بهترین روش برای جمع آوری و بسته بندی وسایل در اسباب کشی چگونه است؟

0

قطعا اسباب کشی برای هیچ‌کسی راحت نیست. این تقریبا غیرممکن است که شما جعبه تک تک وسایل منزلتان را نگه داشته باشید و در هنگام بسته بندی اثاثیه منزل، وسایل را در جعبه‌های خودشان قرار دهید؛ اما می‌توانید با کمی مدیریت و با در نظر داشتن برخی نکات ساده در هنگام بسته بندی وسایل، اسباب کشی را برای خودتان ساده‌تر کرده و با اطمینان بیشتری نسبت به سلامت وسایلتان، آن‌ها را به منزل جدید منتقل کنید.

در این میان نکات بسیار ساده‌ای هستند که در جریان بسته بندی اثاثیه در کار پرفشاری مثل اسباب کشی شاید به ذهنتان نرسند ولی با خواندن این نکات به خودتان می‌گویید:« چرا خودم به این فکر نیفتاده بودم». ما در این گزارش قصد داریم این نکات را به شما یادآوری کنیم تا اسباب کشی راحت‌تری داشته باشید.

از برنامه ریزی برای شروع تا انتخاب جعبه و چیدن وسایل در داخل جعبه‌ها

  • برنامه‌ریزی: از دو تا سه هفته قبل از اسباب کشی، برنامه ریزی‌هایتان را آغاز کنید. چون بسته بندی وسایل کار زمان بری است. هرچه زودتر کارتان را شروع کنید تا زمان کافی داشته باشید و بتوانید شب قبل از اسباب کشی همه وسایل را جمع کرده باشید.
  • تهیه لیست وسایل: برای وسایل هر اتاق یک لیست تهیه کنید و بنویسید که کدام یک از وسایل هر اتاق نیاز به بسته بندی دارند. مثلاً در مورد اتاق خواب: کتاب، قاب عکس، لامپ و آباژور و ملافه‌ها و پتوها.
چک لیست اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل
قبل از شروع اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل بهتر است ابتدا از هر اتاق به صورت جداگانه لیستی از لوازمی که نیاز به بسته بندی دارند تهیه کنید و برای کارتان برنامه ریزی داشته باشید.
  • وسایل را بر طبق استفاده و هدفشان بسته بندی کنید: وسایلی که باید با هم در یک کارتن قرار بگیرند را در یک گوشه اتاق جمع کنید. مثلاً همه لامپ‌ها یا سی دی و دی‌وی‌دی‌ها را کنار تلویزیون بگذارید. دفترها و کتاب‌ها را یک گوشه دیگر جمع کنید.
ترفندهای بسته بندی لوازم منزل پیش از اسباب کشی
قبل از بسته بندی لوازم منزل بهتر است که لوازمی را که می‌توانید در کارتن جداگانه قرار دهید، انتخاب کنید و کنار هم بچینید تا روال کار برایتان ساده‌تر شود.
  • کارتن و جعبه پیدا کنید: کارتن‌ها و جعبه‌های لازم برای اسباب کشی را یکی دو هفته قبل از تاریخ اسباب کشی تهیه کنید. فرمولی کلی برای تعداد کارتن‌های مورد نیاز وجود ندارد ولی عموماً برای خانه‌ای ۲۱۰ تا ۲۷۰ متری به ۱۵ کارتن کوچک، ۱۳ کارتن متوسط، ۶ کارتن بزرگ و ۳ کارتن خیلی بزرگ نیاز است.
خرید و فروش کارتن بسته بندی کالا و اثاثیه خانه
برای بسته بندی اثاثیه ابتدا باید چندین کارتن در سایزهای مختلف تهیه کنید که از ضخامت خوبی برخوردار باشند و بتوانید از آن‌ها برای حفاظت از لوازم خانه‌تان استفاده کنید.
  • تفکیک کارتن‌ها: کارتن‌های سالم و سفت را مورد استفاده قرار دهید و کارتن‌های آسیب دیده و پاره را کنار بگذارید.
  • درست بسته بندی کنید: سعی کنید کارتن‌هایی با سایزهای مختلف تهیه کنید. وسایل سنگین‌تر، از جمله کتاب‌ها و وسایل کامپیوتری را در جعبه‌های کوچک‌تر بگذارید و وسایل سبک‌تر مثل ملافه، پتو، اسباب‌بازی کودکان و عروسک و بالش را در جعبه‌های بزرگ‌تر بگذارید. استفاده از جعبه‌های بزرگ برای وسایل سنگین، اشتباه خیلی مرسومی است که باعث طولانی‌تر شدن کار و خستگی بیشتر شما می‌شود.
تهیه کارتن بسته بندی اثاثیه و حمل بار
برای بسته بندی اثاثیه منزل بهتر است که از روش درستی استفاد کنید. لوازم سنگین باید در کارتن‌های کوچک و لوازم سبک باید در کارتن‌های بزرگ قرار بگیرند تا حمل آن‌ها نیز راحت‌تر باشد.
  • وزن وسایل مهم است: وسایل سنگین‌تر را در بخش پایینی کارتن‌ها بگذارید و وسایل سبک‌تر و شکستنی را در بخش بالایی. مثلاً کتاب آشپزی را در کف جعبه بگذارید و رویش کتری را قرار دهید.
  • کارتن‌ها را کامل پر کنید: فضای خالی درون جعبه‌ها، در تکان خوردن احتمالی بار، آسیب زننده است. در کارتن‌ها فضای خالی باقی نگذارید. فضای خالی داخل جعبه‌ها را با لباس، حوله و یا روزنامه پر کنید تا وسایل داخل جعبه‌ها تکان نخورند و ضربه‌های ناگهانی این وسایل باعث پاره شدن یا عدم تعادل کارتن‌ها نشوند.
آموزش بسته بندی وسایل و لوازم منزل قبل از اسباب کشی
سعی کنید در بسته بندی اثاثیه منزل حتما همه فضاهای خالی داخل کارتن را به وسیله روزنامه یا پارچه پر کنید تا اجسام داخل کارتن تکان نخورند و آسیب نبینند.
  • وسایل درون کارتن‌ها را طبقه‌بندی کنید: از گذاشتن وسایل اتاق‌های مختلف در یک کارتن اجتناب کنید. این گونه باز کردن و چیدن وسایل در خانه جدید برایتان آسان‌تر خواهد شد.
  • کارتن‌ها را مقاوم کنید: قبل از چیدن وسایل داخل کارتن‌ها، بخش پایینی کارتن را خوب چسب بزنید و بعد از پر کردن کارتن، دورتادور کارتن را با چسبی محکم بپوشانید.
  • کارتن‌ها را نام‌گذاری کنید: روی تک تک کارتن‌ها برچسب یا کاغذی بچسبانید و محتویات داخل جعبه را آنجا درج کنید.
آموزش برچسب گذاری کارتن اسباب کشی
برای اینکه بدانید هر وسیله را داخل چه کارتنی بسته بندی کرده‌اید و یا در زمان حمل بتوانید کارتن‌های شکستنی را راحت‌تر تشخیص دهید، حتما روی آن‌ها را علامت بگذارید.
  • کدگذاری کنید: روی دو طرف هر کارتن بنویسید که متعلق به کدام اتاق است. حتی می‌توانید برای هر اتاق کد رنگی مشخصی تعریف کنید و با چسباندن برچسبی به آن رنگ، مشخص کنید که هر بسته مربوط به کجاست تا بعد از انتقال اسباب به منزل جدید، جعبه‌ها مستقیماً به جایگاهشان منتقل شود. مثلاً بسته‌هایی با برچسب قرمز، متعلق به آشپزخانه هستند و کارتن‌هایی با برچسب سبز به اتاق خواب بروند. حتی می‌توانید جعبه‌ها را شماره‌گذاری کرده و در یک دفترچه یادداشت، شماره جعبه‌ها را همراه با محتویات هر جعبه و اتاقی که جعبه باید به آنجا منتقل شود بنویسید.
روش برچسب زنی کارتن حمل اثاثیه
در بسته بندی لوازم منزل برای اینکه بدانید هر کارتن متعلق به کدام بخش است می‌توانید از لیبل‌های رنگی استفاده کنید و مثلا کارتن‌های مخصوص آشچزخانه را با رنگ قرمز مشخص کنید.
  • برای حمل راحت‌تر روی کارتن دستگیره ایجاد کنید: در دو سوی جعبه‌ها و در قسمت یک سوم پایینی، یک برش مثلثی شکل بزنید تا جای خوبی برای بلند کردن ساده‌تر کارتن‌ها داشته باشید.
  • شکستنی‌ها را برچسب بزنید: حتماً بر روی جعبه‌هایی که حامل وسایل شکستنی هستند، عبارت «شکستنی» را بنویسید و دور تا دور جعبه ‌این را بنویسید. بهترین حالت این است که توضیحات کاملی بنویسید؛ به عنوان مثال: «شکستنی- لیوان» «شکستنی-بشقاب.» برای این وسایل جعبه‌های خیلی بزرگ را انتخاب نکنید چرا که سنگین شدن جعبه‌ها خطر افتادن و درنتیجه شکستن این وسایل را بیشتر می‌کنند. لابه‌لای این وسایل ترجیحاً از پلاستیک‌های ضربه‌گیر استفاده کنید تا خطر شکستگی را به حداقل برسانید.
نکات بسته بندی برای اسباب کشی و جابه‌جایی منزل
برای حفاظت از لوازم شکستنی و سنگین، بهتر است در زمان بسته بندی اثاثیه منزل حتما کارتن‌ها را با دقت چسب کاری کنید و مطمئن شوید که همه بخش‌ها به خوبی محکم‌کاری شده‌اند.
  • ضربه‌گیرها مهم‌اند: سعی کنید دورتادور داخل جعبه‌های حامل وسایل شکستنی، از ضربه‌گیر استفاده کنید و وقتی داخل جعبه را کامل چیدید، یک تکه ضربه‌گیر هم بر روی تمام وسایل قرار دهید.
  • برای پیشبرد کارها از روش‌های خلاقانه کمک بگیرید: یک کش پلاستیکی (کش ماست) دور دستگیره درها بیندازید تا هر بار که جعبه‌ای را از اتاق بیرون می‌برید، در بسته نشود.
  • سبد کالای بسته بندی تهیه کنید: وسایل بسته بندی (چسب، قیچی، ماژیک، برچسب و…) را در یک سبد قرار دهید تا وقتی اتاق به اتاق برای جمع کردن وسایل پیش می‌روید، کار برایتان راحت‌تر باشد
  • وسایل غیرضروری را در سطل بگذارید: سطل‌های بزرگی مثل سطل زباله را برای جابجایی وسایل دکوری و سایر وسایلی که می‌توانند مدت بیشتری در انباری بمانند و باز کردن و نصبشان در خانه جدید، فوری نیست، استفاده کنید
  • از چمدان و ساک به جای جعبه و کارتن استفاده کنید: این کار به شما کمک می‌کند تا به کارتن‌های کمتری نیاز داشته باشید.
آموزش ترفندهای اسباب کشی آسان
بهتر است در بسته بندی لوازم منزل، به جای استفاده از کارتن‌های اضافی برخی از لوازم و وسیله‌هایتان را در داخل چمدان جای دهید.
  • اقلام ستاره‌دار را تفکیک کنید: به این فکر کنید که در بدو ورود به منزل جدید به چه وسایلی نیاز خواهید داشت و این وسایل را در به صورت مجزا بسته بندی کنید. وسایلی مثل حوله، لباس و وسایل نظافت و روی جعبه هم یک علامت ستاره بکشید تا سریع بتوانید آن را بیابید. این جعبه‌های ستاره‌دار را باید در آخر در کامیون حمل اسباب قرار دهید.

اگر شاغل هستید، فرزند خردسال دارید و یا به هر علت دیگری، حتی فرصت فکر کردن به بسته بندی اثاثیه منزل را ندارید، می‌توانید از طریق لینک زیر، ثبت سفارش کنید و این کار را به متخصصین بسته بندی اثاثیه استادکار بسپارید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

برای بسته بندی اثاثیه منزل به چه وسایلی نیاز دارم؟

به منظور بسته بندی اثاثیه منزل ابتدا بهتر است لیستی از لوازم مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید و تا در زمان بسته بندی با مشکل روبرو نشوید.

  • تمام کارتن‌های موجود لوازم و اثاثیه خانه
  • کارتن اضافه در سایزهای مختلف برای قرار دادن لوازم مختلف
  • روزنامه و کاغذ برای بسته بندی لوازمی همچون ظروف
  • پارچه در سایزهای مختلف برای پیچیدن لوازم و جلوگیری از ضربه و خاکی شدن
  • پلاستیک ضربه‌گیر حباب‌دار
  • نوار چسب پهن برای بسته بندی اثاثیه منزل
  • برچسب برای علامت‌گذاری کارتن‌ها
  • خودکار یا ماژیک
  • طناب برای بستن کارتن‌ها
  • قیچی
  • کیسه زباله
  • کیسه پلاستیک در سایزهای مختلف

بسته بندی لباس‌ها

برای جابه‌جایی دراورها، لازم نیست کشوهای آن را خالی کنید. کافی است روی هر کشو، یک کیسه پلاستیکی بزرگ بکشید و بدین ترتیب هر کشو را به تنهایی جابه‌جا کنید.

استفاده از کیسه زباله راهکاری مناسبی برای جابه‌جا کردن همه لباس‌هاست. با این روش وزن کمدهای لباس کم می‌شود و حمل و نقل لباس‌ها نیز ساده‌تر می‌شود. می‌توانید لباس‌ها را با چوب لباسی داخل کیسه بگذارید و بعد درب آن را محکم ببندید. توجه داشته باشید که معمولاً کیسه‌های مشکی که محکم‌تر هستند، برای این کار مناسب‌ترند.

استفاده از کیسه زباله برای بسته بندی لباس و پوشاک
استفاده از کیسه زباله هم راهکاری مناسبی برای جابه جا کردن همه لباس‌هاست که هم موجب کاهش وزن کمد می‌شود و هم حمل و نقل لباس‌ها را ساده‌تر می‌کند.

اگر چمدان‌های خالی دارید که شاید خیلی از آن‌ها را تا به حال استفاده هم نکرده‌اید، حال بهترین زمان برای استفاده است. برای اینکه لباس‌ها در داخل چمدان فضای کمتری اشغال کنند، لباس‌ها را رول کنید و کنار هم بچینید. می‌توانید از این روش برای قرار دادن لباس‌های خانگی، لباس زیر و جوراب استفاده کنید که نگرانی از بابت چروک شدن آن‌ها نیز نداشته باشید.

فراموش نکنید که شاید لباس‌های شما به تنهایی وزنی نداشته باشند ولی زمانی که همه لباس‌های یک کمد را داخل یک جعبه یا چمدان جا دهید، قطعاً بلند کردن آن نیز بسیار سخت خواهد شد. بهتر است برای حمل لباس‌ها از چند کارتن یا دو یا سه چمدان استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آن‌ها را به خانه جدیدتان انتقال دهید. اگر تعداد لباس‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید زیاد است، الان بهترین فرصت برای اهدای آن‌ها است، پس کمی هم روی این موضوع فکر کنید.

ترفندهای بسته بندی لباس و پوشاک
برای بسته بندی لباس‌ها قبل از اسباب‌کشی بهتر است لباس‌های خانگی، جوراب و لباس زیر را که نگرانی از بابت چروک شدن آن‌ها ندارید، رول کنید و داخل چمدان جای دهید.

بسته بندی جواهرات و زینت‌آلات ارزشمند

برای محافظت از جواهرات و زیورآلات در حین اسباب کشی چند راهکار کاربردی وجود دارد. می‌توانید برای جلوگیری از گره خوردن زنجیرهای با ارزشتان آن‌ها را داخل یک نی قرار دهید و یا اینکه جواهراتتان را در بسته‌های بسته بندی تخم مرغ بگذارید تا مانع از گره خوردنشان در جریان اسباب کشی شوید. برای این کار تنها لازم است که ابتدای زنجیر را در سوراخ بالای کارتن تخم مرغ بچسبانید و بقیه گردنبند را داخل کارتن قرار دهید و هر زنجیر را داخل یک حباب تخم مرغی تنظیم کنید.

استفاده از چسب نواری برای چسباندن ابتدا و انتهای گردنبند در جایگاه مخصوص نگهداری جواهرات نیز می‌تواند از گره خوردن زنجیرها به هم جلوگیری کند. سعی کنید گوشواره‌ها را حتماً به صورت جفت در محلی مثل یک تکه مقوا، کارت ویزیت و یا دکمه قرار دهید و تمامی جواهراتتان را در کیفی جداگانه و همراه خودتان داشته باشید.

ترفندهای بسته بندی جواهرات قیمتی برای اسباب کشی
برای بسته بندی جواهرات قیمتی‌تان بهتر است از از روشی موثر استفاده کنید و اجازه ندهید تا رنجیرهای آن‌ها به هم گره بخورند.

بسته بندی وسایل و کتاب‌ها

بهترین روش برای بسته بندی کتاب‌ها و حمل آن به مکان جدید، این است که ابتدا کتاب‌ها را با توجه به سایز در دو دسته‌بندی مختلف قرار دهید. سپس آن‌ها را در دو جعبه جداگانه قرار دهید. بهتر است از کارتن‌های کوچک استفاده کنید تا هم حمل آن‌ها راحت‌تر باشد و هم اینکه کارتن در موقع انتقال پاره نشود و کتاب‌ها آسیب نبینند.

