ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر ماشین؟، بررسی مزایا و معایب

0

سیستم دزدگیر خودرو سال‌هاست که به‌صورت گسترده توسط صاحبان خودرو استفاده می‌شود. دزدگیر درصورتی‌که خودرو تحت مالکیت شما دور از چشمتان در معرض خطر دزدیده شدن قرار بگیرد، به شما هشدار می‌دهد. نصب این دستگاه‌های پرکاربرد آسان است و می‌توانید جهت حفاظت از خودروتان وقتی از آن دور یا در حال استراحت هستید به این دستگاه تکیه کنید.

ردیاب‌های GPS دستگاه‌های قابل‌حملی هستند که به افراد اجازه می‌دهند بر موقعیت خودرو خود نظارت داشته باشند. این دستگاه از شبکه‌ای از ماهواره‌های GPS برای تعیین موقعیت خودرو استفاده می‌کند. در این مقاله مزایا و معایب هر یک از این دو دستگاه را بررسی می‌کنیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

مزایای سیستم دزدگیر خودرو

محافظت بیست‌وچهارساعته

به‌طور حتم نمی‌توانید انتظار داشته باشید که نگهبانان پارکینگ به‌صورت شبانه‌روزی و هفت روز هفته از خودرو شما محافظت کنند و خودتان هم نمی‌توانید مدام دوروبر خودرو حاضر باشید. دزدگیر به شما کمک می‌کند تا در تمام ساعات شبانه‌روز و تمام‌روزهای هفته دزدها و خلاف‌کاران از ماشین شما دور بمانند.

دور نگه‌داشتن دزدها از خودرو

خودروهایی که مجهز به سیستم دزدگیر هستند کمتر مورد هدف ربایندگان و دزدها قرار می‌گیرند. هنگامی‌که یک دزد چراغ چشمک‌زن دزدگیر خودرو را می‌بیند اغلب از نزدیک شدن و باز کردن در خودرو شما منصرف می‌شود. حتی اگر در وهله اول متوجه نشوند که خودرو دارای سیستم دزدگیر است، با بلند شدن آژیر هشدار اغلب می‌ترسند و فرار می‌کنند.

بیشتر بدانید کامپیوتر خودرو چیست؟

نشان دادن مکان خودرو در جاهای شلوغ

هنگامی‌که خودرو خود را در پارکینگ‌های بسیار بزرگ و شلوغ پارک می‌کنید یا برای چندین ساعت خودرو خود را جایی پارک کرده و به‌مرور اطراف آن پر از خودروهای دیگر می‌شود، به خاطر آوردن مکان خودرو ممکن است برایتان مشکل شود. در این صورت کافی است دکمه دزدگیر را فشار دهید تا صدای دزدگیر بلند شود و به‌آسانی خودرو خود را پیدا کنید.

معایب سیستم دزدگیر خودرو

هشدار اشتباه

در بسیاری از مواقع سیستم‌های دزدگیر هشدار اشتباه را ارسال می‌کنند. این اتفاق اغلب هنگامی‌که یک شخص یا گربه یا توپ بازی کودکان تصادفاً با خودرو شما تماس پیدا می‌کند رخ می‌دهد. گاهی هم سیستم دزدگیر دچار اختلال شده و بدون دلیل مشخصی شروع به آژیر کشیدن نموده و باعث آزار افراد ساکن در آن محل می‌شود. تکرار این هشدارهای اشتباه باعث می‌شود هنگامی‌که آژیر شنیده می‌شود صاحب خودرو به آن توجهی نکند و گاهی این موضوع به دزدها کمک می‌کند آسان‌تر خودرو را به سرقت ببرند.

امکان غیرفعال شدن توسط سارقان

سیستم‌های دزدگیر دستگاه‌های چندان قوی و پیچیده‌ای نیستند دزدهایی که مهارت و تجربه کافی دارند می‌توانند آن‌ها را غیرفعال کنند و ماشین را به سرقت ببرند. بسیاری از خودروهای ربوده‌شده مجهز به سیستم دزدگیر هستند و وجود این سیستم در خودرو تضمین نمی‌کند که خودرو هرگز به سرقت نمی‌رود.

معمولا سارقان با مشاهده چراغ‌های چشمک زن سیستم‌های دزدگیر بر روی خودروها، از دزدیدن آنها منصرف می‌شوند. پس همیشه روی خودروی خود دزدگیر مجهز به چراغ چشمک زن را توسط افراد خبره‌ نصب کنید.

مزایای ردیاب خودرو

فراهم کردن امنیت بالا

صاحبان خودرو می‌توانند با کمک ردیاب خودرو در برابر سارقان حرفه‌ای مقاومت کنند. ردیاب خودرو به علت داشتن سنسورهای پیشرفته و سیستم هشدار و اطلاع‌رسانی سریع می‌تواند به‌محض این‌که خودرو در معرض دزدیده شدن قرار گرفت شما را با خبر کند. درصورتی‌که خودرو به سرقت رفت نیز می‌توانید به‌سرعت اطلاعات مربوط به سرقت را در اختیار پلیس قرار دهید.

امکان بازیابی سریع خودرو

ردیاب‌های پیشرفت تر می‌توانند مکان خودرو را در هرلحظه گزارش کنند. این ویژگی هنگام به سرقت رفتن خودرو بسیار کاربرد دارد. می‌توانید در عرض چند ثانیه با گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر خود که  به سیستم ردیاب متصل است، موقعیت خودرو را شناسایی کنید و در اختیار پلیس قرار دهید. با توجه به این‌که بسیاری از خودروهای به سرقت رفته هرگز پیدا نمی‌شوند، داشتن این ویژگی کمک فراوانی به دوباره به دست آوردن خودرو می‌کند.

بیشتر بدانید ۷ راهکار جلوگیری از سرقت ماشین که باید بدانید

وسیله‌ای برای نظارت بر رانندگی

تصادفات جاده‌ای بالاترین علت مرگ نوجوانان ۱۹-۱۶ سال است. بااتصال یک ردیاب خودرو به خودرویی که در اختیار نوجوان خود قرار داده‌اید می‌توانید محدودیت‌هایی را برای سرعت خودرو اعمال کنید. درصورتی‌که راننده خودرو از حد مشخصی سریع‌تر رانندگی کرد و یا رفتارهای پرخطر نشان داد، ردیاب هشداری را به گوشی همراه شما ارسال می‌کند.

یکی از موارد استفاده ردیاب نظارت صاحبان و مدیران ناوگان حمل‌ونقل بر رفت‌وآمد خودروهای مربوط به یک شرکت حمل‌ونقل است. با کمک اطلاعاتی که ردیاب در اختیار این افراد قرار می‌دهد، آن‌ها بهتر می‌توانند برنامه‌ریزی کنند و حتی بر کمتر شدن ترافیک تأثیر داشته باشند.

معایب ردیاب خودرو

وابستگی دائم به یک منبع انرژی

ردیاب وسایل نقلیه برای کار کردن نیاز به یک منبع انرژی دارند. بااین‌حال ردیاب‌های خودرویی که از باتری تغذیه می‌کنند و هم ردیاب‌هایی که به سیم‌کشی الکترونیکی متصل هستند نقاط ضعف مخصوص به خودشان را دارند. ردیاب‌های دارای باتری باید تمام مدت شارژ باشند تا در مواقع اضطراری از کار نیافتند. ردیاب‌هایی که به سیم‌کشی الکترونیکی خودرو وصل هستند از باتری ماشین تغذیه می‌کنند و اگر به‌درستی نصب نشده باشند می‌توانند باتری خودرو را تخلیه نمایند.

هزینه بالاتر نصبت به دزدگیر

ردیاب‌های خودرو جدید و پیشرفته که امکانات امنیتی فراوانی را در اختیار صاحب خودرو قرار می‌دهند دارای قیمت بالایی هستند و نصب آن نیز خود هزینه‌بر است. اما با تحقیق درباره انواع مدل‌های ردیاب خودرو می‌توانید دستگاهی را پیدا کنید که امکانات مختصر و کافی را در اختیار شما قرار دهد و نیازهای شما را با هزینه کمتر برطرف نماید.

مشکلات مربوط به اطلاعات محرمانه

افراد زیادی از این‌که اطلاعات سفر و مکان‌هایی که با خودرو خود به آن می‌روند روی یک دستگاه خارجی ثبت شود ناراضی هستند. پیش از آن‌که یک ردیاب خودرو را بر خودرویی که متعلق به شما نیست یا توسط شما مورداستفاده قرار نمی‌گیرد وصل کنید (چه این خودرو متعلق به همسر و فرزندان شما باشد چه کارمندان شرکتتان)، مطمئن شوید که دلیل این کار را برای آن‌ها به‌خوبی توضیح دهید تا بعدها دچار مشکلات قانونی مربوط به شکستن حریم خصوصی دیگران نشوید.

بیشتر بدانید هدست واقعیت مجازی چیست؟

پارازیت و اختلال در ارسال سیگنال‌ها

متأسفانه سیگنال‌هایی که توسط ماهواره‌های GPS ارسال می‌شوند می‌توانند توسط دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی دچار اختلال شوند. به همین دلیل گاهی ممکن است اطلاعات به‌درستی برای شما ارسال نشوند.

سخن پایانی

دزدگیر و ردیاب خودرو هرکدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند بااین‌حال از میان تمام گزینه‌هایی که برای حفاظت از خودرو پیش رو دارید -از قفل فرمان گرفته تا نصب دزدگیر و ردیاب- می‌توان گفت که ردیاب پیشرفته‌ترین و کارا مدترین وسیله‌ای است که می‌توانید برای جلوگیری از به سرقت رفتن خودرو خود یا سریعاً بازیافتن آن در صورت به سرقت رفتن، استفاده کنید. این دستگاه‌های کوچک علاوه بر افزایش امنیت خودرو اطلاعات فراوانی از قبیل عادات رانندگی و گزارش میزان مسافت طی شده و سوخت مصرف‌شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اطلاعات به بهتر شدن تجربه رانندگی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

خدمات مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

  • تعمیر تخصصی خودرو در محل توسط مکانیک سیار
  • خدمات تخصصی مکانیکی، باطری سازی و تعمیرگاه سیار خودرو
  • تعمیرات اتومبیل ایرانی و وارداتی
  • دیاک و تعمیر موتور خودرو، تعمیر گیربکس، دیفرانسیل و جعبه دنده
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =