نکات خرید و قیمت انواع وان حمام اینجاست

0

وقتی صحبت از وان حمام به میان می‌آید، سبک‌های زیادی وجود دارد که تقریباً مناسب استفاده در هر حمامی هستند. سبک هر یک از انواع وان حمام بر دو عامل کلیدی فضا و متریال تأکید دارد. مقدار فضایی که در اختیار دارید، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر انتخاب سبک مناسب برای حمام است. در هنگام انتخاب انواع وان حمام ممکن است به یک وان حمام بیضی‌شکل علاقه نشان دهید، ولی فقط فضای کافی برای نصب و استفاده از یک وان حمام گرد را داشته باشید.

در زمان انتخاب وان حمام علاوه بر فضای موجود، باید به سبک طراحی و متریال به‌کار رفته نیز توجه کنید. به همین دلیل در این مطلب به نکاتی که در زمان انتخاب وان حمام به دانستن آن‌ها نیاز دارید، اشاره می‌کنیم.

وان ساده بهتر است یا وان جکوزی؟

وان جکوزی با وان متفاوت است. زیرا جکوزی طوری ساخته و برنامه‌ریزی شده که وان را با دمای آب از پیش تعیین شده یا آب گرم پر کرده و آن را مجدد به گردش در می‌آورد. هنگامی‌که در جکوزی استراحت می‌کنید، مانند زمانی‌که فقط در وان نشسته و آب در حال سرد شدن است، نخواهد بود. آب داخل جکوزی در حال گردش و گرم شدن است و حفظ دما بر اساس دمای تنظیم شده انجام می‌گیرد و آب سرد نمی‌شود. دانستن این تفاوت می‌تواند هنگام تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بین انواع وان حمام و جکوزی به شما کمک کند تا از بین آن‌ها مورد مناسب را انتخاب کنید.

وان بهتره یا جکوزی؟ راهنمای خرید انواع وان حمامی کوچک
وان‌ها به دو دسته ساده و جکوزی تقسیم می‌شوند که هر کدام کاربرد مختص به خود را دارند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ابعاد استاندارد

مثل یک شمع معطر، لوازم تزیینی، سرویس کابین روشویی و دیگر تجهیزات، وان حمام نیز بخش مهمی از تجهیزات تکمیل‌کننده حمام است. اما قبل از اینکه به دنبال وان برای حمام باشید، باید به‌ اندازه و شکل حمام دقت داشته باشید تا در هنگام انتخاب از بین انواع وان حمام، بهترین را انتخاب کنید.

وان‌ها از نظر اندازه مخزن تقریباً ‌ابعاد استانداردی دارند، معمولاً دارای 1.5 متر طول و حدود ۷۶ سانتی‌متر عرض هستند و عمق‌ آن‌ها در بیشتر موارد به 35 سانتی‌متر یا بیشتر می‌رسد. ولی برای یک انتخاب درست باید به‌ اندازه درب حمام، فضایی که وان اشغال می‌کند، شکل لوله‌کشی و نحوه قرارگیری لوله‌های آب و فاضلاب دقت کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انتخاب و خرید وان حمام

انواع وان حمام کدام است؟

در زمان خرید، میان انواع وان حمام با شکل، جنس، اندازه و رنگ‌های مختلفی روبرو می‌شوید که همین موضوع و تنوع زیاد می‌تواند مانع از تصمیم‌گیری درست شود. به همین منظور در ادامه به بررسی انواع وان حمام می‌پردازیم تا بتوانید مناسب‌ترین انتخاب را در میان انواع وان حمام داشته باشید.

انواع وان حمام از نظر جنس و متریال به‌کار رفته

۱- وان حمام از جنس پلاستیک (فایبرگلاس، آکریلیک)

یکی از پرکاربردترین مواد برای ساخت وان، پلاستیک است. پلاستیک (فایبرگلاس و آکریلیک) به دلیل در دسترس بودن و سهولت استفاده، در ساخت بیشتر انواع وان حمام نقش دارند.

مزایای وان حمام پلاستیکی
  • قابلیت انعطاف‌پذیری و شکل‌گیری بالا
  • انتقال و حس گرمای لذت‌بخش در زمان استفاده از وان
  • وزن کم بین 30 الی 40 کیلوگرم
معایب وان حمام پلاستیکی
  • مشکل تمیز کردن
  • واکنش نشان دادن در مقابل استفاده از مواد شوینده

۲- وان حمام از جنس فولاد ضدزنگ

فولاد ضدزنگ یکی‌دیگر از مواد پرکاربرد در تولید انواع وان حمام به شمار می‌آید. وان‌هایی که از فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند، رویشان با یک‌ لایه لعاب از جنس پرسلان پوشانده می‌شود.

مزایای وان حمام فولادی
  • قیمت مناسب
  • سهولت تمیز کردن
معایب وان حمام فولادی
  • انتقال گرما
  • وزن زیاد

۳- وان حمام از جنس چدن

بعضی وان‌ها از چدن ساخته شده و روی آن‌ها به‌وسیله لایه‌ای از پرسلان لعاب داده می‌شود. این وان‌ها به دلیل داشتن لایه پرسلان ضخیم‌تر، از استحکام بیشتری در برابر سایش نسبت به وان‌های فولادی برخوردار هستند.

مزایای وان حمام چدنی
  • سهولت نگهداری
  • مقاومت در مقابل سایش
معایب وان حمام چدنی
  • انتقال گرما
  • وزن زیاد بین 150 الی 250 کیلوگرم

۴- وان حمام از جنس پلیمر

وان‌های پلیمری از نوعی مواد شبیه به پلاستیک با جلوه گرانیت و مرمر ساخته می‌شوند و در رنگ‌های گوناگون در دسترس قرار دارند.

مزایای وان حمام پلیمری
  • قیمت مناسب
  • تنوع رنگی
معایب وان حمام پلیمری
  • سطح بافت‌دار
  • از بین رفتن لایه روکش وان و نمایان شدن پلیمر
  • ترک خوردن وان به‌ مرور زمان

۵- وان حمام از جنس کامپوزیت

وان کامپوزیت از ترکیب فولاد سنگین، نوعی رزین خاص و لعاب چینی ساخته شده و خصوصیات وان چدنی را داراست.

مزایای وان حمام کامپوزیت
  • وزن کمتر نسبت وان چدنی
  • مقاوم در مقابل سایش
معایب وان حمام کامپوزیت
  • انتقال دما و سرد شدن آب

در زمان انتخاب و خرید از بین انواع وان حمام، به مواد به‌کار رفته در ساخت آن‌ها دقت کنید تا متناسب با نیاز و با دانستن مزایا و معایب، محصول مناسب را خریداری و از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه جرم گیری و تمیز کردن وان حمام + نکات طلایی

راهنمای خرید انواع وان حمام ساده ارزان | مرکز فروش وان و جکوزی در تهران
وان حمام دارای انواع مختلفی از نظر جنس و متریال به‌کاررفته در تولید آن‌ها است که هرکدام مزایا و معایب مختص به خود را دارند.

انواع وان حمام از نظر شکل و فرم قرارگیری

وان از نظر شکل و فرم قرارگیری شکل‌های مختلفی دارد تا متناسب با فضا، طراحی و نحوه استفاده بتوانید از بین انواع وان حمام نوع مناسب را انتخاب کنید.

۱- وان حمام مثلثی

اگر در حمام فضای زیادی ندارید و می‌خواهید از وان استفاده کنید، وان مثلثی یکی از گزینه‌های مناسب برای حمام‌های کوچک است. زیرا در بین انواع وان حمام سایز کوچک‌تری دارد، برای نصب در کنج حمام طراحی شده و فضای کمی در حمام اشغال می‌کند. وان حمام مثلثی دارای دو نوع با قابلیت نصب و بدون قابلیت نصب دوش طراحی و ساخته شده است و در زمان خرید باید به این موضوع توجه داشته باشید و نوع مناسب را انتخاب کنید.