برای بسته بندی کتاب‌ها حتماً از کارتن‌های ضخیم استفاده کنید و در انتها حتماً آن را به خوبی ببندید و اطراف کارتن را با چسب پهن محکم کنید. اگر کارتن کتاب‌ها کاملاً پر نشد، حتماً برای پر کردن فضاها از روزنامه یا حتی بالشتک‌های نرم استفاده کنید تا کتاب‌ها در طی جابجایی آسیب نبینند. اگر تعداد کتاب‌هایتان خیلی زیاد است و یا یک چمدان چرخ دار بلااستفاده دارید، بهترین راهکار برای جابه‌جایی کتاب‌ها این است که آن‌ها را در چمدان چرخ دار جابه‌جا کنید. قطعاً بعد از اسباب کشی، از اینکه مجبور نشدید جعبه‌های سنگین کتاب را بلند کنید، خوشحال خواهید بود.

نکات بسته بندی کتاب و اسباب کشی حرفه ای
یکی از بهترین روش‌ها برای حمل کتاب‌ها و وسایل به مکانی جدید این است که از یک چمدان چرخ‌دار استفاده کنید.

بسته بندی وسایل آشپزخانه

بسته ‌بندی لوازم آشپزخانه یکی از زمان‌برترین و پیچیده‌ترین کارهایی است که شاید انجام آن بیشتر از بسته بندی وسایل هر جای دیگری در خانه وقتتان را بگیرد. از طرفی اکثر لوازمی که در آشپزخانه قرار دارند، شکستنی و حساس هستند، بنابراین لازم است تا به طور دقیق و با دقت بیشتری نسبت به سایر لوازم خانه بسته بندی و اسباب کشی شوند.

برای آماده کردن بشقاب‌ها برای قرار دادن در کارتن، بین هر دو بشقاب، یک ورق دستمال حوله‌ای، کارتن و یا روزنامه قرار دهید. بعد دور هر پنج یا شش بشقاب، چند لایه دیگر روزنامه بپیچید. سپس بشقاب‌ها را به صورت عمودی در کارتن قرار دهید تا احتمال شکستنشان کمتر شود. درنهایت هم مقداری روزنامه را مچاله کرده و در فضاهای خالی کارتن قرار دهید. همین سیستم را در مورد لیوان‌ها و کاسه‌ها نیز استفاده کنید و آن‌ها را سر و ته در کارتن بچینید.

مایعات را حتماً در ظروف محکم و در بسته و داخل کیسه‌های پلاستیکی بسته بندی کنید تا مانع از نشت و چکه کردن احتمالی آن‌ها شوید.

نکات کاربردی بسته بندی اثاثیه آشپزخانه و ظروف شکستنی
برای بسته بندی اثاثیه آشپزخانه و ظروف شکستنی بهتر است در بین ظروف و فضای خالی از روزنامه یا پلاستیک ضدضربه حباب‌دار استفاده کنید. از آنجایی که ظروف و لوازم داخل آشپزخانه شکستنی هستند، جمع کردن لوازم آشپزخانه در بسته بندی اثاثیه منزل نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد.

بسته بندی وسایلی که به مراقبت ویژه نیاز دارند

شما نباید با تلویزیون و برخی دیگر از وسایل منزل مثل وسایل عادی رفتار کنید. اگر جعبه اصلی این وسایل را ندارید، باید آن‌ها را حسابی با احتیاط جابه‌جا کنید. وسایل مرتبط با تلویزیون را در یک جعبه قرار دهید و سعی کنید تلویزیونتان را در داخل دو کارتن قرار دهید. وسایلی که بزرگ‌تر از یک متر هستند باید با ضربه‌گیر و یا در بین پتو پیچیده شده و با احتیاط بیشتری جابه‌جا شوند.

بسته بندی لوازم شکستنی و چینی

برای بسته بندی ظروف و لوازم شکستنی باید طوری آن‌ها را کنار هم قرار دهید که با هم تماس نداشته باشند. بهترین روش این است که فواصل بین ظروف را با کارتن بسته بندی اثاثیه یا پلاستیک‌های ضدضربه حباب‌دار بپوشانید و یا ظروف حساس‌تر را به طور جداگانه با روزنامه بسته‌بندی کنید. توجه داشته باشید که شل بودن قطعات و ظروف شکستنی در کنار هم می‌تواند موجب آسیب به آن‌ها شود، بنابراین از محکم شدن آن‌ها در داخل کارتن اطمینان حاصل کنید. بعد از قرار دادن بسته‌ بندی ظروف در کارتن حتماً درب آن را با چسب پهن محکم کنید.

از سنگین کردن کارتن‌ها اجتناب کنید، چون این کار خطر شکستن و افتادن این کارتن‌ها را بیشتر می‌کند، بهتر است برای بسته‌بندی لوازم سنگین و شکستنی از کارتن‌های کوچک استفاده کنید تا حمل آن نیز راحت‌تر انجام شود.

از طرفی بهتر است که یک برچسب یا علامت مخصوص مثل جمله شکستنی یا احتیاط روی کارتن بزنید تا در حمل این کارتن‌ها نیز بیشتر دقت شود و موقع باز کردن لوازم نیز راحت‌تر بتوانید لوازم آشپزخانه را از سایر کارتن‌های جداسازی کنید.

ترفندهای بسته‌بندی ظروف شکستنی پیش از اسباب کشی
برای بسته‌بندی ظروف شکستنی بهتر است ظروف حساس را داخل روزنامه یا پلاستیک حباب‌دار ضربه‌گیر قرار دهید و بعد داخل کارتن بسته بندی اثاثیه مناسب بگذارید.

بسته بندی مبلمان

برای بسته‌بندی و حمل مبلمان قبل از هر کاری بهتر است در صورت امکان بخش‌ها و بالشتک‌های جدا شدنی آن را بردارید و داخل نایلون سایز بزرگ یا یک پارچه مناسب قرار دهید تا کثیف نشود و از طرفی وزن مبلمان نیز برای حمل و نقل کاهش پیدا کند.

اگر نگران آسیب به پارچه‌ها و دسته‌های چوبی مبلمان سلطنتی‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک پتوی نازک یا پارچه بزرلک برای پوشاندن سطح مبلتان استفاده کنید. پارچه را روی همه بخش‌های مبل بپیچید و بعد با چسب پهن یا طناب نازک اطراف آن را ببندید.

برای اینکه به بخش‌های حساس و ظریف مبلمانتان آسیب وارد نشود، می‌توانید از یک پلاستیک ضربه‌گیر حباب‌دار در این قسمت‌ها استفاده کنید و یا در بخش ‌کناره‌های مبل برای این که ضربه وارد نشود، مقداری کارتن قرار دهید و بعد از آن به وسیله یک پارچه مناسب مبل را ببندید. با این روش هم مبلمان شما آسیب نمی‌بیند و هم گرد و غبار موجب خراب شدن پارچه مبلتان نمی‌شود.

توجه داشته باشید که استفاده از چسب یا بسته‌بندی پلاستیکی برای مبلمان چرمی یا چوبی می‌تواند به آن آسیب بزند، پس سعی کنید به هیچ عنوان از چسب بر روی مبلمان استفاده نکنید.

نکات کاربردی بسته بندی مبلمان و اثاث منزل
قبل از بسته بندی مبلمان برای جابجایی بهتر است ابتدا قطعاتی که قابلیت جدا شدن دارند را بردارید و سپس مبلمان را با دقت به وسیله یک پارچه بسته بندی کنید، تا مبلمان در حین بسته بندی و حمل اثاثیه منزل کمتر دچار آسیب شود.

برای اینکه مطمئن شوید که پایه مبلمان و میزهای شما با زمین تماس نداشته و آلوده نمی‌شود، بهتر است از یک قطعه پلاستیک، کارتن یا پارچه در پایه‌های آن استفاده کنید. می‌توانید این قطعات را به وسیله یک کش بر روی پایه نصب کنید تا زمانی که مبلمان بر روی زمین یا داخل ماشین قرار می‌گیرد، آلوده نشود و پایه‌ها آسیب نبینند.

ازآنجاییکه با توجه به وزن و حجم مبلمان، بسته بندی آن هم کار راحتی نیست، پیشنهاد می‌کنیم بسته بندی مبلمان برای اثاث کشی را حتما به متخصصین بسته بندی اثاثیه استادکار بسپارید. از طریق لینک زیر می‌توانید این سفارش را ثبت کنید:

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

بسته بندی لوازم برقی

بهترین روش برای بسته بندی لوازم برقی این است که کارتن اصلی محصولات را داشته باشید و درست طبق دستورالعمل محصول آن را داخل جعبه خودش قرار دهید، اما در اکثر موارد خیلی از ما به کارتن اصلی دستگاه دسترسی نداریم و در این شرایط باید از روش‌های دیگری استفاده کنیم:

