از اشتباهات خرید موکت دوری کنید تا جلوه بهتری به خانه بدهد

0

خرید موکت کاری نیست که افراد در فواصل زمانی نزدیک به هم انجام دهند. با توجه به اینکه معمولا چند سال از موکت استفاده می‌کنید، باید تمرکزتان را روی خرید با کیفیت بگذارید. تنوع در جنس، طرح و قیمت موکت باعث سردرگمی افراد شده و در نهایت موجب می‌شود موکتی را خریداری کنید که با نیازهای شما سازگاری ندارد. همانطور که گفته شد خرید موکت به دفعات رخ نمی‌دهد و بسیاری از افراد با نکاتی که باید هنگام خرید آن بدانند، آشنا نیستند. در این مطلب از استادکار مهم‌ترین اشتباهات خرید موکت را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

به کیفیت موکت دقت نمی‌کنید

اولین چیزی که افراد هنگام خرید موکت به آن توجه می‌کنند، ضخامت موکت خواهد بود. این تصوری کاملا غلط است که موکت با ضخامت و وزن بالا، از موکت‌های سبک مرغوبیت بیشتری دارد. وقتی صحبت از کیفیت موکت می‌شود، عوامل زیادی در تعیین آن نقش دارند. متأسفانه بسیاری از فروشندگان به دلیل بی‌مسئولیتی یا عدم اطلاعات کافی نمی‌توانند این موضوع را به‌درستی برای مشتریان توضیح دهند. لازم است بدانید ضخامت تنها شرط کیفیت موکت نیست. چه بسا موکت‌های بسیار ظریف و سبک از کیفیت بالاتری نسبت به برخی از موکت‌های با وزن بالا برخوردارند.

خوب است بخوانید: چرا موکت برای اتاق خواب بهتر است؟

یک رول موکت پرزدار روی کف زمین و فردی در حال نصب موکت
موکت‌های با ضخامت بالا برای فضاهای پرتردد و شلوغ مناسب هستند، زیرا از مقاومت بیشتری برخوردارند.

فضای نصب موکت را اندازه‌گیری نمی‌کنید

یکی از اشتباهات خرید موکت، اندازه‌گیری غیر اصولی است. مشخص کنید که موکت را برای کدام فضا و با چه ابعادی می‌خواهید. قبل از خرید موکت فضای اتاق یا مکانی را که می‌خواهید موکت را در آن نصب کنید، به‌دقت اندازه بگیرید. همراه داشتن این اندازه‌ها در انتخاب درست موکت به شما کمک می‌کند. با توجه به اینکه بودجه مشخصی برای خرید موکت در نظر گرفته‌اید، با اندازه‌گیری دقیق به‌ راحتی می‌توانید قیمت موکت دلخواهتان را محاسبه کنید.

فردی در حال اندازه‌گیری موکت با متر پیش از پهن کردن آن روی زمین
قبل از رفتن به فروشگاه و خرید موکت، فضای مورد نظر را به دقت اندازه‌گیری کنید.

دکوراسیون منزلتان را مد نظر ندارید

تنوع در طرح، رنگ، جنس و بافت موکت بسیار زیاد است و همین امر موجب می‌شود زمان خرید، دچار سردرگمی شوید. دکوراسیون داخلی منزل در انتخاب و خرید موکت، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. اگر به دنبال تغییر و تحول اساسی در دکوراسیون منزلتان هستید، به دنبال موکت‌هایی طرح‌دار با رنگ‌های خاص باشید. طرح‌های برجسته زیبا و جذاب هستند، اما جاروکشی و تمیز نگه داشتنشان سخت است. گاهی اوقات خرید موکت ساده، بهترین انتخاب برای اتاق نشیمن، اتاق خواب و… است. طرح‌های ساده به‌راحتی با سایر وسایل اتاق همخوانی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: با شناخت انواع مدل موکت اتاق خواب، فضای آرام‌تری داشته باشید.

فردی در حال انتخاب موکت و مشورت با فروشنده برای جلوگیری از اشتباهات خرید موکت
موکت‌های طرح‌دار در مقایسه با موکت‌های ساده و کبریتی محبوبیت بیشتری دارند در صورتی‌که شستشوی آنها دشوارتر است.
قالیشویی و رفوگری

قالیشویی و رفوگری

  • شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی
  • شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس
  • شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف
  • رفوگری فرش دستباف و ماشینی
دریافت این خدمت از استادکار

نصب موکت را اصولی انجام نمی‌دهید

یکی از اشتباهات خرید موکت، نصب آن توسط افراد غیر حرفه‌ای است. اگر یک اتاق ساده و مربعی دارید که کار پیچیده‌ای نیست و به‌راحتی می‌توانید آن را نصب کنید. با این حال بهتر است برای زیباتر شدن خانه و پیشگیری از خطاهای احتمالی موکت را به‌صورت حرفه‌ای نصب کنید. نصاب حرفه‌ای موکت، تمام ابزارهای خاص و تجربه لازم برای انجام صحیح آن را دارند. نصب موکت می‌تواند پرهزینه باشد، اما موکتی که بد نصب شده باشد، ظاهر ناخوشایندی به خانه‌تان می‌دهد.

