راهنمای خرید انواع مبل استیل به همراه تصاویر

0

مبل استیل بخرم یا اسپرت؟ چه فرقی بین انواع مبل استیل و مبل کلاسیک است؟ آیا مبل استیل با سبک خانه من جور است یا نه؟ اگر این دسته از سوالات ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده است و به دنبال خرید مبلمان مناسب و شیک برای خانه خود هستید، نیاز به یک راهنمای خرید خوب دارید. در این مقاله از استادکار می‌خواهیم درباره راهنمای خرید مبلمان استیل منزل، تنوع و قیمت انواع مبل استیل اطلاعات بیشتری کسب کنید تا تجربه یک خرید راحت و آسوده را داشته باشیم، پس با استادکار همراه شوید.

انواع مبل استیل

مبل استیل ظاهر بسیار خاص و شیکی دارد و معمولا برای دکوراسیون داخلی خانه‌هایی به سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و گاهی مدرن نیز پیشنهاد می‌شود. اگر به دنبال خاص بودن و جلوه بیشتر هستید، مبل استیل پیشنهاد ایده‌آلی برای خانه شما است. از منبت‌کاری‌های ظریف روی بدنه چوبی آن گرفته تا رنگ‌های مجلل طلایی و نقره‌ای روی آن به همراه یک تاج و پارچه‌ای فریبنده، همه و همه جلال و شکوه این مبل را نشان می‌دهد. مبلمان استیل به معنای واقعی کلمه شکوهمند و پر جلوه است و در فضاهای خاص و بسیار مجلل، دلبری می‌کند. البته این ظاهر بسیار شیک بین مبلمان استیل و مبلمان کلاسیک سلطنتی تا حدودی مشترک است.

فرق مبل استیل و کلاسیک سلطنتی چیست؟

از نظر ظاهری شباهت‌های بسیاری بین انواع مبل استیل و مبل کلاسیک سلطنتی است با این تفاوت که زرق و برق و کنده‌کاری روی چوب مبل کلاسیک بیشتر و اغلب درشت‌تر از مبلمان منزل استیل است. اما یک فرق اساسی دیگر بین این دو مدل مبل در تعداد واحدهای آن است. یعنی مبلمان استیل معمولا در دو قالب ۷ نفره و ۹ نفره تولید و عرضه می‌شود که قالب ۹ نفره آن شامل یک کاناپه سه نفره، چهار مبل تک نفره و دو صندلی میزبان است اما مبلمان کلاسیک سلطنتی اغلب در غالب ۷ نفره عرضه می‌شود که شامل یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو مبل یک نفره است.

بیشتر بدانید راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای آشپزخانه

راهنمای خرید مبل استیل

اگر قصد خرید مبل استیل دارید خوب است که با یکسری نکات مهم درباره مبلمان منزل استیل آشنا شوید. به طور مثال اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که اسکلت اصلی مبل استیل، چوب است. استحکام و دوام چوب اهمیت بسزایی دارد در نتیجه هنگام خرید مبلمان استیل حتما به کیفیت چوب آن توجه کنید. یک راه ساده برای سنجش کیفیت چوب مبلمان، وزن کردن آن است. اگر وزن آن سنگین باشد یقینا از چوب طبیعی در ساخت آن استفاده شده است و اگر نه ماده اصلی آن چوب مصنوعی است که سبک و بی کیفیت است.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید انواع مبل استیل، نوع کلاف آن است. به طور کلی کلاف در مبلمان استیل و کلاسیک سلطنتی از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که کلاف، متصل کننده قسمت‌های مختلف مبل مانند پارچه، اسفنج، اسکلت و … به یکدیگر است. حال جالب است بدانید که کیفیت چوب به کار رفته در ساختمان مبل استیل با کلاف آن ارتباط مستقیم دارد و هر دو آن‌ها در طول عمر مفید مبلمان نقش دارند.

سعی کنید مبلمان استیل ساخته شده از چوب راش، گردو و یا نراد انتخاب کنید چرا که با کیفیت‌ترین انواع چوب برای ساخت مبلمان است.
سعی کنید مبلمان استیل ساخته شده از چوب راش، گردو و یا نراد انتخاب کنید چرا که با کیفیت‌ترین انواع چوب برای ساخت مبلمان است.

رنگ‌بندی مبلمان استیل منزل

شاید قبل‌ترها رنگ قهوه‌ای به عنوان تنها رنگ سلطنتی و لوکسی بود که برای مبلمان سلطنتی و استیل استفاده می‌شد اما امروزه رنگ‌های متنوع دیگری برای انواع مبل استیل عرضه شده است که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. البته که همچنان مبلمان استیل طلایی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است اما رنگ‌های دیگری مانند مسی و نقره‌ای نیز به صورت ورق کاری بر روی مبلمان استیل اجرا می‌شود.

هنگام خرید مبل استیل حتما مدل رنگ آن را پرس و جو کنید و مطمئن شوید از رنگ پلی استر در آن استفاده شده باشد تا در مقابل عوامل محیطی مانند حرارت، رطوبت، چربی و جوهر باشد.
هنگام خرید مبل استیل حتما مدل رنگ آن را پرس و جو کنید و مطمئن شوید از رنگ پلی استر در آن استفاده شده باشد تا در مقابل عوامل محیطی مانند حرارت، رطوبت، چربی و جوهر باشد.

قیمت انواع مبل استیل

قیمت مبل استیل بسته به نوع آن، میزان فوم به کار رفته در کلاف، پارچه و رنگ آن کاملا متفاوت است. به طور مثال از انواع مبل استیل می‌توان به مدل مبل استیل فرانسوی، مصری، کلاسیک و … اشاره کرد که نوع منبت کاری، چوب و پارچه به کار رفته در ساختار آن با یکدیگر متفاوت است.

البته در میان تمام کارهای گران قیمت، مبل استیل ارزان نیز یافت می‌شود اما از کیفیت بالایی برخوردار نیست و میانگین معمول یک دست مبل استیل تقریبا از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود البته اگر میزان منبت کاری و چوب در مبلمان استیل کم باشد ارزان‌تر هم محاسبه می‌گردد. با این حال باید به خاطر بسپارید که مبلمان استیل نوعی مبل کلاسیک و لوکس است و جز دسته مبلمان ارزشمند و گران قیمت است که جلوه خاصی به خانه می‌دهد.

هنگام خرید مبلمان استیل حتما نوع پارچه و منبت کاری را برای قیمت آن در نظر بگیرید.
هنگام خرید مبلمان استیل حتما نوع پارچه و منبت کاری را برای قیمت آن در نظر بگیرید.

سخن آخر

انتخاب مبلمان استیل برای خانه‌ای که به سبک کلاسیک و یا نئوکلاسیک چیدمان شده است یک گزینه ایده‌آل است چرا که جلوه خاصی به فضا می‌بخشد. البته انتخاب هر نوع مبل درخشانی صحیح نیست بلکه باید با توجه به راهنمای خرید یک دست مبل استیل مناسب برای خانه خود خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =