ایده‌های دکوراسیون تولد با 20 تزیین ساده ولی خاص

0

برگزاری جشن تولد و خوشحال کردن عزیزان، شیرین و لذت‌بخش است، اما برخی از جنبه‌های آن به راحتی انجام نمی‌شود. به‌عنوان مثال تهیه کیک تولد با دستور پخت ویژه و یافتن هدیه مناسب به خصوص برای بچه‌ها از کارهای زمان‌بر و سخت هستند. اما وقتی صحبت از دکوراسیون تولد به میان می‌آید، ایده‌های رنگی و جذاب زیادی به ذهن می‌رسد.

در این مطلب شما را با ایده‌هایی برای دکوراسیون تولد آشنا می‌کنیم. شاید در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک مراسم تولد باشکوه باشید، شاید هم بخواهید گروهی از دوستان و خانواده خود را سورپرایز کنید. حتی ممکن است به دنبال ایده‌های ساده‌تر برای یک جشن تولد دونفره باشید. ما برای هرکدام از این موارد، ایده‌هایی رنگارنگ و منحصر به فرد ارائه می‌کنیم.

البته بسیاری از ایده‌های دکوراسیون برای جشن تولد، برای کودکان مناسب هستند، ولی برای جشن تولد بزرگسالان هم زیبا به نظر می‌رسند. چه کسی پیدا می‌شود که از منگوله‌های رنگی یا بادکنک‌های رنگارنگ و فضای شاد بدش بیاید؟ پس چه به‌دنبال ایده‌هایی برای روز تولد کودک نوپای خود هستید و چه به دنبال نکاتی برای میزبانی یک مهمانی خاطره‌انگیز برای والدین یا بهترین دوست خود باشید، ما به شما کمک خواهیم کرد تا مراسم خود را درخشان برگزار کنید.

۱- رومیزی مستطیلی‌شکل برای دکوراسیون تولد

مجبور نیستید هر ساله برای برگزاری جشن تولد یک رومیزی بخرید! یک تکه پارچه مستطیلی شکل چشم‌نواز مثل یک پارچه صورتی، جشن شما را درخشان می‌کند و به‌عنوان یک رومیزی خاص، به میز شما زیبایی می‌بخشد.

ایده‌های خلاقانه و کاربردی برای چیدن میز و دکوراسیون تولد در خانه
شما برای دکوراسیون تولد بزرگسالان، می‌توانید از رومیزی‌هایی به رنگ طلایی و نقره‌ای هم بهره بگیرید.

۲- دسته گل‌ و سبد گل‌ زیبا

یکی از راه‌های برگزاری جشن تولد به شیوه‌ای متفاوت، استفاده از دسته گل‌های زیباست. این دسته گل‌ها، برای تحت تاثیر قرار دادن مهمانان افتخاری و خوشحال کردن دوستان و خانواده شما، بی‌نظیر خواهد بود.

ایده‌های جالب برای گل‌آرایی با گل‌های طبیعی و آموزش تزیینات تولد
استفاده از گل‌های تازه و رنگارنگ علاوه بر اینکه دکوراسیون تولد ساده را شیک و به‌روز می‌نمایند، لبخند را به چهره میهمانان هم خواهند آورد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

۳- شمع تولد با شکل متفاوت

ساختن شمع‌های تولد با اشکال خاص بسیار هیجان‌انگیز است. اما ساختن شمع با کوکی خوشمزه و با اشکال مورد علاقه، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. به‌طور خاص اگر فرد متولد پسر بچه بوده و به کارتون خاصی علاقه‌مند باشد، برای دکوراسیون تولد پسرانه، می‌توان از این شگرد استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: با ساخت شمع معطر در خانه، از رایحه آن لذت ببرید

روش‌های جذاب و متفاوت برای انواع کیک و تزیین تولد ساده و شیک پسرانه
برای دکوراسیون تولد دخترانه و پسرانه، می‌توان از اشکال جذاب، رنگارنگ و ساده مثل قلب، بستنی، رنگین‌کمان و آبنبات چوبی هم بهره گرفت.

۴- گل‌آرایی با گل‌های ارزان‌قیمت

لازم نیست برای دکوراسیون تولد، مبلغ بالایی برای تهیه گل خرج کنید. می‌توانید با بهره‌گیری از خلاقیت خود، مجموعه‌ای از گل‌های ساده را به یک شاهکار زیبا تبدیل کنید.

ایده‌های جالب و ارزان برای گل‌آرایی میز و دکوراسیون تولد دخترانه ساده
گل‌ها به خصوص در فصل‌های گرم سال، بسیار زود پژمرده می‌شوند و از بین می‌روند. پس بهتر است اقتصادی عمل کنید و دکوراسیون تولد ساده را با گل‌های ارزان قیمت اما زیبا، دگرگون کنید.