فردی در حال نصب موکت و برش بخش‌های اضافی با کاتر
در صورت نصب غیرحرفه‌ای، راندمان مفید موکت کاهش پیدا کرده از این رو زودتر از آنچه که تصور کنید مجبور به تعویض آن می‌شوید.
موکت‌کاری و نصب موکت

موکت‌کاری و نصب موکت

  • موکت کاری و نصب انواع موکت در تهران
  • نصب موکت خانگی، اداری، هتلی و...
  • نصب موکت تایل و یک تکه
  • نصب موکت روی راه پله، موزائیک، سرامیک، دیوار
دریافت این خدمت از استادکار

آب‌و‌هوای محیط زندگی‌تان را نمی‌سنجید

کسانی که در آب‌و‌هوای گرم و خشک زندگی می‌کنند، بیشتر نگران مقاومت موکت در برابر رنگ پریدگی هستند. این در حالی است که افراد ساکن در آب‌و‌هوای مرطوب‌ و شرجی، نگران کپک زدن و پوسیدگی موکت هستند. موکت‌های با الیاف طبیعی مانند پشم مناسب آب‌و‌هوای شرجی نیستند، زیرا بهترین بستر برای رشد کپک‌ها محسوب می‌شوند. برای اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری از موکت استفاده کنید، لازم است خرید موکت را با توجه به شرایط آب‌و‌هوای محل سکونتتان انجام دهید.

چند مدل موکت فرش پرزدار الیاف مصنوعی با تنالیته کرم و قهوه‌ای
برای افراد مبتلا به آلرژی موکت‌های که از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند مناسب نیستند، زیرا روی هوای داخل خانه تاثیر گذاشته و موجب تشدید آلرژی می‌شوند.

سبک زندگی‌تان را در نظر نمی‌گیرید

هنگام خرید موکت، سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. سبک زندگی و شرایط خانه شما در انتخاب موکت تأثیر زیادی دارد و نادیده گرفتن آن از اشتباهات خرید موکت محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال یک خانواده بزرگ با چندین حیوان خانگی نسبت به فردی که تنها زندگی می‌کند، نیازهای متفاوتی دارند. در خانواده پر جمعیت تردد بیشتر است، از این‌رو به موکتی مقاوم و بادوام نیاز دارند. کسانی که در منزل حیوان خانگی دارند، معمولا به دنبال موکتی هستند که رنگ آن نزدیک به رنگ حیوانات خانگی باشد (با توجه به ریزش موی حیوانات، تشابه رنگ موکت با موی آنها، باعث کمتر دیده شدن مو می‌شود).

همینطور بخوانید: نحوه شستشوی موکت به چه ترتیب است؟

فردی در حال انتخاب رنگ و مدل موکت در موکت‌فروشی
موکت‌هایی با رنگ روشن برای خانواده کم جمعیت مناسب‌ بوده در حالی‌که برای خانواده پر جمعیت، رنگ‌های تیره بهترین انتخاب است زیرا کثیفی و لکه‌ها را کمتر نشان می‌دهد.

نکات تکمیلی

  • می‌توان گفت شهر موکت بهترین مکان برای خرید موکت است. علاوه بر خرید، نصب موکت را برایتان انجام می‌دهند.
  • عدم توجه به رنگ از جمله اشتباهات خرید موکت محسوب می‌شود. انتخاب رنگ صحیح متناسب با فضای خانه در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی تاثیر به‌سزایی دارد. به‌عنوان مثال برای خانه‌های کوچک بهتر است از موکت رنگ روشن استفاده کنید.
  • قیمت انواع موکت با توجه به کیفیت، برند، طراحی و جنس آنها تعریف شده و متفاوت با یکدیگر است.
  • با اطلاع از نحوه فروش موکت در اپلیکیشن‌های مربوطه، به‌راحتی می‌توانید موکت مورد نظرتان را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.
  • پالاز موکت از جمله برندهای معتبر و قدیمی در صنعت تولید انواع موکت است.
  • موکت فرش با پرزهای بلند، نرم و طرح‌های فرش‌گونه و متنوع، جایگزین مناسبی برای فرش است. استفاده از موکت فرش نمایی لوکس و مدرن به خانه شما می‌دهد.
  • از جمله اشتباهات خرید موکت در نظر نگرفتن گارانتی آن است. ممکن است دو مدل موکت از نظر بافت و تراکم شباهت زیادی با یکدیگر داشته باشند، اما یکی اصل و دیگری بی‌کیفیت باشد. در این مواقع گارانتی موکت در تشخیص موکت با کیفیت به شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

انتخاب و خرید موکت مناسب به عنوان کفپوش و بخشی از دکوراسیون داخلی خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. نصب موکت در خانه علاوه بر زیباتر کردن دکوراسیون، به‌عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز عمل می‌کند. امیدواریم با خواندن این مطلب به اندازه کافی از اشتباهات خرید موکت مطلع شده باشید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + ده =