواند روشنایی خاصی به فضا بخشیده و آن را بزرگتر نشان دهد. در این میان استفاده از دو رنگ متفاوت نیز می‌تواند ایده خوبی برای کاشی کاری باشد که در بسیاری از آپارتمان‌ها به زیبایی دیده می‌شود.

 

اندازه و شکل کاشی

سال ۲۰۱۹ سال خلاقیت است بخصوص در زمینه کفپوش. حالا دیگر به سمت چیدمان و اشکال جدید و متفاوت باید بروید و طرح‌های متنوعی را امتحان کنید. همچنین سایز کاشی‌ها نیز به نسبت گذشته بزرگ‌تر انتخاب می‌شوند. در سال‌های اخیر کاشی‌ها و سرامیک‌های سایز بزرگ بسیار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. کاشی‌های بزرگ موجب می‌شوند خانه بزرگ‌تر به نظر برسد، بخصوص اگر از رنگ روشن استفاده کنید. همچنین درز کمتری بین کاشی‌ها ایجاد می‌شود که این به تمیزکردن آن کمک می‌کند. حتی در برخی مواقع استفاده از کاشی‌هایی که سایز متفاوتی دارند نیز می‌تواند ایده خلاقانه و جدیدی باشد.

انواع مدل‌های کاشی کاری
در جدیدترین طرح‌های کاشی کاری، کاشی‌ها در سایزهای بسیار بزرگ انتخاب می‌شوند.

 

انواع کاشی کاری
کاشی کاری حمام با کاشی‌هایی در سایزهای متنوع

در حالیکه اغلب اوقات کاشی‌ها و سرامیک‌ها را به شکل مستطیل یا مربع می‌بینیم اما اشکال چند ضلعی نیز می‌توانند ایده خوبی برای کاشی کاری فضاهایی همانند حمام و آشپزخانه باشند. چند ضلعی شکلی مدرن و کلاسیک به فضا می‌بخشد و ظاهر آن را متفاوت و حتی شبیه به آینده می‌سازد.

انواع مدل‌های کاشی کاری
علاوه بر سایز، شکل کاشی‌ها نیز متنوع‌تر شده است. چند ضلعی یکی از اشکالی است که بغیر از مربع و مستطیل برای کاشی کاری استفاده می‌شود.

چند ایده برای کاشی کاری قسمت‌های مختلف خانه

  • کاشی کاری اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی جایی است که با خانواده و دوستانتان اوقاتتان را در آن می‌گذرانید. پیشنهاد ما این است که از کفپوش سرامیکی رنگ خنثی استفاده کنید.  کاشی‌های طرح چوب نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای این فضا باشد چرا که به خوبی می‌تواند با سایر وسایل خانه هماهنگی ایجاد کند. همچنین استفاده از سرامیک‌هایی با سایز بزرگ می‌تواند تمیزکردن فضا را برایتان ساده‌تر کند.

انواع مدل‌های کاشی کاری
کاشی‌های بزرگ و رنگ روشن می‌توانند انتخاب خوبی برای اتاق پذیرایی باشند.
  • کاشی کاری اتاق خواب

اتاق خواب پناهگاه شما خواهد بود. جایی که باید در آن احساس راحتی و آرامش کنید. بنابراین بسیار مهم است که از کفپوشی برای اتاق خواب استفاده کنید که فضای اتاق شما را گرم و آرامش بخش می‌سازد. کفپوش کاشی طرح چوب می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. علاوه بر این‌ها، کاشی‌های موکتی در رنگ‌های متنوع نیز می‌توانند ظاهر اتاق خواب شما را جذاب و تماشایی کنند.

انواع کاشی کاری
اتاق خواب فضایی است که می‌توانید راحت‌تر در آن از رنگ‌های متنوع استفاده کنید بنابراین فضای مناسبی برای استفاده از کاشی‌های موکتی است.
  • کاشی برای آشپزخانه

در دهه‌های اخیر، از کاشی و سرامیک در بسیاری از آشپزخانه‌ها استفاده می‌شده است. این نوع کفپوش به یک کفپوش محبوب برای این فضا از خانه تبدیل شده است. اما اگر بخواهید کمی متفاوت‌تر از قبل عمل کنید و کاشی کاری آشپزخانه را با تفاوت نسبت به قبل انجام دهید کاشی‌های سرامیکی تک رنگ یا طرح بامبو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اگر به کاشی‌های طرح دار علاقه مند هستید می‌توانید همچنان از این نوع کاشی‌ها برای آشپزخانه استفاده کنید.

انواع مدل‌های کاشی کاری
کاشی‌های طرح دار یا سنگی انتخاب مناسبی برای آشپزخانه خواهند بود.

سخن پایانی

کاشی کاری می‌تواند بسیار متفاوت و‌ جذاب باشد. کاشی‌ها طرح‌ها و مدل‌های متنوعی دارند که می‌توانید آن‌ها را برای فضاهای مختلف خانه به کار ببرید. مدل‌های جدید کاشی‌ کاری که در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار بوده‌اند کاشی‌های سایز بزرگ و طرح چوب یا سنگی هستند که برای اغلب فضاهای خانه مناسب هستند و نسبت به کفپوش‌های چوبی و سنگی طبیعی قیمت ارزان‌تری خواهند داشت. آیا شما از کاشی برای کفپوش خانه خود استفاده می‌کنید؟ کدام طرح را برای کفپوش خانه می‌پسندید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + پانزده =