  • برای شروع بهتر است کارتن‌های محکمی در سایزهای مختلف و مقداری روزنامه، نوار چسب پهن و برچسب تهیه کنید.
  • ابتدا سیم لوازم برقی را جمع کنید و با چسب بچسبانید و داخل کارتن همان وسیله قرار دهید.
  • تمام اجزای لوازم برقی را به وسیله روزنامه و یا پلاستیک ضدضربه بسته بندی کنید و در کارتن محکم و مناسبی قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که در انتها کارتن بسته بندی اثاثیه را با چسب پهن محکم کنید و یک برچسب روی آن بچسبانید تا در زمان حمل و انتقال نیز با احتیاط حمل شود و به آن آسیبی وارد نشود.
  • فراموش نکنید اگر دستگاه با باتری کار می‌کند، حتماً قبل از بسته بندی باتری را از دستگاه بیرون بیاورید.
  • بهتر است برای اینکه فراموش نکنید سیم‌ها را بعدا چگونه وصل کنید، حتماً قبل از جدا کردن اجزا و سیم‌ها از آن یک عکس بگیرید. بعد قطعات را جدا کرده و بعد از بسته بندی داخل کارتن مناسب قرار دهید.
آموزش اصول بسته بندی لوازم برقی خانه
بهتر است لوازم برقی بزرگ را داخل کارتن اصلیشان قرار دهید و در صورتی که به آن دسترسی ندارید، از کارتنی مشابه استفاده کنید و قبل از قرار دادن لوازم در داخل کارتن بسته بندی اثاثیه، اقدام به بسته بندی لوازم منزل کنید.

هزینه بسته بندی اثاثیه منزل

هزینه بسته‌بندی اثاثیه منزل معمولاً با توجه به اینکه شما از چه افراد یا شرکتی کمک بگیرید و چند ساعت زمان برای آن نیاز داشته باشید، متفاوت خواهد بود؛ اما استادکار با فراهم کردن خدمات بسته بندی لوازم منزل و حمل و انتقال آن به مکان جدید همراه شما است و برای این کار از افرادی متخصص و ماهر کمک می‌گیرد که از صفر تا صد مراحل اسباب‌ کشی منزل را با مهارت و توجه مخصوصی انجام می‌دهند.

دستمزد بسته بندی اثاثیه منزل به صورت ساعتی حساب می‌شود و تهیه همه لوازم مورد نیاز برای این کار به عهده شما است. هزینه بسته بندی لوازم منزل توسط استادکار طبق جدول زیر محاسبه می‌شود.

شرح خدمات بسته بندی اثاثیه منزل             قیمت واحد (تومان)
قیمت پلاستیک بسته بندی – هر متر 7,500
دستمزد کارگر بسته بندی (سه ساعت) 120,000
دستمزد کارگر بسته بندی – هر ساعت اضافی 40,000

بسته بندی اثاثیه منزل را چه زمانی خودم انجام بدهم؟

برای بسته بندی اثاثیه منزل اگر فکر می‌کنید که زمان کافی دارید و از طرفی مهارت مورد نیاز برای انجام این کار را دارید، بهتر است حتماً خودتان اقدام کنید. برای این کار تنها لازم است تا برنامه‌ریزی کنید و بسته‌بندی‌ لوازم منزل را اتاق به اتاق شروع کنید. در انتها نیز حتماً بعد از اتمام بسته‌ بندی لوازم خانه، نگاهی به همه کمدها و اتاق‌ها بیندازید تا مطمئن شوید که هیچ چیزی داخل کمدها و در گوشه و کنار اتاق‌ها جا نمانده است.

برای تسریع کارها بهتر است از همه افراد خانواده برای بسته بندی اثاثیه کمک بگیرید و قبل از شروع کار در مورد روال بسته‌بندی و حفاظت از اجسام شکستنی با هم صحبت کنید تا یک اسباب کسی بی‌دردسر را پشت سر بگذارید و همه چیز به بهترین نحو انجام شود.

چگونه خودمان وسایل خانه را بسته بندی کنیم؟
برای تسریع روال بسته بندی لوازم خانه بهتر است از همه افراد خانواده برای این کار کمک بگیرید.

بسته بندی اثاثیه منزل را چه زمانی به شرکت بسته بندی لوازم منزل بسپارم؟

در بسیاری از موارد مشغله کاری زیاد و نداشتن وقت کافی موجب می‌شود تا نتوانیم آن‌طور که باید در بسته بندی لوازم خانه خوب و مناسب عمل کنیم. از طرفی انجام دادن این کار برای بسیاری از افراد واقعا سخت و دور از انتظار است و عده‌ای نیز از مهارت کافی برای بسته بندی اثاثیه و لوازم خانه برخوردار نیستند. در این شرایط بهترین کار این است که بسته بندی لوازم خانه خود را به یک شرکت بسته بندی اثاثیه برای اسباب کشی واگذار کنید و خیالتان راحت باشد که فرآیند بسته بندی لوازم خانه با دقت و به طوری اصولی انجام شده است.

لیست خدمات شرکت بسته بندی لوازم منزل
اگر مشغله کاری زیادی دارید و یا از مهارت کافی برای بسته بندی اثاثیه منزل برخوردار نیستید، بهتر است حتما از یک شرکت بسته بندی لوازم منزل کمک بگیرید.

یکی از مهم‌ترین مزایای کمک گرفتن از یک شرکت بسته بندی لوازم منزل این است که این افراد معمولاً از دانش و مهارت زیادی برای این کار برخوردار هستند و می‌توانند با دقت بیشتری لوازم خانه شما را بسته بندی نمایند. از طرف دیگر نیروهایی که در شرکت‌های معتبر بسته بندی و اسباب کشی مشغول به کار هستند، معمولاً به جداسازی قطعات و بسته بندی لوازم برقی آشنایی بیشتری دارند و این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا روال جمع کردن لوازم منزلتان را با خیالی آسوده‌تر پشت سر بگذارید.

نکات جداسازی قطعات و بسته بندی لوازم برقی خانگی توسط شرکت خدمات باربری و اتوبار
معمولا نیروهایی که در یک شرکت بسته بندی لوازم منزل مشغول به کار هستند، مهارت و دانش مناسبی برای جداسازی قطعات و بسته بندی لوازم برقی و حساس دارند و این موضوع می‌تواند موجب تسریع فرآیند بسته بندی و اسباب کشی لوازم منزل شما شود.

شرکت بسته بندی اثاثیه منزل

اگر جز افرادی باشید که زمان و مهارت کافی در بسته بندی اثاثیه منزل ندارید، بنابراین بهترین انتخاب برای شما کمک گرفتن از یک شرکت بسته بندی لوازم منزل است؛ اما اگر تنها کمی در اینترنت جستجو کنید، با لیست گسترده‌ای از خدمات بسته‌بندی و حمل و نقل لوازم خانه روبرو می‌شود که هیچ شواهدی بر مطمئن بودن آن‌ها وجود ندارد. چطور باید از صلاحیت یک شرکت بسته بندی اثاثیه منزل آگاه شویم و شرکت مناسبی را شناسایی کنیم؟

قبل از هر چیزی باید از اعتبار و قانونی بودن شرکت مطمئن شویم و اطمینان حاصل کنیم که با یک شرکت قانونی سر و کار خواهیم داشت. سپس لازم است تا روال کار شرکت و ضمانت خدمات را مورد بررسی قرار دهیم و شواهدی مبنی بر عملکرد درست شرکت را ارزیابی کنیم و سپس اقدام به سفارش نیرو برای بسته بندی و حمل اثاثیه منزل نماییم.

با توجه به همه این نکات پیشنهاد ما به شما این است که نگاهی به وب‌سایت و اپلیکیشن استادکار بیندازید و روال کار را کمی بررسی کنید. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌هایی که استادکار برای مشتریان خود فراهم کرده است، امکان بررسی نظرات و تجربیات مشتریان در مورد نیروی خدماتی است.

خدمات شرکت بسته بندی لوازم منزل برای اسباب کشی حرفه ای
برای همکاری با یک شرکت بسته بندی لوازم منزل باید ابتدا مطمئن شوید که این شرکت کاملا ثبت شده و قانونی است و از نیروهای باتجربه و متخصصی برای این کار استفاده می‌کند.

شما می‌توانید بعد از ثبت سفارش بسته بندی اثاثیه منتظر بمانید تا نیروها برای شما درخواست بفرستند. سپس می‌توانید رزومه این افراد و همچنین نظرات و تجربیات مشتریان قبلی را بررسی کنید و اگر همه چیز مناسب و طبق سلیقه شما بود، از آن نماینده برای انجام کارتان کمک بگیرید.

اگر هنوز در فکر این هستید که چطور بسته بندی و حمل اثاثیه منزل‌تان را انجام دهید و در مورد طریقه بسته‌بندی لوازمتان شک دارید، بهتر است همین حالا در وب‌سایت یا اپلیکیشن استادکار ثبت نام کنید و سفارش خود را ثبت کنید تا با کمک نیروهایی متخصص روال کارهایتان را انجام دهید.

کلام آخر

زمانی که برای اسباب کشی اثاثیه منزل یا محل کارتان برنامه‌ریزی می‌کنید، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید به آن توجه کنید، بسته بندی اثاثیه است که اگر درست انجام نشود می‌تواند موجب شود تا خسارات زیادی را متحمل شوید. به همین دلیل کمک گرفتن از یک شرکت بسته بندی لوازم منزل می‌تواند به شما در انجام این کار کمک زیادی کند.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 − 1 =