۵- تزیینات درخشان و جسورانه برای دکوراسیون تولد

رنگ‌های شاد همیشه دوست‌داشتنی هستند و انواع رنگ در طیف صورتی ملایم هم می‌توانند خیره‌کننده باشند. پس چرا رنگ‌های شاد را با رنگ‌های صورتی ترکیب نکنیم؟ این ترکیب رنگ، دکوراسیون جشن تولد را پرجنب‌وجوش نشان می‌دهد.

کاربرد ترکیب رنگ گرم و شاد برای دکوراسیون تولد پسرانه پرانرژی
برای داشتن دکوراسیون تولد پرانرژی و در عین حال دارای ظرافت، رنگ صورتی را با رنگ‌های تند و پرانرژی ترکیب کنید.

۶- تزیینات رنگی دیواری به شکل بستنی قیفی

شما به راحتی می‌توانید با توپ‌های کاغذی لانه زنبوری و قیف‌های مقوایی، تزیینات دیواری به شکل بستنی، درست کنید. قرار دادن این اشکال بامزه روی دیوار کنار میز دسر، پس‌زمینه‌ای خاص و بی‌نظیر به‌ویژه برای دکوراسیون تولد کودکان فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: دیوار بالای مبل را با این 7 ایده تزیین کنید

ایده‌های جالب برای خلاقیت در دکوراسیون تولد دخترانه و تزیین میز تولد
ترکیب وسایل آماده تولد و خلاقیت شما، دکوراسیون تولد را به طرز غیرقابل‌وصفی زیباتر می‌نمایند.

۷- کاپ کیک و تبریک تولد روی تخته سیاه

هیچ‌چیز بیشتر از کاپ کیک‌های رنگی که در کاپ‌های خوش‌رنگ قرار می‌گیرند، به میز دسر شما جذابیت نمی‌بخشد. می‌توانید “تولدت مبارک” را حرف به حرف با رنگ سفید روی کاغذ طوسی تیره (مشابه تخته سیاه) چاپ کرده و سپس این حروف را به ترتیب به یک ریسمان آویزان کنید. سپس ریسمان را به دو نی رنگی که در دو انتهای ظرف کاپ کیک‌ها قرار گرفته وصل کنید تا جذابیت دکوراسیون تولد بیشتر شود.

جدیدترین مدل‌های تزیین کاپ کیک برای برگزاری جشن تولد و دورهمی
ایده استفاده از کاپ کیک در جشن تولد، ایده بسیار خوبی است. چون هم تهیه آن راحت است و هم به دکوراسیون تولد ساده، رنگ و روی متفاوتی می‌دهد.

۸- ریسه‌ای از منگوله‌های رنگی

به طاقچه بالای شومینه خود یک ریسه‌ از منگوله‌های کاغذی رنگارنگ آویزان کنید. درست کردن این منگوله‌های رنگی کمی زمان می‌برد، اما مقرون به صرفه خواهد بود. با جستجوی آموزش تزیینات تولد در اینترنت، نحوه درست کردن این ریسه را پیدا خواهید کرد. در ضمن با چند منگوله ساده، می‌توانید دکوراسیون تولد در خانه را خاطره‌انگیز نمایید. از این ریسه‌ها نه‌تنها در جشن تولد، بلکه برای دکوراسیون اتاق کودکان نیز می‌توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ۰ تا ۱۰۰ طراحی دکوراسیون و چیدمان اتاق کودک دختر

آموزش تزیینات تولد و ایده‌های کاربردی و ارزان برای دکوراسیون تولد ساده
با جستجوی آموزش تزیینات تولد در اینترنت، ایده‌های ساده اما متفاوتی به شما نمایش داده خواهد شد. شما می‌توانید هر کدام که برایتان راحت است و به منزل شما می‌آید را برای دکوراسیون تولد عزیزانتان اتنخاب کنید.

۹- پس‌زمینه جشن تولد

تنها چند برگ کاغذ رنگی، می‌تواند پایه و اساس یک پس‌زمینه هیجان‌انگیز باشد. شما می‌توانید هر پیامی را که دوست دارید برای پس‌زمینه خود انتخاب کرده و سپس آن را پشت میز کیک اجرا کنید. نام یا سن متولد، گزینه‌های خوبی برای انتخاب هستند.

طرح‌های متفاوت و خاص تم تولد و دکوراسیون تولد دخترانه ساده
شما می‌توانید اسم شخص متولد، عبارت “تولدت مبارک” یا خوش‌آمد گویی به میهمانان را روی دیوار اجرا کنید. به این ترتیب دکوراسیون تولد شما، برای عکس گرفتن، بی‌همتا خواهد بود.

۱۰- ساخت رومیزی مستطیلی با چوب‌های بستنی

همان‌گونه که قبلا اشاره کردیم، ایده‌های ساده اما جذاب برای دکوراسیون جشن تولد کم نیستند. به‌طور مثال ساخت یک رومیزی بی‌نظیر با استفاده از چوب بستنی و رنگ کردن آن‌ها، خیره‌کننده به نظر می‌رسد. از چوب‌های بستنی یک رومیزی مستطیلی ارزان‌قیمت بسازید. سپس آن‌ها را با هر رنگی که با دکوراسیون تولد مطابقت دارد، رنگ کنید.

آموزش ساخت رومیزی با چوب بستنی برای تزیین میز تولد
به عنوان ایده‌ای برای دکوراسیون تولد، شما حتی می‌توانید ابتدا هر چوب بستنی را به رنگ دلخواه رنگ کنید. سپس آن‌ها را با سلیقه خود، کنار هم بچینید. به این ترتیب شما یک رومیزی مستطیلی با ترکیب رنگ جالبی خواهید ساخت.

۱۱- استفاده از بالون‌های کاغذی برای دکوراسیون تولد

این بالون‌های کاغذی مطمئناً به هر دکوراسیونی جذابیت خاصی می‌بخشند. حتی می‌توانید به راحتی یک چراغ LED هم برای درخشیدن بالون درون آن نصب کنید. به این ترتیب یک تزیین دومنظوره خواهید داشت: بالون کاغذی در نقش فانوس. این ایده برای فضای باز، یک ایده ناب و کاربردی است و بیشتر به چشم خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: در مهمانی فضای باز این کارها را نکنید!

ایده‌های جالب ساخت بالن کاغذی برای برگزاری مهمانی در فضای باز
اگر می‌خواهید جشن را در فضای باز برگزار کنید، استفاده از بالون‌های رنگی دو منظوره برای آراستن دکوراسیون تولد، بی‌نظیر عمل می‌کنند.

۱۲- بادکنک‌های پر شده با تکه‌های کاغذ رنگی

بادکنک‌های معمولی را با تکه‌های کاغذ رنگی پر کنید. سپس آن‌ها را باد کنید. به این ترتیب در جشن خود، یک دکوراسیون رنگارنگ خواهید داشت.

ایده‌های جذاب بادکنک‌آرایی با کاغذ رنگی برای تزیینات جشن‌ها و مهمانی‌ها
شما می‌توانید بادکنک‌های شفاف انتخاب کنید. برای دکوراسیون تولد دخترانه، کاغذهای رنگی با رنگ‌هایی از طیف صورتی و بنفش بسیار زیبا خواهد بود. برای دکوراسیون تولد پسرانه هم رنگ‌هایی از طیف سبز و آبی و زرد مناسب است.

۱۳- بطری‌های رنگ شده

شما می‌توانید شیشه‌های اضافی که در خانه دارید را به دکوری شگفت‌انگیز تبدیل کنید. از شیشه‌ها به‌عنوان گلدان استفاده کنید و داخل هرکدام یک یا چند شاخه گل زیبا قرار دهید. این نوع تزیین نیز باعث می‌شود عکس‌های بسیار جالب و خاطره‌انگیزی داشته باشید.

آموزش رنگ‌آمیزی انواع بطری شیشه‌ای برای گل‌آرایی دکوراسیون تولد در خانه
شما می‌توانید شیشه‌ها را با رنگ‌هایی رنگ‌آمیزی کنید که با دکوراسیون تولد، هماهنگی داشته باشد.

۱۴- تزیین کیک با عکس‌هایی از فرد متولد

یکی دیگر از ایده‌های متفاوت برای کیک تولد، استفاده از عکس فرد متولد به‌صورت عمودی روی کیک است. شما می‌توانید یک یا چند عکس را چاپ کنید و به یک نی یا میله نازک بچسبانید. سپس آن را داخل کیک قرار دهید تا کیک برای فرد متولد، خاطرات سال‌های قبل را زنده کند. همچنین می‌توانید برای هرکدام از عکس‌ها، کلاه‌های کوچک و رنگی بسازید. این ایده برای کودکان ۶ تا ۹ سال عالی است.

ایده‌های خلاقانه چاپ عکس برای تزیین کیک تولد کودک و نوزاد
ایده استفاده از عکس روی کیک بسیار خاص و متفاوت است. فقط حتما قبل از روشن کردن شمع، این عکس‌ها را از روی کیک بردارید تا از خطر آتش‌سوزی جلوگیری شود.

۱۵- ظرف شیرینی برای دکوراسیون تولد

با این پروژه فوق‌العاده ساده، ظرف‌های متنوعی به‌عنوان شیرینی‌خوری بسازید. با نصب بشقاب روی یک شمعدان یا گلدان، یک شیرینی‌خوری خاص و متفاوت پدید می‌آید.

خلاقیت در آموزش تزیینات تولد و نحوه تزیین انواع کاپ کیک و شیرینی برای جشن‌ها و دورهمی‌ها
با به کارگیری خلاقیت، می‌توانید ظرف‌هایی بسازید که دکوراسیون تولد ساده را شیک و فوق‌العاده جلوه دهند.

۱۶- بادکنک‌های بسته شده با روبان‌های رنگارنگ

به بادکنک‌های جشن تولد، حال و هوایی ویژه بدهید. بادکنک‌های هلیومی بزرگ را با مجموعه‌ای از روبان‌های رنگارنگ در طول‌ها، عرض‌ها و بافت‌های مختلف زینت ببخشید.

بیشتر بخوانید: ایده های خلاقانه ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی

ترفندهای ساده و ارزان برای بادکنک‌آرایی و دکوراسیون تولد دخترانه
فقط یا یک ایده ساده، مثل بستن بادکنک‌ها با روبان‌های رنگی، دکوراسیون تولد خود را متحول کنید.

۱۷- ریسه‌های رنگارنگ با کاغذ کاپ کیک

از کاغذ کاپ کیک به‌عنوان دکوراسیون جشن تولد بهره بگیرید. تکه‌های کاغذی رنگی و زیبا را با کمک یک ریسمان به هم متصل کنید تا یک ریسه جذاب و خیره‌کننده پدید آید.

ترفندهای ساده و کاربردی برای درست کردن ریسه رنگی با کاغذ کاپ کیک
برای رنگارنگ شدن دکوراسیون تولد، بهتر است چند مدل کاغذ کاپ کیک در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع را با هم ست کنید و آن را به دیوار یا لوستر آویزان کنید.

۱۸- توپ‌های درخشان

برخی مواقع، درخشش باعث خاص شدن جشن می‌گردد. برای این منظور، شما می‌توانید توپ‌های درخشان درست کنید. این نوع دکوراسیون، قطعا مهمانان شما را به تحسین وا می‌دارد.

ترفندهای جالب برای دکوراسیون تولد ساده با درست کردن توپ درخشان
توپ‌های درخشان برای دکوراسیون تولد عالی هستند. این توپ‌ها حتی در نور کم هم می‌درخشند و فضای جشن شما را خاص می‌نمایند.

۱۹- تزیین دکوراسیون تولد با گل‌های کاغذی

گل‌های طبیعی واقعا زیبا هستند. اما این گل‌ها گران بوده و ماندگاری زیادی هم ندارند. برای یک جایگزین مقرون به صرفه، فضای مهمانی را با شکوفه‌های کاغذی متفاوت کنید.

آموزش تزیینات تولد | نحوه درست کردن ریسه‌های رنگی و گل‌های کاغذی
گل‌های کاغذی برای دکوراسیون تولد بسیار اقتصادی هستند. چون در سال‌های مختلف و در مراسم متفاوت می‌توانند فضا را تزیین نمایند.

۲۰- بادبزن‌های کاغذی

شما به راحتی می‌توانید چند تکه کاغذ رنگی را به صورت بادبزنی تا کنید. حتی شما می‌توانید چند تا از این بادبزن‌های رنگی را به هم وصل کنید تا به شکل دایره‌ای در آید. این بادبزن‌های زیبا به عنوان دکوراسیون تولد، بسیار مقرون به صرفه تمام می‌شوند. برای ساخت این بادبزن‌ها، رنگ‌هایی را به کار ببرید که با تم تولد مطابقت دارند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای مفید برای نظافت خانه بعد از مهمانی

نحوه درست کردن ریسه تزیینی با بادبزن‌های کاغذی برای دکوراسیون تولد دخترانه
درست کردن بادبزن‌های کاغذی رنگی، ساده است. شما می‌توانید آموزش تزیینات تولد را در اینترنت جستجو کنید تا با ایده‌های استفاده از این بادبزن‌ها، آشنا شوید.

 سخن پایانی

جشن تولد برای همه افراد مخصوصا برای کودکان بسیار دوست‌داشتنی است، پس باید این جشن را به‌طور خاص برگزار کرد. یکی از راه‌های ویژه نمودن این جشن، توجه کردن خاص به دکوراسیون تولد است. بسته به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، می‌توانید یک یا چند مورد از موارد ذکر شده را اجرا کنید. برخی ایده‌ها فقط برای کودکان مناسب هستند، اما برخی از آن‌ها برای بزرگسالان نیز جذابیت دارند. همیشه سعی کنید با بهره گرفتن از رنگ‌های شاد، فضای جشن تولد را پرانرژی و خاطره‌انگیز نمایید.

منبع: Countryliving

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 − دو =