۲- وان پلت فرمی

وان پلت فرمی داخل زمین یا داخل سکو قرار می‌گیرد و در تمامی حمام‌هایی که از فضا کافی برخوردار هستند، قابل‌ نصب است و می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

۳- وان حمام ایستاده بدون پایه

اگر از سبک حمام کردن ایستاده خسته شده‌اید یا می‌خواهد در زمان حمام کردن از وان استفاده کنید، ولی فضای کافی برای نصب وان ندارید، برای ایجاد تغییر وان حمام ایستاده بدون پایه می‌تواند بهترین گزینه برای حمام شما باشد. برای نصب وان حمام ایستاده نیاز به نصاب ماهر و استفاده از کاشی، سرامیک یا چوب‌های ضد آب برای طراحی اطراف آن دارید. این وان­‌های حمام ایستاده بدون پایه استحکام بیشتری نسبت به وان‌های پایه‌دار از خود نشان می‌دهند.

۴- وان‌ ایستاده

این نوع وان‌ها به دیوار یا هر سطح دیگری متصل نمی‌شوند. با این‌ حال، برای نصب و استفاده از این وان‌ها نیاز به یک حمام بزرگ دارید. وان‌ ایستاده به شکلی طراحی شده‌‌ که امکان نصب آن در حمام‌های مختلف فراهم است و جابجایی آن به‌راحتی صورت می‌گیرد.

۵- وان‌ خوابیده و پایه‌دار

وان‌های خوابیده و پایه‌دار از قدیم به همین شکل طراحی می‌شدند و امروزه نیز همان طرح را حفظ کرده‌اند. اگر طراحی داخلی حمامتان الهام گرفته از طراحی‌های قدیمی است، این وان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۶- وان‌ جکوزی

در بین انواع وان حمام وان جکوزی نوع پیشرفته به شمار می‌رود، زیرا آب موجود در آن قابلیت چرخش و حفظ دما را دارد. این وان مناسب حمام‌های بزرگ است و برای نصب به فضای بزرگی نیاز دارد. در بین انواع وان جکوزی موجود در بازار، بهترین مارک وان جکوزی برندهای شاینی، باداب و ریتون است.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن جت های وان جکوزی

۷- وان‌ شاهانه

وان‌های شاهانه ساده‌ترین و ارزان‌ترین در بین انواع وان حمام هستند. این وان‌ها به‌ شکل یک جزیره کوچک هستند که گوشه‌ حمام متناسب با قد افراد ساخته شده و دیواره‌های اطراف آن کاشی‌کاری می‌شوند.

بهترین مارک وان جکوزی کدام است؟ خرید و نصب انواع وان حمام
وان‌ها از نظر شکل و فرم قرارگیری دارای شکل‌های مختلفی هستند.

قیمت حدودی انواع وان

برای خرید وان حمام می‌توانید به مرکز فروش وان و جکوزی در تهران مانند خیابان شیراز، خیابان بنی‌هاشم یا دیگر مراکز فروش مراجعه کرده و از بین انواع وان حمام با قیمت‌های متفاوت که از حدود ۴۰۰ هزار تومان تا بیشتر از ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارند، گزینه مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت وان چدنی، قیمت وان یک‌نفره، وان حمامی کوچک، قیمت وان حمامی ساده ارزان، جکوزی ایستاده و قیمت وان حمامی دونفره به دلیل داشتن تنوع زیاد محصول باید به فروشگاه‌ها مراجعه کنید تا نسبت به نیاز خود از قیمت آن آگاه شوید.

قیمت وان حمامی دست‌دوم

قیمت انواع وان حمام دست‌دوم به عوامل زیادی مانند میزان سالم بودن وان، سالم بودن رنگ یا لعاب، سالم بودن سیستم جکوزی و دیگر عوامل بستگی دارد که در هنگام خرید باید به آن‌ها دقت کنید.

جمع‌بندی

وان حمام انواع مختلفی دارد و متناسب با تکنولوژی و متریال به کار رفته در ساخت آن، دارای شکل‌ها و قیمت‌های متفاوتی است. برای انتخاب از بین انواع وان حمام باید مناسب با فضای موجود، بودجه و سلیقه خود وان مناسب را خریداری کنید. ولی قبل از انتخاب می‌توانید با مطالعه خصوصیات انواع وان حمام که در این مطلب به آن اشاره کردیم، اطلاعات کافی را در مورد آن‌ها به دست بیاورید تا انتخاب درستی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =